Dedikerade servrar i Modern Warfare 2

Medlem

Väntar på tills man får okej tecken eller iw fixar dedi, sen är det tuta och köra mw2 promod, utan fusk och sådant här trams men domvisade iaf för iw vart skåpet står.

Medlem

Fan, det är väl inte mer än RÄTT att göra sådär!
Fortsätt så kanske det blir som i CoD4 xD DEDI. SERVS. FTW!!!!!


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Inaktiv

Snajs, snart dyker det väl upp en inofficiell serverbrowserwebbsida som listar dedikerade servrar.

Inaktiv
Skrivet av Edmontonia:

Men jävlar så löjligt, det finns visst inga gränser på hur mycket PC spelare kan klaga.
Men detta vinner ni inte ett skit på, IW blir bara griniga. Jag tycker IW borde skämmas som ens lät er få ta del av spelet, det borde stå på fodralet: FU PC GAMERS!

Edit: Förresten glömde jag skriva en sak. Eftersom dom flesta PC användare verkar vilja ha dedikerade servrar, inget lagg och MOD stöd. Är det så här ni vill ha spelet ? Verkligen, super hopp, instagib ? Är det inte bättre att spela UT då ?

Finns en minnesregel för signalering som är applicerbar även här: Tänk - Tryck - Tala.

Kort version: Sätt dig ner. Tänk. Förstår du inte vad du missat (allt)? Läs då vidare.

Klart att IW blir griniga. Dom uppfyller inte de förväntningar som "The PC-crowd" ställer. Då gör PC-folket det som dom brukar. LÖSER PROBLEMET.

Dedikerade servrar har varit standard för PC-gaming så länge jag lirat. Helt enkelt för att det är en bättre lösning.

Team Fortress 2's rötter är Team Fortress-modden till Quake (minnen...) CS var en buggig skitmod under flera betor, men utvecklades till någonting som bör vara föga okänt. En majoritet av alla moddar blir bara skit. Men de övriga har en stor och viktig roll i PC-världen (vilket positivt spiller över på konsollspelarna).

JAG vill inte ha noll gravity och instagibs. Men ska mina önskemål hindra någon som vill driva en dedikerad server med dylika inställningar? Jag är mer för en hardcoremod (återinför Lean, sänk tempot, ingen riotshield osv).

IW's insats blir liten, och den IDEELLA KOSTNADSFRIA feedbacken och glädjen från PC-lirarna blir i relation ENORM. Ur både marknads- och PRsynvinkel en solklar vinst.

Begriper Edmontonia nu varför vi efter 1) konstaterande och 2) historisk tillbakablick kräver liiite mer?


signatur

Ja. Det stämmer. Jag raljerar ganska mycket.

Medlem

Hoppas att IW fattar att vi vill ha dedikerade servrar!
Jag är skapligt trött på att inte få välja vilken karta man lirar på, idag tror jag att jag har varit tvungen att lira på brecourt 90 % av alla rundor...

Det skulle även vara skönt att slippa glo på den där jäkla "Host migration"-skiten.

Inaktiv

det här tar vi en snus på


signatur

ToMZoN

Medlem

Ser ut some Tribes

Skrivet av Tommy explosive:

det här tar vi en snus på

Hehe, kvällens klart bästa random-kommentar.

Medlem

Nej, fyfan vad gött.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

http://www.youtube.com/watch?v=0pBQO3qkrgQ

Det funkar och det är helt jävla kaos.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Skönt att de händer nåt. Fusk är de ingen som vill ha dock vill vi ha dedicated servers och modmöjligheter.

Jag har både konsol och PC och FPS ska spelas på PC. Säg ett FPS spel som är bättre på konsol och som samtidigt är utvecklat för båda platformar.


signatur

| AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair 2x16GB DDR5 6GHz CL30 | Asus ROG Strix X670E-F | Gigabyte RTX 3080 OC 10GB | Samsung 990 Pro | Acer Predator Z35+ 35" | Logitech G413 | Logitech G310 | Sennheiser Game One |

Medlem

Ja du jag tror inte inners inne att IW kommer ge nån patch med dedi server...får se hur det här slutar

Medlem

Överskattat spel!!! Väntar troget på Bad company 2!

Inaktiv
Skrivet av Edmontonia:

Men jävlar så löjligt, det finns visst inga gränser på hur mycket PC spelare kan klaga.
Men detta vinner ni inte ett skit på, IW blir bara griniga. Jag tycker IW borde skämmas som ens lät er få ta del av spelet, det borde stå på fodralet: FU PC GAMERS!

Edit: Förresten glömde jag skriva en sak. Eftersom dom flesta PC användare verkar vilja ha dedikerade servrar, inget lagg och MOD stöd. Är det så här ni vill ha spelet ? Verkligen, super hopp, instagib ? Är det inte bättre att spela UT då ?

Klaga? De är mer principen att PC'n ska vara "de ultimata" för spel, pga mods, servrar m.m. Att IW ens hade mage att säga att PC versionen skulle få "Custome content like" "changeable resolution, mouse and keyboard support" och TEXT CHAT.

Jag kan klaga på spel som portas dåligt från PC - Console eller tvärtom, men de IW gjorde var löjligt.

Annars om man ska vara on topic så tycker jag de är kul att se folk som har lust/ork att göra sånt, riktigt kul

Medlem

Haha! Win! Så ska det se ut (utan tokinställningar såklart)

(nej jag har fortfarande inte köpt det)


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

Själv har jag MW2 på xbox, hade köpt det till PC om jag hade haft en som klarade det. Hursomhelst, det enda jag saknar är att kunna välja vilken bana man ska spela.

Medlem

Synd med fusk, men dedikerade servrar är ett måste!

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Nej, men VISSA vill ha det, kan inte de få modda detta? Varför kan inte folk få skapa sin egen idé av spelet och varför gör de oss skamsliga? Alla böjer sig inte ner för IW och plockar upp tvålen.

Nej, inte enligt de regler som gäller iaf. Vill man det så bör man utveckla sina egna spel, och bekosta servrarna. Kan ju lika gärna "modda" exe-filen så man slipper ha skiva, för att några vill det?

Köp spelet och spela det om ni gillar det, annars bojkottar man och köper istället ett annat spel, eller utvecklar sitt eget. Så länge IW gjort spelet har de rätt att göra vad de vill, fylla det med bananer istället för vapen. Gör eget eller köp (ej ladda ner) spel som stödjer funktionen du vill ha så blir den nog mer populär. Matchmaking har sina fel, visst, men att köra cheat-servrar är inte bättre, iaf inte enligt en spelare med någon heder i kroppen.

Medlem

HAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHA

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av KlosterKatten:

Nej, men VISSA vill ha det, kan inte de få modda detta? Varför kan inte folk få skapa sin egen idé av spelet och varför gör de oss skamsliga? Alla böjer sig inte ner för IW och plockar upp tvålen.

Nej, inte enligt de regler som gäller iaf. Vill man det så bör man utveckla sina egna spel, och bekosta servrarna. Kan ju lika gärna "modda" exe-filen så man slipper ha skiva, för att några vill det?

Köp spelet och spela det om ni gillar det, annars bojkottar man och köper istället ett annat spel, eller utvecklar sitt eget. Så länge IW gjort spelet har de rätt att göra vad de vill, fylla det med bananer istället för vapen. Gör eget eller köp (ej ladda ner) spel som stödjer funktionen du vill ha så blir den nog mer populär. Matchmaking har sina fel, visst, men att köra cheat-servrar är inte bättre, iaf inte enligt en spelare med någon heder i kroppen.

Saken är ju att mer än halva av alla spelsätt & banor i MW2 är ju snodda från MODS i CoD4.. Ska vi säga åt dom att skapa egna banor då?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Säga vad man vill om spelet i sig, det är i sin grund kvalitativt etc, men PC-portningen är av det slappaste laget man kan vänta från.. Resident Evil, typ. Vad jag vill ha sagt är att det är ett gravt fel någonstans om piratversioner lyckas tillgodose bättre service än vad utvecklarna åstadkommit.

