Teknikdemo på överlevnadsskräckisen Amy

Robot
Teknikdemo på överlevnadsskräckisen Amy

Paul Cuisset, mannen bakom klassiska 90-talsäventyret Flashback, har ett postapokalyptiskt survival horror-lir på väg.

#amy, #flashback, #vectorcell, #lexis-numque


Skägg.
10 Chambers
Teknikdemo på överlevnadsskräckisen Amy

Bara Flashback är nog för att göra mig intresserad, och videon såg intressant ut.


signatur
Medlem

Mmmm, överlevnadsskräckis

Nån som vet nåt bra ställe att kunna köra flashback på w7? Kom aldrig särskilt lång i spelet på den tiden skulle vilja prova nu


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Flashback var typ spelet som fick mig intresserad av spel, kusinen hade det på sin Amiga 600, uppföljaren Fade to black med 3d grafik var också rätt bra.

B-B-B-Banänäbrääken, tror flashback släpptes till Snes, så det går säkert köra det på en emulator.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Nice tech, hurdant är verktygen för att skapa content hade varit intressant också


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Ser riktigt trevligt ut.

Skrivet av cybo:

Flashback var typ spelet som fick mig intresserad av spel, kusinen hade det på sin Amiga 600, uppföljaren Fade to black med 3d grafik var också rätt bra.

B-B-B-Banänäbrääken, tror flashback släpptes till Snes, så det går säkert köra det på en emulator.

Jasså tll snes också?! nää tror du det


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Jag gillar stilen helt klart!
Ser riktigt coolt ut

Hitta en amiga emulator men det verkar skit svårt o få igång. Själva rom filerna kan man ladda ner men sen nån kickimage som är copyrighted o hej kom o hjälp
att det ska va så krångligt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Hitta en amiga emulator men det verkar skit svårt o få igång. Själva rom filerna kan man ladda ner men sen nån kickimage som är copyrighted o hej kom o hjälp
att det ska va så krångligt

Det först som kom upp på google när jag sökte på Flashback PC var: http://www.glennsguides.com/2008/03/flashback-pc-game-free-do...

Jo jag var inne o yra där med men hitta nån annan emulator sen då jag tyckte det var lite mycke o greja med där , men ska ge det en chans

edit: körde 1:a banan nu o det var lika fränt som jag kom ihåg det, vilka härliga rörelser, men bara ljud i cutscensen tyvärr :/


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Yes join the darkside! tänkte bara på det när jag såg på första delen

Medlem

Ser fram emot gameplay videon som ska komma


signatur

Game long and prosper

Såg OK ut, men vet inte om handlingen är så intressant.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jaha, ni menade spelet Flashback. Trodde ni menade hemsidan, blev lite förvirrad.

Medlem

Intessant.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar