Priset för en Bad Company 2-server

Medlem

Men det kommer ju fortfarande finnas dedikerade servrar men inga man får bestämma på, eller hur?

Det där är bara om man vill ha egna med egna regler och "settings"? Eller hur?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Men det kommer ju fortfarande finnas dedikerade servrar men inga man får bestämma på, eller hur?

Det där är bara om man vill ha egna med egna regler och "settings"? Eller hur?

Av erfarenhet med BF server ett antal år så har man alltid kunnat komma åt att göra en del ändringar antingen via hostsidan eller via cc:n. Vissa val kan dock inte göras utan att förlora statusen som rankad server. Men vill du köra match så är ju det inte viktigt. Då sätter man bara ett lösenord på servern under tiden matchen är, sedan tar man bort den och då är den public igen. Och det har gått att göra ändringar så man kan spela macth med dem inställningar man vill ha.

Ligor och dylikt kommer ju att anpassa sig till detta system då dem kommer igång med spelet.
Och i dem tidigare BF spelen så har många klaner gjort på detta vis med sin rankade server då dem skall spela matcher.
Inga konstigheter här inte.

Inaktiv

Jag håller med alla de negativa svaren...

Medlem
Skrivet av TruB:

hur är det med oss som har serverrack och terabit linor som redan kör cod4 och bf2 på låsta servrar för klanmatcher, nu kan vi inte använda dom servrarna och linorna till annat än ventrilo och hemsidor.. jo tackar.

Ni får väl låta företagen ha linorna ifred? För det är väl knappast ni som betalar för grejjerna ändå? Brukar ju oftast vara nån i klanen som jobbar inom IT-sektorn som "kör nåra appar extra, ingen som märker". Så jag tycker inte direkt du har rätt o klaga. Dock, kapaciteten används aldrig ens i närheten så jag säger inte att du/ni gör fel.

Och om du nu mot förmodan betalat för allt själv och lägger, som det låter, hundratusentals kronor varje år så drabbar det väl ingen fattig ;P

Medlem

Med de priserna på en server så kan de lika gärna skippa dedikerade servrar helt och göra som CoD:MW2. Ockerpriser och kartellbildning kommer att se till att vi spelare och klaner får betala med blod om vi vill ha en "egen" server....bra jobbat!


signatur

Alltid retar det nån.

Medlem
Skrivet av bjorlebeach:

Med de priserna på en server så kan de lika gärna skippa dedikerade servrar helt och göra som CoD:MW2. Ockerpriser och kartellbildning kommer att se till att vi spelare och klaner får betala med blod om vi vill ha en "egen" server....bra jobbat!

175kr/månad är ju verkligen inte dyrt.

Medlem

haha folk här är ju sorgliga, rip? Har ni ens kört tidigare bf spel?
Mängden servers är alltid hostade av företag och hyrda av diverse organisationer och klaner.

Plus det är fan inte dyrt för en klan på 5+ pers att hyra en gameserver till bfbc2 trodde det skulle vara ännu dyrare.

www.gameservers.com
www.multiplay.co.uk

två andra officiela hosts

Medlem
Skrivet av pelson:

*Edit* Battlefield som alltid stått för episka slag på stora fria kartor med 64-spelarem, vad var det för fel med det? Nej, just det, konsollerna klarar inte av det. Då måste vi också dras ner till den ribban.

Där har dock helt fel. Konsollerna kommer ha max 24 spelare och vi på PC kommer ha max 32. Så det har inget att göra med konsollerna, att det inte längre är 64.

Medlem
Skrivet av bjorlebeach:

Med de priserna på en server så kan de lika gärna skippa dedikerade servrar helt och göra som CoD:MW2. Ockerpriser och kartellbildning kommer att se till att vi spelare och klaner får betala med blod om vi vill ha en "egen" server....bra jobbat!

Sorgligt att du tror det är så det funkar..

Medlem

Det går förstås inte sätta upp listen-servrar heller förstår jag?
Så man kan inte spela typ 4 mot 4 med några kompisar på LAN eller internet, utan måste då hyra en server. Känns inte så värt att hyra en server i 3 månader bara för att spela lite på skoj med några kompisar under några dagar.
Nog för att jag mest kommer spela public, men då hoppas jag på att det kommer att finnas gott om svenska servrar med bra ping!

Medlem

Hoppas det kommer en chans för oss som kör en pcw då och då med polare på skoj, att hyr en billigt för 1 timma eller dyligt med hjälp av sms eller liknande.

Känns värdelöst att punga ut 245 kr + för att lira någon enstaka match då och då.
När man kunde som i alla tidigare spel innan man ska h*** sig, dra upp en egen dedikerad server tillfälligt för just någon pcw.

Inaktiv

Bryr mig inte nämnvärt, huvudsaken är att det finns dedikerade servrar. Så länge det kommer finnas bra svenska servrar i framtiden, så skiter jag i om dom är hostad av coolclanX eller random hosting företag. Så länge jag slipper att bli inskickad på en random server som i MW2.

Edit: Dock förstår jag små klaners oro över hur det kommer bli när dom vill lira en snabb PCW. Större, mer etablerade klaner, kommer inte ha nå problem med det när dom ändå kan slänga in några euro var per månad bara för en matchserver. Småpengar.

Dock tror jag dom kommer ha nått system för detta. Annars är dom dumma.

Medlem
Skrivet av abominable:
Skrivet av TruB:

hur är det med oss som har serverrack och terabit linor som redan kör cod4 och bf2 på låsta servrar för klanmatcher, nu kan vi inte använda dom servrarna och linorna till annat än ventrilo och hemsidor.. jo tackar.

Ni får väl låta företagen ha linorna ifred? För det är väl knappast ni som betalar för grejjerna ändå? Brukar ju oftast vara nån i klanen som jobbar inom IT-sektorn som "kör nåra appar extra, ingen som märker". Så jag tycker inte direkt du har rätt o klaga. Dock, kapaciteten används aldrig ens i närheten så jag säger inte att du/ni gör fel.

Och om du nu mot förmodan betalat för allt själv och lägger, som det låter, hundratusentals kronor varje år så drabbar det väl ingen fattig ;P

Vi har ett sammarbete med ett it företag där dom står och net@once, vi har all rätt att köra på dom linorna och vi har betalat för att få ha dom där, vi köpte till och med en ny server för bara ett par veckor sen som ska sättas in i deras rack inom dom närmaste dagarna... vi har det här sammarbetat för att få det billigt och det vi har betalat är gjort redan.

Medlem

Så strax under 20 spänn per person i 3 månader.

Det var väll inte så farligt? Knappast som att alla kommer sitta 24/7 heller så man kan nog räkna med inga problem på 60-70 personer, om nu alla skulle dela kostnaden. Då skulle det bli typ, 3 spänn månaden.

Cry some more?

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Så strax under 20 spänn per person i 3 månader.

Det var väll inte så farligt? Knappast som att alla kommer sitta 24/7 heller så man kan nog räkna med inga problem på 60-70 personer, om nu alla skulle dela kostnaden. Då skulle det bli typ, 3 spänn månaden.

Cry some more?

Du kanske inte la märke till att det skrevs i Euro, alltså priset är 300-600 kr / månad

Inaktiv

DICE E NYA IW.

fail.
FAIL.
FAIL.
FAIL.
FAIL.
HÄR SKA SEEDAS OCH CHIPPAS.

Medlem
Skrivet av mAniAk:
Skrivet av Dreamtale:
Skrivet av fAkkfAcE:

Fan va dåligt, tycker det är en självklarhet att du ska kunna köra en egen server. Då vet man ju att detta inte kommer bli stort inom klanspelande iaf.

De flesta (se: alla) större klaner har inte egna servrar utan hyr. Detta då de aldrig kan erbjuda samma service eller prestanda som företagen.

Vem som helst med 10-100Mbit icke ADSL kan ordna upp en server, då kommer den även ligga i Sverige och ha ganska mycket bättre ping.

Jag har spelat många fps genom åren i klaner och har aldrig behövt hyra en server.

Läs vad jag skrev, tack. Alla större klaner - som lirar någorlunda professionellt - använder sig av välkända hostingföretag. Detta då de kan bidra med en stabilitet och garanterad ping som är omatchad av en privatperson.

Att du hostar en egen public på din server och leker diktator på den är en annan femma, men här pratar vi ur en tävlingssynpunkt. Det kan självklart bli ett hårt slag mot mindre seriösa klaner, men de större lagen lär inte få några problem (Och ja, även jag har flera års erfarenhet av såväl FPS som klanspel).

Medlem

Finner det löjligt att många diskuterar priset när detta alltid varit känt inom klanscenen vad en server kostar.
Många verkar tro att detta är något nytt vilket det ej är.
Det enda som avviker i detta är att serverfiler ej släpps och det hindrar vem som vill sätta upp en egen ORANKAD server för matchspel tex.
Ni som tror att då ni lirat public i spel med dedi sevrar att dem är gratis kan här sluta att lägga sig i diskussionen då det inte, eller aldrig har fungerat så i BF och för den delen i CoD innan MW2.
Det har alltid hyrts av företag,klaner eller privatpersoner och detta är inget nytt. Likaså prismässigt är det intet nytt heller.
Ni som spelat klanmatcher i serien har antingen kört på en hyrd orankad server eller en server som en kunnig person i antingen klanen eller deras närhet plitat ihop med släppta serverfiler.
Finner för många löjliga kommenterar angående pris o.d här att man undrar varför vissa slänger ut sig detta då dem ärligen faktiskt inte vet vad som gäller eller alltid gällt.

Det har aldrig funnits en server i BF spelen som vilken publichero som helst kan spela på som varit gratis för hosten. Inte RANKAD. Oavsett vad ni tror er veta.
Men det verkar vara så att många tror dem spelat på dediservrar som inte kostar något för någon.Synd vad fel ni hade. Så lägg ned den diskussionen.