I rollen som cyniker för stunden tror jag dock att oavsett vad som blir av PC-versionen, pirat eller orginal, kommer Activision som den nya ondskan i världen enbart finna motiveringar till att släppa plattformen helt. Eller fortsätta göra slappa jävla portningar, vilket bara är mer förödjmukande, egentligen.
Activision, 'taking the fun out of gaming, since 2008.'


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Nej, inte enligt de regler som gäller iaf. Vill man det så bör man utveckla sina egna spel, och bekosta servrarna. Kan ju lika gärna "modda" exe-filen så man slipper ha skiva, för att några vill det?

Ingen har bett IW eller Activision att bekosta servrar? Och har du hört talats om en fin uppfinning som heter Steam? De sägs att detta digitala distributionssätt ska ge fördelen att du slipper ha skivan i dvd-läsaren!

Jag har all min heder kvar i kroppen och jag säger ändå att de är fullt idiotiskt och nonchalant att göra som IW har gjort och de förtjänar att deras spel hackas och använts så som de var tänkt från början! (Har ännu ej fallit för hypen och köpt spelet.)

Sen lär du ju inte vara allt för pantad i skallen för att inse att moddar aldrig har varit dåligt för ett spel någonsin. Jag körde igenom HL singleplayern långt efter jag hade lirat Counter-Strike, Team Fortress Classic, Ricochet, Day of Defeat och
Natural Selection.

Skrivet av KlosterKatten:

Saken är ju att mer än halva av alla spelsätt & banor i MW2 är ju snodda från MODS i CoD4.. Ska vi säga åt dom att skapa egna banor då?

De äger vår själ, fritänkande människor får inte existera. Gratis är gott och någonstans i klausulen så står de väl att all custom content får de sno och äga din själ etc. etc.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

HAHA Sa att de kommer hända.
Sa de redan i tråden efter att dom sa no dedicated servers... lol Gogogo Haxx kids

Medlem

Så fort IW börjar använda sina huvuden och släpper dedikerade servrar så köper jag det.

Medlem

hunny-the-meatpie, Im humping your legg!! Väl skrivet

Inaktiv
Skrivet av Edmontonia:

Men jävlar så löjligt, det finns visst inga gränser på hur mycket PC spelare kan klaga.
Men detta vinner ni inte ett skit på, IW blir bara griniga. Jag tycker IW borde skämmas som ens lät er få ta del av spelet, det borde stå på fodralet: FU PC GAMERS!

Edit: Förresten glömde jag skriva en sak. Eftersom dom flesta PC användare verkar vilja ha dedikerade servrar, inget lagg och MOD stöd. Är det så här ni vill ha spelet ? Verkligen, super hopp, instagib ? Är det inte bättre att spela UT då ?

They say jump, you say how high?

Klaga inte, gör inget, följ strömmen, fall in i ledet.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

hunny-the-meatpie, Im humping your legg!! Väl skrivet

Jag kan bara hålla med.

Medlem

heil wizkids!

Medlem

Ta till anarki och ge oss dedikerat! Bra jobbat, hackers!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Weyzer:
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Edmontonia:

Men jävlar så löjligt, det finns visst inga gränser på hur mycket PC spelare kan klaga.
Men detta vinner ni inte ett skit på, IW blir bara griniga. Jag tycker IW borde skämmas som ens lät er få ta del av spelet, det borde stå på fodralet: FU PC GAMERS!

Edit: Förresten glömde jag skriva en sak. Eftersom dom flesta PC användare verkar vilja ha dedikerade servrar, inget lagg och MOD stöd. Är det så här ni vill ha spelet ? Verkligen, super hopp, instagib ? Är det inte bättre att spela UT då ?

Gå och lek med dina konsoller du och överlåt oss PC ägare till gnällandet... om jag vore du skulle jag nog kasta hela datorn (ut genom fönstret) innan du blir smittad...

Lika mogna inlägg av båda två.

Yah! I know, kunde bara inte motstå


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Skriv svar