Battlefield 3 designas för att hålla i åratal

Medlem
Skrivet av kyostize:
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av kyostize:
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av kyostize:

Äntligen det spel som kommer slå ut CS. Nya Esporten

Lycka till.

Finns många FPS spel som är bättre än CS. Det ända som krävs är spelet som håller i flera år och satsar på community med tillräckligt många spelare för att intresset ska finnas att bilda esport och BF3 kommer vara det spelet. Nog med spelare, främst till pc och satsar på community, esport och att hålla flera år. Tack men det är nog du som får lycka till med att hålla kvar CS på esport tronen.

Tänker inte försöka hålla kvar cs på tronen då jag inte har spelat det på flera år, men tror knappast ett medioker spel som BF3 kommer att slå ut det.

BF3 kommer att vara långt över toppen då det gäller dagens och morgondagens FPS spel. Vi får väll se vem som har rätt. BF3 har bara nu typ 11 ggr så mycket förhandsbokningar som BC2 hade och det säger ganska mycket om hypet på spelet 11 GGR MER.

Förresten förklara varför du tror att det blir ett mediokert spel då många tror att BF3 kommer bli bästa FPSet på väldigt länge?

Jo det ser ju rätt bra ut och så, men vad är det speciella med spelet? Grafiken? BC2 hade också "morgondagens"-grafik men är det ens stort i e-sporten? Nej. Är det bra för att man kan förstöra saker? Ja men det hade bc och bc2 med.

Jag säger inte att spelet kommer bli kasst, bara att det inte kommer slå ut något topp spel i e-sporten och att spelet ser likadant ut som BC2 därmed är det mediokert.

I ett e-sport FPS/RTS(menar inte att bf3 är ett rts) spel ska inte ens lvlar osv finnas med imo, där ska alla ha samma rättigheter och vapen från första början. Det är inte vilken level man är som ska göra skillnad, dessutom är ett spel bra så behövs inte xp/lvl-system för att hålla kvar spelarna

Medlem
Skrivet av DU238:

Jag hoppas verkligen på att det blir asdrygt att nå högsta leveln som i BC2. För mig gör det under för spelets hållbarhet.

Skrivet av Comstedt:

Max lvl tog rätt lång tid för mig i BC2, drygt 400 timmar kanske. Dock hade man ju alla unlocks redan vid 25 typ som kanske tog 60-70 timmar. Lite för snabbt

Mjo, efter 350+ timmar i BF2 har jag fortfarande en omgång unlocks kvar att ta...vilket enligt bf2s.com skulle ta mig ytterligare 100+ timmar (nog för att det var ett par år sen jag körde sist). I BC2 har jag gjort ca 80 timmar å jag hade allt upplåst för länge sedan...

Medlem

Förbeställde idag på Origin, fick en jädrans massa extrasaker

Medlem

Det var en intressant definition på djup. Man hade kanske hoppats på att dom syftade på gameplayet.

Btw, om dom inte fixar en version där alla har tillgång till exakt samma vapen så finns det ingen möjlighet att det här blir ett e-sport spel.
Efter att ha gjort ett försök att starta upp en klan i BC2 så har jag väldigt litet förtroende för DICE på den fronten. Lär bli hyffsat kul i public dock.

Medlem

Kul!

Har loggat 421 timmar / 1897 matcher i Battlefield 2 och blev 2nd Lieutenant. Hehe, hoppas kanske inte att det ska vara så lång tid som krävs för att gå upp i rank (det gick rätt fort i Alfan iaf).


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av kyostize:
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av kyostize:

Äntligen det spel som kommer slå ut CS. Nya Esporten

Lycka till.

Finns många FPS spel som är bättre än CS. Det ända som krävs är spelet som håller i flera år och satsar på community med tillräckligt många spelare för att intresset ska finnas att bilda esport och BF3 kommer vara det spelet. Nog med spelare, främst till pc och satsar på community, esport och att hålla flera år. Tack men det är nog du som får lycka till med att hålla kvar CS på esport tronen.

"Bättre". Allt handlar om smak.

Skrivet av warh0g:

Kul!

Har loggat 421 timmar / 1897 matcher i Battlefield 2 och blev 2nd Lieutenant. Hehe, hoppas kanske inte att det ska vara så lång tid som krävs för att gå upp i rank (det gick rätt fort i Alfan iaf).

