Påstådda bilder på en vit Xbox Series X utan skivläsare har dykt upp

Robot
Påstådda bilder på en vit Xbox Series X utan skivläsare har dykt upp
Medlem

Den blir perfekt som ”hemma-konsol”! Detta innebär att jag kommer åt spelen på original XS när den är upptagen, vilket den ofta är. Avyttrade OneX och jag upplevde ”kloningen” som väldigt smidig, men kunde inte motivera mig att köpa en klenare SX.

Medlem

Blir nog inte aktuellt då jag fortfarande har lite Blu-ray filmer som vi faktiskt ser på då och då, vill gärna ha någon form av skivläsare.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

It's not a lake, it's an ocean

Ingen springa, inget köp.

Tråkigt om de inte ens förändrar designen. Undrar om de fasar ut den svarta Series X vilket verkade vara planen i de läckta dokumenten?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag har redan Series X och även Series S så detta är inte aktuellt men uppskattar att dom ger oss alternativ

Medlem

Hur dyra är dessa skivläsare?
Måste ändå kosta en del att utveckla o pusha ut en ny produkt, även om man vara bytt färg o tagit bort skivläsaren. Tycker ju man borde kunna sänka priset ändå pga att det snart är 4 år sen den kom ut.

Medlem

Pass, håller mig till min svarta låda med springa

Medlem
Skrivet av Håkan:

Hur dyra är dessa skivläsare?
Måste ändå kosta en del att utveckla o pusha ut en ny produkt, även om man vara bytt färg o tagit bort skivläsaren. Tycker ju man borde kunna sänka priset ändå pga att det snart är 4 år sen den kom ut.

MS verkar vilja fasa ut skiv-läsare så det handlar nog mer om det än vad som är mest kostnadseffektivt.
Den tidigare MS läckan skvallrade om en digital Series X(Brooklin är arbetsnamnet) med uppdaterade gränssnitt skulle komma i höst.
Alltså ingen prestanda förbättring utan bara bland annat nyare WiFi, handkontroll med mera och bara digital konsol som produktbladet beskriver som "adorably all digital".

Den får då samma pris som nuvarande Series X men utan skiv-läsare fast med 2TB lagring istället för 1TB.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Ingen springa, inget köp.

Tråkigt om de inte ens förändrar designen. Undrar om de fasar ut den svarta Series X vilket verkade vara planen i de läckta dokumenten?

Håller inte med. Nuvaranade design är klockren. Vill inte ha nåt fult abstrakt spektakel som en viss annan konsol är, utan en anonym grej som bara står och gör jobbet.

Medlem

Ser ut som ett kylskåp. Skittråkigt att man tar bort skivläsaren med.

Medlem

Väldigt dåliga bilder men tycker den ser ut att vara lika stor ser inte poängen, den e IKEA vit

Medlem

Visserligen logiskt att göra en vit SX efter svarta SS med 1TB SSD, men jag vill ha skivläsare (både för film och spel) så denna blir inte aktuell för mig. Men det är tydligt att de vill gå all digital och då spelförsäljningen i fysiska butiker ändå ser så mörkt ut för MS kanske det är något de vill skynda på också. Vilket är tråkig utveckling.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Jag har redan Series X och även Series S så detta är inte aktuellt men uppskattar att dom ger oss alternativ

Får man vara nyfiken och fråga varför du har båda två?

On topic: jag äger redan Series X och precis som många andra så vill jag inte gå miste om skivläsaren då jag äger en drös Xbox-spel på skiva.

Medlem

Hade den funnits som alternativ från början hade det kanske vore något för mig då detta är första konsol generationen jag köper Xbox och har därmed inga tidigare spel på skivor, men nu sitter jag redan med en vanlig Series X. Kanske ett alternativ när ungarna vill ha egna konsoler på sina rum, men då kanske det ändå räcker med en Series S.

Medlem
Skrivet av Algustafa:

Får man vara nyfiken och fråga varför du har båda två?

On topic: jag äger redan Series X och precis som många andra så vill jag inte gå miste om skivläsaren då jag äger en drös Xbox-spel på skiva.

Hade båda, då var X vardagsrums konsol och S sovrums konsol.

Medlem
Skrivet av Algustafa:

Får man vara nyfiken och fråga varför du har båda två?

On topic: jag äger redan Series X och precis som många andra så vill jag inte gå miste om skivläsaren då jag äger en drös Xbox-spel på skiva.

Är ju smidigt att ha liknande utrustning vid varje tv. Samma spel fungerar osv spelar ju mindre roll vilken tv som är upptagen då om du förstår hur jag menar. Har man ex en Xbox och en playstation blir man ju begränsad till att spela det man köpt till respektive konsol.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av puban:

Håller inte med. Nuvaranade design är klockren. Vill inte ha nåt fult abstrakt spektakel som en viss annan konsol är, utan en anonym grej som bara står och gör jobbet.

Det brukar vara kutym att göra en designförändring när man förändrar något betydligt, som i detta fall avlägsnandet av skivläsaren. De kan ju krympa konsolen till att börja med (vilket de kanske har gjort, det säger jag inget om). VI får se, helt enkelt. Jag vill inte ha en PS5-design, absolut inte. Men något som gör att den ser annorlunda ut än lanseringsmodellen av Series X vore väl trevligt. Se hur många olika designer som Xbox 360 fick.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Sarato:

Ser ut som ett kylskåp.

Det gjorde den ju hela tiden.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Håkan:

Hur dyra är dessa skivläsare?
Måste ändå kosta en del att utveckla o pusha ut en ny produkt, även om man vara bytt färg o tagit bort skivläsaren. Tycker ju man borde kunna sänka priset ändå pga att det snart är 4 år sen den kom ut.

Det är både en kostnad och, enligt Spencer, en fråga om att jaga komponenter. Typ. Det görs väl inte massor av skivläsare längre.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Otroligt osexig.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Har redan en XSX, så lär inte köpa en. Om jag däremot inte haft en redan hade jag absolut valt en utan skivläsare om den varit några hundralappar billigare. Bra att de erbjuder båda alternativen så det finns en variant för alla.

Medlem

Här kan vi snacka om källa. Eller är det fake? Vad säger ni?

Skrivet av Freeman79a:

Här kan vi snacka om källa. Eller är det fake? Vad säger ni?

Alltså kan du inte bara växa upp och sluta göra så dålig stämning i trådarna du e i!?


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Xbox Series-konsolerna ser redan trista identitetslösa ut, men med den där lyckades de få den än mer anonym & trist.
För övrigt otroligt tråkig utveckling att släppa en spelkonsol utan skivläsare. Gör ju bara att Xbox känns som ett ännu onödigare format...

Medlem
Skrivet av Majoren:

Xbox Series-konsolerna ser redan trista identitetslösa ut, men med den där lyckades de få den än mer anonym & trist.
För övrigt otroligt tråkig utveckling att släppa en spelkonsol utan skivläsare. Gör ju bara att Xbox känns som ett ännu onödigare format...

Tycker också det är tråkig utveckling, men kanske gör de som Sony och släpper extern skivläsare för de som villhöver en så den kopplas in i konsolen kanske genom USB? De gjorde ju så redan på Xbox 360-tiden med HD DVD-läsaren så.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Tycker också det är tråkig utveckling, men kanske gör de som Sony och släpper extern skivläsare för de som villhöver en så den kopplas in i konsolen kanske genom USB? De gjorde ju så redan på Xbox 360-tiden med HD DVD-läsaren så.

Tycker dom ska skippa sån skit och släppa en ordentlig konsol med ordentlig skivläsare istället. Tror ju tyvärr inte det handlar om att ge "valmöjligheter", det handlar bara om att försöka normalisera skivlösa konsoler så de kan slopa konsoler med skivläsare helt om några år...

Medlem
Skrivet av Majoren:

Tycker dom ska skippa sån skit och släppa en ordentlig konsol med ordentlig skivläsare istället. Tror ju tyvärr inte det handlar om att ge "valmöjligheter", det handlar bara om att försöka normalisera skivlösa konsoler så de kan slopa konsoler med skivläsare helt om några år...

Ja, jag tror tyvärr inte ens de kommer ge det alternativet men kan ju hända liksom. Men då är frågan varför de inte bara satte in en direkt? Nä det är nog som du säger de försöker lura in oss alla i digital only-träsket så vi är beroende av deras store och tjänster.

Medlem

På de 18 månader jag har haft min series x så har jag inte testat skivläsaren en enda gång. Det har varit en ren GP konsol och kommer nog att stanna där. Gissar att skivläsarna försvinner från hyllorna lagom till julhandeln.
Den där vita är nog fake tror jag. Varför ens släppa den samtidigt som den svarta runda?

ZF
Medlem
Skrivet av Ruffles:

Det brukar vara kutym att göra en designförändring när man förändrar något betydligt, som i detta fall avlägsnandet av skivläsaren. De kan ju krympa konsolen till att börja med (vilket de kanske har gjort, det säger jag inget om).

Fast de ändrade inte design sist gång de tog bort skivspelaren heller.

Spelaren i den här boxen är dessutom rätt så kompakt vad jag minns det. Mer som en gammal laptops, till skillnad den till synes mer specialtillverkade i PS. Så det blir nog inte jättemycket plats sparat på att ta ut den.

Sen så blir ju SX design lite låst av designen i sig. Om den ska vara fortsatt symmetrisk går det inte heller att skala ner den utan att även ändra storlek på fläkten.

Men kanske kan den bli lite kortare istället.

Skrivet av Ruffles:

Det är både en kostnad och, enligt Spencer, en fråga om att jaga komponenter. Typ. Det görs väl inte massor av skivläsare längre.

Och det lär inte göras fler för att någon slutar använda dem..

Tycker hursomhelst det argumentet är väldigt suspekt oavsett.

För var får Sony sina spelare ifrån liksom? De liknar ju definitivt till skillnad mot de i XB inte något från datorer. O_~

Medlem

Jag har en Series X. Skulle jag skaffa en till så skulle jag nog satsa på denna. Jag har blivit för lat för att byta skivor vid det här laget…

12
Skriv svar