Friskyttarna | Svenskt MMO-community

Medlem

Hur hinner ni spela så många spel sammtidigt?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Det är ju inte så att alla spelar samtliga spel. Vi har skapat en community för att vi trivs tillsammans och gillar friskyttarnas koncept oavsett spel. Så slipper man förlora kontakten med goa människor bara för att man byter MMO.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Lite uppdatering rörande Friskyttarna och RIFT:

Vi är en Svensk onlinespels community med lite drygt 120 registrerade medlemmar. Vi är etablerade i LotRO sedan länge, och har ett rank 9 kinship på servern Evernight. Sedan ett par månader tillbaka har vi även en sektion för det kommande Guild Wars 2. Nu har vi beslutat att även omfatta RIFT.

Communityn startades av en liten grupp erfarna MMOG spelare, som delade åsikten att individen bakom tangentbordet är viktigare än den digitala karaktär de representerar. Den uppfattningen är i allra högsta grad fundamentet i vår gemenskap än idag. Våra ledord är : kamratskap, hjälpsamhet och respekt.

Vi är inte en rollspelsgemenskap, men vi uppskattar sociala evenmang och eftersträvar att genomföra fester, tävlingar och andra typer av ingame sysselsättningar på regelbunden basis, som ett komplement till ordinarie PvE och PvP aktiviteter.

Delar du vår syn på spelande och har en glad och mogen attityd, är du välkommen att bli en del av vår nya gemenskap i RIFT.

Vi finns på servern Blightweald och spelar som guardians.

Mer information om Friskyttarna finner du på vår hemsida: http://friskyttarna.eu

Välkomna!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Lite uppdatering ang vår Rift sektion.

Gillet blev skapat förra helgen och vi är nu en skön liten skara spelare online varje kväll. De flesta av oss har nått till level 15-20, men det finns dem som är lägre resp högre. Känner ni för att spela i en social och trevlig gemenskap, är ni välkomna att höra av er via vår sajt.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Ansökan i klickad. ; )

Medlem

Välkommen till oss Grimley!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Tack, dock hur stor är aktiviteten inom Lotro?

Medlem

LotRO är den störst sektionen i dagsläget med ett rätt stort antal aktiva medlemmar, framförallt kvällstid. Många har en eller flera 65 karaktärer samt ett par alts i lägre level, så du blir inte helt utan sällskap i de lägre levlarna.

Aktiviteten lär med stor sannolikhet öka ytterligare efter patchen på tisdag då folk tagit det lite lugnt inför den.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Lite uppdatering.

Rift: Vår nyaste sektion och det är knappt en månad sedan gillet skapades. Vi kan i dagsläget mönstra ungefär 45-50 medlemmar. Majoriteten är mellan 25-35 år gamla. Varje vecka har vi schemalagda såväl som spontana dungeon runs.

LotRO: Fortfarande vår största sektion med drygt 100 medlemmar. Regelbundna raids och dungeons varje vecka. Kinshipet blir rank 10 om knappt två veckor. Medelåldern ligger runt 30 år, men liksom i våra övriga sektioner finns det yngre resp äldre medlemmar.

Mer information om vår gemenskap, finner ni på vår hemsida. Välkomna!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Uppdatering.

Rift sektionen har nu en bra bit över 100 medlemmar och har även börjat raida utöver instans- och pvp-aktiviteter.

Välkomna med en ansökan dit eller till någon av våra andra sektioner!

Friskyttarna.eu


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Friskyttarna har precis öppnat upp portarna för sin 4e spelsektion - SWTOR. Vi kommer att spela som Galactic Republic och servertyp blir PvE.

Välkomna!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

SWTOR gillet är i full gång sedan början av headstarten. Vi har lite drygt 60 aktiva medlemmar och finns på servern Peragus Mining Facility.

Välkomna!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Vym
Medlem

Fantastiskt trevlig community! Deltar för närvarande i SWTOR och ser fram emot GW2

Medlem

Jag är med, kan rekommendera Guilet. Trevligt folk..

Medlem

Tack killar, kul att höra att ni trivs.

Guild Wars 2 sektionen håller i skrivande stund på att organiseras upp inför den stundande öppna betan i mars månad. Nya medlemmar är varmt välkomna!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Vym
Medlem
Skrivet av Snake:

Tack killar, kul att höra att ni trivs.

Guild Wars 2 sektionen håller i skrivande stund på att organiseras upp inför den stundande öppna betan i mars månad. Nya medlemmar är varmt välkomna!

Fantastiskt spännande! Hänger självklart med och håller tummarna för att alla i gillet får vara med och köra beta asap!

Medlem

Första-posten uppdaterad:

Rift-sektionen är pensionerad, några är dock aktiva på spontan basis inom PvP fram till GW2 släpps.

Uppdaterade även en del småsaker i texten.

Nya medlemmar är fortsatt välkomna till alla sektioner!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

ndr
Medlem

Sounds interesting

Medlem
Skrivet av Charlie:

Hänger självklart med och håller tummarna för att alla i gillet får vara med och köra beta asap!

