Assassin's Creed Shadows-förbokningarna "väldigt starka"

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Nej jag tror inte att någon bokar för att de tror det heller. Det kan vara för att förinstallera, få exklusivt material, tagga inför lanseringen eller vad som. Smidigt att det är spelklart på minuten när det är släppt.

Vill man chansa med att spela på releasedagen så räcker det ju att köpa dagen innan. Finns det DLC utannonserat redan? Hype genom förbokning är tramsigt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av rövslickarn:

Varför skulle man vilja spela som en svart man i feodala Japan? 🤦‍♂️

Du kan ju spela som den Japanska kvinnan också. Jag tycker det ska bli spännande att följa en Japan i den tidsepoken men samtidigt någon annan från samma tid som inte riktigt passar in på samma sätt då han inte är uppväxt där. Yasukes syn och upplevelse kommer vara väldigt unik så jag tror det blir bra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Vill man chansa med att spela på releasedagen så räcker det ju att köpa dagen innan. Finns det DLC utannonserat redan? Hype genom förbokning är tramsigt.

Ja mycket inom gaming är tramsigt. Samla på plastfodral och olika gubbar tex.
Visst kan man förboka dagen innan också helt klart. Det går även alltid att avbryta en förhandsbokning till dagen innan. Det är ju sak samma.

Medlem

Förboka, 2024? Tror inte det UBI.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

...varför?

Det är Assassin's Creed, det är gjort av Ubisoft och vi har inte fått se ens en gnutta gameplay.

Vad är folk så jäkla taggade över redan?

<start rant>

Min högst personliga åsikt är att folk som förhandsbokar spel generellt sett är rätt tomma mellan öronen. Svårt att finna ord på hur oerhört idiotiskt jag tycker det är att förhandsboka ett spel som i mångt och mycket har mer eller mindre exakt samma kostnad vid release och oftast inget extra ”content”. På sin höjd någon sketen kosmetisk grej. Särskilt när det dessutom oftast gäller en digital variant av spelet och inte fysisk.

Då räknar jag inte in de fysiska samlarutgåvorna man kan köpa så klart, där man får ”samlar-merch”. Och oftast behöver var snabb på bollen för att få ett ex.

<end rant>

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Du kan ju spela som den Japanska kvinnan också. Jag tycker det ska bli spännande att följa en Japan i den tidsepoken men samtidigt någon annan från samma tid som inte riktigt passar in på samma sätt då han inte är uppväxt där. Yasukes syn och upplevelse kommer vara väldigt unik så jag tror det blir bra.

Du tror verkligen Yasuke kommer behandlas med den rasism som Japan är välkänt för?

Hahah, du kommer få en rosenluktande bild av en person som inte ens var samuraj i verkligheten.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Du tror verkligen Yasuke kommer behandlas med den rasism som Japan är välkänt för?

Hahah, du kommer få en rosenluktande bild av en person som inte ens var samuraj i verkligheten.

Han var dock samuraj.

Och innan du drar ”retainer”-argumentet:

”Kashindan (家臣団) was an institution of the retainers (kashin) of the shogun or a daimyo in Japan that became a class of samurai. ”

https://en.wikipedia.org/wiki/Kashindan?wprov=sfti1#

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Du kan ju spela som den Japanska kvinnan också. Jag tycker det ska bli spännande att följa en Japan i den tidsepoken men samtidigt någon annan från samma tid som inte riktigt passar in på samma sätt då han inte är uppväxt där. Yasukes syn och upplevelse kommer vara väldigt unik så jag tror det blir bra.

Jag tror vi alla vet varför de valde honom som huvudperson och det är inte för att han är intressant.
Som följd blir inlevelsen negativt påverkad då man hela tiden påminns om detta under spelets gång.

Medlem
Skrivet av rövslickarn:

Varför skulle man vilja spela som en svart man i feodala Japan? 🤦‍♂️

Skrivet av rövslickarn:

Jag tror vi alla vet varför de valde honom som huvudperson och det är inte för att han är intressant.
Som följd blir inlevelsen negativt påverkad då man hela tiden påminns om detta under spelets gång.

Vad har du emot att spela en svart man i feodala Japan?

Kunde inte bry mig mindre, så länge karaktären och storyn görs bra spelar hans hudfärg ingen roll.

Tror fan folk som är upprörda över hans hudfärg må vara de mest hjärndöda individerna någonsin, riktigt dumt drama.

Det folk borde vara upprörda över Ubisoft vidriga anti-consumer pre-order skit.

Medlem
Skrivet av noreason:

Vad har du emot att spela en svart man i feodala Japan?

Kunde inte bry mig mindre, så länge karaktären och storyn görs bra spelar hans hudfärg ingen roll.

Tror fan folk som är upprörda över hans hudfärg må vara de mest hjärndöda individerna någonsin, riktigt dumt drama.

Det folk borde vara upprörda över Ubisoft vidriga anti-consumer pre-order skit.

Jag utgår från att du hade tyckt en vit huvudperson i AC III hade varit OK då också? Alltså en vit som levde som en indian.

Eller en asiatisk Black Panther?

Etc, etc.

Folk är lacka för de inte får spela en japansk samuraj. Det är inte att han är svart. Det är att han inte är japan. Stor skillnad.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av rövslickarn:

Jag tror vi alla vet varför de valde honom som huvudperson och det är inte för att han är intressant.
Som följd blir inlevelsen negativt påverkad då man hela tiden påminns om detta under spelets gång.

Hur kan det påverka inlevelsen negativt att spela som en historisk person?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag utgår från att du hade tyckt en vit huvudperson i AC III hade varit OK då också? Alltså en vit som levde som en indian.

Eller en asiatisk Black Panther?

Etc, etc.

Folk är lacka för de inte får spela en japansk samuraj. Det är inte att han är svart. Det är att han inte är japan. Stor skillnad.

Ja så länge storyn och karaktären görs bra, precis som jag skrev. Om det är så viktigt att inte spela en svart Samurai i Japan så kan man ju spela Ghost of Tsushima?

Spelet blir inte automatiskt dåligt dom gjorde ett woke-val.

Skrivet av Dudinkalv:

Oh herre- flera personer här som rent av verkar stolta över att de förhandsbokat och dessutom Ultimate editions med argument som att "man vet vad man får".

Ni får inte glömma att vi inte har fått se en enda sekund gameplay än.

Inte konstigt att spelbranschen ser ut som den gör nuförtiden

Vilken tur att vi alla har rätt till att spendera våra egna pengar på vad vi vill, och inte behöver lyda dig och vad du tycker andra ska göra med sina egna pengar.

Inte konstigt att samhället ser ut som det gör nuförtiden

Medlem

Det är ju bra att förboka. Så att inte spelet hinner sälja slut menar jag.

Medlem
Skrivet av nmbrg:

<start rant>

Min högst personliga åsikt är att folk som förhandsbokar spel generellt sett är rätt tomma mellan öronen. Svårt att finna ord på hur oerhört idiotiskt jag tycker det är att förhandsboka ett spel som i mångt och mycket har mer eller mindre exakt samma kostnad vid release och oftast inget extra ”content”. På sin höjd någon sketen kosmetisk grej. Särskilt när det dessutom oftast gäller en digital variant av spelet och inte fysisk.

Då räknar jag inte in de fysiska samlarutgåvorna man kan köpa så klart, där man får ”samlar-merch”. Och oftast behöver var snabb på bollen för att få ett ex.

<end rant>

Fast om vi leker med tanken att det ska släppas ett spel som jag är jävligt pepp på, vilket som helst. Jag vill oftast ha en fysisk utgåva av ett spel men för att kunna köpa det måste jag köra ca fem mil. Jag kan ju naturligtvis beställa det efter release men då måste jag ju vänta ännu längre innan jag kan spela spelet. Förbokar jag det så har man det ju (oftast) i brevlådan samma dag. Även om man bor i en stad där det säljs spel i affärer så kan det ju faktiskt vara rätt så jävla nice att ha sitt spel hemma redan när man kommer hem från jobbet.

Att förboka ett spel digitalt är inget jag personligen skulle göra men det är ju egentligen samma sak där, rätt nice att ha det klart när man kommer hem på eftermiddagen.

Jag har väldigt svårt att förstå varför folk blir så jävla kränkta över att någon väljer att förboka ett spel som den personen verkligen vill spela.


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag utgår från att du hade tyckt en vit huvudperson i AC III hade varit OK då också? Alltså en vit som levde som en indian.

Eller en asiatisk Black Panther?

Etc, etc.

Folk är lacka för de inte får spela en japansk samuraj. Det är inte att han är svart. Det är att han inte är japan. Stor skillnad.

Dina liknelser är väldigt konstiga. Dåliga rent utsagt eftersom att vara samurai inte har något med etnicitet att göra.

Blev du upprörd över den vita mannen som spelade flöjt på Sonys presskonferens för några år sen också? En japansk flöjt MÅSTE ju spelas av fullblods japan om man följer ditt resonemang.

Medlem
Skrivet av Kolsvart:

Fast om vi leker med tanken att det ska släppas ett spel som jag är jävligt pepp på, vilket som helst. Jag vill oftast ha en fysisk utgåva av ett spel men för att kunna köpa det måste jag köra ca fem mil. Jag kan ju naturligtvis beställa det efter release men då måste jag ju vänta ännu längre innan jag kan spela spelet. Förbokar jag det så har man det ju (oftast) i brevlådan samma dag. Även om man bor i en stad där det säljs spel i affärer så kan det ju faktiskt vara rätt så jävla nice att ha sitt spel hemma redan när man kommer hem från jobbet.

Att förboka ett spel digitalt är inget jag personligen skulle göra men det är ju egentligen samma sak där, rätt nice att ha det klart när man kommer hem på eftermiddagen.

Jag har väldigt svårt att förstå varför folk blir så jävla kränkta över att någon väljer att förboka ett spel som den personen verkligen vill spela.

Du behöver nog ta reda på vad ordet kränkt betyder om din tolkning av mitt inlägg är att jag skulle vara kränkt. Gått lika mycket inflation i användandet av ordet kränkt som i att använda benämningen AI.

Medlem
Skrivet av noreason:

Ja så länge storyn och karaktären görs bra, precis som jag skrev. Om det är så viktigt att inte spela en svart Samurai i Japan så kan man ju spela Ghost of Tsushima?

Spelet blir inte automatiskt dåligt dom gjorde ett woke-val.

Jo, lite så. När du blandar in politik i ditt spel gör du inte någon gamer någon tjänst.

Skrivet av Sillgam:

Dina liknelser är väldigt konstiga. Dåliga rent utsagt eftersom att vara samurai inte har något med etnicitet att göra.

Blev du upprörd över den vita mannen som spelade flöjt på Sonys presskonferens för några år sen också? En japansk flöjt MÅSTE ju spelas av fullblods japan om man följer ditt resonemang.

Jag hade blivit upprörd på den vita flöjtspelaren, om de hyrde in honom endast för att han var vit. Du vet, lite som den enda anledningen de valde Yasuke.


signatur

I drank what?

Medlem

Kommer skaffa Ubisoft+ Då får man AC Shadows Ultimate utgåvan samt massa andra spel. Tycker det är en bra deal, Ubisoft+ Finns på Xbox


signatur

PEACE✌️

Medlem
Skrivet av nmbrg:

Du behöver nog ta reda på vad ordet kränkt betyder om din tolkning av mitt inlägg är att jag skulle vara kränkt. Gått lika mycket inflation i användandet av ordet kränkt som i att använda benämningen AI.

Haha fast lite puls fick du väl när du satt och funderade på alla som förbokade spelet 😉


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag hade blivit upprörd på den vita flöjtspelaren, om de hyrde in honom endast för att han var vit. Du vet, lite som den enda anledningen de valde Yasuke.

Så nu är du upprörd för att Ubisoft valde en svart man? Trodde du var upprörd för att det inte var en japan.

Medlem

Man kan tycka vad man vill om assassin spelen men sak är ubi bra på och det är kontroll av karaktären alltså gameplay..vilket många andra storspel faller på (min åsikt).

Medlem
Skrivet av ScreamingWhisper:

Vilken tur att vi alla har rätt till att spendera våra egna pengar på vad vi vill, och inte behöver lyda dig och vad du tycker andra ska göra med sina egna pengar.

Inte konstigt att samhället ser ut som det gör nuförtiden

Vad snackar du om? "Lyda" mig? Jag har inte anbefallit någon vad de ska göra med sina pengar över huvud taget, jag sa endast min åsikt om förhandsbokningar av spel från vissa aktörer.
Kom med något bra argument istället för att försöka dra på dig någon form av offerkofta.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mirage:

Du tror verkligen Yasuke kommer behandlas med den rasism som Japan är välkänt för?

Hahah, du kommer få en rosenluktande bild av en person som inte ens var samuraj i verkligheten.

Skrivet av rövslickarn:

Jag tror vi alla vet varför de valde honom som huvudperson och det är inte för att han är intressant.
Som följd blir inlevelsen negativt påverkad då man hela tiden påminns om detta under spelets gång.

Skrivet av Mirage:

Jo, lite så. När du blandar in politik i ditt spel gör du inte någon gamer någon tjänst.

Jag hade blivit upprörd på den vita flöjtspelaren, om de hyrde in honom endast för att han var vit. Du vet, lite som den enda anledningen de valde Yasuke.

Ni har dock absolut noll vetskap om varför de valde just honom och antar bara saker just nu för att det ska passa erat eget narrativ.

Det kan mycket väl vara så att de ville ha två karaktärer från början men tyckte att om båda var från Japan, skulle det inte bli lika spännande om de växte upp i en liknande miljö. De undersöker vad de skulle kunna hitta på istället och hittar då Yasuke, som är lite av ett tomt blad där de kan skapa en berättelse - och som råkar vara svart.

Kan det vara så? Eller var det endast hudfärgen de gick på?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Så nu är du upprörd för att Ubisoft valde en svart man? Trodde du var upprörd för att det inte var en japan.

Du missförstår med flit, så jag ska försöka förklara en gång till:
Jag är inte upprörd över att de valde en svart man. Jag är upprörd över att de (troligtvis) valde honom för att han var svart, för godhetssignallering/DEI. Det finns massvis med intressanta japanska män att välja från. Ändå föll valet där.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Ni har dock absolut noll vetskap om varför de valde just honom och antar bara saker just nu för att det ska passa erat eget narrativ.

Det kan mycket väl vara så att de ville ha två karaktärer från början men tyckte att om båda var från Japan, skulle det inte bli lika spännande om de växte upp i en liknande miljö. De undersöker vad de skulle kunna hitta på istället och hittar då Yasuke, som är lite av ett tomt blad där de kan skapa en berättelse - och som råkar vara svart.

Kan det vara så? Eller var det endast hudfärgen de gick på?

Ja, det tror jag. Spelet har Kim Belair inblandad.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av rövslickarn:

Varför skulle man vilja spela som en svart man i feodala Japan? 🤦‍♂️

Varför inte? Vad är det för fel på det? Det är trots allt en person som existerat på riktigt.

Japanska Twitter verkar åtminstone väldigt förtjust i duon man ska spela som.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Du missförstår med flit, så jag ska försöka förklara en gång till:
Jag är inte upprörd över att de valde en svart man. Jag är upprörd över att de (troligtvis) valde honom för att han var svart, för godhetssignallering/DEI. Det finns massvis med intressanta japanska män att välja från. Ändå föll valet där.

Men en svart man i Japan är inte intressant? Jag tycker det låter mer intressant faktiskt.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Men en svart man i Japan är inte intressant? Jag tycker det låter mer intressant faktiskt.

Samma här. Det är inte så att det är brist på spel där man spelar som traditionell japansk samuraj.
Tycker man att det är "fel" så finns Ghost of Tsushima.

Men som vanligt så kommer alla gnällspikar som inte har koll på japansk historia.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Men en svart man i Japan är inte intressant? Jag tycker det låter mer intressant faktiskt.

Det får stå till dig. Jag gör det inte.

Skrivet av Sarato:

Samma här. Det är inte så att det är brist på spel där man spelar som traditionell japansk samuraj.
Tycker man att det är "fel" så finns Ghost of Tsushima.

Men som vanligt så kommer alla gnällspikar som inte har koll på japansk historia.

Ghost of Tsushima, traditionell samuraj? Spelade du ens spelet?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det får stå till dig. Jag gör det inte.

Varför?

123
Skriv svar