Fallout 4:s "next gen"-uppdatering släpps den 25 april

Robot
Fallout 4:s "next gen"-uppdatering släpps den 25 april

Lagom till Fallout-seriens premiär.

#Bethesda, #Fallout-4, #nyhetstips


Medlem

Dock hade man hoppats på lite mer "upgrades" till pc än så här...WS support är något jag alltid vill ha, men de kunde gett oss mer. rtx kanske? eller nått

Med det sagt, jag får väl klara spelet igen nu bara för det


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Quality eller performance mode på ett nästan 9 år gammalt spel?
Låter inte så väloptimerat😓
Misstänker att det inte handlar om 60 och 120FPS utan 30 och 60 alternativt 2st 60FPS lägen för ovanlighetens skull.

Medlem

Inga texturuppdateringar för PC?

Medlem

Är det bara en dlc eller kommer spelet återsläppas fysiskt (och digitalt) till konsolerna?

Medlem

Blir första genomspelningen för mig
Trevligt att även gog-versionen får sig en uppgradering.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Quality eller performance mode på ett nästan 9 år gammalt spel?
Låter inte så väloptimerat😓
Misstänker att det inte handlar om 60 och 120FPS utan 30 och 60 alternativt 2st 60FPS lägen för ovanlighetens skull.

Tror inte du vill spela ett Bethesda spel i högre än 60 fps

Ett känt problem i både Skyrim och Fallout är att om du låser upp FPS och har mer än 60 så kommer spelens fysikmotor att helt flippa ur då spelets tid är bunden till FPSén. Tex om du kör Skyrim med upplåst FPS så kan du få problem att tom ta dig förbi öppningssekvensen i början av spelet då hästvagnarna flyger runt åt alla möjliga håll och kan fastna.

Vill även minnas att jag hade problem med allt möjligt annat också i Fallout 4 när jag låste upp det där, ljus, ljud och tal buggade ut väldigt ofta tills jag låste till 60 igen. Fallout 76 hade liknande problem, dock så verkar detta vara fixat i Starfield.

Gen
Medlem
Skrivet av blackidus:

Tror inte du vill spela ett Bethesda spel i högre än 60 fps

Ett känt problem i både Skyrim och Fallout är att om du låser upp FPS och har mer än 60 så kommer spelens fysikmotor att helt flippa ur då spelets tid är bunden till FPSén. Tex om du kör Skyrim med upplåst FPS så kan du få problem att tom ta dig förbi öppningssekvensen i början av spelet då hästvagnarna flyger runt åt alla möjliga håll och kan fastna.

Vill även minnas att jag hade problem med allt möjligt annat också i Fallout 4 när jag låste upp det där, ljus, ljud och tal buggade ut väldigt ofta tills jag låste till 60 igen. Fallout 76 hade liknande problem, dock så verkar detta vara fixat i Starfield.

Var det 3an eller 4an (eller båda) som officiellt inte stödjer mer än 60fps på PC? Har ett vagt minne av att jag köpte 4an men inte lirade mer än nån timme eller två pga. max 60fps.

Har för mig att det gick att lira 76 i mer än 60 iaf Däremot var det inte optimerat så tittade du åt vissa specifika håll så sjön fpsen som en sten.

Medlem

Finns väll inget här som modscenen inte redan fixat.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Gen:

Var det 3an eller 4an (eller båda) som officiellt inte stödjer mer än 60fps på PC? Har ett vagt minne av att jag köpte 4an men inte lirade mer än nån timme eller två pga. max 60fps.

Har för mig att det gick att lira 76 i mer än 60 iaf Däremot var det inte optimerat så tittade du åt vissa specifika håll så sjön fpsen som en sten.

4'an vet jag att det inte stöds till iaf för där måste du in i config filer och ta bort låset, alternativt modda bort det. 3'an är jag osäker på, spelade inte det så mycket.

Jag har för mig att samma fel fanns i 76 iaf vid release, kanske fixades sen. Vill minnas flera videos med spelare som sprang runt och tittade ner i backen för att få högre FPS och därmed springa fortare

Medlem

SteamDeck-verifiering tycker jag är grymt.

Medlem
Skrivet av StenmanJones:

SteamDeck-verifiering tycker jag är grymt.

Gav mig dilemmat vilken jag ska spela först, FO4 eller Outer worlds?

Hade FO4 sedan lång tid tillbaka, men har aldrig startat det.
Sedan så fick man Outer Worlds nu gratis via Epic.

Medlem

Undrar om dom äntligen kommer fixa Down town Boston(som frame droppar Galet mycket, även med moddar)


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Gav mig dilemmat vilken jag ska spela först, FO4 eller Outer worlds?

Hade FO4 sedan lång tid tillbaka, men har aldrig startat det.
Sedan så fick man Outer Worlds nu gratis via Epic.

Outer worlds om du vill spela igenom ett spel från början till slut. Det är mer drivet och har en tydligare tråd. Fallout 4 om du vill ha en värld att bränna tid i där du troligen helt glömmer bort main questen. Dvs FO4 är betydligt mer öppet och fritt medan OW är mer styrt.

Gen
Medlem
Skrivet av blackidus:

4'an vet jag att det inte stöds till iaf för där måste du in i config filer och ta bort låset, alternativt modda bort det. 3'an är jag osäker på, spelade inte det så mycket.

Jag har för mig att samma fel fanns i 76 iaf vid release, kanske fixades sen. Vill minnas flera videos med spelare som sprang runt och tittade ner i backen för att få högre FPS och därmed springa fortare

Då minns jag nästan rätt. Men var det inte så att om man moddade bort låset på 4an så pajade fysikmotorn? Kanske ska googla på saken På ett litet sätt hade det varit trevligt att köra klart det.

Medlem

hoppas dom gör något betydligt för PC också, vill lira vidare på min gamla save helst, där jag har lirat lääänge


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Gav mig dilemmat vilken jag ska spela först, FO4 eller Outer worlds?

Hade FO4 sedan lång tid tillbaka, men har aldrig startat det.
Sedan så fick man Outer Worlds nu gratis via Epic.

FO4 har finputsad spelmekanik och gameplay jämfört de två föregångarna men är annars en ganska trist historia jämfört med just de två.

Outer Worlds bjöd på bättre/roligare story (till stor del för att det känns som spelet inte tar sig själv på så stort allvar), och en allmänt trevlig upplevelse. Tycker spelet helt klart fått oförtjänt mycket negativ kritik.

YMMV, men hade helt klart kört igenom Outer Worlds först om jag var du.

Medlem
Skrivet av Gen:

Då minns jag nästan rätt. Men var det inte så att om man moddade bort låset på 4an så pajade fysikmotorn? Kanske ska googla på saken På ett litet sätt hade det varit trevligt att köra klart det.

Jo stämmer bra det
Jag fick dock mer problem än bara fysikmotorn, ljud , tal och allt möjligt började bete sig konstigt. Tills jag tog bort det och körde på max 60 fps igen, då betedde spelet sig normalt igen... eller så normalt som ett Bethesda spel kan bete sig

Gen
Medlem
Skrivet av blackidus:

Jo stämmer bra det
Jag fick dock mer problem än bara fysikmotorn, ljud , tal och allt möjligt började bete sig konstigt. Tills jag tog bort det och körde på max 60 fps igen, då betedde spelet sig normalt igen... eller så normalt som ett Bethesda spel kan bete sig

Usch Då är man trots allt tvungen att köra 60 ändå?

Medlem
Skrivet av Valloniet:

FO4 har finputsad spelmekanik och gameplay jämfört de två föregångarna men är annars en ganska trist historia jämfört med just de två.

Outer Worlds bjöd på bättre/roligare story (till stor del för att det känns som spelet inte tar sig själv på så stort allvar), och en allmänt trevlig upplevelse. Tycker spelet helt klart fått oförtjänt mycket negativ kritik.

YMMV, men hade helt klart kört igenom Outer Worlds först om jag var du.

Outer Worlds var riktigt skoj och kändes lite sådär old school RPG. Inte så allvarligt eller slipat men jag hade nog kul hela vägen.

Medlem

Känns sjukt. Men jag blev faktiskt hypad


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av Valloniet:

FO4 har finputsad spelmekanik och gameplay jämfört de två föregångarna men är annars en ganska trist historia jämfört med just de två.

Outer Worlds bjöd på bättre/roligare story (till stor del för att det känns som spelet inte tar sig själv på så stort allvar), och en allmänt trevlig upplevelse. Tycker spelet helt klart fått oförtjänt mycket negativ kritik.

YMMV, men hade helt klart kört igenom Outer Worlds först om jag var du.

Var ju ändå gratis på epic. Ska spela igenom outer worlds i väntan på fallout 4 uppdateringen bara för det.


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av blackidus:

Vill även minnas att jag hade problem med allt möjligt annat också i Fallout 4 när jag låste upp det där, ljus, ljud och tal buggade ut väldigt ofta tills jag låste till 60 igen. Fallout 76 hade liknande problem, dock så verkar detta vara fixat i Starfield.

Jag upplevde detta i Starfield också. Men inte till lika hög grad. Ragdoll lik fastnade i tak och väggar osv.
Stor del av anledningen till att körde en refund.
Kändes 10 år gammalt.

Medlem

Hade gärna sett en uppgradering till senaste Creation Engine. För oss PC-spelare så känns denna uppdatering ganska meningslös. Ja, det kommer officiellt stöd för ultrawide, men det är ju något som har gått att få till med moddar så det tillför egentligen inte så mycket.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Hade gärna sett en uppgradering till senaste Creation Engine. För oss PC-spelare så känns denna uppdatering ganska meningslös. Ja, det kommer officiellt stöd för ultrawide, men det är ju något som har gått att få till med moddar så det tillför egentligen inte så mycket.

Ja det är ju rätt naturligt att "next gen"-uppdateringar ofta är meningslösa för PC-spelare eftersom det inte finns generationer där på samma sätt och det ofta redan från start går att skala spelen beroende på hårdvaran. Det här skulle jag främst säga är en present till konsolspelare som äger nuvarande generation och vill spela om spelet.

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Jag upplevde detta i Starfield också. Men inte till lika hög grad. Ragdoll lik fastnade i tak och väggar osv.
Stor del av anledningen till att körde en refund.
Kändes 10 år gammalt.

Fast det där hände mig ofta på Xbox också där det körs i 30fps, så det är bara spelet som är buggigt.

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Jag upplevde detta i Starfield också. Men inte till lika hög grad. Ragdoll lik fastnade i tak och väggar osv.
Stor del av anledningen till att körde en refund.
Kändes 10 år gammalt.

Skrivet av Påskmust:

Fast det där hände mig ofta på Xbox också där det körs i 30fps, så det är bara spelet som är buggigt.

Buggigt? Det där är väl en feature? Att skjuta sönder fienders jetpack inomhus så dem skjuter upp i taket/väggar och fastnar är ju det bästa sättet att döda dem

Jag tror det är gjort med mening.

ELF
Medlem

Najs. Då hinner det släppas och patchas upp tills att jag kör F4 igen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Buggigt? Det där är väl en feature? Att skjuta sönder fienders jetpack inomhus så dem skjuter upp i taket/väggar och fastnar är ju det bästa sättet att döda dem

Jag tror det är gjort med mening.

Om det är en feature så är det väldigt slappt gjort. Ett huvud ska inte kunna penetrera metall på det sättet.
Sen fastnar ju fiender även i väggar och dörrar med andra kroppsdelar så det känns bara buggigt.

Medlem

Den stora Fallout-grejen den här månaden är ju att den gigantiska modden Fallout London släpps 23 april!

12
Skriv svar