World of Warcraft: Cataclysm tillkännagett

Medlem

Förstöra servarna? För fasen STJÄL dom! och så kräver vi lösensumma.

100 kr per konto kan väl inte vara för dyrt?

Detta kommer att gå till historien som världens största gisslandrama! Eller ja, nåt åt det hållet.

Hur mycket pengar tror ni vi får in?


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Kul att se hur Blizzard infriar spelarbasens önskningar, Goblin och Worgen som spelbara raser, Azeroth omgjort, flygande mount i Azeroth, human hunter etc, allt sånt här har folk önskat på forumet. Det blir mest komiskt när vissa ger sig fan på att dom bara SKA klaga på detta spelet. Hm kanske dags för mig att köpa Wrath... xD

Medlem

Blizzard, Microsoft, Sony alla är onda! Elaka företag som vill tjäna pengar. Huga! Helt ofattbar affärsmodell det där. Om jag hade ett företag så skulle jag absolut inte vilja tjäna pengar och gärna jobba gratis. Anywho. 99.9% av wow community som är snorungar? I beg to differ. Fortsätt att hata medan jag och mina guildisar fortsätter och ha kul!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Remus:

Bra Wahlstrom! Bra! Mycket bra! Ska vi samla ihop ett gäng på 10 modiga personer som vill rädda 13 miljoner liv??

Ska vi dra till Paris där servrarna håller till(?) och förgöra dom??

Du verkar lägga ner mycket energi i denna fråga, du kanske borde engagera dig i något vettigare istället.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

Hoppas dom gör det lite mer hardcore för då återvänder jag som goblin


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Remus:

Bra Wahlstrom! Bra! Mycket bra! Ska vi samla ihop ett gäng på 10 modiga personer som vill rädda 13 miljoner liv??

Ska vi dra till Paris där servrarna håller till(?) och förgöra dom??

Du verkar lägga ner mycket energi i denna fråga, du kanske borde engagera dig i något vettigare istället.

Så du tycker inte att rädda livet på 13 miljoner är vettigt??

Gå tillbaka in i Azeroth med dig. Nu, tack.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Tror inte dagens WoW-spelare skulle löpa amok om _alla_ servrar krashade. Då missar man ju ingenting Det är spelarna som driver spelarna.

Medlem
Skrivet av Remus:

Ska vi dra till Paris där servrarna håller till(?) och förgöra dom??

Skrivet av Remus:

Så du tycker inte att rädda livet på 13 miljoner är vettigt??

Låt oss 13 miljoner människor sköta våra egna liv, och du får sköta ditt eget.

Skulle personligen inte rekommendera att du och dina polare bryter sig in hos Blizzard i Paris (eller vart dom har servrarna). Kommer snarare leda till att du och dina vänner förstör era liv genom att sitta infängslade i flera år.

Medans dom "förstörda" servrarna med största sannolikhet gjorts backup på några hundra ggr, och är igång igen inom ett par dagar/veckor.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Remus, bara för att du är dum nog att bli beroende av ett spel behöver inte alla andra bli det

Medlem
Skrivet av Remus:

...

Vad är det med dig egentligen, Remus? Låt dom som spelar få spela och göra vad dom tycker är kul. Det är väl knappast något som stör eller påverkar ditt liv?

Jaja... det blir nog ingen expansion jag tänker införskaffa. Tycker det är dåligt av Blizzard att de är så snåla med att slänga in nya spelarklasser. En ny på 3 expansioner, blä. Får hoppas att allt nytt inte är avslöjat än.

Blizzard, ni tappade precis den lilla respekt jag hade kvar av warcraftvärlden. först illidan, sedan arthas och nu bara skit? That's it.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Trodde denna tråden handlade om Cataclysm, hmm. Måste vara jag.
Trailern ser rätt nice ut! http://www.youtube.com/watch?v=sT4QOuWwkgQ

Inaktiv

Vad händer med oss som bara Orginalet och The Burning Crusade? Blir det några förändringar för oss? Skulle kännas lite dumt att bli tvingad att köpa lich king och cataclysm?

Medlem
Skrivet av QueloR:
Skrivet av Illyria:
Skrivet av QueloR:

"Han benämns som det största hotet någonsin "

*host* Sargeras? *host*

*Host* Old Gods? *Host*

WC4 lär ju definitivt handla om Ashearas återkomst. Burning Legion och Lich king känns ju lite väl uttömt nu.

Oklart i vilken form Asheara kommer att dyka upp men i tanke på att hon nu har krafterna av the Old Gods så lär hon inte vara att leka med. Hon var ju trot allt bara mäktigare än bl.a. Illidan, Mannoroth och Malfurion, som Night Elf.

Jaha; Vilka va det nu som kom o smiska upp old gods och fängslade dom i sina fängelser?

Jo! Juste! Titanerna, och vad är sargeras? God of war - Titan. Ty

Sant men titanerna vann för att de var många fler. Dessutom så är han manipulerad av the Old Gods, och hatad av sina egna därför han inte är det största hotet.

Medlem
Skrivet av Remus:

Det är så skrämmande med alla som är beroende av WoW. Det är både sorligt och skrämmande.

När det var som "värst" för mig under min 1 års period på WoW så var det så att en kompis skulle ha en grillfest (förra sommaren tror jag?) och min guild skulle ha raid samma dag fast på kvällen.

Så bara för att du blir så beroende av en fantasivärld så betyder det att alla blir beroende?

Jag är "beroende" när jag tillåter mig att vara beroende. De månader som ekonomin är dåligare/de månader som jag har lite tid för spelet avaktiverar jag min subscription. Sen aktiverar jag den några månader senare.

Sen är WoW knappast det bästa spelet som finns. Man måste ju ha tid för andra spel också.

Medlem
Skrivet av Remus:

Det är helt sjukt... Helt sjukt. Så jävla glad att jag inte spelar WoW längre (slutade i December förra året).

Alla jävla lvls, börja om från början igen med Goblins eller Worgen. Gå igenom först Azeroth, Outland, Northrend och sen Maelstrom...

Helt sjukt. Vem fan orkar göra detta? Lär ju ta månader innan man är lvl 85 och är vid Maelstrom igen.

Jag vågar inte ens gissa på hur många som kommer skolka och fastna ännu mer i detta beroendeframkallande spel (inte för mig dock, tråkigt i längden).

Nu är människor som spelar detta spel nere i träsket så djupt att dom håller på och drunknar. Dom har ännu mer att upptäcka, lära sig (professions) och tusentals quests att göra.

Jag minns själv hur det var när jag spelade WoW då Wotlk kom. 3-4 timmar per dag på det här spelet räcker ABSOLUT INTE. Sen suget att man vill lvla fort och se nya landskap och annat... Folk kommer spendera 24/7 på det här spelet numera.

Detta spelet måste nog vara det största MMORPG spelet någonsin gjort. Både till landskap, klasser, raser och "formler"/spells. Och folk som spelar det förstås (11-12 miljoner?).

Jag vet inte vad mer jag ska skriva. Det är både fascinerande hur 12 miljoner kan spela ett och samma spel som är så stort och skrämmande hur folk lätt fastnar i det.

Det kommer troligen bli mycket mer folk som fastnar i detta "träsk" och dom som redan är fast i detta "träsk" håller på och drunknar nu. Definitivt. Kvicksand över huvudet.

Jag själv älskar Azeroths och Warcrafts universumet. Brukar läsa en hel del "lore" på wowwikki(stavning?) och om karaktärer och landskap.

Men detta spelet är alldeles för tråkigt i längden (som jag nämnde tidigare) då allting går ut på:

Levla->"grinda gear"-ny expansion/tillägg/patch->levla->"grinda gear"-ny expansion/tillägg/patch.

Så går det vidare och om och om igen. I all oändliget. Slakta 15 svin här och hämta 20 svampar där. Jag kan förstå folk som är med i stora guilden som känner av gemenskapen och gör saker tillsammans. Då kan spelet säkerligen bli lite roligare då man inte tänker på att bli bättre och bättre hela tiden och "grinda" nytt "gear" 24/7 i olika instanser och "raids".

Ge mig Starcraft II eller Diablo 3 istället. Eller till och med Warcraft 4 framför det här.

World of Warcraft håller på och förslavar en hel generation av spelare som en gång rört i spelet och som aldrig mer kan slita sig.

Det är skrämmande.

Nu känner jag att jag skrivit nog hitills. Jag vet inte vad jag vill få ut av den här långa texten men jag kände bara att jag behövde skriva av mig (vilket jag sällan gör).

Wall of Text crits you.
You die.

Medlem

"När expansionen släpps kommer ingen kunna spela i den gamla världen."

Detta fattar jag inte? Vadå, kommer "all" classic content vara borta? Isåfall suger det rätt hårt.

Tja min åsikt är ju smått påverkad av de kamrater jag har (till antal 5) som "pajat" fem år av sina liv på grund av wow och smått av blizzards tidigare mystik. Detta är löjligt. :S Worgen? tja det var minst sagt underligt (då de dels ska vara näst intill så onda att satan får stå i skamvrån), nästan så man måste spela litet för att förstå varför de skulle vara med alliance, sedan också goblin? inga zappers? inte längre några goblin shops som man kan köpa grejer i? Kanske om man är orcs och ingen annan, nu pratar jag så klart om hur det skulle se ut om det spelades i wc3. Sist men inte minst (för det behövs tycker jag): Jag hoppas verkligen inte att detta var "renderade CG" sekvensen, jag antar att de har en sådan och att den kommer senare och det hoppas jag, så man får något i alla fall.

Sedan för tummen upp åt blizzard och eftersom jag vet att wow är ett bra spel (trots dess konsekvenser blaha blaha):
Terrängförändring (visst inte kul för de som börjar spela men)
Guild leveling, låter som en utmärkt ide
Nya klasserna är väl bra men :S de hade redan tidigare pajat det unika med det hela (shamanernas förräderi...)
De håller igång spelet så de är redan är beroende inte kan sluta *ironi*, har haft flera av nämnda kamrater som lyckats sluta röka men de får alltid relapses till wow -_- sorgligt.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Illyria:
Skrivet av QueloR:
Skrivet av Illyria:
Skrivet av QueloR:

"Han benämns som det största hotet någonsin "

*host* Sargeras? *host*

*Host* Old Gods? *Host*

WC4 lär ju definitivt handla om Ashearas återkomst. Burning Legion och Lich king känns ju lite väl uttömt nu.

Oklart i vilken form Asheara kommer att dyka upp men i tanke på att hon nu har krafterna av the Old Gods så lär hon inte vara att leka med. Hon var ju trot allt bara mäktigare än bl.a. Illidan, Mannoroth och Malfurion, som Night Elf.

Jaha; Vilka va det nu som kom o smiska upp old gods och fängslade dom i sina fängelser?

Jo! Juste! Titanerna, och vad är sargeras? God of war - Titan. Ty

Sant men titanerna vann för att de var många fler. Dessutom så är han manipulerad av the Old Gods, och hatad av sina egna därför han inte är det största hotet.

BS! Var får du allt det där ifrån, Illyria?

The Old Gods har aldrig haft en chans mot Titanerna. Old gods skapades bara på Azeroth och finns bara där(enligt wowwiki), medan Titanerna flyger runt i universum och skapar världar, alltså skapade de också the old gods...

Manipulerad? Sargeras föll av sig själv. Han blev deprimerad av sina uppgifter att döda alla demoner i the Twisting Nether och förgöra ordern "the nathrezim", han stack från de andra titanerna och blev sedan helt out of control och ledaren för burning legion. Han ÄR the ultimate bad guy i warcraft universumet.

"While he once served his race as guardian and protector, he is now the titans' worst enemy. Sargeras works to undo what the titans have strived for ages to achieve. He is now the master of all that is evil and demonic. Lesser beings quake and flee in his presence" Saxat från wowwiki.

