Stellar Blade har högre användarbetyg än FF7 Rebirth på Metacritic

Robot
Stellar Blade har högre användarbetyg än FF7 Rebirth på Metacritic
Medlem

2 olika speltyper och betyg är en sak men man får nog mer för pengarna med Helldivers 2...
Stellar Blade skulle jag nog bara spela igenom 1 gång och sen inte röra igen...

Medlem

Ser ju astråkigt och mediokert ut. Huvudpersonen är ju copy paste av annan japansk karaktär med glasögon o allt. Totalt oinspirerande med sånt här japanskt skit.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Det är sjukt bra. Ett rent nöje att spela.

Medlem
Skrivet av robbis:

Ser ju astråkigt och mediokert ut. Huvudpersonen är ju copy paste av annan japansk karaktär med glasögon o allt. Totalt oinspirerande med sånt här japanskt skit.

Vilken skit 💩 går hem hos dig?

Skrivet av robbis:

Ser ju astråkigt och mediokert ut. Huvudpersonen är ju copy paste av annan japansk karaktär med glasögon o allt. Totalt oinspirerande med sånt här japanskt skit.

Helt rätt! För Gears of War och Halo är ju höjden av karaktärsdesign. Glasögon liksom, palla med sån skit.

Medlem

Jodå, det är ett sjukt vackert spel med ett sjukt underhållande striddsystem. Straffar en brutalt när man gör fel, men gör man rätt så går det som en ljuvligt koreograferad dans.

Medlem

Är inne på andra genomspelningen av detta underhållande lir. Det är inget revolutionerande men ur gameplaysynpunkt, åtminstone för mig, träffar det mitt i prick. Så jag kan förstå att folk gillar det. Jag fann till exempel FF 7 Rebirth vara lite väl drygt och ojämnt, detta är istället väldigt rättframt med vad det vill vara - på gott och ont.

Nu skulle jag väl dock aldrig säga personligen att användarbetyg är något att gå på. Folk tenderar att sätta tior eller ettor på saker, och är i regel väldigt onyanserade, så sätter inget värde på deras betyg. Kul att se att folk gillar det givetvis, men spelet är knappast en modern klassiker direkt. Nåja, framtiden för väl utvisa om det senare så klart, men jag har kul, även om jag egentligen mest kör om pga hack-n-slash stridandet enbart. Förr eller senare tappar det sin lyster och då är chansen att jag glömmer detta lika fort som FF7 Rebirth.... 🙂


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Skrivet av robbis:

Ser ju astråkigt och mediokert ut. Huvudpersonen är ju copy paste av annan japansk karaktär med glasögon o allt. Totalt oinspirerande med sånt här japanskt skit.

Nu är det iofs från Sydkorea. Men men.

Medlem

De som downvotar ff7 med 0 är patetiska review bombare som inte ens spelat spelet.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Helt rätt! För Gears of War och Halo är ju höjden av karaktärsdesign. Glasögon liksom, palla med sån skit.

Ser ju inte skillnad på bayonetta o stellar blade. Det var det jag menade, inte att det är fel med glasögon. Karaktärsdesignen är tråkig.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Nu är det iofs från Sydkorea. Men men.

Same same...


signatur

1# FZ Troll

Skrivet av robbis:

Same same...

Medlem
Skrivet av robbis:

Same same...

Hur då menar du? Japan och Sydkorea har vitt skilda kulturer.

Medlem

Inte konstigt att Stellar Blade går bra så mycket gratisreklam som dom fått av sina kritiker.
Jag kommer köpa det när det kommer till PC bara för att jävlas.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av erson:

De som downvotar ff7 med 0 är patetiska review bombare som inte ens spelat spelet.

Lika patetiskt med dem som upvotar Stellar Blade utan att ha spelat det

Medlem
Skrivet av robbis:

Ser ju inte skillnad på bayonetta o stellar blade. Det var det jag menade, inte att det är fel med glasögon. Karaktärsdesignen är tråkig.

Skydda dina ögon på internet. Finns väldigt många kvinnor som ser bra ut där. Väldigt farligt >:(


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Får högt betyg av mig också hittils årets bästa på min lista 😊

Medlem

Tragiskt när man jämför Stellar Blade med Final Fantasy, tyvärr är det ju rätt då FF numera är rena actionspel. Önskar man kunde få ett FF som är turordningsbaserat och utan questsystem a la valfritt mmo. Det där med att prata med npcs och lista ut vad man ska göra är tydligen passe, allt ska vara i questlogs med utropstecken och frågetecken som i mmo'n, gärna med en stor pil var man ska också... Jag går tillbaka till mitt SNES och kör FF3 igen.

Medlem

Hade velat se vad för betyg det här simpspelet hade fått om det inte varit en halvnaken kvinna där 90% av utvecklingstiden gått till bröstfysik...

Medlem
Skrivet av Deli:

Hade velat se vad för betyg det här simpspelet hade fått om det inte varit en halvnaken kvinna där 90% av utvecklingstiden gått till bröstfysik...

Det är ett av de mest kompletta spelen med bäst prestanda som släpps på senare tid men visst de la ner 90% på bröstfysik….

Medlem
Skrivet av Deli:

Hade velat se vad för betyg det här simpspelet hade fått om det inte varit en halvnaken kvinna där 90% av utvecklingstiden gått till bröstfysik...

Hur man avslöjar att man inte har spelat spelet, utan bara vill gnälla.

Skrivet av Deli:

Hade velat se vad för betyg det här simpspelet hade fått om det inte varit en halvnaken kvinna där 90% av utvecklingstiden gått till bröstfysik...

Fast alla twitter-hetsare och censurtroll verkar ju ha ballat ur på spelet för de ändrade nån kostym eller nåt. Det är svårt att hänga med i svängarna. Jag är nästan mer förvånad att det inte blivit review bombat än, men det kommer säkert. 🤣

Medlem

Är inte förvånad. 40 timmar in i "Rebirth" och det är ett grymt bra spel....sen kommer mini spelen du måste göra för storyn. Herre gud!
Såg så fram emot "Gold sauser", och dess minispel.
Jävlar vad sur jag blev.
Snacka om att klämma in skit, och det utan vettiga kontroller!
Älskar "Rebirth" men det är på sin höjd värd 2.5/5.
Stellar Blade är dock en stark 4.5/5 minst.

Älskar jrpg, där lägger jag "Rebirth", älskar dock From Software formula mer, och där ligger Stellar Blade bra till.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Skydda dina ögon på internet. Finns väldigt många kvinnor som ser bra ut där. Väldigt farligt >:(

Vafan har det med saken att göra? Karaktärsdesignen är stel o tråkig i SPELEN, vad har det med kvinnor på nätet att göra?


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Vafan har det med saken att göra? Karaktärsdesignen är stel o tråkig i SPELEN, vad har det med kvinnor på nätet att göra?

Finns flera "Stela och tråkiga" kvinnor på nätet så du borde skaffa ögonbindel så du inte stör dej på vackra kvinnor. Farliga saker det där >:(


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Finns flera "Stela och tråkiga" kvinnor på nätet så du borde skaffa ögonbindel så du inte stör dej på vackra kvinnor. Farliga saker det där >:(

Du tänker på din önskeflickvän, stel o tråkig


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Helt rätt! För Gears of War och Halo är ju höjden av karaktärsdesign. Glasögon liksom, palla med sån skit.

Nu håller jag inte med den du citerade (spelet är dessutom koreanskt, inte japanskt). Men personen nämnde aldrig heller att Gears och/eller Halo var någon höjd av karaktärsdesign (och dessa spels design var ju dock helt ”rätt” när spelen ursprungligen släpptes). Så din kommentar är ju, om möjligt, värre än den du citerade 😅
Du framstår mer som att det han skrev träffade en öm punkt hos dig (du kanske älskar Stellar Blade?). Men nu spekulerar jag bara! 😁

Skrivet av Vintersorg:

Nu håller jag inte med den du citerade (spelet är dessutom koreanskt, inte japanskt). Men personen nämnde aldrig heller att Gears och/eller Halo var någon höjd av karaktärsdesign (och dessa spels design var ju dock helt ”rätt” när spelen ursprungligen släpptes). Så din kommentar är ju, om möjligt, värre än den du citerade 😅
Du framstår mer som att det han skrev träffade en öm punkt hos dig (du kanske älskar Stellar Blade?). Men nu spekulerar jag bara! 😁

Äh, jag driver bara. Har ingen aning om vad Stellar Blade är riktigt (robottjejer som slåss?) men det verkar ju vara bra, inte riktigt min typ av genre dock. Föredrar långsammare spel.

Medlem

Undra om det har att göra med att man byter genre på FF7 remake samtidigt som Stellar Blade har en tydligare målgrupp? Naaah boobs förmodligen

1
Skriv svar