Medlem

Spelet är fan pay to win efter normal ungeär ...

Inaktiv
Skrivet av båtsman:

Detta kan vara den bästa recensionen jag läst på FZ! Varje poäng får en noggrann genomgång så när betyget kommer känns det precis rätt avvägt. Det är inga oklarheter någonstans kring varför spelet fick det betyg det fick.

Angående spelet i sig har jag inte testat det, vet inte om jag vågar köpa det med tanke på hur dålig min dator är...

Testade betan, och jag kan iaf tipsa om att det laggar rejält om man har ett 6850 eller längre ..och 3ghz quad.. trots att grafiken inte är det minsta imponerade. och min dator är ändå minst 4 gånger bättre än dom rekomenderade systemkraven.

Medlem

Har inte köpt det.

Tänker inte köpa det heller.

Bara kanske när det blir betyyydligt billigare i handeln om ett halvår eller så. Verkar allt för linjärt och kort för min smak för att vilja punga ut fullt pris.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Det här förbannade jävla lagget på auktionen! Det tar 10 minuter att söka efter items, man måste vara vaken 5 på morgonen om man vill ha något på auktionen!

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Har inte köpt det.

Tänker inte köpa det heller.

Bara kanske när det blir betyyydligt billigare i handeln om ett halvår eller så. Verkar allt för linjärt och kort för min smak för att vilja punga ut fullt pris.

Det glömmer att det här är ett Blizzard-spel. Diablo II + LoD kostar 130 spänn på Webhallen. Diablo III kommer antagligen att ligga runt nypris läääänge.


signatur

*** La Alma De La Selva! 28-29/4 -02 *** | Da Blogg

Medlem

"Diablo III satsar mer på vacker handmålad grafik, än fotorealism".

You lost me. Jag håller med om att den är mer handmålad än fotorealistisk, men vacker? Nej, från första gången jag såg spelet har jag ogillat art direction. Tvi vale.

Det var egentigen allt jag har att kommentera på. 4/5 stämmer nog bra på casual spelaren, men för hardcore gamern räcker 2/5.

Medlem
Skrivet av riktigninja:
Skrivet av båtsman:

Detta kan vara den bästa recensionen jag läst på FZ! Varje poäng får en noggrann genomgång så när betyget kommer känns det precis rätt avvägt. Det är inga oklarheter någonstans kring varför spelet fick det betyg det fick.

Angående spelet i sig har jag inte testat det, vet inte om jag vågar köpa det med tanke på hur dålig min dator är...

Testade betan, och jag kan iaf tipsa om att det laggar rejält om man har ett 6850 eller längre ..och 3ghz quad.. trots att grafiken inte är det minsta imponerade. och min dator är ändå minst 4 gånger bättre än dom rekomenderade systemkraven.

Tror inte den är 4 gånger bättre än rekomenderade kraven och laggar då min dator ligger snäppet under det rekomenderade och kan spela utan någon som helst FPS lag.

Medlem

Jag har spelat de två tidigare spelen, framförallt Diablo 2, dock inte på någon högre nivå (i princip ingen online MP).

Positivt
* Man känner igen sig
* En del förenklingar som gör livet lättare utan att offra för mycket. Det jag tänker på främst är skills-systemet och att det t.ex. går att återanvända gems. Man får inte lika mycket ångest över sina val längre.
* Skön arkadkänsla stundtals när man slaktar mycket monster. Även det kan dock kännas lite väl MP-anpassat ibland...

Negativt
* För linjärt. Även om miljöerna var skiftande och monsterna stora så kändes det bara som ett evigt springande från punkt A till B utan att man sögs in i storyn och fick klura lite själv.
* Social gaming i all ära, men i D3 känns det som att det gått till överdrift, dessutom finns det inte ens en "Appear offline"-funktion. En annan sak jag inte är så säker på att jag är så intresserad av är upplysningar om varje achievement hos mina vänner. Kanske går att stänga av iofs...
* För enkelt på normal mode - det är inte alla som tänkt sitta och grinda i evigheter. Diablo 1 har jag aldrig ens klarat utan fusk (jag har dock inte provat i modern tid) och tvåan kunde man dö ett antal gånger på slutbossen första gångerna man fixade det.
* För färgglatt. När Diablo äntrar min värld så ska det vara fyllt med ond, bråd, grym, MÖRK död.

Men men, Kanske har man bara växt ifrån Tristram?