Medlem

Meh, detta blev ett tecken för mig att sluta spela när det kommer ut. -.-

Gnome Priest?
Tauren Paladin?

För i helvete Blizzard....

Medlem

Det är rent ut sagt patetiskt hur folk klankar ner på WoW och dom som spelar det. Jag tänker inte ödsla tid på att tjaffsa emot er, ni har ju inte heller något liv. Kanske ska vi stänga ner internet för er i ett år och se vad ni säger om det? Ni hade gillat det, eller hur?

Tillbaka till själva nyheten; Jag tycker det verkar som en rätt sjysst expansion. Eastern Kingdoms och Kalimdor behöver verkligen revampas för att matcha innehållet i resten av spelet. Det är dock lite tråkigt att gamla instancer försvinner, men om dom görs om så kan man ju förvänta sig att dom blir bättre.

Jag förstår inte hur folk tänker när dom säger att WoW bara blir sämre och sämre. Visst, det går inte att jämföra spelet nu, med hur det var innan tbc, men hade Blizzard inte fortsatt att utveckla det så hade inte någon spelat det längre. Det är bara att bita i det sura äpplet och inse att MMORPGn måste utvecklas för att matcha spelarnas krav.

Hellre en ny expansion med nya levlar och sådant, än patch efter patch där det bara kommer nya funktioner och raider...

Nej, det här är bra jobbat av Blizzard. Kan hålla med om att senaste patchen var lite dryg, men jag ser fram emot Cataclysm, även om jag bara slappspelar.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem
Skrivet av showerguy:

Vad händer med oss som bara Orginalet och The Burning Crusade? Blir det några förändringar för oss? Skulle kännas lite dumt att bli tvingad att köpa lich king och cataclysm?

Hela Azeroth kommer att förändras, även för dom som inte köper den nya expansionen. Det var lite oklart formulerat i nyheten, men i slutet står det att bara dom som införskaffar Cataclysm kommer att kunna ha tillgång till alla nya områden osv, medan dom som inte köper det kommer kunna vara i dom gamla områdena, även om dom ser helt annorlunda ut och är omgjorda.

Det betyder att även dom som bara har Vanilla kommer uppleva stor förändring när Cataclysm släpps. Nya quest, omgjorda områden, klassförändringar osv.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

Så när har Blizz tänkt att vi spelare skall få ha något att säga till om? Jag trodde hela iden med ett MMO var att just vi spelare styr händelserna. Varför lira WoW när tex NWN är så mycket bättre på allt, visst du kan inte köra raids men vad är meningen med att ha en server med ett par tusen pers på om allt ändå är ett enda stort singelplayer spel? Det blir inte bättre, bara sämre.

Tröttnande på wow av just den orsaken, det spelar igen roll hur många gånger horde vinner BG eller hur många gånger man dödar bossar. Allt är statiskt, så varför överhuvudtaget lira wow när det finns coop-singel player spel som är så mycket bättre?

Medlem

måste säga fick ett bra skratt när man läser vad remus o whalstrom skriver vilken humor .

Iaf tillbaka till topic, lät lite småkul med omgjorda classic områden kan va kul o kolla in , .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Fraizer:
Skrivet av Illyria:
Skrivet av QueloR:
Skrivet av Illyria:
Skrivet av QueloR:

"Han benämns som det största hotet någonsin "

*host* Sargeras? *host*

*Host* Old Gods? *Host*

WC4 lär ju definitivt handla om Ashearas återkomst. Burning Legion och Lich king känns ju lite väl uttömt nu.

Oklart i vilken form Asheara kommer att dyka upp men i tanke på att hon nu har krafterna av the Old Gods så lär hon inte vara att leka med. Hon var ju trot allt bara mäktigare än bl.a. Illidan, Mannoroth och Malfurion, som Night Elf.

Jaha; Vilka va det nu som kom o smiska upp old gods och fängslade dom i sina fängelser?

Jo! Juste! Titanerna, och vad är sargeras? God of war - Titan. Ty

Sant men titanerna vann för att de var många fler. Dessutom så är han manipulerad av the Old Gods, och hatad av sina egna därför han inte är det största hotet.

BS! Var får du allt det där ifrån, Illyria?

The Old Gods har aldrig haft en chans mot Titanerna. Old gods skapades bara på Azeroth och finns bara där(enligt wowwiki), medan Titanerna flyger runt i universum och skapar världar, alltså skapade de också the old gods...

Manipulerad? Sargeras föll av sig själv. Han blev deprimerad av sina uppgifter att döda alla demoner i the Twisting Nether och förgöra ordern "the nathrezim", han stack från de andra titanerna och blev sedan helt out of control och ledaren för burning legion. Han ÄR the ultimate bad guy i warcraft universumet.

"While he once served his race as guardian and protector, he is now the titans' worst enemy. Sargeras works to undo what the titans have strived for ages to achieve. He is now the master of all that is evil and demonic. Lesser beings quake and flee in his presence" Saxat från wowwiki.

Lugna ner dig några hekton innan vi får nördstämpeln på oss:P öh vänta redan försent.

Sant att wowwiki och warcraft wiki fyllt igen många kunsapsluckor vad gäller WC lore men jag har även läst böckerna ur bl.a. Sunwell Trilogy.

Vad gäller frågeställningen så är det oklart om titanerna är gudar eller inte. I Sunwell Trilogy så är de visserligen det, medan Warcraft Encyclopedia säger att de bara är oerhört mäktiga.

Man vet inte heller, åtminstone kunde jag inte finna något om ämnet, var the Old Gods ursprungligen kom ifrån.

I Sunwell Trilogy är det åtminstone uppenbart att Knaak anser att the Old Gods är mäktigare än Sargeras. Det är också då han blir manipulerad. Han är alltså redan ond när han blir manipulerad.

Citat från SWT: It all begins to make sense, the mage realized as he climbed over the rocky landscape in search of his friends.Nozdormu . . . the rip in Time, the coming to the era of the night elves and the Burning Legion . . . the Well of Eternity . . . and even the forging of the Demon Soul . . .
The Old Ones were creating the key that would open the gates of their prison . . . and if that happened, even Sargeras would find himself pleading for the peace of death."

Medlem

Ang titanern vs. Old gods, det krävdes flera hundra titaner för att besegra (inte döda!) och fängsla the old gods, som det dessutom bara fanns några stycken av på Azeroth.


signatur

Metal is best served heavy.

Tråkigt spel anser jag.


signatur
Medlem
Skrivet av Remus:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Remus:

Bra Wahlstrom! Bra! Mycket bra! Ska vi samla ihop ett gäng på 10 modiga personer som vill rädda 13 miljoner liv??

Ska vi dra till Paris där servrarna håller till(?) och förgöra dom??

Du verkar lägga ner mycket energi i denna fråga, du kanske borde engagera dig i något vettigare istället.

Så du tycker inte att rädda livet på 13 miljoner är vettigt??

Gå tillbaka in i Azeroth med dig. Nu, tack.

Trolla någon annan tråd istället.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Skrivet av warh0g:
Skrivet av Remus:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Remus:

Bra Wahlstrom! Bra! Mycket bra! Ska vi samla ihop ett gäng på 10 modiga personer som vill rädda 13 miljoner liv??

Ska vi dra till Paris där servrarna håller till(?) och förgöra dom??

Du verkar lägga ner mycket energi i denna fråga, du kanske borde engagera dig i något vettigare istället.

Så du tycker inte att rädda livet på 13 miljoner är vettigt??

Gå tillbaka in i Azeroth med dig. Nu, tack.

Trolla någon annan tråd istället.

Tycker Remus har rätt. Vet du hur många som sökt terapi för sitt WoW problem?.....MÅNGA! WoW är ett ont gissel.


signatur
Medlem

Jag slutade spela innan TBC men när jag ser detta blir jag riktigt sugen igen... fan

123
Skriv svar