Bethesda visar nästa Starfield-uppdatering – och jobbar på markfordon!

Robot
Bethesda visar nästa Starfield-uppdatering – och jobbar på markfordon!

Under tiden kan vi njuta av bättre kartor och inställningsmöjligheter.

#Bethesda, #Starfield, #nyhetstips


Medlem

Låter kanon! Jag har ett par hundra timmar i Starfield, men jag kan lätt säga att det kändes väldigt enformingt och fullt av grinding majoriteten av tiden.
Hoppas vi får fler saker här som gör det värt att fortsätta spela igen
(har inte klarat spelet ännu då jag låter min adhd ta över hela tiden... "nu måste jag klara av detta uppdraget innan jag gör något annat för....vänta nu...vad är det där borta...det måste jag kolla först...nu när jag tänker efter har jag inte varit på den planeten jag såg innan...förresten, borde jag inte ändra om mitt skepp? Jodå, efter jag byggt en bas...etc etc etc")


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Uppdateringen ser bra ut och gjorde mig lite sugen att återvända, men jag förstår inte hur det kan ha tagit 8 månader att fixa dom här grejerna som folk klagat så mycket på?

Medlem

Hädanefter bör Microsoft släppa sina spel som early access.

Imponerad att de fått till 60 fps. Folk här på Fz sa ju att det var en omöjlighet för att spelet är så tekniskt avancerat.

Medlem

Kanske blir ett bra spel iaf. Optimeringen ligger ju dock inte på topp.

Testar det igen när expansionen släpps.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Ankh:

Låter kanon! Jag har ett par hundra timmar i Starfield, men jag kan lätt säga att det kändes väldigt enformingt och fullt av grinding majoriteten av tiden.
Hoppas vi får fler saker här som gör det värt att fortsätta spela igen
(har inte klarat spelet ännu då jag låter min adhd ta över hela tiden... "nu måste jag klara av detta uppdraget innan jag gör något annat för....vänta nu...vad är det där borta...det måste jag kolla först...nu när jag tänker efter har jag inte varit på den planeten jag såg innan...förresten, borde jag inte ändra om mitt skepp? Jodå, efter jag byggt en bas...etc etc etc")

Ett par hundra?! Det ska du ha en eloge för. Jag klarade av 12 timmar innan det hamnade i döda spel högen.

Medlem

Uppdatera kartan med onödiga ikoner känns onödigt i ett spel som Starfield men jag ser fram emot markfordon 😊

Medlem
Skrivet av Ankh:

Låter kanon! Jag har ett par hundra timmar i Starfield, men jag kan lätt säga att det kändes väldigt enformingt och fullt av grinding majoriteten av tiden.
Hoppas vi får fler saker här som gör det värt att fortsätta spela igen
(har inte klarat spelet ännu då jag låter min adhd ta över hela tiden... "nu måste jag klara av detta uppdraget innan jag gör något annat för....vänta nu...vad är det där borta...det måste jag kolla först...nu när jag tänker efter har jag inte varit på den planeten jag såg innan...förresten, borde jag inte ändra om mitt skepp? Jodå, efter jag byggt en bas...etc etc etc")

Samma här Är nog uppe i runt 600 timmar än så länge.
Det jag ser fram emot mest är att kunna justera affärers pengar, som det är nu så tar det en evighet att sälja av sig alla grejer man plockar på sig för att affärerna har så lite pengar.

Så nu kanske det lönar sig mer att faktiskt bygga en mining utpost när man faktiskt kanske kan sälja allt material snabbare

Medlem

Det enda som jag ser som faktiskt vettigt i den här uppdateringen är att man kommer kunna välja nya traits vid new game plus. Resten var minor fluff.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Uppdateringen ser bra ut och gjorde mig lite sugen att återvända, men jag förstår inte hur det kan ha tagit 8 månader att fixa dom här grejerna som folk klagat så mycket på?

Dem första 8 månaderna har nog bara varit fokus på buggfixar, nu kanske dem har tagits sig igenom det mesta av dem och kan fokusera på att lägga till nya funktioner istället.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Uppdateringen ser bra ut och gjorde mig lite sugen att återvända, men jag förstår inte hur det kan ha tagit 8 månader att fixa dom här grejerna som folk klagat så mycket på?

Deras processer för utveckling verkar väldigt långsamma.

Medlem

Fan va gött med prestandaoptions och stadskartor! Tror jag väntar in shattered space ändå (för mycket nya bra spel hela tiden!), men ser fram mot att dyka in igen.

Medlem

Ser lovande ut. Då är det kanske värt att testa igen om 1-2 år. *mic drop*


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Nice med tomma delar för shipbuilding. Har haft en del problem med auto-möbleringen i mina skepp som förhindrat mig att gå in i vissa delar.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Dem första 8 månaderna har nog bara varit fokus på buggfixar, nu kanske dem har tagits sig igenom det mesta av dem och kan fokusera på att lägga till nya funktioner istället.

Jag kan garantera dig att de bara har skrapat på ytan när det gäller buggfixar. Det måste alltid fixas av inofficiella patcher då Bethesda är totalt oförmögna att göra det själva.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av Metroid:

Jag kan garantera dig att de bara har skrapat på ytan när det gäller buggfixar. Det måste alltid fixas av inofficiella patcher då Bethesda är totalt oförmögna att göra det själva.

Då har vi nog helt olika upplevelser av spelet. Som jag skrev tidigare så har jag runt 600 timmar i Starfield. Har haft kanske 2-3 krascher totalt och inga quest eller spelförstörande buggar alls. Och det är även innan dem började patcha spelet

Medlem
Skrivet av blackidus:

Då har vi nog helt olika upplevelser av spelet. Som jag skrev tidigare så har jag runt 600 timmar i Starfield. Har haft kanske 2-3 krascher totalt och inga quest eller spelförstörande buggar alls. Och det är även innan dem började patcha spelet

Nexus började förbereda för unofficial patch redan innan spelet hade släppts av en anledning. Deras spel är alltid fulla av buggar och fel.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Då har vi nog helt olika upplevelser av spelet. Som jag skrev tidigare så har jag runt 600 timmar i Starfield. Har haft kanske 2-3 krascher totalt och inga quest eller spelförstörande buggar alls. Och det är även innan dem började patcha spelet

Skrivet av Metroid:

Nexus började förbereda för unofficial patch redan 2021 av en anledning. Deras spel är alltid fulla av buggar och fel.

Jag håller med Blackidus här, jag har också flera hundra timmar i spelet och jag har stött på exakt en bugg (en quest jag inte kom vidare med för att en person inte fanns på platsen). Min upplevelse är att den där förseningen för buggfixar och polering verkligen gjorde sitt, betydligt mindre buggigt än deras tidigare spel. Men sedan är det ju en extremt öppen och rörlig värld så det är klart att det kommer komma buggar. Det är ju betydligt lättare att testa och fixa buggar i mer linjära spel eller open world-spel med en mer statisk värld, så visst kommer den inofficiella patchen säkert göra sitt även för Starfield. Min känsla är dock att den inte kommer behövas i samma utsträckning som tidigare spel där den nästan kändes obligatorisk att installera.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Jag håller med Blackidus här, jag har också flera hundra timmar i spelet och jag har stött på exakt en bugg (en quest jag inte kom vidare med för att en person inte fanns på platsen). Min upplevelse är att den där förseningen för buggfixar och polering verkligen gjorde sitt, betydligt mindre buggigt än deras tidigare spel. Men sedan är det ju en extremt öppen och rörlig värld så det är klart att det kommer komma buggar. Det är ju betydligt lättare att testa och fixa buggar i mer linjära spel eller open world-spel med en mer statisk värld, så visst kommer den inofficiella patchen säkert göra sitt även för Starfield. Min känsla är dock att den inte kommer behövas i samma utsträckning som tidigare spel där den nästan kändes obligatorisk att installera.

Samma buggar från tidigare spel har följt med eftersom de använder samma motor och aldrig har fixat de gamla buggarna. Det hade aldrig behövts en inofficiell patch om de gjorde jobbet ordentligt någon gång.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Kom cirka 60 timmar in i spelet men tappade fokuset lite där och la ner det. Detta låter som en uppdatering som kanske får mig att komma tillbaka! Bättre sent än aldrig.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Byssan:

Ett par hundra?! Det ska du ha en eloge för. Jag klarade av 12 timmar innan det hamnade i döda spel högen.

Starfield känns lite speciellt på det sättet att många tycks gilla att klaga s*tan på det. Buggigt. Inget innehåll. Dötrist o.s.v. Samtidigt sitter de där med X antal hundra speltimmar.

(Inte riktat till Ankh som trots allt skrev ett mer nyanserat inlägg).

Medlem

Så Bethesda släpper sitt minst buggiga spel någonsin och nu spelförändrande uppdateringar inom ett år. De verkar ha fått tummen ur där borta. Hur länge tog det till 60 fps kom till Skyrim?

Medlem

Tråkigt för alla Starfield-apologeter som menade att markfordon minsann var heeelt onödiga och faktiskt skulle förstöra spelet eftersom de stred mot spelets ”djupa” designfilosofi..

Skrivet av Sillgam:

Imponerad att de fått till 60 fps. Folk här på Fz sa ju att det var en omöjlighet för att spelet är så tekniskt avancerat.

Visste du inte att alla här på fz är spelutvecklare och självutnämnda experter?

eld
Medlem
Skrivet av Påskmust:

Uppdateringen ser bra ut och gjorde mig lite sugen att återvända, men jag förstår inte hur det kan ha tagit 8 månader att fixa dom här grejerna som folk klagat så mycket på?

8 månader minus semestertider, plus flytten för många till elderscrolls samt utveckling av expansionen, och att det är mer saker som görs än det som de listat.

Men jo även om jag förstår hur det fungerar så är även jag trött på väntan.

Medlem
Skrivet av Metroid:

Samma buggar från tidigare spel har följt med eftersom de använder samma motor och aldrig har fixat de gamla buggarna. Det hade aldrig behövts en inofficiell patch om de gjorde jobbet ordentligt någon gång.

Får man fråga vilka buggar det är isf?
Som jag sade tidigare så har iaf jag haft turen att inte stöta på några, och då utan någon community patch.

Medlem

så de var alltså möjligt hela tiden...

Medlem

Ja tji fick alla som gav spelet toppbetyg! Det här svider nog för dem. 😁

Medlem
Skrivet av blackidus:

Får man fråga vilka buggar det är isf?
Som jag sade tidigare så har iaf jag haft turen att inte stöta på några, och då utan någon community patch.

Några buggar som har varit med sedan Oblivion som jag kan komma på så här på rak arm är att NPC:er inte tittar på en när man pratar. De kan stå vända åt andra hållet. Ser särskilt korkat ut när de står i en affär. Eller att ansiktsanimationerna inte fungerar som de ska så att de stirrar på dig med vidöppna ögon, totalt likgiltiga. Vad sägs om buggen som gör att alla AI-styrda karaktärer fastnar i golv, väggar, dörrar eller vad som helst? Min personliga favorit är buggen som gör att AI-styrda karaktärer inte dyker upp på angiven plats så du inte kan slutföra uppdraget. Jag har t.o.m varit med om att det inte ens hjälper att starta om sparfilen utan man måste använda konsolkommandon för att klara det. Överlag är det mycket problem med allt som rör NPC, AI och fysik. Finns mängder av videor på bla Youtube som tar upp detta.

De får kritik för buggarna varenda gång de släpper ett nytt spel och trots att det i många fall rör sig om samma buggar som förut så fixas de aldrig. Antingen bryr de sig inte eller så är de helt inkompetenta.


signatur

Jätteintressant information.

eld
Medlem
Skrivet av Metroid:

Några buggar som har varit med sedan Oblivion som jag kan komma på så här på rak arm är att NPC:er inte tittar på en när man pratar. De kan stå vända åt andra hållet. Ser särskilt korkat ut när de står i en affär. Eller att ansiktsanimationerna inte fungerar som de ska så att de stirrar på dig med vidöppna ögon, totalt likgiltiga. Vad sägs om buggen som gör att alla AI-styrda karaktärer fastnar i golv, väggar, dörrar eller vad som helst? Min personliga favorit är buggen som gör att AI-styrda karaktärer inte dyker upp på angiven plats så du inte kan slutföra uppdraget. Jag har t.o.m varit med om att det inte ens hjälper att starta om sparfilen utan man måste använda konsolkommandon för att klara det. Överlag är det mycket problem med allt som rör NPC, AI och fysik.

Sånt dyker alltid upp igen, det är klassiska spelbuggar, det är inte buggar som bara stannat mellan spel.

Bethesda använder ju samma middleware för fysik som många andra använder.

Hade Bethesda suttit och gjort samma spel i unreal så hade de haft liknande buggar att handskas med.

12
Skriv svar