Gran Turismo 5 försenas

Medlem

Kommer nog floppa med alla dessa förseningar tyvärr. Forza 4 go


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Kerrai:
Skrivet av Hipshot:

Forza 4 kommer nog innan detta...

Jo dom är rätt kända för att mjölka ut liknande delar rätt fort

Och GT serien mjölkar inte? Dom tar till och med betalt för en sunkig demo lol.

Medlem

Hoppas verkligen dom gör ett spel som är bättre en forza 3 när dom håller på med det så jävla länge

Medlem

fan också.. vad blir det nu tidigast.. sommar eller

Medlem

Min gissning är att dom testade Forza 3

Medlem

Sony kanske vill vänta med att släppa GT5 eftersom dom har rätt många exklusiva titlar som kommer i vår och kanske vill sprida ut dom lite. Jag hade nog försökt sprida ut titlarna så gått det går över hela året så att man hela tiden har något på gång. Vore dumt att släppa allt i början av året och sedan få ett stort vakuum resten av tiden.

Medlem

Varför är jag inte det minsta förvånad?


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av Challe:

Undra vad utvecklingskostnaderna för spelet är uppe i nu. De får säkert pengarna tillbaka men det känns lite som att GT hypen kommit av sig pga den långa väntan.

Enligt Times Online tros kostnaderna vara uppe i dryga $60 miljoner, dvs strax över 437 miljoner SEK, vilken valuta du känner dig mest bekväm i.

Skrivet av TimesOnline.co.uk:

Sony has announced an indefinite delay to the Japanese launch of Gran Turismo 5 (GT5), the latest instalment of a massively complex and popular driving simulation game thought to have cost more than $60 million (£37 million) to develop and for which fans have been waiting in vain for years.

De skriver även att spelet är tänkt att släppas i USA och Europa i sommar och att den Japanska releasen förmodligen är framskjuten till samma tidpunkt.

Skrivet av TimesOnline.co.uk:

The new timetable may see the game launched in Japan this summer, at the same time as the game is scheduled to be released in Europe and America.

Har inte hört det här någon annanstans (att det finns en plan för att GT5 ska släppas i Europa/USA i sommar) så ta det med en nypa salt.

Skrivet av TimesOnline.co.uk:

However, Sony did not include a revised launch date with today’s announcement, suggesting that there could be further delays to a title that is already nearly three years overdue.

http://business.timesonline.co.uk/tol/business/industry_secto...


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Tråkig nyhet. Förvånad? Nej.

Nu hinner man lira alla andra topptitlar som kommer i vår.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Synd, GT3 A-Spec var ju kungligt, resten bajs.

Forza 2 föndrade bilspelen; ribban blev skyhög. Med Forza 3 är det likadant, fruktansvärt bra spel tbh, ända minuset är relationen till bilarna men den fixar man genom att föra sig av med allt skräp som kastas efter än.

Medlem

slänger dom in mc's måntro?


signatur

no remorse

Medlem

Men för i helvete!


signatur

Meep!

Medlem

fick forza idag...så jag tror jag kan vänta ett tag

Medlem

Det är bäst för PD att spelet är bra, med tanke på all denna väntan...!

Inaktiv

MAn undrar hur många som kommer att köpa spelet efter all denna väntan?

Medlem

Snart är dem väl ifatt Alan Wakes rekord med uppskjutningar


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

GT5 kommer lagom till Playstation 4.
Ser ju hellre att dom gör som Forza, att dom släpper ett bra spel, sen i stället att vänta 4-5år mellan varje spel, så släpper man oftare spel, med mindre uppgraderingar.

Inaktiv

Men helvete!
Såg ju fram emot det.
Men det blir säkert riktigt bra med tanke på att de har hållit på med det så länge

Medlem

Haha, hur går de för er PS fanboys? Fan va kul de blir om de är totalt värdelös körkänsla som tidigare GT spelen, väntat 4-5 år på nada
Tror dock ingen recensent VÅGAR sätta mindre än en 4a eller 9a i betyg..

Ne, ja hoppas de e hyffsat, bara bra med konkurrens för Forza serien och Forza behövs för att GT ska ha nåt att konkurrera med, men jag tror tyvärr att Forza 4 hinner bli halvt klart innan GT5 e ute ens

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Haha, hur går de för er PS fanboys? Fan va kul de blir om de är totalt värdelös körkänsla som tidigare GT spelen, väntat 4-5 år på nada
Tror dock ingen recensent VÅGAR sätta mindre än en 4a eller 9a i betyg..

Ne, ja hoppas de e hyffsat, bara bra med konkurrens för Forza serien och Forza behövs för att GT ska ha nåt att konkurrera med, men jag tror tyvärr att Forza 4 hinner bli halvt klart innan GT5 e ute ens

Hej fanboy. GT5 demot hade otroligt skön körkänsla på min G25. Forza hade varit bra om 360 hade stöd för logitech rattar, men icke.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Gran Turismo Forever...

Har ingen ps3 men ändå, hur lång tid ska det behövs igentligen?

Var stor fan på psx och ps2 tiden.


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Medlem

Lär väl komma på PS4. Tragiskt för de som väntat i åratal.

Medlem

Kanske om dem inte skulle ha så satans många ekipage så kanske PS3-folket skulle fått detta tidigare.
Tråkigt för er som väntat så.
Dem kan ju göra som F3 gör,släppa spelet och så kommer det car-packs allt efter som.

Medlem

Gran Turismo Forever

Medlem

Jag tror inte det här spelet finns. Dom sitter bara och gör snygga modeller av bilar och kastar ut ett halvtaskigt bilspel som dom säger är en preview.

Medlem
Skrivet av bladefinor:

Varför är jag inte förvånad?

Medlem
Skrivet av Phantasman:
Skrivet av Kerrai:
Skrivet av Hipshot:

Forza 4 kommer nog innan detta...

Jo dom är rätt kända för att mjölka ut liknande delar rätt fort

Och GT serien mjölkar inte? Dom tar till och med betalt för en sunkig demo lol.

"sunkigt demo"

6 banor (12 olika varianter alltså)
60 bilar

tycker jag inte är så dåligt för ett demo..

Medlem

Quelle surprise;)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Didnt see that one coming! ......

Medlem

Tror dom ska kuppa in en "hemlig" world-wide-release på E3 mässan i juni. Sonys konferens kommer bli fet.

/Adde

123
Skriv svar