Uncharted 2 "omöjligt" på Xbox 360?

Bryr mig föga om det är omöjligt på 360n och vise versa, 99% av spelarna märker ingen skillnad likaså. Allt hänger i gameplay, om nåt ser 10% bättre ut märker man som sagt aldrig med lekmanna-ögon.

Om ett spel är roligt gameplay eller inte, det märker dock 100% av spelarna.

Umi
Medlem
Skrivet av bladefinor:

Nej, låt tiden få avgöra.

Vad alla är neggiga (negativa), någon som känner som träffad av något slag kanske?

Skrivet av Jühan:

Jaja, visst visst, låt epic får avgöra det istället..

Kanske

Medlem
Skrivet av Styxoric:

Naughty Dog är riktigt duktiga på sin sak, tveklöst.

Har ingen PS3'a själv, men blir definitivt en Slim nu :).

Du skall köpa en PS3 Slim baserat på vad ett företag som ägs av sony säger?

Skrivet av Freywiind:

de ända som kommer att maxa ps3 potencial är nog square enix med nån Final Fantasy, de har alltid varit duktiga på att få det riktigt nära max

Ryktet på stan är att det inte går så bra för Square Enix...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Haha tänker inte ge mig in i en diskussion gällande en artikel där någon gör ett uttlande om att man utnyttjar en konsol till 100% så tidigt i dess livscirkel.

"Effects will sound different depending on where your character is in relation to the source."

*facepalm*

Medlem

Det känns ju lite små töntigt med såna här uttalanden "vårat spel skulle inte vara möjligt på en NES konsol därför är det ett bra spel".


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Snygg .GIF som vanligt redmac!:up:


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Umi:

inget är väl omöjligt? Och alla fanboys kommentarer är löjliga , oavsett vilket format

Lär vara väldigt svårt att få in en hel Blu-ray skiva på en gammal DVD-skiva.

Men att säga att U2 ej skulle gå att göra till 360 stämmer antagligen ej om man är villig att göra lite kompromisser.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Styxoric:

Naughty Dog är riktigt duktiga på sin sak, tveklöst.

Har ingen PS3'a själv, men blir definitivt en Slim nu :).

Du skall köpa en PS3 Slim baserat på vad ett företag som ägs av sony säger?

Skrivet av Freywiind:

de ända som kommer att maxa ps3 potencial är nog square enix med nån Final Fantasy, de har alltid varit duktiga på att få det riktigt nära max

Ryktet på stan är att det inte går så bra för Square Enix...

Han kanske ska köpa den för att uncharted 1 var ett underbart spel och 2:an antagligen kommer att vara betydligt större och bättre.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Umi
Medlem
Skrivet av Mahlberg:

Men att säga att U2 ej skulle gå att göra till 360 stämmer antagligen ej om man är villig att göra lite kompromisser.

Som sagt ingenting är omöjligt

Inaktiv

Pr snakk såklart.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Jag har själv en PS3a men jag fattar verkligen inte hela det här tjabbet mellan Playstation ägare och Xboxare. Känns som större delen av internet nu förtiden ägs av trollarna. Samt det här med exklusiva titlar förstår jag inte heller, Så fort jag ser en exklusiv titel till nån av konsollerna tänker jag direkt att det är synd att inte alla kan få ta del av den. Jag spelar spel för att ha kul inte för att berätta för folk att dom inte har tillgång till det, eller att deras system "Suger". Tänk om hälften av de personer som sitter 24/7 på forum och i nyhets trådar och häcklar gjort något produktivt i stället. Ibland skäms man fan för sina medmänniskor.

Medlem

Exklusiva titlar är bättre just för att de är utvecklade till en enda plattform, man behöver inte dra ner på funktioner för att den ena eller andra plattformen inte klara av det, oavsett vilken som har övertaget.
Det är bara att se hur PC-spelen försämrades när de började samutvecklas till andra plattformar...

Och vad gäller om huruvida U2 skulle kunna göras till 360n så beror det ju på hur man optimerar det, det kan mkt väl finnas lager av postprocessing eller fysik eller att summan av de olika bitarna inte skulle gå att rendera på 360n, men då kan det å andra sidan finnas andra nivåer som den väl klarar av.

En bra studio skulle nog klara av att göra en titel som är väldigt lik, problemet idag är att grafiken har kommit såpass långt att man numera satsar mer på art direction, och då börjar folk tycka annorlunda, en del tycker att grafiken i geas of war är det snyggaste ngnsin, och andra tycker att uncharted ser bättre ut.
Överlag så syns inte mkt eftersom vi är vana vid att se det i filmer och i verkligheten, för det mesta tycker jag att folk tycker att grafiken är bättre om det är kontrastrik och färgglad även om det tekniska inte är så imponerande.

