Diablo 4-bossen medger: tankar finns på att släppa taget om old-gen

Robot
Diablo 4-bossen medger: tankar finns på att släppa taget om old-gen

Man är dock inte där ännu.

#diablo-4


Medlem

Borde inte släppt det till old-gen till att börja med.
Stoppar nog mycket i vad de kan göra för det ska fungera på gammal hårdvara

Medlem

Först nu? Kom igen Blizzard.. PS5 tex släpptes 2020. Get with the times damnit


signatur
Medlem

Känns som det kvittar när de ändå inte har något man är jättesugen på att spela.

Medlem

Men när det gäller Diablo så kan de väl stödja ps3 hur länge som helst? Det är ju bara en top down-kamera och tuffa effekter som borde gå att skala ner/upp?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Om man sparade 200kr sedan lanseringen av playstation 5 har man ju typ råd med konsolen så ja jag tycker dom borde gå vidare

Medlem

Hoppas det är Old Gen personerna på Blizzard dom pratar om, dom behövs verkligen bytas ut.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Skrota utveckling till dessa antika maskiner! Ja tack

Medlem

vet inte, om spelet släpptes till dom äldre konsolerna så borde stödet fortfarande finnas för dom. vilket suger på sitt sätt, kör en xbox series x och en pc som kör spelet utan problem. men det känns fortfarande fel att släppa ett spel (dyrt) och sedan säga, nej, eran generation är över.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Hahahaha va?

Först sälja spelet till alla på old gen och sedan sluta supportera det xD

Alltså detta drömföretaget!!!

De kan ett språk. Dollars.

Provade att spela PS4-versionen på min PS5 för att jämföra. Jisses vad kasst det såg ut. Lågupplöst och 30fps tillsammans med laddtider från helvetet.

Medlem

Jag kör fortfarande D3. Det har aldrig varit bättre!
Med altaret, visions och snabbare augments är det kul att levla till endgame. Paragons rullar på mycket lättare och säsongstemat är ett av de bästa. 1-70 brukade ta flera dagar, nu går det på timmar.

D4 kändes bara som att man blev 0,05 procent bättre när man hittade bättre rustning. Bristen på spelglädje och endgame kan inte räddas av storyn.

Grafiskt är det fint, bortsett från att det är grått och osexigt. Men ja, de skulle skippat oldgen från start och gjort klart det istället. Känns som det är långt bort i tid innan det blir lika kul som D3 är nu.

Medlem
Skrivet av Allexz:

Hahahaha va?

Först sälja spelet till alla på old gen och sedan sluta supportera det xD

Alltså detta drömföretaget!!!

De kan ett språk. Dollars.

Jag tror inte riktigt du hann läsa artikeln nu

Medlem

Är ju rätt enkelt för spelföretagen att kolla upp, Microsoft o Sony lär sitta på statistik hur många hur många procent av spelarna som sitter på Xbox One respektive Playstation 4. Är det fortfarande många, så är det självklart att fortsätta stödja, man vill ju inte gå miste om typ 50 miljoner potentiella kunder.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Jag kör fortfarande D3. Det har aldrig varit bättre!
Med altaret, visions och snabbare augments är det kul att levla till endgame. Paragons rullar på mycket lättare och säsongstemat är ett av de bästa. 1-70 brukade ta flera dagar, nu går det på timmar.

D4 kändes bara som att man blev 0,05 procent bättre när man hittade bättre rustning. Bristen på spelglädje och endgame kan inte räddas av storyn.

Grafiskt är det fint, bortsett från att det är grått och osexigt. Men ja, de skulle skippat oldgen från start och gjort klart det istället. Känns som det är långt bort i tid innan det blir lika kul som D3 är nu.

alldeles för grått för ens smak. D3 gick verkligen och blev väldigt bra, tog lite tid men är en höjdare nu 😊


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av YmerXE:

alldeles för grått för ens smak. D3 gick verkligen och blev väldigt bra, tog lite tid men är en höjdare nu 😊

Finns det möjligtvis kontroller-support för D3 (PC) i dagsläget?

Medlem

Spelar både på PC, Xbox Series S och Xbox one. Beror på vart barnen sitter och spelar på😅 3 tv apparater är för lite i vardagsrummet 🤣 speciellt om frugan ska spela också


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Tycker inte att dem borde få släppa stödet för old gen när dem ändå nu släppte spelet på konsolerna till att börja med, har man sålt ett spel till en konsol så ska det helt plötsligt inte längre gå att spela det längre.
Det är ett kast man får stå för när man flera år efter den nuvarande konsolgenerations släpp ändå väljer att ta med en 10 år äldre generations konsoler.

1
Skriv svar