Star Wars Outlaws-datumet har läckt

Robot
Medlem

En månads Ubi+ är det nog värt för att klättra i några torn, låsa upp kartan och ha dåliga dialoger.


signatur

I drank what?

Skribent

Nice. Fanns ju en oro för en försening. Vilket förvisso fortfarande kan ske. Bra början på sensommaren.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Det här blir ett bra spel år för linjära singleplayer spel.

Gnällkuk

Första gången Ubi överraskar på ett positivt sätt på många år?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Gött! Ett spel jag ser mycket fram emot.

Medlem

Är ganska så sugen på det här faktiskt, jag har lite tappat Star Wars genom åren men detta känns som något jag kan gilla. Har oftast inga problem med Ubi-formulan, men Mirage alltså....Det gjorde inte Ubisoft några tjänster direkt. Fingers crossed att det här blir något bra.

Medlem

Grafiskt lär det nog bli snyggt och gameplay-mässigt kan det kanske bli underhållande.

Story och karaktärer tror jag inte blir någon höjdare dock när man ser folket som är inblandat, men vi får väl se.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Trevligt!


signatur

Meep!

Redaktör
Ponny

Nämen!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

hmm blir lite oroad av de rykten man hör om det här spelet. Dessutom var väl inte Pandaria nån "hit" heller.. Hoppas jag har fel, Star Wars skulle behöva nåt som lyfter varumärket lite.

Medlem

Det hade varit mer intressant om det inte var Star Wars

Medlem
Skrivet av ZerotheCat:

hmm blir lite oroad av de rykten man hör om det här spelet. Dessutom var väl inte Pandaria nån "hit" heller.. Hoppas jag har fel, Star Wars skulle behöva nåt som lyfter varumärket lite.

Men dom två Jedi spelen från EA är ju ganska bra. Skulle säga att jag tycker att Star Wars representeras bättre i spelform än i film eller serier för tillfället. Första säsongen av Mandalorian och Rogue One är nog det enda i film och serieväg som jag har gillat sen Disney tog över.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Ser fram emot trailern ikväll!

Medlem

Visas trailern i något speciellt sammanhang eller är det bara en uppladdning på youtube?

Medlem

Jag tror det kommer bli kanon! Kul med ett datum som inte är åratal bort.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Grafiskt lär det nog bli snyggt och gameplay-mässigt kan det kanske bli underhållande.

Story och karaktärer tror jag inte blir någon höjdare dock när man ser folket som är inblandat, men vi får väl se.

Nej, det ser ut som SBI har förpestat denna titeln också.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Nej, det ser ut som SBI har förpestat denna titeln också.

SBI?

Geeks Gaming
Skrivet av Rymdhund:

Sweet Baby Inc

Medlem
Skrivet av Mirage:

Nej, det ser ut som SBI har förpestat denna titeln också.

Hur ser man det utifrån trailern? vad ska man titta efter?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Hur ser man det utifrån trailern? vad ska man titta efter?

Man kan misstänka på karaktärer och dialog. Sen kan man lätta googla och hitta och ja, SBI är inblandade.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Man kan misstänka på karaktärer och dialog. Sen kan man lätta googla och hitta och ja, SBI är inblandade.

Ja jag tycker att karaktärerna verkar väldigt intetsägande. opassande på nå sätt, inget smuts och sargat inte utan ser ut direkt från sminket. Huvudkaraktären (antar jag) ser ut som ett flickebarn med ett litet levande gosedjur som medhjälpare


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja jag tycker att karaktärerna verkar väldigt intetsägande. opassande på nå sätt, inget smuts och sargat inte utan ser ut direkt från sminket. Huvudkaraktären (antar jag) ser ut som ett flickebarn med ett litet levande gosedjur som medhjälpare

Du definerade Disney rätt bra där juh

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Sweet Baby Inc

SBI är sånt jävla skit. Är med i SBI curator på Steam.

Fokusera på story istället för nån pk-checklista. Att spelföretag ens anlitar dessa människor.

Gen
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Sweet Baby Inc

Och vad är det för något? Vågar inte Googla men det låter som en app för bebisar.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja jag tycker att karaktärerna verkar väldigt intetsägande. opassande på nå sätt, inget smuts och sargat inte utan ser ut direkt från sminket. Huvudkaraktären (antar jag) ser ut som ett flickebarn med ett litet levande gosedjur som medhjälpare

Ja, huvudkaraktären saknar "det" som gör personen intressant. Inte den karga, kalla typen som behövs i den miljön hon vistas.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Gen:

Och vad är det för något? Vågar inte Googla men det låter som en app för bebisar.

Det är en konsultfirma som spelföretag hyr in för att få en högre DEI score på sina spel. Det de gör är att se till att minoriteter eller andra de anser ska vara representerade tvingas in i spel, ofta med bekostnad på story och karaktärsbyggande.

Man kan tex se SBI's arbete i Spider-Man 2 som att ALLA är jättetrevliga i New York (sannerligen inte verkligheten, inte ens i serietidningen), super-villains som blir jättetrevliga och fina, POC (person of colour) tar större plats/ersätter vita protagonister/antagonister (vilket i sig inte är ett problem, men SBI tvingar in det vilket oftast gör att karaktären verkligen inte är välskriven).

Titta på Miles' sidouppdrag i SM2. Allt är trans, gay, etc, etc. Det är typisk SBI inblanding.

Miles' blivande flickvän

är ett typexempel, döv, färgad och använder teckenspråk.

Hur Peter gick från väldigt kompetent och erfaren Spindelman till vek och alltid i behov av hjälp

är också typisk SBI inblandning.

Kort och gott: idén bakom SBI är inte dålig, men utförandet är katastrofalt.


signatur

I drank what?

Gen
Medlem
Skrivet av Mirage:

Det är en konsultfirma som spelföretag hyr in för att få en högre DEI score på sina spel. Det de gör är att se till att minoriteter eller andra de anser ska vara representerade tvingas in i spel, med bekostnad på story och karaktärsbyggande.

Man kan tex se SBI's arbete i Spider-Man 2 som att ALLA är jättetrevliga i New York (sannerligen inte verkligheten), super-villains som blir jättetrevliga och fina, POC (person of colour) tar större plats/ersätter vita protagonister/antagonister (vilket i sig inte är ett problem, men SBI tvingar in det vilket oftast gör att karaktären verkligen inte är välskriven).

Titta på Miles' sidouppdrag i SM2. Allt är trans, gay, etc, etc. Det är typiskt SBI inblanding.

Miles' blivande flickvän

är ett typexempel, döv, färgad och använder teckenspråk.

Hur Peter gick från väldigt kompetent och erfaren Spindelman till vek och alltid i behov av hjälp

är också typisk SBI inblandning.

Kort och gott: idén bakom SBI är inte dålig, men utförandet är katastrofalt.

Aha, tack för förklaringen. Vet precis vad du menar, man har ju sett de senaste Star Wars filmerna om du förstår vad jag menar.

Frågan är om arbetet som görs i dessa spel påverkar minoriteterna och de andra på något positivt sätt.

Medlem
Skrivet av Gen:

Aha, tack för förklaringen. Vet precis vad du menar, man har ju sett de senaste Star Wars filmerna om du förstår vad jag menar.

Frågan är om arbetet som görs i dessa spel påverkar minoriteterna och de andra på något positivt sätt.

Jag ser färgade på Reddit och andra sociala medier som menar att det inte gör det. Black Girl Gamers (tänk SBI men endast för svarta) ligger bakom "succén" Forspoken. De skrev bla huvudkaraktären som verkligen INGEN tycker om. De gjorde henne till den svarta, dåliga stereotypen de påstår sig bekämpa samt manuset var katastrofalt.

Jag anser att företag som SBI förpestar spelbranschen pga sättet de utför sitt jobb. Som sagt, idén är det inget fel på men när du endast satsar på att trycka in så mycket minoriteter som möjligt och ersätta så många vita som möjligt, så blir det fel.

Sen har jag sett rasistiska uttalanden från folk i dessa organisationer som också i sig är problematiskt.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar