evh
Medlem
360 med RROD

Nu har min 360 kukat ur. Har haft den sen 2007 så garantin gäller väl knappast? Jag vill gärna ha kvar mitt red dead redemption save som ligger på hårddisken. Kan jag rädda det på något sätt?


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Medlem

Spara hårddisken

edit; jag vet inte om hdd'n går sönder när man får RROD, aldrig hänt mig

evh
Medlem

Ok. Jag funderar på att köpa en ny slimmad 360. Kan jag koppla in min gamla hårddisk i den nya då?


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Medlem
Skrivet av evh:

Ok. Jag funderar på att köpa en ny slimmad 360. Kan jag koppla in min gamla hårddisk i den nya då?

Jajamen!


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Men jag har hört att det ska gå å fixa RROD. Linda runt en handduk i den är ju en sak jag hört (den mest absurda idén) men också reparation? eller ja dylikt.

Medlem

rep av RRod kostar runt 600kr


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Billigare än en helt ny *Trollface*

Medlem
Skrivet av Achronos:
Skrivet av evh:

Ok. Jag funderar på att köpa en ny slimmad 360. Kan jag koppla in min gamla hårddisk i den nya då?

Jajamen!

Nej.

Du kan inte använda en disk av gammal design med en slimkonsoll, den passar inte, du KAN däremot föra över innehållet från den gamla disken till den nya, det kräver dock en specialkabel (transfer kit).
Microsoft BRUKADE tillhandahålla denna gratis, men afaik har dom slutat med det.
Du kanske kan hitta en på nån affär dock.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Det finns ju också RROD repair kit att köpa som jag själv använt mig utav och lagat både en av mina konsoler + några vänners. Ta reda på vilken felkod du har först och främst. Hur du gör detta kan du enkelt googla dig fram till. Det krävs lite pill och det är inte dumt om man är lite händig och kanske byggt datorer tidigare när man ska ge sig på de dock.
I övrigt är 360 slim en väldigt fin konsol i mitt tycke. Bra mycket tystare och bra mycket bättre kylning. För övrigt är det kanon om man kör på den versionen med större hdisk då du kan installera spelen på denna och helt slippa ljudet ifrån DVDn när du spelar.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

evh
Medlem

Tack! Då blir det en ny slimmad 250gb med transfer kabel. Får bara hoppas att den gamla hårddisken är intakt.


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Achronos:
Skrivet av evh:

Ok. Jag funderar på att köpa en ny slimmad 360. Kan jag koppla in min gamla hårddisk i den nya då?

Jajamen!

Nej.

Du kan inte använda en disk av gammal design med en slimkonsoll, den passar inte, du KAN däremot föra över innehållet från den gamla disken till den nya, det kräver dock en specialkabel (transfer kit).
Microsoft BRUKADE tillhandahålla denna gratis, men afaik har dom slutat med det.
Du kanske kan hitta en på nån affär dock.

Haha M$ är snåla ****

Medlem

Lira handuk/täcke runt konsolen funkade för mig


signatur

Rwa?

1
Skriv svar