Det är nog många som kommer att utnyttja pre-purchase. I synnerhet med tanke på att Friskyttarna startat ett samarbete med CDON, som innebär att medlemmarna får rabatt på GW2. Så räkna med en hel drös av oss i betan.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Då är vårt serverval i GW2 klart. Friskyttarnas lott föll på - Gandara.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Skit att det ånyo är "fel" server (SWtoR)

Jag funderar fortfarande på GW2, får väl se till att joina rätt server då.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hooah! Imorgon invaderar vi Tyria.

Medlem
Skrivet av conthox:

Skit att det ånyo är "fel" server (SWtoR)

Jag funderar fortfarande på GW2, får väl se till att joina rätt server då.

Det tycker jag absolut att du skall göra. Vi hade ett grymt tryck i betan med många deltagande friskyttar, även om jag själv tyvärr inte hade möjlighet att vara med pga semester utomlands. Alla var väldigt positiva till spelet, så detta kommer att bli episkt.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Sitter och funderar om GW2 passar mig.
Ni verkar sociala och trevliga.

Men, jag gillar inte Zerg guilder. Jag vill vara social med ett vettig antal andra personer. + lirar hest klasser som behövs. Aka tank/healer.
Hittade inga siffror på GW2 medlemsantal eller om det är klasser som är stängda/behövda på er sida. Kan dock varit blind.

Tacksam för svar.


signatur

Bara gör det.

Medlem
Skrivet av Groggo:

Sitter och funderar om GW2 passar mig.
Ni verkar sociala och trevliga.

Men, jag gillar inte Zerg guilder. Jag vill vara social med ett vettig antal andra personer. + lirar hest klasser som behövs. Aka tank/healer.
Hittade inga siffror på GW2 medlemsantal eller om det är klasser som är stängda/behövda på er sida. Kan dock varit blind.

Tacksam för svar.

Hej Groggo, kul att höra om ditt intresse. Det bästa du kan göra är att läsa om vår spelfilosofi och regler, som du hittar i huvudmenyn under "om oss", så får du svar på alla dina frågor bortsett från medlemsantalet.

Vi har lite drygt 700 registrerade medlemmar sedan starten 2010. Av dem skulle jag tippa att ungefär 50-60st tillhör GW2 sektionen.

Välkommen!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Snake:
Skrivet av Groggo:

Sitter och funderar om GW2 passar mig.
Ni verkar sociala och trevliga.

Men, jag gillar inte Zerg guilder. Jag vill vara social med ett vettig antal andra personer. + lirar hest klasser som behövs. Aka tank/healer.
Hittade inga siffror på GW2 medlemsantal eller om det är klasser som är stängda/behövda på er sida. Kan dock varit blind.

Tacksam för svar.

Hej Groggo, kul att höra om ditt intresse. Det bästa du kan göra är att läsa om vår spelfilosofi och regler, som du hittar i huvudmenyn under "om oss", så får du svar på alla dina frågor bortsett från medlemsantalet.

Vi har lite drygt 700 registrerade medlemmar sedan starten 2010. Av dem skulle jag tippa att ungefär 50-60st tillhör GW2 sektionen.

Välkommen!

Får försöka infiltrera friskyttarna då.


signatur

Bara gör det.

Medlem

Vi tar inte in folk efter klass, utan alla får köra vad de vill. Kanske det du menade med Zerg-guilder? Känner inte igen det uttrycket.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Vi tar inte in folk efter klass, utan alla får köra vad de vill. Kanske det du menade med Zerg-guilder? Känner inte igen det uttrycket.

Inte spelat Starcraft?
Zerg guilder tar in... allt. och är förmodligen 500+pers i guilden. Opersonligt och tråkigt.

Bara jag som är van vid att många guilder tar in så det är bra mix på klasser.
Men jag kommer märka om det är 20pers som kör Thief, kommer jag helt enkelt inte köra det =D
Jag lirar inte klassen jag tycker är coolast, jag njuter mest att lira Underdog klasser och spöa resten med dem.


signatur

Bara gör det.

Medlem
Skrivet av Groggo:
Skrivet av 73mpl4R:

Vi tar inte in folk efter klass, utan alla får köra vad de vill. Kanske det du menade med Zerg-guilder? Känner inte igen det uttrycket.

Inte spelat Starcraft?
Zerg guilder tar in... allt. och är förmodligen 500+pers i guilden. Opersonligt och tråkigt.

Bara jag som är van vid att många guilder tar in så det är bra mix på klasser.
Men jag kommer märka om det är 20pers som kör Thief, kommer jag helt enkelt inte köra det =D
Jag lirar inte klassen jag tycker är coolast, jag njuter mest att lira Underdog klasser och spöa resten med dem.

Ah, det låter logiskt antar jag. Har inte kört så mycket Starcraft.

Det stämmer att de flesta har klass-slots, som de baserar sina ansökningar på, men vi tar bara in folk som verkar vettiga, och lämnar klassvalen öppna, eftersom vi ändå är ett casual-inriktat guild/kin. Vi har alltid kunnat raida på alla spel vi kör på ändå, våra medlemmar har en tendens att vara altoholics

Medlem

Ville bara dra mitt strå till stacken och ge tummen upp för Friskyttarna. Just nu är vi några stycken som ägnar lite tid i GW1 för att samla poäng till Hall of Monuments. Ni är välkommna att hänga med.


signatur

VANHEIM GAMING - DITT LJUS I MMO-MÖRKRET
No man's sky | World of Tanks | World of Warcraft | World of Warships

Skriv svar