Ungefär samma här. ~440 timmar och Captain (antar att det är den som kommer närmast efter 2nd Lieutenant).

Medlem

Åh, vad jag längtar tillbaka till Battlefield 3... Alphan må inte vara mycket att ha men ändå hade jag så kul i det. Betan, eller ja, hela releasen är väldigt efterlängtad.

Medlem

Läste detta på deras blogg för några dagar sen. BC2 var ju ett skämt. Jag hade låst upp allt redan vid lvl 20. Vad ska man med dom andra 30 lvlarna till?

Jag hoppas det är riktigt riktigt mycket grejer att låsa upp och mycket customize. Det gillar jag.

Alphan imponerade mig mycket och det var riktigt jävla snyggt och stabilt, förutom att det frös sig till och från.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Mjaha, då va det bara till att kyssa all ledig tid farväl något år framöver då...


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Tror knappast det kommer hålla så länge.
Tröttnade på BF2 efter ett något år. Jag gick över till PR och med facit i hand insåg jag att BF2 var ett skämt i jämförelse. Hoppas BF3 blir lite mer teamplay-orienterat samt att dom gärna får släppa modverktyg efter ett tag.

Medlem

Battlefield 3 blir ju mer o mer COD för varje dag som går.
En dag kommer den mest fanatiske BF-spelaren sitta där i god tro att han köpt senaste BF, när han egentligen handlat COD, då man inte ser nån skillnad på spelet längre.

Känns som det börjar kännas lite sunkigt att låsa upp en massa nya saker och levlar etc. I huvudsak när man blir tvungen att spendera halva sitt liv för att komma upp i max.

Medlem

Hoppas det kommer uppdateringar så man får ny upplåsbara saker.

Medlem

Är nog ganska säker vid detta laget att BF3 kommer vara mycket som det klassiska BF2 med uppiffad grafik och diverse egenskaper. Det jag främst hoppas på som kommer skilja detta spelet mot BFBC2 är att Banorna kommer vara större och med öppnare landskap men främst JAKTFLYGPLANEN! WHO'S WHITH ME????


signatur

Du kan kissa utan att bajsa men inte bajsa utan att kissa

Medlem

För alla vet ju att det är unlocks som gör att ett spel håller i åratal... orka.
Fanns det något mer irriterande i betan än att sitta och glo på "YOU'VE UNLOCKED THIS" i 60 sekunder efter varenda runda.

Casual spel.

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Jag vill ha allt från början

Skrivet av DU238:

Jag hoppas verkligen på att det blir asdrygt att nå högsta leveln som i BC2. För mig gör det under för spelets hållbarhet.

Det tar väl bra mycket längre tid i BF2 än BC2?

Det kan det mycket väl göra, men när BF2 kom var jag bara en grabb med ett PS2 :/

Skrivet av Comstedt:

Max lvl tog rätt lång tid för mig i BC2, drygt 400 timmar kanske. Dock hade man ju alla unlocks redan vid 25 typ som kanske tog 60-70 timmar. Lite för snabbt

Skrivet av TaktiskT:

Mjo, efter 350+ timmar i BF2 har jag fortfarande en omgång unlocks kvar att ta...vilket enligt bf2s.com skulle ta mig ytterligare 100+ timmar (nog för att det var ett par år sen jag körde sist). I BC2 har jag gjort ca 80 timmar å jag hade allt upplåst för länge sedan...

Nådde 50 i BC2 ett par månader sedan. Det tog 361 timmar enligt bfbcs.com. Jag tror att jag har kört varenda vapen/spec kombination som går

Medlem

Lika bra att lägga ned COD helt och hållet efter detta.


signatur

Meep!

Mw3 kommer ju inte att märkas efter att Bf 3 släppts, vem har tid att rusa till butikerna när man kan sitta o lira? :

Blir till att strunta i släktmiddag denna jul


signatur

It´s not where we´re from, it´s where we´re going....

Medlem

det som höll BF1942 & BF2 igång många år var.
1. modverktyg, bra moddar.
2. möjlighet till egna servers = många spontana klaner

2 saker som är vips, BORTA.

bra publikspel tröttnar folk i snitt efter något år.
alla tycker inte det är så underhållande leka boyscout och tycka virtuella medaljer är någon särskilld merit, men gillar dice konsoler så mycket antar jag det inte finns något bättre för dom att fokusera på

Medlem

Hålla i flera år?
Nya CS?


signatur

- For those about to rock, we salute you! - AC/DC

Medlem
Skrivet av Idono:

Pffft. Den stora rivalen har inget säga till!

