EA kan bli uppköpt av sydkoreanskt MMO-företag

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Ni ska inte tro att det blir nytt styre på EA bara för att de blir uppköpta. De som köper företaget får bara något att säga till om på det så kallade "board of directors" och en jävla stor bit av kakan som EA får in.

Jo precis, om det nu är ett framgånsrikt företag så förstår smarta affärsmän att låta dom fortsätta göra det dom gjort och låta pengarna rulla in istället för att börja peta i saker och riskera att få sämre lönsamhet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av maoinc:

det kan ju inte bli sämre än vad det är nu iaf:P

Hade EXAKT samma tanke

Inaktiv

Vad är så dåligt med EA?

Medlem
Skrivet av Farris:
Skrivet av "maoinc":

det kan ju inte bli sämre än vad det är nu iaf:P

Det kan bli -mycket- sämre än vad det är nu.

Nexon= mer giriga än EA, micro-transactions till max när det gäller de flesta spel de har ett finger i.

Plus att om detta nu skulle stämma, så blir det en hel del mer "f2p" projekt.

Jag har ett stort hat för EA (som de flesta nog har numera) men skulle de bli uppköpta utav Nexon, så får vi ett ännu sämre företag, som absolut inte tänker bry sig om sina "kunder" (som EA är just nu fast värre)

EA är säkert lika giriga som koreanerna. Det e nog bara det att ea är smartare så deras mjölkning syns inte lika mycket som koreanska spel där man ska betala för presis allt vilkett som du säger gör spelen jätte mycket sämre. Men jag tror dom båda är lika giriga monster

Medlem

Tror folk är lite väl snabba att jubla över en sådan här sak. Det behöver definitivt inte bli bättre med en ny ägare.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Wow och fy fan... Jubla inte folkens så mycket kan jag säga, har varit med när nexon köpte upp Ndoors.

Det är riktigt att det kan definitivt inte behöver bli bättre med en ny ägare, och när det är Nexon vi talar om så är det en säkerhet. Alla spelare som spelar Atlantica Online drömmer fortfarande om hur det var när ndoors skötte spelet, mycket i spelet har man förstört, sen har man förenklat det till barnnivå i svårighet.

Medlem

En del springer tanklöst ur askan in i elden...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av maoinc:

det kan ju inte bli sämre än vad det är nu iaf:P

och varför är ea så dåligt nu då? vad är det som gör att de ska hatas? är det för att de är ett stort företag? för jag gillar flera av deras spel. Förr kanske de gjorde en hel del skit, men nu tycker jag att de producerar kvalitet...visst är t.ex. fifa inte perfekt, men det är bra och folk köper det...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Dragon nest och Vindictus är helt okej spel, har inte behövt göra några microtransaktioner för att klara mig bra. Men hur tusan har de skramlat ihop pengar för att kunna lägga ett seriöst bud på EA. Detta måste vara spekulationer på hög nivå.


signatur

A punch like that is worth two in the bush

Medlem

Köp upp och gräv ner!

Medlem
Skrivet av MMHT:

Köp upp och gräv ner!

Inte bättre med "köp upp och rätta till"?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

kan ju inte bli värre iaf!

Medlem

Vet inte varför men det känns surrealistiskt :S

Medlem

Kill it with fire!!!

Medlem

Ni gnäller på ett företag, men ändå köper ni spel från dem. Vilket hyckleri!

Medlem

Nej men Helv-ete!

Då lär ju några Koreaner styra och ställa så att BF blir sket...

Medlem

Who the fuck is Nexon, the next watergate?

EA blir uppköpt och uppätet och realiserat = Ko rea


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

EA förstör endån allt dem rör, så REA ut EA!


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem
Skrivet av DAoG:

Ni gnäller på ett företag, men ändå köper ni spel från dem. Vilket hyckleri!

Hur vet du att det är just vi som köper dem? Hyckleri där också


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Inaktiv
Skrivet av jackpac:

EA förstör endån allt dem rör, så REA ut EA!

Jo visst, intala dig själv det..
Bara för att EA inte gör på DITT sätt så betyder det fan då inte att de förstör för alla,
speciellt inte då de säljer xx miljoner exemplar den första veckan vid release av alla sina högprestanda spel.
Verkar som EA gör väldigt bra saker och gör bra ifrån sig, om vi nu ska tala ifrån kundernas perspektiv.


signatur

The Year was 2027..

Medlem
Skrivet av jackpac:
Skrivet av DAoG:

Ni gnäller på ett företag, men ändå köper ni spel från dem. Vilket hyckleri!

Hur vet du att det är just vi som köper dem? Hyckleri där också

Vart i mitt inlägg hycklar jag? Kom nu inte o snacka om att ingen i denna tråd lirar något EA-spel.
Battlefield, sportspel, Star Wars Kotor, Mass effect mfl. de har ett riktigt tungt bibliotek på spel.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av jackpac:
Skrivet av DAoG:

Ni gnäller på ett företag, men ändå köper ni spel från dem. Vilket hyckleri!

Hur vet du att det är just vi som köper dem? Hyckleri där också

Vart i mitt inlägg hycklar jag? Kom nu inte o snacka om att ingen i denna tråd lirar något EA-spel.
Battlefield, sportspel, Star Wars Kotor, Mass effect mfl. de har ett riktigt tungt bibliotek på spel.

Jo men nu drar du ju alla över en kant, och det är inte rätt iheller, du har rätt till viss grad, men man ska inte dra alla över en kant


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem
Skrivet av jackpac:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av jackpac:
Skrivet av DAoG:

Ni gnäller på ett företag, men ändå köper ni spel från dem. Vilket hyckleri!

Hur vet du att det är just vi som köper dem? Hyckleri där också

Vart i mitt inlägg hycklar jag? Kom nu inte o snacka om att ingen i denna tråd lirar något EA-spel.
Battlefield, sportspel, Star Wars Kotor, Mass effect mfl. de har ett riktigt tungt bibliotek på spel.

Jo men nu drar du ju alla över en kant, och det är inte rätt iheller, du har rätt till viss grad, men man ska inte dra alla över en kant

Klart man inte ska det dra alla över en kam det har jag inte gjort heller. Jag har sagt ni, om man inte är berörd av det så ska man inte ta åt sig heller.

123
Skriv svar