Därför tycker jag att man enbart ska jämföra grafikmotorer tekniskt sett, hur många texturlager, hur hög upplösning i normalmappningen, hur många nivåer av postprocessing använder spelet, etc etc.
Då spelar det helt enkelt ingen roll vad som ser artisitiskt snyggast ut längre.

Så kärnfrågan är, skulle man på ngt magiskt sett kunna perfekt kompilera över uncharted 2 till 360n och köra motorn utan att behöva konvertera eller skriva om kod, skulle U2 fungera lika bra på 360n som PS3an, och jag tror inte det eftersom U2 är väldigt bereonde av de 7 kärnor som PS3an har.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Att dom orkar...


signatur
Medlem

Kan vara sant, det är väl bara att ta en titt när spelets släpps. Om grafiken inte ser speciellt märkvärdig ut så är det bara en PR grej.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Varför vänta, det finns redan spel som aldrig skulle vara möjliga på xboxen, tex KZ 2, MGS4, GT5p etc.
Blu-ray's överlägsna kapacitet, 100% hd-stöd samt möjligheten för SPU'n att avlasta RSX'en för grafikintensiva beräkningar gör playstation 3 tlll den solklara vinnaren.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Jag tror att det är rätt sant.

Däremot tyckte jag 1an var rätt ful :S

Inaktiv

PR-snack/FUD.
Personligen förstår jag inte problemet folk och tydligen också Naughty Dog har med att installera spel till hårddisk, hårddisken är snabbare i både åtkomsttider och läs/skrivhastighet.

Jag hoppas att ett demo kommer ut när spelet kommer ut så det går att avgöra om spelet är värt att köpa eventuellt.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

KoP
Medlem

Jaha.. ännu en "nyhet" där fanboys kan roa sig med att basha på varandra. :/ Bra jobbat FZ.. röra upp massor med känslor hos dom som placerar sina plastlådor med lite kretsar i på pedistal.

Medlem

Vad spelar det för roll om spelet inte skulle vara omöjligt att göra X360, det är ju ändå exklusivt till PS3.

Jag längtar förresten klart mer efter Alan Wake.


signatur

Memento Mori

Inaktiv

äntligen får ps3an lite cred (=

Inaktiv

Underbart att FZ följer Aftonbladets mönster: Vi frågar lekmännen som inte har en aning.

Medlem

Hoppas spelet blir bra... Men såna här uttalanden är rätt patetiska.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Dagens sanning.

Medlem

Xbox 360 har några stora missar, PS3 och Uncharted är så lätt det bästa konsol spelet jag kört


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av marcusn:

gör det till PC då!

PS3n är kraftfullare än den nyaste quad sli PCn som kan byggas idag. För den har Cell-processor.

Medlem

Det är väl inte så konstigt att man kan dra nytta av Blu-Ray och möjligheten till hårddisk... dumt av MS att inte ha HD på alla konsoler från start... Snålhet är aldrig gynnande... inte i konsol världen och absolut inte i verkligheten.


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av mazk0:
Skrivet av marcusn:

gör det till PC då!

PS3n är kraftfullare än den nyaste quad sli PCn som kan byggas idag. För den har Cell-processor.

Det kan väl ändå inte stämma då den bygger på äldre teknik? En i7 975 burk med gtx 295 sli piskar en ps3 ordentligt.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av mazk0:
Skrivet av marcusn:

gör det till PC då!

PS3n är kraftfullare än den nyaste quad sli PCn som kan byggas idag. För den har Cell-processor.

Oh wow. Jag garvade ut högt när jag läste detta. Har nog aldrig hört ett större fanboy uttalande än detta

FÖR DEN HAR CELL-PROCESSOR ZOMG OVER NINETHOUSAND!

Medlem

Det var ju microsoft som skrattade åt sony när dom skulle köra med blu ray och titta nu , vem vann kriget ? Rage ska ju komma på 3 skivor ryktas det.. rofl säger jag.

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

Det var ju microsoft som skrattade åt sony när dom skulle köra med blu ray och titta nu , vem vann kriget ? Rage ska ju komma på 3 skivor ryktas det.. rofl säger jag.

Frågan är om BD verkligen vann, för som det ser ut kommer "Video on demand"-tjänster bli rätt stora om ett tag.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

123
Skriv svar