Jag har dessutom lite svårt för spel där det läggs så stor vikt vid antal nerpressade timmar i någon fiktiv karaktär.


signatur
Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Cliffie:
Skrivet av Haziza:

Antar de flesta noobsen här inte spelet tidigare spel utan kommer från wow.

Diablo 3 är inte va Diablo serien tidigare varit. Visst det är kul men det har förstört det mesta.

Jag håller inte med alls. Diablo har alltid handlat om att spöa skiten ur månster, hitta items och customiza sin karaktär med crazy builds. Det är fortfarande där. Så personligen förstår jag inte vad folk klagar över. Ja det är lite mer fäg i det än Diablo 2 men det är typ det.

Vad gäller recensionen dock så håller jag med om allt mer eller mindre. Jag tycker spelet är fantastiskt roligt, speciellt i multiplayer, men storyn är inte riktigt så bra som jag hade hoppats. Jag tycker inte det är helt rättvist att kritisera spelet i sin helhet för "tekniska problem" dock. Ja, launchen var ett jävla clusterfuck under den fösta dagen, det var kaos. Men Sedan den 15e har jag inte stött på några problem alls.

"Månster"`?

Sa du... monster? http://www.youtube.com/watch?v=O1-ksCgQcF8

Medlem

Lite väl feg recension, det skulle blivit en solklar 0 av 5 från mig. Hatade betan så mycket att jag avbokade förordern! Märkligt att ni inte nämner att färgerna gjorts WoW-lika för att barnanpassa spelet mer, dvs Jättegult, Jätteblått, Jätterött, Jättelila och Jättegrönt i enorma explosioner. Det ser ju inte alls ut som Diablo längre.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Spelet ger inge socialt umgänge.. du kan inte hosta egna servrar, finns inget direkt bra chat system, AH ä jobbigt och buggigt, vad ska du göra senare när guld förlorar sitt värde i D3 som de gjorde i D2? lägga upp saker för 100 000 000 ? redan sett vissa personer lägger upp lvl 60 legendary for 1 miljon guld.

This +1

Sen blir det en "endless grind" då det inte går att "mfa" i min åsikt. Det finns inga platser som är särskillt bra, bossarna ger bara bra dropps 1 gång och det i normal. Så ska man ha loot får man ge sig ut i act 1 och plöja till A4. Gillar inte detta ser mycket hellre att man får klura ut de bästa platserna och bossarna för just in klass och build samt Teleportera mellan akterna via Waypoints men det går ju inte.
Detta hade känts som en mer belönande "grind"/"Mf" då jag vet att just dessa platser is the shit för min build.
Nja Tvåan är bättre. Saknar umgänge, har nog kanske stött på 1 person som inte var i min Battle.net vänlista under ca 35 speltimmar.

nja 3/5 utav mig, kunde vart ett mycket bättre spel om de inte ändrade så mycket. Men det kan ju patchas/expansioneras till det bättre, men alla nya wow spelare har väl majoritet och snart har alla fly mounts ist...

Medlem

Rätt bra spel. Tror att det kan bli bättre när version 1.14 kommer Augusti 2014.

Medlem

Grymt spel. Inne på Act 2 av NM och hitills är jag väldigt nöjd. Det är bättre än D2 på alla sätt.

Medlem

Jag har inte läst alla kommentarer, men här är mina kommentarer angående diablo 3.

Besvikelse på de flesta punkter, jag hade förväntat mig ett spel som diablo 2, vilket D3 levererar till en viss del.

För att inte nämna hur tråkigt det känns att grinda items, du måste döda antingen bossar eller champions, vilket enligt mig tar bort en hel del skoj när man dödar vanliga monsters. Och när vi pratar monsters, är det bara jag som reagerar på att man möter precis samma monsters om och om igen? Jag räknade antalet monsters i d2 och jämförde med diablo 3. Skillnaden är den att D3 har lite mera monsters, men ändå möter man samma monsters i alla acts oavsett svårighet, men det verkar som om de flesta som spelar är mindless zombies och inte märker detta (?).

Som recensenten har lyft fram i recensionen - Act3 och Act4 är bara ett långt och tråkigt kapitel av spelet. SPOILER ALERT! Jag gick själv och tänkte hela act3 att detta är den sista acten, det var lite av en twist när det inte blev så. Tänker inte kommentera mer om vad som hände.