Så denna nyhet är ingen nyhet i den bemärkelsen.
Att skrika fail om DICE o.d visar ju bara er egen okunnighet i frågan.
Läs gärna alla inlägg så slipper ni whina ut er,det finns faktiskt en del i denna tråd som ger er info om hur det fungerar och har fungerat.

Så åter igen, innan många sliter sitt hår och släpper ut rappakalja: Detta är inget nytt,enda skillnaden är att serverfiler ej släpps så vem som helst kan lägga upp en ORANKAD server om dem vill. Så istället för att knåpa själv får dem hyra en orankad server.
Vi som alltid hyrt RANKAD server maler bara på för detta har vi alltid vetat. Och så har vi alltid haft det.

Medlem

Jag har inget problem med det här, mycket bättre än vad MW2 gör.

Medlem

Vad är det som alla klagar på? Dem flesta som har egna servrar kör dem inte hemma utan hyr dem från företag. Angående kostanden så ser jag inget fel med den heller, som förväntat.


signatur

Jaha.

Medlem

Välkomna till klan X's server! Köp gärna ett VIP-pass, 2.95 euro, få garanterad plats på servern och få fördelar mot andra spelare såsom oändlig ammo, teleport och snabbare reperation av fordon!

Välkomna till klan X's server! Köp gärna ett VIP-pass, 2.95 euro, få garanterad plats på servern och få fördelar mot andra spelare såsom oändlig ammo, teleport och snabbare reperation av fordon!

Välkomna till klan X's server! Köp gärna ett VIP-pass, 2.95 euro, få garanterad plats på servern och få fördelar mot andra spelare såsom oändlig ammo, teleport och snabbare reperation av fordon!

....

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Välkomna till klan X's server! Köp gärna ett VIP-pass, 2.95 euro, få garanterad plats på servern och få fördelar mot andra spelare såsom oändlig ammo, teleport och snabbare reperation av fordon!

Välkomna till klan X's server! Köp gärna ett VIP-pass, 2.95 euro, få garanterad plats på servern och få fördelar mot andra spelare såsom oändlig ammo, teleport och snabbare reperation av fordon!

Välkomna till klan X's server! Köp gärna ett VIP-pass, 2.95 euro, få garanterad plats på servern och få fördelar mot andra spelare såsom oändlig ammo, teleport och snabbare reperation av fordon!

....

Idiot, missuppfattat allting eller?
Jeez... Du kommer inte behöva betala en enda pinal som privatperson för att spela på någon server, ändå slungar folk ur sig skit höger och vänster.

Servrarna kostar att hyra från diverse företag, och det är inget nytt, ända skillnaden är att filerna inte släpps publikt det har nämnts 10ggr redan.

Medlem

Förstår inte hur folk kan bli så upprörda över en sån skitsak.

Men men, nuförtiden så ska ju alla klaga.

Inaktiv

Dice backstabbade oss i sista sekund suck.....


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Dice backstabbade oss i sista sekund suck.....

hur blir det "sista sekund" när detta har varit känt länge?

Medlem

Svindåligt, svindyrt, svin... ja, SVIN!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av freffa:
Skrivet av RobbazSweC:

Dice backstabbade oss i sista sekund suck.....

hur blir det "sista sekund" när detta har varit känt länge?

Inte att det kostar 500kr+ för 32p/mån

Inaktiv
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av freffa:
Skrivet av RobbazSweC:

Dice backstabbade oss i sista sekund suck.....

hur blir det "sista sekund" när detta har varit känt länge?

Inte att det kostar 500kr+ för 32p/mån

Priset är ju inte så farligt. Kommer inte va några problem för en medelstor klan/PCW community att hyra.

Dock hade jag ju självklart också föredragit om dom släppt serverfiler och låtit vem som helst hosta.

Dramaqueen varning.

Medlem

Hade ju som sagt heldre haft eget eftersom jag har en server på en bra snabbt lina. Men men det är inte så farligt ändå eftersom det kostade ganska mycket o ha rankad server på bf2


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Svindåligt, svindyrt, svin... ja, SVIN!

Ja om man inte vet.
Detta har alltid varit känt inom FPS. Alla som någon gång varit i kontakt med klanspel,serverleasing, server-vilja.-ha och liknande vet att detta alltid varit fallet.
Så varför yttra sig då man inte vet hur det förhåller sig.
Den vanlige spelaren har i sin okunskap trott han spelat på gratisservrar fast i det verkliga livet har det alltid kostat en klan,ett företag eller enskild person dineros att ha en dedikerad server uppe.

Läser ni som klagar någonsin inläggen i sin helhet????

Många som klagar här bör veta att hade serverfiler släppts så hade den vanlige publicspelaren inte haft någon nytta av dem ändå då en sådans erver inte kan ha rank och inga XP, unlocks med mera är då något man kan tjäna in.
Enbart i lan och matchserver sammanhang hade denne bara haft nytta av det.
Så igen: varför klagar ni på något som alltid funnits fast ni inte vetat om det??

(börjar tröttna lite på idiotin vissa spär ur sig)

Skriv svar