Inaktiv
Min dator???

Tjena, en gång i tiden köpte jag mig en bilig hp burk denna har jag lagt en del pengar på. Skulle bara vilja veta vilka förändringar jag behöver göra för att crysis ska flyta på bra med allt ställt på high får nämligen så lite som 15 fps ibland nu.
Spec
Amd athlon 64 dual core 5600
3gb corsair ddr2 ram
Nividia geforce 9600gt 512
Nätdel Hp nånting 320 watt
Realtek hd ljud.
Sen har jag ett modekort somjag inte har nån aning om vilken model det är.

Medlem

Med det där systemet ska du kunna köra på high med acceptabel FPS. Det du kan göra är att köpa ett radeon hd4850 för 1330:- så kommer du kunna köra nästan allt på Veryhigh


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Ny nätdel och HD4850, skulle inte våga stoppa i mitt nya fina grafikkort tillsammans med något HP noname nätagg

Medlem

Nej, CPUn tror jag flaskhalsar, ingen topp cpu, och inte säkert att HD 4850 kommer gå att köra på 320W.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

CPU'n flaskar inte särskillt mycket, den duger fint i nya spel. Jag hade en 4800+ och den funkade prima i spel som oblivion, bioshock och crysis! Blev ingen markant skillnad i spel när jag fick min e8400 faktist. Köp ett nytt nätagg, glömde att det var at okänd kvallitet, hade det vart en corsair hade det säkert gått bra då hela systemet skulle dragit ca 200w


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

1
Skriv svar