Säsong 7 blir Battlefield 2042:s sista

Robot
Säsong 7 blir Battlefield 2042:s sista

Och Motive Studios ska nu börja jobba på serien.

#Battlefield-2042, #Ea, #nyhetstips


Medlem

Har inte spelat på ett par säsonger men tyckt det har varit roligt att hoppa in och köra några matcher ibland. Men når verkligen inte upp till några toppnivåer som föregående Battlefield har gjort.

Får se om Dice lärt sig någon läxa om i vilket tillstånd man släpper spel.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Märktes tyvärr väldigt väl på innehållet av säsong 7 att man trappat ner och var nära slutet. Mängden återvunnet material hade gjort Greta Thunberg stolt.

-3 "nya" vapen kopierade från Battlefield 4.
-"Haven" kartan består av 90% byggnader och assets från "Arica Harbour" utströsslade på en enkel heightmap. Förstörelsen från Arica Harbour följder då också med men vi kallar det "elevated destruction". Samma byggnader används flera gånger om så det blir ibland svårt att avgöra vart på kartan man är. Annars en ganska rolig karta.
-"Stadium": "Vi tar den bästa delen från en dålig karta, klipper bort den och släpper det sen om en "ny" karta!"

Det enda som är helt nytt är stealth bomb-planet som inte ens har släppts i säsongen ännu. Sämst av allt är nog ändå att vi aldrig under spelets livstid fick något nytt innehåll till spelets bästa läge, Portal. Jag hoppas verkligen att Dice tar lärdom av detta då Battlefield alltid varit mitt go-to multiplayer spel. Men för min del går jag tillbaka till Battlefield V i väntan på nästa.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Märktes tyvärr väldigt väl på innehållet av säsong 7 att man trappat ner och var nära slutet. Mängden återvunnet material hade gjort Greta Thunberg stolt.

-3 "nya" vapen kopierade från Battlefield 4.
-"Haven" kartan består av 90% byggnader och assets från "Arica Harbour" utströsslade på en enkel heightmap. Förstörelsen från Arica Harbour följder då också med men vi kallar det "elevated destruction". Samma byggnader används flera gånger om så det blir ibland svårt att avgöra vart på kartan man är. Annars en ganska rolig karta.
-"Stadium": "Vi tar den bästa delen från en dålig karta, klipper bort den och släpper det sen om en "ny" karta!"

Det enda som är helt nytt är stealth bomb-planet som inte ens har släppts i säsongen ännu. Sämst av allt är nog ändå att vi aldrig under spelets livstid fick något nytt innehåll till spelets bästa läge, Portal. Jag hoppas verkligen att Dice tar lärdom av detta då Battlefield alltid varit mitt go-to multiplayer spel. Men för min del går jag tillbaka till Battlefield V i väntan på nästa.

Att spelet inte fick en enda ny "Portal" karta, är nog det sämsta val de gjort sen spelet släpptes. Portal remakesen var nog bland de mest populära, och hade gärna sett att de faktiskt följt vad de lovat med att de skulle komma nya Portal kartor "varje säsong" utöver den enstaka kartan man fick i All Out Warfare-läget.

Gör om, gör rätt nästa gång DICE! Men inte ett öre i förbokning får de från mig (och jag har vart med sen 1942...)


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Har varit totalt ointressant sedan dag 1. Modern warfare är så tråkigt. Gör 2142 igen ordentlig framtid, ge oss titanmode.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Meurik:

Att spelet inte fick en enda ny "Portal" karta, är nog det sämsta val de gjort sen spelet släpptes. Portal remakesen var nog bland de mest populära, och hade gärna sett att de faktiskt följt vad de lovat med att de skulle komma nya Portal kartor "varje säsong" utöver den enstaka kartan man fick i All Out Warfare-läget.

Gör om, gör rätt nästa gång DICE! Men inte ett öre i förbokning får de från mig (och jag har vart med sen 1942...)

Var själv hypead på Portal, när dom deaktiverade XP gain i Portal tidigt dock så dog det omedelbart och har inte återhämtats sen dess, otroligt dumt beslut.

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Har varit totalt ointressant sedan dag 1. Modern warfare är så tråkigt. Gör 2142 igen ordentlig framtid, ge oss titanmode.

2142 är ännu mer ointressant tyvärr.

Medlem

Det som jag tycker är mest trasigt i det här spelet och som borde göras om är hur fordon fungerar. Speciellt flygplan och helikoptrar. Jag tycker att det är helt galet att man kan laga fordon med en förmåga samtidigt som man flyger. Det i kombination med skyddsraketer mot låsning gör det i princip omöjligt att skjuta ner flygande fordon om man inte är tre man som väljer AA raketer.

Sen blir det ju också väldigt konstigt om det springer runt 10 karaktärer som ser likadana ut och heter Boris. Hellre klasser än hjältar.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Jag känner mig gammal men jag fattar inte det här med "säsonger". För mig handlar det om när jag inte spelat på några månader, både COD och BF, så när jag äntligen ska spela så måste jag ladda ner något som tar halva dagen. Sen ska min i spelet och klicka sig igenom femton menyer innan man kommer till START MULTIPLAYER. (denna gäller nog mes COD)


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Det är som någon skrev på reddit. Personen klistrade in en jävla kommentar om hur folk spydde över BF5 efter det slutade stödjas.

Nu är det spelet ”alla” säger var så bra.

Är alltid samma tongångar, förra versionen var bättre. Men samtidigt är det tråkigt att dom aldrig utvecklas. Det är samma spel år efter år. Men ändå vill man ha förra versionen?

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

2142 är ännu mer ointressant tyvärr.

Vad är din åsikt om färgen "röd" jämfört med "blå"? Vilken är bäst, sådär rent objektivt sett?

Medlem

Alla vill göra ”live service” men när det kommer till serviceaspekten blir det fort ”Nej nu får det räcka”.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Vad är din åsikt om färgen "röd" jämfört med "blå"? Vilken är bäst, sådär rent objektivt sett?

Enligt vetenskapen så uppfattas normalt sett färgen blå som harmoni och koncentration medan röd färg upplevs som mycket energi och passion.

Ambassadör
Xbox

För min del är nog problemet att hypermodern krigföring är lite tråkigt att spela... Ser hellre att man går lite bakåt i tiden.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar