Conan har färre än 100 000 spelare

Medlem
Skrivet av Gortie:

Kvalitetsmässigt tyckte jag inte att Conan utmärkte sig nämnvärt när det lanserades. Varken negativt eller positivt. Till skillnad från, till exempel, Vanguard som ju var en totalkatastrof (på grund av hybris, drama queens och idioter till chefer) när det väl lanserades under SOE's flagga.

Det som däremot dödade mitt konto var deras attityd och beteende på forumen. Jag har inget som helst tålamod med översitteri så jag stängde kontot och har till å med en oöppnad Collectors Edition ståendes. Ingenting jag ångrar idag. Jag såg dagligen exempel på trådar som låstes eller försvann och folk blev bannade till höger och vänster. Det går bort.

Jag hoppas dom överlever, det vore trist för alla inblandade om det gick i stöpet - men jag hoppas dom har lärt sig av sina misstag också.

Det var SOE som räddade VG från säker undergång

Medlem

Har inte spelat det, men tycker det är synd att det blev så här. En kompis till mig jobbade på Funcom och byggde olika miljöer i spelet osv, fast hon förlorade jobbet för inte så länge sedan.

Medlem
Skrivet av valfader:

Det var SOE som räddade VG från säker undergång

Jag vet - det var lite min poäng hehe. Pucko-cheferna på Sigil gjorde bort sig fullständigt.


signatur
Medlem

Spelet är på uppgång och jag har ganska bra bevis på det. Här är en quote från forumsmurfen SuperTank från den 12/1 -09.

Skrivet av SuperTank:

Men det går uppåt:
http://www.xfire.com/games/aoc/Age_of_Conan_Hyborian_Adventur...

AoC har varit så lågt som på #65 plats men är nu på #50.

(för att stärka det SuperTank skrev, så har även jag sett ökningen på Xfire)

Jag kan meddela att just nu vid detta tillfälle då jag skriver detta så ligger spelet på en 40e plats på Xfire.

I och med att spelet lanseras i nya länder och kanske såsmåningom på Xbox 360, så tror jag inte att det dör ut. Att komma ut på konsollmarknaden kan inte vara anant än positivt, då ett av spelets största nackdelar är att det kräver en mer eller mindre monsterdator. Dessutom så är konsollmarknaden större än pc-marknaden.

Om spelet har under 100 000 spelare nu, så måste de haft ännu mindre förut. Ännu en gång tycker jag att FZ har postat en väldigt "missuppfattande" tråd. Det låter som att FZ hävdar att spelet har minst antal spelare just nu, när det ganska säkerligen haft mycket mindre förut (säkerligen innan årskiftet). Sist skrev de att "Spelet bantades rejält" då de slog ihop servrarna (något som var väldigt önskat av spelarna och dessutom den största anledningen att folk började återvända). En stor anledning att folk slutade var att det fanns för lite folk på servrarna, men nu är det inte längre så.

Inaktiv

Överaskade? Är nog så att de vägrar fatta vad de gjorde för skit. Över hypat skräp spel. Spelet släpptes 6mån-1år för tidigt.

Medlem

sj tycker jag det är ett riktigt roligt spel, men saknas så mkt för att det sak bli kul i längden:/ menmne får se om man ska ta upp det igen bror väl på nästa stora patch:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Medlem

Köpte spelet på release, älskade att levla 1-20 i Tortage, allt var så snyggt och välgjort och att lite skills och shit inte funkade som de skulle kunde jag ta i hopp om att det ändå snart skulle fixas, men sen efter 20 och när man kom ifrån Tortage tyckte jag att det bara blev tråkigare och sämre. Att det tar så lång tid för dem att fixa buggar och shit kändes inte helt bra heller.
De skulle nog som sagt ha väntat typ ett halvår till med release och putsat upp det ordentligt, och lagt in allt som lovades. Men jag kanske drar igång mitt konto igen snart (vill spela något i väntan på Aion ^^) om det har förbättrats något det vill säga, det låter onekligen som det på dem som fortfarande spelar.

Inaktiv

Jag var mycket besviken av det här spelet vid release pga instabilitet, buggar, trasiga quester, lagg, systemkrash osv vilket fick mig att lägga ner spelandet helt efter cirka två veckor.

Nu i Februari har jag återaktiverat kontot, inte kommit längre än till level 20 med min nya karaktär och jag är fortfarande i Tortage men det jag kan säga är att spelet är extremt stabilt, mycket folk på servrarna, aktiva chatter, ingen lagg, inga buggar, inga problem alls hittils

Sen gör inte den fina grafiken, de häftiga ljuden, underbara musiken, intressanta questerna, combat, pvp och allt annat inte saken sämre

Allt detta fanns givetvis vid release, men kom inte till sin fulla rätt pga alla problem som fanns då.

Har du ett konto bör du åtminstone prova en månad till. Har du aldrig köpt spelet går det att få tag i det för 99 kronor Helt klart värt en andra chans

edit: stavfel

Medlem

Conan var ett sjysst spel och de var roligt att döda folk, men mer än så var de inte. De skulle behöva någon som vet vad folket vill ha, de hade de tydligen inte utan körde på nya och egna ideer. Kanske skulle väntat me en del saker till expansioner eller senare updateringar och fixa saker som man trodde var självklart. Exempelvis trodde ja inte mina ögon när jag såg friends/guild fönstret, vilket skämt. Släpper de en expansion så funderar jag på att gå tillbaka och testa igen. Om de överlever så långt.

