Old Republic-spelandet minskar med nära 25 %

Robot
Old Republic-spelandet minskar med nära 25 %

Men vid sidan av minskat rymdkrigande redovisar EA starka ekonomiska siffror, framförallt i fråga om digital försäljning.

#ea, #star-wars-the-old-republic, #bioware, #battlefield-play-4-free, #mass-effect-3, #fifa-street-1, #ssx-1, #kingdoms-of-amalur-reckoning


Medlem
Old Republic-spelandet minskar med nära 25 %

Inte oväntat av en ren WoW-klon. Elder Scrolls Online kommer gå samma öde till mötes.

Medlem
Skrivet av Stephan:

Inte oväntat av en ren WoW-klon. Elder Scrolls Online kommer gå samma öde till mötes.

Ren Wow klon...haha...ja vi säger så...wow var först med allt haha


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Stephan:

Inte oväntat av en ren WoW-klon. Elder Scrolls Online kommer gå samma öde till mötes.

Högst sannolikt. Folk verkar tröttna lite på grind a lá WoW. Hade spelföretag gjort kopior på t.ex. MineCraft in i oändligheten hade det inte heller varit lönsamt.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Stephan:

Inte oväntat av en ren WoW-klon. Elder Scrolls Online kommer gå samma öde till mötes.

Ren Wow klon...haha...ja vi säger så...wow var först med allt haha

Verkligen inte, men det påstod jag inte heller. WoW hade Everquest som huvudinspiration, men SWTOR sneglade på WoW, inte EQ. Det kallas iteration, fast BioWare glömde bort det här med att iterationer helst ska föra produkten/genren/instansen framåt - istället gjorde de samma spel som WoW och hoppades att produktionsvärdet och Star Wars-varumärket skulle vara nog för att göra spelet till en succé.

Medlem

Spelet var tyvärr en besvikelse


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Bra spel förövrigt, men inte mkt att hänga i granen för en PVP spelare.

La min light sabre på hyllan i februari.

Medlem

Från 3.6 till 4.1 miljarder dollar i omsättning och ändå klagar man på att man tjänar för lite samt skyller på pirater haha

Medlem

Jag förutspår en ännu större minskning när Guild Wars 2 släpps. Fast det finns väl alltid några die hard Starwars fans som kommer fortsätta spela.

Det enda som är bra med Swotor är huvudstoryn för karaktärerna, men utöver det är det precis lika dåligt som WoW, och alla andra MMORPG.

Pansarknekt

SWTOR är inte särskilt mer likt wow än något annat MMO, det är dessutom ett korridors mmo vilket wow inte är.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av Stephan:

Inte oväntat av en ren WoW-klon. Elder Scrolls Online kommer gå samma öde till mötes.

Hoppas du är medveten om att Elder Scrolls skall vara en hybrid mellan WoW och GW2 när det gäller combat och så?

Dynamiska quests, till viss del måste du sikta spells, du har block,dodge,parry knappar..

Folk uttalar sig innan de vet saker.. grymt irriterande

Medlem
Skrivet av Stephan:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Stephan:

Inte oväntat av en ren WoW-klon. Elder Scrolls Online kommer gå samma öde till mötes.

Ren Wow klon...haha...ja vi säger så...wow var först med allt haha

Verkligen inte, men det påstod jag inte heller. WoW hade Everquest som huvudinspiration, men SWTOR sneglade på WoW, inte EQ. Det kallas iteration, fast BioWare glömde bort det här med att iterationer helst ska föra produkten/genren/instansen framåt - istället gjorde de samma spel som WoW och hoppades att produktionsvärdet och Star Wars-varumärket skulle vara nog för att göra spelet till en succé.

Att det sneglade råder det ingen tvekan om - men du sa faktiskt en "REN" wowklon. Så då är det inte bara lite inspiration som skulle varit hämtad från spelet.

Swtor var underhållande en stund - men sen tyckte åtminstone jag att det inte fanns något vidare återspelvärde (kändes väldigt linjärt och man orkade tillslut inte med alla voiceovers även om det var fantastiskt roligt med dom första gången. Specielt när man spelade grupp).
En sak jag tröttnade på var alla Ljussvärd.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

TERA är fantastiskt. Ni borde alla börja lira det istället.

Medlem

Skönt val av bild till artikeln

Medlem
Skrivet av fakka:

TERA är fantastiskt. Ni borde alla börja lira det istället.

Alver med stringtrosor och gigantiska boobs?
hell yeah..

fast nä.. Questandet i TERA är så sjukt tråkigt.. det är questmarkers.. gör si så hämta belöning, Guild Wars kommer spöa TERA när det är ute, dynamiska quests och inga direkta questgivers

Medlem

För mig fanns det inget av intresse i endgame. Men LVLing biten var den roligaste MMO upplevesen någonsin

Medlem

Spelar fortfarande SWTOR i ett progression guild. Måste säga att spelet i sig är ganska skoj bara för lite att göra. Verktygen man förväntar sig finns inte heller där vilket är synd, det märks att spelarna försvinner för även jag spelar mindre o mindre.

