World of Warcraft: Cataclysm tillkännagett

Medlem

Bra Wahlstrom! Bra! Mycket bra! Ska vi samla ihop ett gäng på 10 modiga personer som vill rädda 13 miljoner liv??

Ska vi dra till Paris där servrarna håller till(?) och förgöra dom??


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Om jag smälter ner servrarna som kommer alla säga att dom hatar mig, men innerst inne är jag deras hjälte!


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Medlem

Shit, jag känner mig frestad att börja lira igen. Jag stör mig så på hur alla snackar skit om att spelet bara är en grind-fest, visst är det så gameplay är upplagt, men lore som man hittar i varje quest, alla tusentals mini-stories som bygger up till en stor boss fight i en instance. Det som är så dåligt är att så många inte fattar detta, utan springer runt och clickar accept complete accept complete utan att läsa det, springer in i grottan och slår sig fram till bossen och tänker: Fan, bara en uncommon, nu gör jag det här igen. Jävla skit boss.
För den som faller för lore så är WoW helt unikt.
Sen så kommer ju dessa expansioner, som drar en bort från huvud delen, allting som skapade WoW. Folk ser ju själva, Blizzard la inte ens ett auction house, en stor feature som finns i neutral cities och cities i original version, i någon av städerna i expansionerna. Till stor del därför att ingen skulle vara i den gamla världen, förutom low levels alltså, ifall det var så.
Nu får vi entligen resa tillbaka till "där allt började", förhoppnings vis får WoW nystarten som behövs för att komma ifrån all expansions skit igen. Om dom nu ska göra om världen, hoppas jag för allt jag har att äldre quests får ny-editering och gamla zoner splitter ny content, som håller den klass vi fick se i Wrath of the Lich King. Att dom också introducerar flying mounts i Azeroth är ett gigantiskt utrops teken, då den som någonsin har lekt runt på en private server i WoW säkerligen vet att den gamla världen knappast är designad med något sådant i åtanke.
Detta skulle stärka ny-content i gamla zoner.

Det enda jag inte gillar är level cap till 85, då detta låter som att Blizzard vill tjäna mer pengar då de tidigare varit 10-level advancements.
Men detta kan ju också förstås, ifall större delen av världen modifieras och görs om så har dom väl inte tid/budget att skapa alltför mycket "hel-nya" zoner.

Medlem
Medlem

har inte du xsear förstått att Blizzard är ett företag byggt på ondska? Att dom inte bryr sig om du fuckar upp hela ditt liv för att leva deras fantasi liv? Avinstallera WoW och gå ut och se den riktiga världen! Gå och raida McDonalds eller någe..


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Medlem

Vad folk klagar på att människor spelar MMO:s. Tror flera av er lägger ner lika mycket tid som folk gör i WoW, EQ2 osv på spel som Battlefield, CoD, CS osv. Enda skillnaden är att man betalar en månadssumma, och folk får väl betala pengar till vad dom vill.

Själv tycker jag expansionen ser spännande ut. Wrath of the Lich King kommer att bli slutet av WC3 historian, och man kan säga att denna nya expansion är Warcraft 4.

De gör ju om alla zoner så att det inte ska bli så mycket grindande. I varje zon kommer man nu levla ca 5 levlar och det kommer gå smidigare än innan.

Alla zoner görs även om, och man kan nu se frukten av alla quests man gjorde i Azeroth när man questade från 1-60. Ett exempel är alla quests man gjorde i The Barrens åt druiderna som tog massa tester av oaserna för att kunna göra Barrens just till en oas igen. Och ja, de lyckades faktiskt, Barrens kommer vara en grönskande oas. Och det är det som är spännande med denna expansionen. Vem vann striden i Hillsbrad, Alliansen eller Horde? Jo, Southshore är förstörs och Horde vann...bara exempel på hur världen faktiskt förändras. Mycket lovande och spännande tycker jag.

Inaktiv

Så nu blir man allstå tvingad att köpa dom nya expansionerna?

Medlem

Kommer bli kul att springa igenom azeroth igen med nytt utseende

Sen dom som gnäller här är lika mycket no lifers med era fritidssysslor.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av fiffel:

Vad folk klagar på att människor spelar MMO:s. Tror flera av er lägger ner lika mycket tid som folk gör i WoW, EQ2 osv på spel som Battlefield, CoD, CS osv. Enda skillnaden är att man betalar en månadssumma, och folk får väl betala pengar till vad dom vill.

Själv tycker jag expansionen ser spännande ut. Wrath of the Lich King kommer att bli slutet av WC3 historian, och man kan säga att denna nya expansion är Warcraft 4.

De gör ju om alla zoner så att det inte ska bli så mycket grindande. I varje zon kommer man nu levla ca 5 levlar och det kommer gå smidigare än innan.

Alla zoner görs även om, och man kan nu se frukten av alla quests man gjorde i Azeroth när man questade från 1-60. Ett exempel är alla quests man gjorde i The Barrens åt druiderna som tog massa tester av oaserna för att kunna göra Barrens just till en oas igen. Och ja, de lyckades faktiskt, Barrens kommer vara en grönskande oas. Och det är det som är spännande med denna expansionen. Vem vann striden i Hillsbrad, Alliansen eller Horde? Jo, Southshore är förstörs och Horde vann...bara exempel på hur världen faktiskt förändras. Mycket lovande och spännande tycker jag.

Enda skillnaden är att vi kanske lever ett riktig liv och vill ha våra kära vänner tillbaka som bara sitter inne vid datorn. Vad vi gör på FZ? Ja, vi kanske spelar lite xbox då och då på en regning söndag.


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Inaktiv
Medlem

när jag läser detta. är det bara jag som får sånhär känsla, Man börjar om på nytt. samt goblin raserna, och allt är uppdelat men kommer förmodligen bli samma feeling som förr. visst det är nice o lira wow men inte om igen? får den känslan ialf

Medlem
Skrivet av Illyria:
Skrivet av QueloR:

"Han benämns som det största hotet någonsin "

*host* Sargeras? *host*

*Host* Old Gods? *Host*

WC4 lär ju definitivt handla om Ashearas återkomst. Burning Legion och Lich king känns ju lite väl uttömt nu.

Oklart i vilken form Asheara kommer att dyka upp men i tanke på att hon nu har krafterna av the Old Gods så lär hon inte vara att leka med. Hon var ju trot allt bara mäktigare än bl.a. Illidan, Mannoroth och Malfurion, som Night Elf.

Jaha; Vilka va det nu som kom o smiska upp old gods och fängslade dom i sina fängelser?

Jo! Juste! Titanerna, och vad är sargeras? God of war - Titan. Ty


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Inaktiv

Inget Diablo 3 att vänta nästa år med andra ord. Mjölka gammal produkt istället. Följ EA:s spår.

Medlem
Skrivet av Wahlstrom:

Enda skillnaden är att vi kanske lever ett riktig liv och vill ha våra kära vänner tillbaka som bara sitter inne vid datorn. Vad vi gör på FZ? Ja, vi kanske spelar lite xbox då och då på en regning söndag.

Om det är så att du har blivit ensam för att dina vänner har lämnat dig för att spela WoW och inte sitta o mysa en regnig söndag med dig framför helvetets konsol och duellera i Guitar Hero så får de väl göra det?

Medlem
Skrivet av rtew:

Inget Diablo 3 att vänta nästa år med andra ord. Mjölka gammal produkt istället. Följ EA:s spår.

Tror EA äger ganska mycket av Activision Blizzard.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

nä, de va tur att man slutade spela när man gjorde. detta låter bara kasst tycker det ser ut som om dom bara försöker pumpa ut så mycket pengar som möjligt innan det är försent.

Medlem

Kan inte gör annat än att känna med dig Remus, orkar inte citera din ursprungliga post dock.

Jag ledde en hardcore-WoW-guild i ett antal år och drog väl ur pluggen permanent precis när WotLK kom. Den här expansionen skrämmer mig faktiskt. Jag vet de "oldtimers" som med stor sannolikhet kommer gräva ner sig i träsket igen, efter att med stor möda skakat sig loss och fått liv i det sociala umgänget igen.

Blizzard vet verkligen hur de får och håller folk hooked. "Recruit a friend!"


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av showerguy:

Så nu blir man allstå tvingad att köpa dom nya expansionerna?

Nej.

F.ö. är det sorgligt att se så många människor med hjärnan på halvfart i tråden.

Medlem
Skrivet av Aneo:

Jag önskade mig två eller åtminstone 1 helt nya lvl 1-max zoner, nu blir det som i TBC lvl 1-15 som är helt nytt. bu. som att dom inte skulle ha råd liksom.

Och foreheadpalm att det inte är nå nya klasser, finns ju spel med 100 tals klasser så vafan håller dom på med, so what att en del klasser blir rätt lika andra te.x battlemage med snarlika spells som mage men ändå kan ju va kul med lite annorlunda.

Men snälla, kolla ialla fall upp saker och ting innan ni börjar med ert eviga gnällande.

Det kommer finnas gott om helt nya zoner för lvl80+, däribland Uldum(som kommer vara ett egyptenliknande zon, med en stor flod genom hela zonen och pyramidliknande tempel), Mount Hyjal och Grim Batol.

Och att påstå att det är lätt att implementera nya klasser i spelet är rent ut sagt korkat? Detta fick man se när de la in DK's först, oj så mycket tweakande det behövdes för att de skulle fungera som de skulle, och inte vara obalanserade mot andra klasser. Och att lägga in flera klasser per exp...? I rest my case.

Medlem

Jag blir glad att så många håller med mig! Det finns alltså fortfarande hopp för människosläktet!

Det är så skrämmande med alla som är beroende av WoW. Det är både sorligt och skrämmande.

När det var som "värst" för mig under min 1 års period på WoW så var det så att en kompis skulle ha en grillfest (förra sommaren tror jag?) och min guild skulle ha raid samma dag fast på kvällen.

Jag tvekade till grillfesten (med goda "drycker" och kvinnligt sällskap) först och funderade på att raida men till slut fattade jag rätt beslut.

Det var som "värst" så jag var aldrig beroende eller så insatt i spelet som alla andra 13 miljoner människor. Detta var också bara under 1 år.

Vilka hänger med till Paris för att förstöra servrarna?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Det är helt sjukt... Helt sjukt. (mycket mera text)

Kan bara hålla med om allt du skrev

Medlem

Vilken tur det är att säkert hälften av alla som lirar wow inte är som du Remus. Det är självklart att man bangar på raid för en kväll med polarna. Inget snack om saken. Wow är inget som är prio framför kompisar för många tror jag, även om; För de som det faktiskt ä'r så tvekar jag på att de har ett särsilt socialt liv annars heller, säkert feta nördar som inte vet hur man tar sig ut genom dörren på en lördag kväll.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Inaktiv

hatar alla i klassen som spelar wow.


signatur

a"C"RED -

Inaktiv
Skrivet av IcePillow:
Skrivet av rtew:

Inget Diablo 3 att vänta nästa år med andra ord. Mjölka gammal produkt istället. Följ EA:s spår.

Tror EA äger ganska mycket av Activision Blizzard.

To bad, so sad. Tror inte EA har något med detta att göra. För många som spelar WoW. Varför släppa D3? Varför utrota en extremt levande produkt?

Om EA hade haft sina fingrar på blizzard så hade vi förmodligen sett en bra samling av expansioner till WoW.

Hur stort skulle en patch bli med detta innehåll? Bara en tanke.

Medlem
Skrivet av Remus:

Vilka hänger med till Paris för att förstöra servrarna?

I'm game.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

Jaha... Jag som trodde att jag skulle kunna hålla mig ifrån spelet för alltid... Tyckte WotLK sög så jag slutade i samband med att det släpptes, men nu... nu jävlar, gör de om hela Azeroth så ska jag lätt spela det när expansionen kommer! Inte förrns dess dock.
Men helt klart ett coolt beslut av Blizzard, att bara röja sönder världen sådär

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag blir glad att så många håller med mig! Det finns alltså fortfarande hopp för människosläktet!

Det är så skrämmande med alla som är beroende av WoW. Det är både sorligt och skrämmande.

När det var som "värst" för mig under min 1 års period på WoW så var det så att en kompis skulle ha en grillfest (förra sommaren tror jag?) och min guild skulle ha raid samma dag fast på kvällen.

Jag tvekade till grillfesten (med goda "drycker" och kvinnligt sällskap) först och funderade på att raida men till slut fattade jag rätt beslut.

Det var som "värst" så jag var aldrig beroende eller så insatt i spelet som alla andra 13 miljoner människor. Detta var också bara under 1 år.

Vilka hänger med till Paris för att förstöra servrarna?

Nej. Det som får en att tappa hoppet lite om mänskligheten är när folk som du reagerar på detta viset när folk tycker om att spela ett jävla datorspel? LoL facepalm

Att du väljer att raida före att ha kul med polarna är nog inte spelets fel. Det är bara ditt eget, om du hade något annat som du gillade att göra lika mycket då? Hade inte det haft samma inverkan? Om inte, på vilket sätt? Jag har själv avstått sociala sammanhang för att sitta inne och spela, MEN detta hade ingenting att göra med att jag var beroende av spelet i fråga, jag hade helt enkelt ingen lust att gå ut.

Medlem

Inte spelat wow på länge, men Remus... suck


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av Remus:

Det är helt sjukt... Helt sjukt. Så jävla glad att jag inte spelar WoW längre (slutade i December förra året).

Alla jävla lvls, börja om från början igen med Goblins eller Worgen. Gå igenom först Azeroth, Outland, Northrend och sen Maelstrom...

Helt sjukt. Vem fan orkar göra detta? Lär ju ta månader innan man är lvl 85 och är vid Maelstrom igen.

Ojsan, tar det längre tid att levla nu? Går snabbare att levla 1-80 för mig än 1-60. Vakna upp, de har sänkt hur mycket erfarenhet man behöver per level för varje level.

Det jag är orolig för är instanceringen utav världen som de kallar phasing. Man kommer knappt att se en enda låglevlad spelare i level 85.

Medlem

AWESOME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

123
Skriv svar