Empire: Total War-demo ute nu

Medlem

Var väll ett helt ok demo, land striderna var lite anorlunda mot tidigare TW spel. Lite för kort bara, dom kanske borde kalla det för teaser istället för demo

Nej nya kampanjkartan ser jag mest fram emot och framförallt ta över världen med karolinerna

Hade hellre tankat från FZ.


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Medlem

måste testa.

ro
Medlem

ARghh! Must. Have. Nue!

Medlem

tveksam till demot.

- UI inte direkt bra.
- Toggle kolumt/2 lines på armer?!
- AI är riktigt dålig
- standard saker som klicka på map för ta sig dit fanns inte eller CTRL + 1 (lr nått nummer) för göra squad fick man inte göra och en del andra saker, ruttet helt enkelt.

annars var det rätt ok, men gameplay var inte så bra som de kunde varit.

Röstskådespeleriet kunde varit bättre och kontrollerna är lite osmidiga, men lär ändå köpa det


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Blev jävligt less på artilleriet! De sköt över hela kartan och hade ihjäl alla trupper, jäkla mask infanterister var helt utplånade innan man ens kommit halvägs utan att möta fiender, oavsett om man gick rakt över floden eller bredvid..

Medlem

Blev inte särkilt imponerad av demot. Ingenting kändes "rätt". Spelmotorn kändes tung och seg, kontrollerna lika så. Ljudet var inget att hänga i julgranen och generellt sätt saknades fun faktor.

Inget för mig iaf.

Medlem

Fast spelmotorn kräver mycket mer än jag har i min laptop
egentligen, men det flöt på rätt fint ändå med låga inställningar.

Klart det blir ett annat spel än tidigare, det är ett stort steg från
300bc-1300-tal till 1600-1700-tal, sen är det ett demo det får man ta
för vad det är, hoppas på lite AI förbättring till spelet iaf.

ro
Medlem

Markenheterna kändes följsamma, inga av de gamla problemen med krutvapentrupper som man såg i medieval 2. Ska lira "sönder" demot så man ser om det har massa babysjukdomar som medieval 2 hade (det gick ju knappt och spela vid realease).

Medlem

Älskade demot trots lite småbrister, men som sagt det är ett demo.

Körde allt på ultra och alla specialfunktioner på, såg bra ut men inte så bra ut som jag trott. Rökeffekter och dimma var dock skitsnyggt, vatten likaså.

Tog en del bilder både från land och sjöstrider, kolla här.

jag gillade ljudet som många andra klagat på? Körde med hög volym både med mina pc högtalare och med headset, inga klagomål alls.


signatur

Gamer since day one!

Inaktiv

Har inga klagomål gällande demot. Vill att det ska släppas nu så att man får lira hela helgen.

Medlem

Hm har spelat det litegrann, ganska kul. Jag tyckte det var massiva problem med att ställa infanteri i de formationer som jag ville, men det kanske beror på att jag är ovan.

Även fast jag spelade på Low Graphics så såg vattnet riktigt snyggt ut! (Fast när jag ser screens från dem som har bra datorer ser jag ju vad jag missar, heh).

Jag hade inte väntat mig så mycket från sjöslaget med det var riktigt roligt. Gäller att bli lite bättre på det... men skeppen kontrollerar ganska bra och det är roligt att kunna styra bredsidorna.

Medlem

mmm....lite av en besvikelse faktiskt.Det som förvånade mig var sjöslagen de var enormt mycket roligare en vad jag troddde

Medlem

är mycket nöjd med demot! kanske några saker de behöver fixa, men jag tycker inte det är lönt att dömma dem för det än. Man får testa hela spelet först.

Nu gäller det att trixa med grafiken så att det flyter och ser bra ut...störigt med alla omladdningar efter ändringar dock.

sen är det bara att slåss om lagos!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Mson:

tveksam till demot.

- UI inte direkt bra.
- Toggle kolumt/2 lines på armer?!
- AI är riktigt dålig
- standard saker som klicka på map för ta sig dit fanns inte eller CTRL + 1 (lr nått nummer) för göra squad fick man inte göra och en del andra saker, ruttet helt enkelt.

annars var det rätt ok, men gameplay var inte så bra som de kunde varit.