Håller dock inte med om att det är en wow-klon, spelade wow i 8 år i hardcore guilds så har en liten aning om vad det skulle innebära.

Medlem
Skrivet av fakka:

TERA är fantastiskt. Ni borde alla börja lira det istället.

Swtor vart en besvikelse och Tera är inget mycket bättre.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av fakka:

TERA är fantastiskt. Ni borde alla börja lira det istället.

Alver med stringtrosor och gigantiska boobs?
hell yeah..

fast nä.. Questandet i TERA är så sjukt tråkigt.. det är questmarkers.. gör si så hämta belöning, Guild Wars kommer spöa TERA när det är ute, dynamiska quests och inga direkta questgivers

Jag tycker att nytänkandet i combaten helt klart överväger klassiska questandet.

Medlem
Skrivet av fakka:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av fakka:

TERA är fantastiskt. Ni borde alla börja lira det istället.

Alver med stringtrosor och gigantiska boobs?
hell yeah..

fast nä.. Questandet i TERA är så sjukt tråkigt.. det är questmarkers.. gör si så hämta belöning, Guild Wars kommer spöa TERA när det är ute, dynamiska quests och inga direkta questgivers

Jag tycker att nytänkandet i combaten helt klart överväger klassiska questandet.

Därför väljer man GW2 där man får båda.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av fakka:

TERA är fantastiskt. Ni borde alla börja lira det istället.

Swtor vart en besvikelse och Tera är inget mycket bättre.

Har du testat Tera ?

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av fakka:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av fakka:

TERA är fantastiskt. Ni borde alla börja lira det istället.

Alver med stringtrosor och gigantiska boobs?
hell yeah..

fast nä.. Questandet i TERA är så sjukt tråkigt.. det är questmarkers.. gör si så hämta belöning, Guild Wars kommer spöa TERA när det är ute, dynamiska quests och inga direkta questgivers

Jag tycker att nytänkandet i combaten helt klart överväger klassiska questandet.

Därför väljer man GW2 där man får båda.

VAd jag sett av GW2 så verkar det vara lock-on dice rolling. Men jag kan ha fel.

Medlem

Börja spela Mortal Online istället, det enda bra MMO spelet...finns 14 dagars trial ute, som EVE online fast medival

Medlem

ska testa om det kommer till mac ändå

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Stephan:

Inte oväntat av en ren WoW-klon. Elder Scrolls Online kommer gå samma öde till mötes.

Hoppas du är medveten om att Elder Scrolls skall vara en hybrid mellan WoW och GW2 när det gäller combat och så?

Dynamiska quests, till viss del måste du sikta spells, du har block,dodge,parry knappar..

Folk uttalar sig innan de vet saker.. grymt irriterande

Det här med att sikta hörde vi i Age of Conan också..sikta med pilbåge, sen visade sig att det var ohållbart så det fanns inte med i betan ens.

Medlem

När kommer GW2 att släppas?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Gillar hur de redovisar inkomst från "play 4 FREE"-titlar. Jätte free.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

När kommer GW2 att släppas?

tippar på sen sommar/hösten.

Kändes väldigt polerat, det jag upplevde i beta eventet.

Medlem

1.3 mille är väl inte fy skam det heller, även om det är trist med en minskning. Inte så konstigt dock, då så många plöjer igenom allt så snabbt som möjligt och sedan lägger det på hyllan tills nästa content kommer.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Bra spel, lirar det fortfarande med jämna mellanrum i väntan på bättre men det stupar på ett antal fronter.

Spelet är väldigt instanserat, från planet till planet känns det snarare som att man instanshoppar än att man har en öppen galax.

BW körde väldigt säkert när de designade det. Allt som funkade i WoW finns representerat i SWTOR och även om det inte nödvändigtvis gör det dåligt bidrar det med väldigt lite nytt rent spelmässigt.

Det drivande är att uppleva storyn, det är riktigt najs. Problemet är att när du kört igenom republic sidan två gånger och empire sidan två gånger har du generellt sett alla utvägar på world-questarna och det enda du har kvar är klassquestarna men som enda riktiga morot kvar är den ganska liten och torr när det kommer till att driva en vidare.

Endgame består av raider, dailies, warzones eller att rerolla som nånting annat. Det finns väldigt lite spontant innehåll annat än att antingen farma gear eller daily questar.

GW2 kommer nog vara det som avslutar min sub iaf i hopp om att de ska våga göra nåt annat än wow modellen och torr hotkey-baserad combat.

123
Skriv svar