Jag har nog flera saker att klaga på som diablo 3 inte levererade men också en hel del som diablo 3 levererade på. Spelet är otroligt linjärt, det är alltid rakt på, du kan egentligen inte springa vilse.

För att inte nämna hur svårt dom gjort spelet (jag älskar att det är svårt, men det är svårt på fel sätt). På fel sätt menar jag att monsters inte skall one-shotta dig, det tar ju bort allt det roliga, varför skulle det vara roligt att springa 1minut till corpse varje gång? Note-to-self i act4 normal var att jag sprang på med 980ish hp, självklart att allt one-shottade mig. Men det sker samma sak i NM och uppåt.

Och även hur damage skalas enligt ditt vapen, jag hatar hur en wizard inte behöver söka efter +intellect vapen, eller andra caster vapen. Nu springer jag på med en yxa som har 200ish dps, som ger str och dex. Nej tack, det gjorde ont i själen när jag böt ut mitt gamla caster vapen som hade +arcane power, + int och +arcane när man crittar. Men skillnaden var så stor att jag bara måste byta.

Jag har nu börjat spela hardcore, tycker det är det enda som kanske kan leverera lite action. Men vad jag märkte som också tyder på att spelet inte är klart är att det knappt finns några hardcore achievements.

Men jag antar det kommer att bli bättre med patchar, men just nu är spelet inte 4/5 enligt mig, närmare 2,5-3/5.

Medlem
Skrivet av Ischim0n:

Jag har inte läst alla kommentarer, men här är mina kommentarer angående diablo 3.

Besvikelse på de flesta punkter, jag hade förväntat mig ett spel som diablo 2, vilket D3 levererar till en viss del.

För att inte nämna hur tråkigt det känns att grinda items, du måste döda antingen bossar eller champions, vilket enligt mig tar bort en hel del skoj när man dödar vanliga monsters. Och när vi pratar monsters, är det bara jag som reagerar på att man möter precis samma monsters om och om igen? Jag räknade antalet monsters i d2 och jämförde med diablo 3. Skillnaden är den att D3 har lite mera monsters, men ändå möter man samma monsters i alla acts oavsett svårighet, men det verkar som om de flesta som spelar är mindless zombies och inte märker detta (?).

Som recensenten har lyft fram i recensionen - Act3 och Act4 är bara ett långt och tråkigt kapitel av spelet. SPOILER ALERT! Jag gick själv och tänkte hela act3 att detta är den sista acten, det var lite av en twist när det inte blev så. Tänker inte kommentera mer om vad som hände.

Jag har nog flera saker att klaga på som diablo 3 inte levererade men också en hel del som diablo 3 levererade på. Spelet är otroligt linjärt, det är alltid rakt på, du kan egentligen inte springa vilse.

För att inte nämna hur svårt dom gjort spelet (jag älskar att det är svårt, men det är svårt på fel sätt). På fel sätt menar jag att monsters inte skall one-shotta dig, det tar ju bort allt det roliga, varför skulle det vara roligt att springa 1minut till corpse varje gång? Note-to-self i act4 normal var att jag sprang på med 980ish hp, självklart att allt one-shottade mig. Men det sker samma sak i NM och uppåt.

Och även hur damage skalas enligt ditt vapen, jag hatar hur en wizard inte behöver söka efter +intellect vapen, eller andra caster vapen. Nu springer jag på med en yxa som har 200ish dps, som ger str och dex. Nej tack, det gjorde ont i själen när jag böt ut mitt gamla caster vapen som hade +arcane power, + int och +arcane när man crittar. Men skillnaden var så stor att jag bara måste byta.

Jag har nu börjat spela hardcore, tycker det är det enda som kanske kan leverera lite action. Men vad jag märkte som också tyder på att spelet inte är klart är att det knappt finns några hardcore achievements.

Men jag antar det kommer att bli bättre med patchar, men just nu är spelet inte 4/5 enligt mig, närmare 2,5-3/5.

2 legendary drops från t.ex minions. Så vad fan snackar du om?

För övrigt korkat att klaga på spelet pga. att du verkar suga på det.

Du verkar ha haft otur med dropsen, bara att farma på.

Där finns ju hardcore achievments, men anledningen till att där inte finns så många lär vara att det inte är så många som kör hardcore helt enkelt? Plus att hardcore inte adderar något förutom att du blir av med din char när du dör.

Inaktiv

Någon mer som tycker det är löjligt att dra upp problemet med serverkontakten? Den är överbelastat, det är svårt och avgöra hur mycket kapacitet man egentligen behöver för ett spel man släpper och problemet var bara de två första dagarna. Då kan ni ju lika gärna ta med serverproblem i varje multiplayer spel ni recenserar?


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av Kiriakis:

Blir ett köp senare i reabacken

Jupp! Efter att ha läst recensionen och alla kommentarerna här så känner jag likadant. Reabacken!

Medlem

Jag har inte läst alla kommentarer, men jag började spela ganska sent (igår) och är än så länge på lvl 11. Kan iaf säga att jag gillar det. Dock undrar man om det är lite för enkelt. har hittils inte dött en enda gång på normal. Visst, der finns svårare svårighetsgrader, det vet jag och jag kommer dit senare, men ska det vara så enkelt på normal?

Medlem
Medlem
Skrivet av eCore:

5/5

+1

Medlem

Hoppas de fixar spelet, patchar i ordning det. Gillar inte dessa ändringar

Medlem

Jag tycker att det är väldigt kul att folk gnäller på ett koncept, för det är precis vad Diablo är. Gillar man inte konceptet att spela samma content på olika svårighetsgrader så ska man kanske inte spela Diablo heller. Samma människor som gnäller på det här prisade Skyrim som är den tekniskt svagaste uppföljaren sedan urminnes tider. Komik när den är som bäst.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem

Nu har jag inte orkat läsa alla kommentarer, så det här har säkert sagts. Diablo slutar inte med en genomspelning. Storyn är klar, men du har fortfarande ca 30 levlar kvar och sen inferno. Kärnan i Diablo är farmandet, hur illa det än låter.
De som vill ha ett singleplayer, storydrivet spel, får många timmar med första genomspelningen. Sen de som vill ha mer har otaliga timmar framför sig.

Medlem
Skrivet av John.Blund:

Jag har inte läst alla kommentarer, men jag började spela ganska sent (igår) och är än så länge på lvl 11. Kan iaf säga att jag gillar det. Dock undrar man om det är lite för enkelt. har hittils inte dött en enda gång på normal. Visst, der finns svårare svårighetsgrader, det vet jag och jag kommer dit senare, men ska det vara så enkelt på normal?

Kände samma sak ända till ca lvl20, sedan...*whaam*
Du kommer dö, iaf som magiker på något man missade i en svärm av senare mobs.

Medlem
Skrivet av FUtech:
Skrivet av John.Blund:

Jag har inte läst alla kommentarer, men jag började spela ganska sent (igår) och är än så länge på lvl 11. Kan iaf säga att jag gillar det. Dock undrar man om det är lite för enkelt. har hittils inte dött en enda gång på normal. Visst, der finns svårare svårighetsgrader, det vet jag och jag kommer dit senare, men ska det vara så enkelt på normal?

Kände samma sak ända till ca lvl20, sedan...*whaam*
Du kommer dö, iaf som magiker på något man missade i en svärm av senare mobs.

Vänta till nightmare och framåt

Medlem

De som hoppas på ett fynd i reabacken relativt snart tror jag kan sluta hoppas alla redan. Kolla bara på priset för Starcraft 2.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

På tal om Achievements...

Jag har hört att det tillkommit nya sådana i D3:

Inaktiv

Helt ok, 4/5.. pga AH.

Medlem
Skrivet av John.Blund:

Jag har inte läst alla kommentarer, men jag började spela ganska sent (igår) och är än så länge på lvl 11. Kan iaf säga att jag gillar det. Dock undrar man om det är lite för enkelt. har hittils inte dött en enda gång på normal. Visst, der finns svårare svårighetsgrader, det vet jag och jag kommer dit senare, men ska det vara så enkelt på normal?

Nightmare blir lite svårare... Se det som den svårhetsgrad man vill att spelet skulle börja på.

Har nött Inferno i snart 2 dagar och kan medela att det är ett rent helvete. Dött mer än 200ggr


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Volk:
Skrivet av 2infinity:

Typ diablo hade jag INGA problem med alls.

Förbannat snygg spoilertag, tack för den...

Hah, lol. Om du inte ens hade en misstanke om att Diablo var en boss i just det, Diablo, vet jag inte riktigt vad du väntade dig av spelet

Lol på dig själv du...
En bra bit in i spelet finns det inget som hintar om att så skulle vara fallet, jag antog det var något man väntade med till expansionen. Jag anser bara att det hade varit mer lämpligt att skriva "slutbossen".

Skriv svar