Assassin's Creed Shadows-förbokningarna "väldigt starka"

Robot
Assassin's Creed Shadows-förbokningarna "väldigt starka"

I alla fall om vi ska tro insider.

#assassins-creed-shadows


Medlem

Tradigt


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

...varför?

Det är Assassin's Creed, det är gjort av Ubisoft och vi har inte fått se ens en gnutta gameplay.

Vad är folk så jäkla taggade över redan?

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

...varför?

Det är Assassin's Creed, det är gjort av Ubisoft och vi har inte fått se ens en gnutta gameplay.

Vad är folk så jäkla taggade över redan?

Folk gillar AC och man vet vad man kan förvänta sig.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

...varför?

Det är Assassin's Creed, det är gjort av Ubisoft och vi har inte fått se ens en gnutta gameplay.

Vad är folk så jäkla taggade över redan?

Exakt det är Ubisoft och det är Assassin's Creed därför är folk taggade! Vi som gillade Origins, Odyssey och Valhalla är pepp på detta. Dom som vill ha tillbaka gamla Assassin's Creed är nog inte lika pepp vilket jag kan förstå då nya Assassin's Creed är något helt annorlunda. Men man vet vad man får med Ubisoft och man blir sällan besviken på ett nytt Assassin's Creed spel därför är förbokning givet. I alla fall så jag tänker! Har bokat Ultimate Edition

Medlem

Blir ingen pre-order, blir till att ta en månad Ubisoft onlinetjänst, Ubisoft säger ju att vi inte ska förvänta oss att äga spelen längre ändå så.

Releasehästryttare

Man tycker någon av indie porrspels skaparna borde göra detta:

En Gay visual novel som paroderar assassins creed.

Hade sålt miljoner!

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

...varför?

Det är Assassin's Creed, det är gjort av Ubisoft och vi har inte fått se ens en gnutta gameplay.

Vad är folk så jäkla taggade över redan?

Jag hade gärna bokat om jag varit klar med Valhalla.

Jag tycker att settingen med Japan och huvudkaraktärer som är samuraj och ninja är helrätt. Man vet vad man får så det är inte grisen i säcken heller.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

...varför?

Det är Assassin's Creed, det är gjort av Ubisoft och vi har inte fått se ens en gnutta gameplay.

Vad är folk så jäkla taggade över redan?

Jag kan då säga att jag har flera vänner som gillar AC spelen.
Dessa vänner är också personer som aldrig kollar eller läser social media eller nyheter öht.
De varken bryr sig eller vet om något som sagts om spelet senaste dagarna.

Gällande priset så bryr de sig inte heller. Sällan de köper spel vid release. Blir säkert under en rea senare.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Exakt det är Ubisoft och det är Assassin's Creed därför är folk taggade! Vi som gillade Origins, Odyssey och Valhalla är pepp på detta. Dom som vill ha tillbaka gamla Assassin's Creed är nog inte lika pepp vilket jag kan förstå då nya Assassin's Creed är något helt annorlunda. Men man vet vad man får med Ubisoft och man blir sällan besviken på ett nytt Assassin's Creed spel därför är förbokning givet. I alla fall så jag tänker! Har bokat Ultimate Edition

Vad är skillnaden på gamla och nya assassins creed? när gick det från gamla till nya?
jag brände ut mig på assassins creed och hela Ubisoft openworld-stilen för flera år sen så jag har ingen koll. känner bara noll intresse.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

...varför?

Det är Assassin's Creed, det är gjort av Ubisoft och vi har inte fått se ens en gnutta gameplay.

Vad är folk så jäkla taggade över redan?

Därför det är Assassins Creed, gjort av Ubisoft och är med Japan tema

Medlem

nice, kommer själv förhandsboka i slutet av månaden

Medlem

Oh herre- flera personer här som rent av verkar stolta över att de förhandsbokat och dessutom Ultimate editions med argument som att "man vet vad man får".

Ni får inte glömma att vi inte har fått se en enda sekund gameplay än.

Inte konstigt att spelbranschen ser ut som den gör nuförtiden

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad är skillnaden på gamla och nya assassins creed? när gick det från gamla till nya?
jag brände ut mig på assassins creed och hela Ubisoft openworld-stilen för flera år sen så jag har ingen koll. känner bara noll intresse.

Stora skillnaden med Origins är väl skillpoints med mer samt att du levlar upp och skaffar gear för att kunna döda svårare fiender.
Jag tyckte om att ha på mig en huva så att jag blev lite mer glass cannon build i AC Odyssey tex. Då kändes det mer som de äldre.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Oh herre- flera personer här som rent av verkar stolta över att de förhandsbokat och dessutom Ultimate editions med argument som att "man vet vad man får".

Ni får inte glömma att vi inte har fått se en enda sekund gameplay än.

Inte konstigt att spelbranschen ser ut som den gör nuförtiden

Så inför ett half-life 3 hade du behövt se game play för att veta om spelet är något för dig?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Så inför ett half-life 3 hade du behövt se game play för att veta om spelet är något för dig?

Valve/Half-Life och Ubisoft/Assassin's Creed spelar inte ens i samma liga. Likaså FromSoft.

Med det sagt så hade jag nog väntat tills jag iaf får se lite gameplay, ja. Men Ubisoft är inte de mest pålitliga om man säger så.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Valve/Half-Life och Ubisoft/Assassin's Creed spelar inte ens i samma liga. Likaså FromSoft.

Med det sagt så hade jag nog väntat tills jag iaf får se lite gameplay, ja. Men Ubisoft är inte de mest pålitliga om man säger så.

Ja det är ju din åsikt. Men för att förstå vilket gameplay man får av en serie med runt tio tidigare titlar krävs inte så mycket gameplay att kika på. Helt enkelt. Har man tyckt om de tidigare spelen och utvecklingen det går mot så är det ganska enkelt.

Medlem

Låt folk förbeställa om de vill. Vet man om att man gillar ass creed så lär man säkert gilla detta med, olika folk, olika smak.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Så inför ett half-life 3 hade du behövt se game play för att veta om spelet är något för dig?

För min del kvittar det vad det är, finns ingen som helst poäng med förhandsbokningar än de fula sätten som bolagen använder för att få in förhandsbokningarna, dumma cosmetics och det hemska förturstramset.

Om ett företag skapar en produkt som dom kan stå för och som dom vet kommer sälja för det är ett bra spel så behövs inte förhandsbokningar.

Förutom Ubisofts hemska agerande i spelvärden så är jag ändå nyfiken på spelet i sig!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Vore trist om det digitala spelet tog slut på release.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Låt folk förbeställa om de vill. Vet man om att man gillar ass creed så lär man säkert gilla detta med, olika folk, olika smak.

De flesta skulle nog inte vilja boka biobiljetter till en film som inte heller har haft ens en trailer.
Självklart kan man få slösa pengar på vad man vill men UbiSoft är ju inte välkända för att inte skita i det blå skåpet. Se bara på Assassins Creed Unity.

Medlem

Eh kör igenom det på Ubisoft+


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad är skillnaden på gamla och nya assassins creed? när gick det från gamla till nya?
jag brände ut mig på assassins creed och hela Ubisoft openworld-stilen för flera år sen så jag har ingen koll. känner bara noll intresse.

Ja du har rätt AC har alltid varit ganska lik och spelar man varje nytt spel är det nog lätt att bränna ut sig. Jag brände ut mig efter Black Flag (eller egentligen innan det) och tog paus från AC fram tills att Valhalla kom. Därefter har jag spelat Unity, Origins och Odyssey som jag missade under min AC frånvaro och därigenom fått en liten nytändning. Pausen var välbehövlig Dom nya AC spelen räknar jag Origins, Odyssey och Valhalla, dom känns inte så mycket som AC spel enligt mig, mer som open world, action, rpg spel.

Medlem
Skrivet av Sarato:

De flesta skulle nog inte vilja boka biobiljetter till en film som inte heller har haft ens en trailer.
Självklart kan man få slösa pengar på vad man vill men UbiSoft är ju inte välkända för att inte skita i det blå skåpet. Se bara på Assassins Creed Unity.

Säg inte det, nästa Rambo rulle blir nog fullbokad på en del biografer, trots att man bara har fått se en affisch med Sylvester Stallone.

Medlem
Skrivet av Sarato:

De flesta skulle nog inte vilja boka biobiljetter till en film som inte heller har haft ens en trailer.
Självklart kan man få slösa pengar på vad man vill men UbiSoft är ju inte välkända för att inte skita i det blå skåpet. Se bara på Assassins Creed Unity.

Kan komma på ett gäng filmer och spel jag hade förbokat utan att ens blinka. Gillar man något så gillar man något, då kommer inte någon påhittad moralisk kompass om att det är "fel att förboka spel" stoppa mig iaf. Men lipa för lipandets skull är något väldigt många är bra på 2024

Medlem
Skrivet av DieZe:

Kan komma på ett gäng filmer och spel jag hade förbokat utan att ens blinka. Gillar man något så gillar man något, då kommer inte någon påhittad moralisk kompass om att det är "fel att förboka spel" stoppa mig iaf. Men lipa för lipandets skull är något väldigt många är bra på 2024

Jag hade nog personligen åtminstone inväntat en trailer för att se om det faller mig i smaken. Har bränt mig alldeles för ofta på massor av hype under tidigare generationer att det alltid är bättre att avvakta.

Ser inte heller någon som lipar men snarare höja ett varningens finger mot AAA-utvecklare som alldeles för ofta skiter på sina kunder.

Det är lite som när man köpte en ny AC/CD platta , man vet precis vad man får Det blir en månad på Ubisoft+ när det släpps

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jag hade gärna bokat om jag varit klar med Valhalla.

Jag tycker att settingen med Japan och huvudkaraktärer som är samuraj och ninja är helrätt. Man vet vad man får så det är inte grisen i säcken heller.

Ja men det är ju inte som om det finns ett begränsat antal spel.

Medlem

Varför skulle man vilja spela som en svart man i feodala Japan? 🤦‍♂️

Medlem
Skrivet av baxtex:

Ja men det är ju inte som om det finns ett begränsat antal spel.

Nej jag tror inte att någon bokar för att de tror det heller. Det kan vara för att förinstallera, få exklusivt material, tagga inför lanseringen eller vad som. Smidigt att det är spelklart på minuten när det är släppt.

123
Skriv svar