Diablo IV har nu ray-tracing, Game Pass-debuterar i morgon

Robot
Diablo IV har nu ray-tracing, Game Pass-debuterar i morgon
xcr
Medlem

Helt ärligt så såg jag inte vilken av bilderna som hade rayrtacing.

Medlem

Ännu en totalt meningslös implementering. När det infördes i World of Warcraft var fps-droppet det enda sättet att urskilja om det var påslaget eller inte, inte mycket som hänt sen dess med blizzards grafikmotorer uppenbarligen. Antagligen enbart för att det ska läggas till på Nvidias lista.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av xcr:

Helt ärligt så såg jag inte vilken av bilderna som hade rayrtacing.

Same

Medlem

Awesome, skall spendera större delen av fredag med D4 😃


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Redaktör
Skrivet av xcr:

Helt ärligt så såg jag inte vilken av bilderna som hade rayrtacing.

Skrivet av ZeroSaberX:

Kolla skuggan från kyrkan i rubrikbilden.


signatur
Medlem

Raytracing? Var då? Ser bara "Soft shadows" som man inte behöver RT för...

Medlem
Skrivet av ZeroSaberX:

Då är det kanske dags för er att kolla synen? Man ser tydligt på varenda bild vilken som är RT och inte.

Medlem

så skuggorna blir sämre och de kräver mer av konsolen/datorn i ett spel som redan har prestanda problem. Kör nog utan

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

så skuggorna blir sämre och de kräver mer av konsolen/datorn i ett spel som redan har prestanda problem. Kör nog utan

Fast så skarpa blir inte skuggor såvida inte ljuskällan ligger väldigt nära objektet och marken. Du må tycka de ser sämre ut, men de ser i alla fall mer realistiska ut.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Utifrån den givna exempelbilden verkar raytracing vara ganska meningslös. Högre systembelastning för lite suddigare skuggor?

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Fast så skarpa blir inte skuggor såvida inte ljuskällan ligger väldigt nära objektet och marken. Du må tycka de ser sämre ut, men de ser i alla fall mer realistiska ut.

Detta. Man kan fortfarande se skarpare skuggor vid fontänen då det som blockar är närmare skuggan.


signatur

osv.

Medlem

Laddar nog helt klart hem D4 till Xboxen istället för PC då jag ändå spelar med handkontroll, kan vara skönt att ha det på större skärm.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Kul med RT men stora frågan man ställer sig...är det tillräckligt för att få en tillbaka till D4?

Medlem

Jag säger bara en sak: wow! Det här är jämförbart med när Square Enix släppte A Realm Reborn uppdateringen till FF XIV. Revolutionerande!

Medlem

Här är en ytterligare screenshot utan raytracing, jag ser en klar förbättringspotential!

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Kul med RT men stora frågan man ställer sig...är det tillräckligt för att få en tillbaka till D4?

Vänta tills säsong 4 börjar. Massa otroligt bra ändringar då

Medlem

Tycker ändå skuggorna utan RT såg bättre ut. Känns ganska poänglöst att lägga massa resurser av sitt system på RT för ett isometriskt spel.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Fast så skarpa blir inte skuggor såvida inte ljuskällan ligger väldigt nära objektet och marken. Du må tycka de ser sämre ut, men de ser i alla fall mer realistiska ut.

Skrivet av Minnels:

Detta. Man kan fortfarande se skarpare skuggor vid fontänen då det som blockar är närmare skuggan.

Det ser förmodligen bättre ut som rörlig bild för på stillbilderna tycker jag att bilderna utan ray-tracing ser bättre ut. Även om dom är mer orealistiska.


signatur

PSN: OAKTHYR

Skrivet av Karmak:

Vänta tills säsong 4 börjar. Massa otroligt bra ändringar då

Japp, det blir nya tag med S4. Helt klart.

Gen
Medlem
Skrivet av Rydell1986:

så skuggorna blir sämre och de kräver mer av konsolen/datorn i ett spel som redan har prestanda problem. Kör nog utan

Vilka prestandaproblem? Vad jag minns flöt det på väldigt bra på speldatorn samt även på minlow-end laptop (6800H / RTX3060 vid 1080p)

Medlem
Skrivet av Gen:

Vilka prestandaproblem? Vad jag minns flöt det på väldigt bra, även på en low-end laptop (6800H/RTX3060@1080p)

Kan bara svara för min upplevelse på PS5, men där var det mycket delay och rubberbanding, så mer server problem än kanske prestandaproblem för att förtydliga.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Kan bara svara för min upplevelse på PS5, men där var det mycket delay och rubberbanding, så mer server problem än kanske prestandaproblem för att förtydliga.

Jag upplevde en hel del sånt under öppna betan (servertestet), men ingenting i riktiga releasen (xsx).

Med det sagt kanske jag ger det en chans till om någon kompis vill spela, annars väntar jag med spänning på första expansionen.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Kul med RT men stora frågan man ställer sig...är det tillräckligt för att få en tillbaka till D4?

Skulle också säga att vänta på nästa säsong, blir många stora ändringar då.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Raytracing verkar även lägga till flygande hästar/karaktärer...

Medlem

Ett annat spel med liknande perspektiv är Riftbreaker, där var det lätt att se skillnaderna mellan RT Shadows och utan i videos.

ELF
Medlem

Har inte spelat detta. Men ser inte heller någon nytta med raytracing i ett sådant här spel. Visst, i framtiden när raytracing är standard och det finns raytracing prestanda att slösa, men än så länge är det bättre att optimera spelet med "vanliga" skuggor. Att skuggorna är skarpa i spelet är troligtvis pga att man kör en för hög upplösning på dem.
Jag kör många gånger lägre upplösning på skuggor för att få naturligare skuggor, vilket också ger en bonus på fpsen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Kul med RT men stora frågan man ställer sig...är det tillräckligt för att få en tillbaka till D4?

Nej inte bara för RT men dock ska det väl komma eller har kommit en stor ändring på items bland annat som princip gör d4 till ett nytt spel, är väl helt klart värt en titt pga det.

Medlem

Oj, skuggor med blur...vilken grej!
Kanske finns bättre val än just den bilden. Om inte annat borde den grafiska upplevelsen i spelet förändras aningen till det bättre, men jag misstänker att det helt enkelt är fel typ av spel för att göra RTX rättvisa.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Kul med RT men stora frågan man ställer sig...är det tillräckligt för att få en tillbaka till D4?

Lol, nej men såklart inte.

12
Skriv svar