Fällande domar i Pirate Bay-målet

Robot
Fällande domar i Pirate Bay-målet
Inaktiv
Fällande domar i Pirate Bay-målet

Jaaa... vad säger man?

Medlem

är för arg för att skriva nått långt men:

nu kan man fäla google på EXAKT samma grunder.

grattis idioter.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Ja.. det är ju fantastiskt.

Medlem

Ja herregud, fy fan va patetiskt.

Gogo överklaga!


signatur

En styck signatur.

Medlem

Det är olagligt att röka i offentliga lokaler. Förbjud cigarettförsäljning i affärerna!!!

Förbjud bensinförsäljningen till privatpersoner. Vissa kör för fort!!!

Förbjud blocket.se. Det finns bedragare där som begår brott!!!

Medlem

jävlar smurfar....


signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

Medlem

Oväntat, har man tillräckligt med pengar kan man få vem som helst dömd för vad som helst.

Medlem

Kanon, Nu finns det hopp för PC-spelsmarknaden igen.

Medlem

Ja fy fan,,,,

Medlem
Skrivet av Arto:

Det är olagligt att röka i offentliga lokaler. Förbjud cigarettförsäljning i affärerna!!!

Förbjud bensinförsäljningen till privatpersoner. Vissa kör för fort!!!

Förbjud blocket.se. Det finns bedragare där som begår brott!!!

Agree, det är inget som säger att man är tvungen att ladda ner eller upp olagligt material, så som inget säger att man är tvungen att köra för fort.


signatur
Medlem
Skrivet av Ojojojoj:

Kanon, Nu finns det hopp för PC-spelsmarknaden igen.

Du skämtar va? Även om TPB stängs ner så kommer det tankas precis lika mycket som innan.

Medlem

Även om jag har en viss förståelse för åklagarsidans argument (därmed inte sagt att jag håller med) så tycker jag att det här är helt fel. Hade hoppats så innerligt på ett friande!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Dubbelpost :/


signatur
Medlem

Förbjud LIVET, det finns idioter som bryter mot lagar! Rada upp de sittande politikerna i riksdagen och spärra in dem. OMGÅENDE. Civilolydnad är det enda vi har kvar för att försvara demokratin, UT PÅ GATOR OCH TORG.

Medlem

Helt patetiskt! Helt fel sett att motverka nedladdning Nu kommer jualla nedladdare bara ladda upp ännu mer på andra nedladdningssajter bara för att visa sig missnöjda över domstolsbeslutet.
Jag fattar verkligen inte varför man dömmer TPB, det är ju v nedladdare som är "olagliga", inte dem.

Medlem
Skrivet av Xay0r:
Skrivet av Ojojojoj:

Kanon, Nu finns det hopp för PC-spelsmarknaden igen.

Du skämtar va? Även om TPB stängs ner så kommer det tankas precis lika mycket som innan.

Pirate bay kommer aldrig att stängas. Finns en viss anledning att de flyttade ut alla servrar från landet efter raiden av de korrupta poliserna.

Medlem
Skrivet av Massy:
Skrivet av Arto:

Det är olagligt att röka i offentliga lokaler. Förbjud cigarettförsäljning i affärerna!!!

Förbjud bensinförsäljningen till privatpersoner. Vissa kör för fort!!!

Förbjud blocket.se. Det finns bedragare där som begår brott!!!

Agree, det är inget som säger att man är tvungen att ladda ner eller upp olagligt material, så som inget säger att man är tvungen att köra för fort.


signatur
Inaktiv

lagar hit o lagar dit
tanka ner o tanka där låt vi göra så hör


signatur

Maximus Formula|Cooler Master 700W|E8400 @ 3.00 Ghz @ 4.1Ghz|Corsair H50| Corsair 6400 DDR2 4GB KIT 800Mhz @ 912Mhz|9800GT 512Mb

Medlem

Ska google nu stämmas på samma grunder.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Google kanske tvingas att förhandsgranska varenda grej på sin sajt

Medlem

Nu sätter vi dit ICA! De säljer mat till mördare, våldtäcksmän och andra brottslingar! Det gör konsum också, var enda jävla affär gör det. De främjar brottslighet och gör en vinst!

Okay, inte samma sak egentligen. Men nu är vi inte långt ifrån känns det som. Visst så höll de på med shifty buisness och jag hade förväntat mig en fällande dom. Men fängelse och 30 mille i skadestånd? Fuck that shit.

MFC
Medlem

Sverige - Den sista kommunisstaten!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

Sverige - Den sista kommunisstaten!

och eu kommer närmare.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Ganska förväntat. Det är ju tingsrätten trots allt och de är inte kompetenta nog att hantera såna här mål. Solklart fall för HD att bita i - dit det kommer att gå garanterat.

Först då kan vi förvänta oss en vettig dom.

Redaktör
Skrivet av MFC:

Sverige - Den sista kommunisstaten!

Inte för att vara sån men... jag tänker vara sån.

Det här är ett ganska tydligt tecknen på när starka marknadskrafter (film-, musik-, och skivbolag) får sin vilja igenom. Marknadskrafter är rätt jäkla långt från det typiskt kommunistiska samhället. (Som det för övrigt finns ett par kvar av - Nordkorea, Kuba, Kina, Vietnam...)


signatur
Medlem

Det är alltså mer allvarligt att ladda ner lite filmer och spel än att våldta en skolklass i skadestånd räknat.

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av MFC:

Sverige - Den sista kommunisstaten!

Inte för att vara sån men... jag tänker vara sån.

Det här är ett ganska tydligt tecknen på när starka marknadskrafter (film-, musik-, och skivbolag) får sin vilja igenom. Marknadskrafter är rätt jäkla långt från det typiskt kommunistiska samhället. (Som det för övrigt finns ett par kvar av - Nordkorea, Kuba, Kina, Vietnam...)

Hatten av till när du är sådan.

Till övriga:
Man kan gilla eller ogilla domar, tyvärr får man acceptera dem då de faller under Svensk lag, ungefär som när man betalar skatt (hu!). Jag kan inte i närheten av tillräckligt med lag för att kunna tycka att det här var rätt eller fel dömt.

Medlem

Lite förvånande faktiskt. Skadeståndet var ju av amerikansk natur och fängelsestraff för nåt sånt här i Sverige kändes osannolikt... Våldtäkts män har fått sitta kortare perioder i fängelse.

Tror politiska påtryckningar hade stor påverkan i den här domen. Sorgligt. Det var ju inte den tekniska bevisningen som kan ha sänkt dom. (För den var ju helt värdelös)

Medlem

Mm luktar som att Domarna blev mutade eller hotade
och sen att alla var overens, yeah right.. ofta att folk ar 100% overens vid votes..

lolz fan va overkill med 1 ars fangelse...

Skriv svar