Köpa spel 2ggr - är man galen?

Testpilot
Köpa spel 2ggr - är man galen?

Varit sjuk i några dagar , positivt att man då hunnit spela lite.
Hade dock hörselgångsinflammation så man hörde inget på ena örat vilket gav underliga effekter då man spelade & tillsammans med smärtattacker så spelade man inte så jättemycket.

#Sleeping Dogs är iallafall avklarat , körde alla sidomissions jag kunde se och plockade upp mycket extra lull lull och gjort alla polisuppdrag.
Jäkla kul spel helt enkelt !

Funderade på vad man skulle göra härnäst så kom jag ihåg att jag köpt alla GTA spelen på steamrea , så jag brände in 4an och testspelade lite .. fick pilla en del då de inbyggda inställningarna för grafik var ju rätt sunkiga , kantutjämningen var ju typ ingen alls.

Jäklar va grått o trist spelet var i grafiken , satt och moddade lite men orkade tillslut inte då det var för mycke patchar hit och filer dit , extraprylar , hack o fan o hans moster som man skulle pilla med.

Fick ett ryck och köpte #Batman: Arkham City GOTY versionen med 20% rabatt , fan man e ju galen som köper spelet IGEN! men det e såå smidigt med Steam , har den boxade kopian och blev grymt besviken att man inte kunde koppla den mot STEAM utan var låst med windows LIVE!
På steam är det mycket smidigare , man ser sin speltid , achievements och allt sköts bättre än det kassa windows live som ingen ändå gillar.

Man är rätt knäpp , har köpt flera gamla klassikerspel på GOG som varit dubletter mot de boxade orginal man har , köpte även WItcher 2 i dublett bara för GOG versionen var överlägsen.
Har dubletter på spel på STEAM också , Thief spelen har jag 1an på både GOG och STEAM samt ett boxat ex i hyllan.
PÅ steamrean i somras så blev det dubletter av Hitman spelen och GTA spelen som de sålde billigt och man hakade ju givetvis på.

Så sent som idag förbokade jag ytterligare ett spel helt på chans , läste nåt foruminlägg om #Xcom: Enemy Unknown här på FZ , blev lite peppad och kollade gameplay video från PAX och KABOOM in på Steam och förhandsbeställde.

Hösten ser bättre o bättre ut , fyllt ut den med ytterligare ett spel!

Nu åter till Batman och mosa lite bovar!

#blogg

Medlem
Köpa spel 2ggr - är man galen?

Jag har faktiskt köpt om några spel också.
Jag hade F.E.A.R. + expansioner, men beställde en samling med alla i en låda. Detsamma med Battlefield 2.
S.T.A.L.K.E.R. SoC och Return to Castle Wolfenstein hade jag på vanlig skiva, men jag har köpt samlarutgåvorna via tradera efteråt.

Gillar man spelen så är det inget fel att betala utvecklarna/utgivarna igen!

Testpilot

Jo samlingskit är den största orsaken till man har dubletter , men även smidigheten med STEAM/Origin/GOG har ju gjort en hel del.

Så är det, massor av dubbletter har man.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar