Stora ryktestråden för "Switch 2"

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/dsl2NkoJ8YQ

Verkar som Nintendo har sänkt priser på flera av sina spel på Amazon, kan det vara för att tömma lager inför Switch 2-utannonseringen/lanseringen? Eller har de bara sålt dåligt? Vad tror ni?

Jag tror att Amazon har enorma mängder av Switchspel som de vill sälja pga att vi nått kulmen för hur många spel som kan säljas till fullpris.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Jag tror att Amazon har enorma mängder av Switchspel som de vill sälja pga att vi nått kulmen för hur många spel som kan säljas till fullpris.

Som han nämner är det inte Amazon utan Nintendo som är säljaren här, så de är snarare de som vill tömma sina lager

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Som han nämner är det inte Amazon utan Nintendo som är säljaren här, så de är snarare de som vill tömma sina lager

Åfasen, det låter skumt då, så vitt jag vet, så köper Amazon Nintendos produkter och säljer dessa, så säljaren bör ju vara Amazon då.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Åfasen, det låter skumt då, så vitt jag vet, så köper Amazon Nintendos produkter och säljer dessa, så säljaren bör ju vara Amazon då.

Amazon är en samlingsplats för mängder av olika försäljare som gör sina affärer genom Amazon, och antagligen tar en bit av kakan av det sålda, som visserligen har ett stort lager av varor de säljer själva men också låter andra sälja genom dem. I USA är det bland annat Nintendo. Så de säljer genom Amazon men sätter priser osv själva.

Medlem

Nytt patent kan röra kontrollmetoder till Switch 2!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Amazon är en samlingsplats för mängder av olika försäljare som gör sina affärer genom Amazon, och antagligen tar en bit av kakan av det sålda, som visserligen har ett stort lager av varor de säljer själva men också låter andra sälja genom dem. I USA är det bland annat Nintendo. Så de säljer genom Amazon men sätter priser osv själva.

Ah okej.👍

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/dsl2NkoJ8YQ

Verkar som Nintendo har sänkt priser på flera av sina spel på Amazon, kan det vara för att tömma lager inför Switch 2-utannonseringen/lanseringen? Eller har de bara sålt dåligt? Vad tror ni?

Jag hittar inte dessa prisdropp när jag söker, så inte i sverige då.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag hittar inte dessa prisdropp när jag söker, så inte i sverige då.

Nej, det är högst troligen NoA som står bakom detta på amerikanska Amazon bara Men kan ändå vara en intressant indikation på att saker börjar röra på sig - som att de vill tömma lager inför en ny lansering kanske. Eller något annat. Men det är ändå spännande eftersom Nintendo sällan sänker priser på sina spel. Får se om Bergsala följer efter här (skulle inte tro det dock), då vi i Norden inte ingår i Nintendo of Europe.

Medlem

Har inte följt här på ett litet tag: vad är det senaste på nintendo direct i april. Ser det ut att bli av eller får vi vänta 2 månader på juni direct?

Nu kan vi förhoppningsvis säga på riktigt att switch 2 kommer inom ett år. Massa spelbolag fick notis att switch 2 släpps i Q1 nästa år som sagt. Nu är Q1 2024 över.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Har inte följt här på ett litet tag: vad är det senaste på nintendo direct i april. Ser det ut att bli av eller får vi vänta 2 månader på juni direct?

Nu kan vi förhoppningsvis säga på riktigt att switch 2 kommer inom ett år. Massa spelbolag fick notis att switch 2 släpps i Q1 nästa år som sagt. Nu är Q1 2024 över.

Fler och fler rykten pekar på att det blir av i April, dock bör vi inte förvänta oss att det handlar om Switch 2 utan det kan dröja ända till Juni (om det inte försenas eftersom hela konsolen blivit det, internt åtminstone, men kanske ger de oss ett konsolnamn och en vink till vad dess gimmick kan vara (om det är någon)). Så vi får se helt enkelt.

Förövrigt verkar det som Star Wars: Outlaws kan vara på väg till Switch 2!

Medlem

Spekulation: är det fortfarande möjligt att Switch 2 lanseras i år? Kanske inte så troligt, men ändå möjligt.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/Bv_uKZOWwvQ

Spekulation: är det fortfarande möjligt att Switch 2 lanseras i år? Kanske inte så troligt, men ändå möjligt.

Det skulle förvåna mig om det skulle ske, jag har en känsla av att det blir i mars 2025.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Det skulle förvåna mig om det skulle ske, jag har en känsla av att det blir i mars 2025.

Högst troligen har du hel rätt (tyvärr). Men ändå lite kul att leka med tanken om att det ändå kan hända i år redan. Även om det inte är så troligt längre.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Högst troligen har du hel rätt (tyvärr). Men ändå lite kul att leka med tanken om att det ändå kan hända i år redan. Även om det inte är så troligt längre.

Jag håller med, det kul att leka med tanken och det hade varit väldigt välkommet med ett släpp i år.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Jag håller med, det kul att leka med tanken och det hade varit väldigt välkommet med ett släpp i år.

Jag håller också med. Lutar själv mer mot mars 2025 nu. Tror inte det är helt uteslutet ännu med en release redan i år så man kan väl fortfarande hoppas, men får vi ingen utannonsering om det de närmaste 2-3 månaderna så blir det definitivt 2025 som gäller.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Jag håller också med. Lutar själv mer mot mars 2025 nu. Tror inte det är helt uteslutet ännu med en release redan i år så man kan väl fortfarande hoppas, men får vi ingen utannonsering om det de närmaste 2-3 månaderna så blir det definitivt 2025 som gäller.

Japp, det känns som ett rimligt antagande.

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Jag håller också med. Lutar själv mer mot mars 2025 nu. Tror inte det är helt uteslutet ännu med en release redan i år så man kan väl fortfarande hoppas, men får vi ingen utannonsering om det de närmaste 2-3 månaderna så blir det definitivt 2025 som gäller.

Snart börjar ju deras nya FY så en utannonsering kan ske inom kort ändå, för att lugna investerare och visa att de har koll på framtiden, så även om vi får en utannonsering senast Juni (vilket verkar vara det rykten pekar på) så släpps den antagligen inte i år ändå. Men de kan ju överraska såklart

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Snart börjar ju deras nya FY så en utannonsering kan ske inom kort ändå, för att lugna investerare och visa att de har koll på framtiden, så även om vi får en utannonsering senast Juni (vilket verkar vara det rykten pekar på) så släpps den antagligen inte i år ändå. Men de kan ju överraska såklart

Vi har ännu inte fått någon main Nintendo Direct i år... är deras tystnad ytterligare tecken på att en utannonsering är att stunda? Speciellt som vi inte har mycket kvar till Switch (1) nu när Princess Peach Showtime är ute. Kanske är det flera spel som kommer till både Switch och Switch 2 nu när konsolen är så nära (även om det kan vara ett år bort är det ändå färdigt och förberett med kommande spel osv). Eller vad tror ni?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/Jl1hZ2KIuiA?t=148

Vi har ännu inte fått någon main Nintendo Direct i år... är deras tystnad ytterligare tecken på att en utannonsering är att stunda? Speciellt som vi inte har mycket kvar till Switch (1) nu när Princess Peach Showtime är ute. Kanske är det flera spel som kommer till både Switch och Switch 2 nu när konsolen är så nära (även om det kan vara ett år bort är det ändå färdigt och förberett med kommande spel osv). Eller vad tror ni?

Min tanke är att vi hinner med 2 nintendoproducerade spel till Switch i år utöver remasterna: Paper Mario och Luigis Mansion.
Ett nytt spel och en till remake någon gång i år.

- Skulle gissa på att remaken/remastern är ett Zelda i Q4 i samband med att julhandeln startar. Det är ett säkert kort.

- Det andra spelet lämnar jag osagt. Advance Wars 3 om jag ska dra till med något.

Metroid 4 släpps i Mars 2025 som lanseringstitel med Switch 2 och som crossgen med Switch.

Medlem

En överklockad Switch har tydligen kunnat driva TotK i 4k så att Switch 2 kommer kunna göra det, speciellt med hjälp av uppskalning, känns rätt troligt. Kanske att den t o m kommer kunna driva Switch-spel 4k native.

Medlem

Verkar som nytt patent som visar VR till Switch 2 och Platinum Games-spel till dem.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/4qvVZG1ig30

Verkar som nytt patent som visar VR till Switch 2 och Platinum Games-spel till dem.

Hoppas inte de lägger massa resurser på VR, det vore trist tycker jag, om man nu får vara lite egoistisk. Sen röner ju inte VR framgångar just nu direkt så det känns som att det kan vänta ett antal år.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/4qvVZG1ig30

Verkar som nytt patent som visar VR till Switch 2 och Platinum Games-spel till dem.

Kollade genom den där videon. Varför han hela tiden tror det gäller VR, det kan ju handla om en mer utvecklad Wii spelstil om det nu är en mer utvecklad kamera i stället för sensorbar. Kameran kan mycket väl vara placerad i själva Switch 2 enheten om det skall göras smidigt. Sen skulle naturligtvis Wii teknologin kunna kombineras med ett VR headset också. Men gissar jag på vad Nintendo
vill de inte skapa en spyhink eller ensamspelande och då passar Wii eller Kinect bättre.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Hoppas inte de lägger massa resurser på VR, det vore trist tycker jag, om man nu får vara lite egoistisk. Sen röner ju inte VR framgångar just nu direkt så det känns som att det kan vänta ett antal år.

Hoppas inte heller på VR. De kan ju i så fall högst nå upp till vad pS VR 1 är i kvalité och styrka. Det kommer se väldigt B ut i jämförelse med VR teknologin som finns idag.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Kollade genom den där videon. Varför han hela tiden tror det gäller VR, det kan ju handla om en mer utvecklad Wii spelstil om det nu är en mer utvecklad kamera i stället för sensorbar. Kameran kan mycket väl vara placerad i själva Switch 2 enheten om det skall göras smidigt. Sen skulle naturligtvis Wii teknologin kunna kombineras med ett VR headset också. Men gissar jag på vad Nintendo
vill de inte skapa en spyhink eller ensamspelande och då passar Wii eller Kinect bättre.

Skrivet av lonian:

Hoppas inte heller på VR. De kan ju i så fall högst nå upp till vad pS VR 1 är i kvalité och styrka. Det kommer se väldigt B ut i jämförelse med VR teknologin som finns idag.

Ja, de kan ju förstås göra en kombination av Wii och Switch för att försöka återskapa de båda mega-succéerna. Men det har ryktats tidigare om VR-headset till konsolen så även om det inte blir huvudgrejen/gimmicken med Switch 2 så tror jag det kan vara ett tillbehör som drar nytta av den (spekulativa) kameran. Så det ena utesluter inte det andra. Tror i alla fall inte jag. Och sen lär ju AI och uppskalningsteknik hjälpa så även om den är kraftfull som PS4 och PSVR(1) så kan den nog ändå leverera stabilare och bättre upplevelse än så.

Verkar som Nintendo har "snott" en third party portfolio manager från Sony/Playstation och det kan ju båda väldigt gött för Switch 2 och dess spelutbud! Speciellt som det främst ska röra AAA-spel!

Medlem

Kan mycket väl tänka att Nintendo skulle kunna göra nått socialt med VR/MR ochvderas spelbibliotek bättre än tex Meta vilket vore rätt komiskt. Så tror inte "ensam spelande" blir problem på den punkten.
Sen tror jag inte heller om Nintendo släpper ett headset att vi kommer springa i Zelda eller Metroid och svinga svärd och skjuta i first person. Utan man kommer aäkert satsa på stikla sittande 3rd person med Mario eller liknande. nått som är väldigt outnyttjat bland VR spel. Finns mycket att hitta på där.
Mario skulle funka både i VR och MR på det sättet tex.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Kan mycket väl tänka att Nintendo skulle kunna göra nått socialt med VR/MR ochvderas spelbibliotek bättre än tex Meta vilket vore rätt komiskt. Så tror inte "ensam spelande" blir problem på den punkten.
Sen tror jag inte heller om Nintendo släpper ett headset att vi kommer springa i Zelda eller Metroid och svinga svärd och skjuta i first person. Utan man kommer aäkert satsa på stikla sittande 3rd person med Mario eller liknande. nått som är väldigt outnyttjat bland VR spel. Finns mycket att hitta på där.
Mario skulle funka både i VR och MR på det sättet tex.

Zelda är ju inte så troligt att de gör VR-läge till, men Metroid skulle jag absolut kunna se att de i alla fall gör ett spelläge till! Hoppas på att det kan vara en av anledningarna till att de velat starta om och försena spelet så. Vet inte hur open world Mario skulle använda det, hur menar du att det passar bättre?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Zelda är ju inte så troligt att de gör VR-läge till, men Metroid skulle jag absolut kunna se att de i alla fall gör ett spelläge till! Hoppas på att det kan vara en av anledningarna till att de velat starta om och försena spelet så. Vet inte hur open world Mario skulle använda det, hur menar du att det passar bättre?

Zelda fick ju tekniskt sett redan ett officiellt VR-läge i Breath of the wild när de släppte Labo VR kit. Spelet har ju dock inte anpassats nämnvärt för VR, så det är knappast den bästa VR-upplevelsen direkt.

Oavsett vad så hoppas jag slippa VR på Switch 2. Tycker inte att Nintendo behöver ge sig in i den nischen också.

Medlem

Förstår inte hatet mot VR. Det är som att säga man skulle vilja ha matrix om det var möjligt men helst utan en utvecklingskurva

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Zelda är ju inte så troligt att de gör VR-läge till, men Metroid skulle jag absolut kunna se att de i alla fall gör ett spelläge till! Hoppas på att det kan vara en av anledningarna till att de velat starta om och försena spelet så. Vet inte hur open world Mario skulle använda det, hur menar du att det passar bättre?

Just för att jag tror inte Nintendo vill göra nått som på minsta lilla sätt kan orsaka åksjuka.
3e person spel orsakar inte det.

Skrivet av Keima:

Förstår inte hatet mot VR. Det är som att säga man skulle vilja ha matrix om det var möjligt men helst utan en utvecklingskurva

Oftast folk okunniga trötta 30+, sådana som inte har råd eller ibte ens testat.
Formfaktorerna och tekniken blir smidigare och böttre så kommer det naturligt växa.
Skulle verkligen vara intressant vad Nintendo skulle kunna hitta på om ryktena stämmer.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skriv svar