MFC
Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av klossen:

Vi skulle inte ha en chans mot ryssarna vilket fall som helst.

Jo då, bara vi får tillbaka det vi hadde på 60-80talet (fast modernt då..)

om man är så pass stark, att det inte är värt att anfalla, så har man lyckats. tex när herr ubåt gick på grund i swe, så kunnde vi spänna muskler och se till att sovjet inte kom över våran gränns med såna båtar, vilket inte skulle gå idag, då det farligaste vid kusten vi har är väll nån gammal roddbåt som läcker vatten :/

Sveriges största militärhemlighet på 1700-talet var hur lite befolkning det fanns i Sverige... annars hade vi varit ryssar hela högen


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Mr. G:

Jovisst, för vi vet ju alla att de bara vill ha Georgien och ingenting annat någonsin.

Då skulle de vel satsa på något mera lyckat land med högre BNP? USA, fast det är nog lika troligt som om att ryssarna skulle attackera oss...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Var är det krig?, tycker inte om att klicka på okända länkar. Man kan få virus eller liknande av vad som helst nu för tiden.
Snälla, kopiera texten klistra in den här så andra får chansen att läsa utan att behöva ta risker.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Var är det krig?, tycker inte om att klicka på okända länkar. Man kan få virus eller liknande av vad som helst nu för tiden.
Snälla, kopiera texten klistra in den här så andra får chansen att läsa utan att behöva ta risker.

http://free.grisoft.com/ww.download-avg-anti-virus-free-editi...

Medlem
Skrivet av Pliskin:
Skrivet av mosoloa1:

Var är det krig?, tycker inte om att klicka på okända länkar. Man kan få virus eller liknande av vad som helst nu för tiden.
Snälla, kopiera texten klistra in den här så andra får chansen att läsa utan att behöva ta risker.

http://free.grisoft.com/ww.download-avg-anti-virus-free-editi...

Tack, precis vad jag behövde!
Hoppas bara inte datorn sölas ner allt för mycket, aja dags att läsa vad som egentligen stod i ...tidnings artikeln.


signatur

hejsanhejsanhejsan

MFC
Medlem

Grisoft är oseriösa!

Registrerade min e-postadress där för utskick av nyhetsbrev och fick spam till min mailadress. Grisoft var det första stället jag NÅGONSIN registrerade min e-postadress på (detta var längesedan nu)...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Ryska ledningen är för hyfsat lång tid framöver upptagen med att göra stora plånböcker genom naturgas"monopol".


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Visa lite nationalism

Klart jag skulle strida under våran svenska fana, spelar ingen roll vilken fiende

Medlem

sa det redan i lumpen att vid första indikation till att vi skulle ha en konflikt/krig i sverige så hade jag för tillfället flyttat till bahamas eller nått.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

sa det redan i lumpen att vid första indikation till att vi skulle ha en konflikt/krig i sverige så hade jag för tillfället flyttat till bahamas eller nått.

Och om ryssen inte talar om ett par månader innan att de tänker invadera då?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

shit happens o nej ryssen kommer aldrig få för sig att anfalla sverige


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Kanske inte, men allvarligt, varför inte?

Det är ju inte så att vårt s.k. försvar skulle kunna hålla emot i mer än cirka tre minuter om de faktiskt gjorde det.

Kom gärna med andra argument än att EU/FN/NATO skulle bli sura. (Byrokratihäck/tandlös/vi är inte medlemmar.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Crackwhore:

Visa lite nationalism

Klart jag skulle strida under våran svenska fana, spelar ingen roll vilken fiende

Jag strider hellre under vår nordiska fana.

Medlem
Skrivet av BULP:

Kanske inte, men allvarligt, varför inte?

Det är ju inte så att vårt s.k. försvar skulle kunna hålla emot i mer än cirka tre minuter om de faktiskt gjorde det.

Kom gärna med andra argument än att EU/FN/NATO skulle bli sura. (Byrokratihäck/tandlös/vi är inte medlemmar.)

Av det enkla skäl att det inte finns nått skäl för det.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Regeringen räknar väl kallt med att NATO skulle hjälpa oss av geopolitiska skäl. Eller för att norrmännen skulle be farbror USA om hjälp.

Sverige har vad jag sett dom senaste åren huvudsakligen satsat på tre saker militärt:

1. Dom har köpt en djävulsk massa JAS-plan
2. Dom har hyrt ut en u-båt till jänkarna som US Navy kan öva ryssjakt på
3. Dom har skickat soldater på en massa utlandsuppdrag "i fredsbevarande syfte".

Av detta drar jag slutsatsen att kommer ryssen ämnar man bomba dom och skjuta med boforskanoner så länge man kan, samtidigt som man springer till jänkarna och tigger hjälp som tack för senast, samt hoppas att de få soldater som faktiskt har lite stridserfarenhet inte sjappar.

Nä, vi får helt enkelt hoppas på ryssens välvilja. Dom har liksom ingen anledning att anfalla oss. Dom har däremot kränkt Norges luftrum norrifrån ett par gånger de senaste åren- dom tänker sig väl att säkra oljefälten och hindra NATO att placera alltför många missiler där. Det blir som i andra världskriget, Norge blir invaderat och Sverige tvår sina händer och hävdar neutralitet.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Inaktiv

Ryssen är inte det allvarliga...det är Iran i mer eller mindre första hand och eventuellt Kina. Det största hotet är dock världens politiker och alla paragrafryttare som gör som de blir tillsagda utan att ta egna initiativ.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Låter härligt med ett soft krig där man skjuter från höften men sen när man tänker efter så gör det ont när man skadar sig, ungefär som en bilolycka.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

sa det redan i lumpen att vid första indikation till att vi skulle ha en konflikt/krig i sverige så hade jag för tillfället flyttat till bahamas eller nått.

Haha, jag sade samma sak.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

vi kan säga att 1809 inte är så länge sen eller så vänder vi på saken och inser att Sverige är det land i världen som haft fred längst (eller?).

Inaktiv

Det här betyder bara en sak:

Sverige behöver militärdiktatur och polisstat.


signatur
Medlem
Skrivet av boneless:

vi kan säga att 1809 inte är så länge sen eller så vänder vi på saken och inser att Sverige är det land i världen som haft fred längst (eller?).

Finns det någon inuit-konflikt?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av BULP:

Kanske inte, men allvarligt, varför inte?

Det är ju inte så att vårt s.k. försvar skulle kunna hålla emot i mer än cirka tre minuter om de faktiskt gjorde det.

Kom gärna med andra argument än att EU/FN/NATO skulle bli sura. (Byrokratihäck/tandlös/vi är inte medlemmar.)

Av det enkla skäl att det inte finns nått skäl för det.

Vilket fantastiskt icke-argument. Nu blev jag verkligen övertygad.

Jag kan på rak arm komma på en jättebra anledning: Realpolitik.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Som läget ser ut nu tror jag inte att Ryssland har något intresse i att anfalla Sverige.

Vidare har vi långt gångna militärsamarbeten med till exempel NATO, så helt utelämnade är vi inte.

Vi lever i en allt fredligare värld, får hoppas att det fortsätter på den vägen.

Medlem

BULP: Realpolitik har på något sätt "målen helgar medlen" som sin grundprincip. Säkerhet är ett nyckelbegrepp. vi kan attackera er för att undvika att ni sabbar för oss. människor dör men på lång sikt skänker det stabilitet. Utifrån detta är det lite konstigt att se Rysslands agerande i Georgien och Tjetjenien som ett hot mot Sverige.

Medlem
Skrivet av boneless:

...lite konstigt att se Rysslands agerande i Georgien och Tjetjenien som ett hot mot Sverige.

Ord.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av boneless:

Utifrån detta är det lite konstigt att se Rysslands agerande i Georgien och Tjetjenien som ett hot mot Sverige.

om man inte gillar att sprida fud förståss...


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem
Skrivet av wiseguy:
Skrivet av boneless:

Utifrån detta är det lite konstigt att se Rysslands agerande i Georgien och Tjetjenien som ett hot mot Sverige.

om man inte gillar att sprida fud förståss...

fud?

Jag chansar... Fear Undermining Democracy, FUD. ?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Inaktiv

hehe

fud


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem

fud är det verkliga hotet!

Skriv svar