Vad är dåligt med UI? Är ju som förr ungefär fast med vissa förbättringar.

Vad menar du med "Toggle kolumt/2 lines på armer?!"? Det går att ändra smidigt hur många rader osv man vill ha om det är det du menar.

AI är iaf kraftigt förbättrad, helt ok.

Och dessa två standardsaker du nämner finns visst, klicka på kartan och grouping.

Det jag har att klaga på mest som många andra är att ljudet buggar, verkar vara ganska vanligt. Det kunde gärna fått vara lite mer blod och ragdoll också när folk dör
Annars tycker jag att prestandan är bra och att det är rätt känsla. Den nya vattendelen var ju också riktigt trevlig.

Medlem

Diggade sjöslagen även om jag fick dunderpisk hehe.

Filmade lite för de som vill se hur det ser ut på grafiknivån ultra!

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/306782.html


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Någon annan som har problem med att sätta grafik inställningarna högre än "high"?

Jag verkar inte kunna göra det ...

Medlem

Oj oj oj, så tokigt bra spel. Visst, AIn eller inte felfri och jag har inte listat ut varför man inte får placera ut trupper ordentligt när man grupperat dom men ändå.

Passade på att testa AIn genom att spela olika varje gång och den klarade sig hyffsat, den försökte till och med kontra mina trupper när jag valde att dela upp dom och attackera från båda sidor.

Medlem
Skrivet av SoRight:

Någon annan som har problem med att sätta grafik inställningarna högre än "high"?

Jag verkar inte kunna göra det ...

Nej inga problem, vad tänker du på? Jag kör på ultra?


signatur

Gamer since day one!

Medlem
Skrivet av Element_Five:
Skrivet av SoRight:

Någon annan som har problem med att sätta grafik inställningarna högre än "high"?

Jag verkar inte kunna göra det ...

Nej inga problem, vad tänker du på? Jag kör på ultra?

Grafik inställningarna över "high" verkar vara låsta + att det inte finns någon inställning över "very high"

Lite skumt tycker man allt.

Medlem

Nej de är inte låsta? Jag kunde ändra till ultra? Du måste inte ändra till custom eller liknande innan du kan göra det? Eller kanske den känner av att ditt system inte klarar högre inställningar. Låter skumt!


signatur

Gamer since day one!

Medlem

En del irriterande buggar (bla kunde jag inte byta upplösning utan att spelet hängde sig, formationerna buggade sig ibland...) som förhoppningsvis inte kommer att finnas med vid release. I övrigt riktigt lovande.

Medlem

Enda jag riktigt saknar är några ljuddetaljer:

* Mer skrik/effekter vid närstrid
* Ljudet av marscherande fötter.

Trummorna irriterade mig lite också, tycker trumslagaren borde vara lite trött efter 2h intensivt trummande

Medlem

Trumslagaren innehade en viktig post, gjorde susen för moralen så han får inte tröttna


signatur

Gamer since day one!

Medlem
Skrivet av Element_Five:

Diggade sjöslagen även om jag fick dunderpisk hehe.

Filmade lite för de som vill se hur det ser ut på grafiknivån ultra!

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/306782.html

Vad har du för hårdvara?? Såg riktigt snyggt ut!!!

Inaktiv
Skrivet av Element_Five:

Diggade sjöslagen även om jag fick dunderpisk hehe.

Filmade lite för de som vill se hur det ser ut på grafiknivån ultra!

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/306782.html

Satan vad det hackar, är det inspelningsprogrammet som stjäl prestanda?

Inaktiv

Är det för övrigt bara jag som tycker att gränssnittet och kameran i samtliga total war-spel är rena dyngan?

Medlem

Har samma problem som någon nedan.

Hänger sig vid första informationsrutan. Sen är de bara resetta datorn.. Bah..

Någon som har en lösning?

Skrivet av freddelajno:

Har samma problem som någon nedan.

Hänger sig vid första informationsrutan. Sen är de bara resetta datorn.. Bah..

Någon som har en lösning?

Hängde sig i kanske 5 minuter för mig, så jag gick ner och gjorde lite frukost. När jag kom tillbaka 10 minuter senare så hade det startat!
Efter det så har spelet startat felfritt..

Skriv svar