Spelet verkar bli mer awesome för varje nyhet ^^
Får hoppas dem får bukt på balansering så det inte blir som PKMen i BF2 innan dem lyckades fixa den.

Varför nämna bara PKM:en från Battlefield 2 när hela spelet lanserades trasigt något ospelbart och sedan patchat något kopiöst till en ologisk sörja? För även hur roligt och ballt Battlefield 2 var och är, så var det alltid asdåligt balanserat och fantastiskt ologiskt.

Medlem
Skrivet av g4bb3h:

det som höll BF1942 & BF2 igång många år var.
1. modverktyg, bra moddar.
2. möjlighet till egna servers = många spontana klaner

2 saker som är vips, BORTA.

bra publikspel tröttnar folk i snitt efter något år.
alla tycker inte det är så underhållande leka boyscout och tycka virtuella medaljer är någon särskilld merit, men gillar dice konsoler så mycket antar jag det inte finns något bättre för dom att fokusera på

Handlar inte om att DICE gillar konsoler. Handlar om att EA vill sälja så mycket DLC som möjligt via värdelösa Origin. Vi lär komma att få se banor, vapen, kosmetik och allting för en summa kort efter lanseringen - utan vare sig LAN-stöd eller mod-stöd för att göra oss mer köpsugna.

Nästan allting i spelvägar var bättre förr.

Medlem

Aha, prestige 2.0?
Moddar eller gtfo n00bs

Medlem

Meh, orka grinding. Hoppas det inte blir för mycket sånt, bara irriterande att man aldrig kan känna att man nått toppen.

Medlem

Apropå hålla i åratal. Söldner, ett spel jag trodde mycket på lever tydligen fortfarande och har blivit en "Community Edition". Fick precis ett mail om att det blivit gratis. http://soldnersecretwars.de/index.php?mod=news&action=recent&....

EDIT: Tror detta kom innan BF2 faktiskt. Hade förstörbar terräng/byggnader/träd var rätt avancerat för sin tid. Men shit vad det laggade...


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Medlem

Låter toppen, såna här spel blir genast tråkigare när man låst upp allt, så fyll det med unlockables!!
Härligt att ribbons ska vara med igen, har saknat dom sen den gamla goa BF2/2142 tiden

Kan knappt hålla mig för release, minecraft är väl det enda som hjälper^^


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ang. e-sport debatten så tror jag att BF3 har möjlighet att lyckas om det finns ett spelsätt som är någorlunda väl balanserat, att spelsättet har ett djup i sitt metagame (där en del är någon form av ekonomi) och det går att spela med som mest 5 spelare. De första två är kriterier för ett fungerande roligt spel och det tredje är dels för att kunna driva ett progaming team utan att ha för stora utgifter i resor/löner och dels för att publiken med lätthet skall kunna överblicka vad som händer i matchen. Ett fungerande community behövs också men det är inget som behöver finnas i starten utan kan byggas över tid. En fördel är även om Dice gör någon form av e-sport satsning men detta är inte heller ett krav för att spelet skall bli e-sport.

Medlem

Känner jag EA rätt så kommer spelet hålla längre iom DLC, och då är detta ingenting värt.

Medlem

Konsoll-kidsen älskar unlocks, men vi som spelar Battlefield 3 om 4-5 år kräver Commander, ComRose och andra teamwork-tools.

Annars håller det precis lika länge som alla andra FPS spel utan dessa saker; Två till tre veckor.

Medlem

Detta måste vara det löjligaste jag hört komma från EA:s marknadsavdelning. Seriöst, vilka spel har inte achievements eller utmärkelser av olika slag i dagsläget? T.o.m många flashspel har det. EA/DICE-fanboys är ett patetiskt släkte som man skulle kunna lura med vad som helst verkar det som.
Här är ett tips till EA/DICE om de vill hålla spelet levande länge: Sluta ignorera de buggar som finns i de nuvarande spelen och reparera dessa innan ni börjar sälja DLC efter DLC.
Alla buggar och barnsjukdomar i Battelfield-serien borde definitivt tas upp i spelmedier, men eftersom alla verkar ägas av branschorganisationer eller spelföretagen själva stickar ni huvudet i sanden. Fegt.

123
Skriv svar