Inaktiv
2st 8800GTS

Tänkte köpa min polares grafikkort och han har Gforce Leadtek 8800GTS men jag har Gforce XFX 8800Gts, går det att koppla ihop dem? Vet inte om det har någon betydelse att det är olika utgivare eller vad man ska kalla det :P!

Ciao!


signatur

"Hit me!"

nj
Medlem

Så länge som det är samma variant av 8800GTS så ska det fungera (320/640/512MB dvs), du kan inte blanda olika varianter.
Du måste ju även ha ett moderkort som stödjer SLI (ett med nVIDIAs nForce-kretsar dvs).

Medlem

Moderkortet måste ha stöd för SLI.

Utgivare bör inte spela någon roll det är trotts allt ett likadant kort så länge inget av dem är den gamla varianten.


signatur
Inaktiv

Okej tack! Hur får man reda på om man har ett SLI kort ? Går det att se om man kollar på modekortet ? För jag vet att jag har 2st grafikkorts platser iaf.


signatur

"Hit me!"

nj
Medlem
Skrivet av DAJJA:

Okej tack! Hur får man reda på om man har ett SLI kort ? Går det att se om man kollar på modekortet ? För jag vet att jag har 2st grafikkorts platser iaf.

Kontrollera vad du har för chipset med CPU-Z (står under fliken mainboard).
Som det är just nu så är det bara nVIDIAs egna chipset som tillåter användning av SLI, har du ett Intel eller AMD-tillverkat chipset så är det CrossFire som gäller.

Inaktiv

Det står att jag har chipset Nvidia Nforce 570 SLI, det ska väl funka då antar jag!


signatur

"Hit me!"

1
Skriv svar