Medlem

Med positiva posts från både återvändande spelare och nya på conan forumet, upplevelsen av ökad population på servrarna och patch 4 i live klienten, kan jag bara se en trend och det är ökad population.

Inaktiv

?The average subscriber retention for the Age of Conan game has improved in 2009. The subscriber base of Age of Conan has consequently been relatively stable during this period. The average playtime per subscriber has also increased during the last months. The Company continues to invest heavily in both the Age of Conan game and in the new MMOs in development,? says President and CEO Trond Arne Aas.


signatur

zomg noob yeah!

Medlem
Skrivet av bronie:

Jag skulle gärna vilja höra ett exempel på ett MMO som släpptes "färdigt".

Warhammer Online: Age of Reckoning


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Ozo:

Köpte spelet för 999:-
Spelade en vecka. Sedan dess har det legat och dammat.
Vet inte hur det är nu men, antar att det är ungefär samma "skit"

Vart handlar du dataspel?

Medlem

Ett spel som härmar WoW och dessutom har ungefär samma UI som WoW fast sämre! Är dömt att misslyckas.

Inaktiv

Härmar wow? Doxx antingen kan du ingenting eller så har du inte spelat AoC. Jag resubbade för några veckor sedan, bra mycket stabilare nu har aldrig krashat hittils. Mer quest och innehåll, inga större buggar och allmänt helt ok.

Skrivet av Naraccas:
Skrivet av bronie:

Jag skulle gärna vilja höra ett exempel på ett MMO som släpptes "färdigt".

Warhammer Online: Age of Reckoning

Med alla utlovade klasser och städer?

Medlem
Skrivet av bullet tooth tony:
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av bronie:

Jag skulle gärna vilja höra ett exempel på ett MMO som släpptes "färdigt".

Warhammer Online: Age of Reckoning

Med alla utlovade klasser och städer?

Har för mig att dom var tvungen att ta bort en hel del som inte hann med till releasen.

Medlem

hade förbokat och allt när det kom, men min dator var väldigt undermålig minst sagt så jag slutade spela efter de 30 gratis dagarna var över. började igen någon gång i november 2008 när jag skaffat ny hårdvara och allting. känns som ett helt nytt spel, hur stabilt som helst och allting flyer på till 100 procent.

spelar ungefär varje dag och i mitt tycke så förtjänar detta spelat en ny chans. jag tvivlar väldigt väldigt starkt på att det kommer att gå i graven. en expansion på väg plus en 360 version. stora patches kommer ut med jämna mellanrum.

jag personligen tycker att age of conan är det bästa mmo't just nu.

Medlem

Försent tror inte jag heller att det är att rädda spelet. Det är många spelare som kommer tillbaka och servrarna som är kvar, börjar nästan bli overcrowded.

Jag hoppas att inte bara Funcom lär sig från det misstaget de gjorde när spelet kom. Jag är så trött på att spela halvfärdiga spel som patchas upp ett flertal ggr innan spelet ens är spelbart. Blizzard var ju inte så duktiga på att släppa ett färdigt spel de heller, men det var mer färdigt än AoC. Går man igenom månader med buggar och krashar, som man gjorde i WoW den första månaden eller två, så vill man gärna inte göra om det igen och jag tror att det var det som hände, folk orkade bara inte gå igenom samma strunt som de gjorde under första månaderna i WoW helt enkelt. Sen var det ju mycket spelare som bytte från WoW till AoC och inte var med när WoW var ospelbart. Detta folket tror ju att WoW var perfekt från början, vilket det verkligen inte var.

Jag har nu spelat AoC i 2 månader. Redan två månader sen var spelet mycket bättre än när det kom och nu när 1.04 kom, så är det ännu bättre. Jag gillar spelet och kommer spela det en bra tid framöver. Jag tror att när expansion till detta spel kommer i framtiden, så kommer vi se mer spelare komma tillbaka och bara då, ifall Funcom gör det rätt denna gång, så kommer spelet kanske komma tillbaka helt och hållet. Spelet är ju snyggt och brutalt, vilket jag saknar i WoW och WAR, jag gillar se blod över hela skärmen - och jag gillar verkligen inte spela med gröna seriefigurer, så jag antar att AoC är spelet för mig

Medlem
Skrivet av Doxx:

Ett spel som härmar WoW och dessutom har ungefär samma UI som WoW fast sämre! Är dömt att misslyckas.

Varför tror så många att WoW är det första spelet i MMO-djungeln, bara för att det är det största/mest populära?

Och så är det lite fel att jämföra WoW och AoC... Warhammer däremot är ganska likt WoW.

Medlem

Jao, jag är rätt sugen igen att prova efter uppehåll sen release. Tycker det var riktigt roligt men dock för lite content som sagt då det släpptes. Är ju mer värt att betala för t ex WoW där det finns nå att göra vid max level... istället för att hänga läpp som 80 i AoC.
Dock har dom ju gjort ändringar och bra ändringar dessutom sen dess, samt addat en hel del content(!?) så kanske dags att smyga in igen.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Varför tror så många att WoW är det första spelet i MMO-djungeln, bara för att det är det största/mest populära?

de stackars liven vet tyvärr inte bättre.

Medlem

Hur ska de nu kunna skylla sina skitdåliga spel på piratkopiering?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

som man grävt graven för man...

12
Skriv svar