Sätt DITT betyg på Final Fantasy VII Rebirth

Robot
Sätt DITT betyg på Final Fantasy VII Rebirth

En knapp månad har gått sedan releasen.

#betyg, #final-fantasy-vii-rebirth


Medlem

Avstår röst. Kul att så många tycker det är bra dock.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

ZF
Medlem

Har inte spelat, men bara musiken när dom åker på jättekycklingarna gör det ju rimligen till en solklar femma.

Medlem

Det får en stark väntar-på-PC/5. Trots all Nomura-fuckery så hade jag otroligt kul med första delen så jag lär ju uppskatta denna också när det väl blir dags.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Det enda som sänker det är att det tog slut och numera är en mångårig väntan på avslutande del 3. Magisk upplevelse och överväldigad av att SE lyckades sy ihop det så bra.

Min familj är dock glada att pappa är tillbaka och vill umgås igen.

Medlem

Är vid cosmo canyon så Har väl lite kvar efter mina 60h men 5/5 tror jag nog det kommer bli

Medlem

Ett av de bästa final Fantasy någonsin. Combat är det absolut bästa jag spelat i ett rpg to date.

Medlem

Kul! Ser fram emot att spela det här när det släpps till PC

Medlem

Något konstigt har hänt med tifa på den bilden.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

4 känns för lite men 5 känns snäppet för mycket. 9/10 låter mycket mer korrekt

Medlem

Roligt spel, gick på högstadiet när originalet släpptes till och spelade det tillsammans med en kompis, härligt minne.

Riktigt bra spel när man följer storyn jag gillar verkligen att det också flippar ut helt ganska ofta.

Den öppna spelvärden är kantig och plupparna på kartan är rena rama katastrofen i tråkighet. Man ska i princip bara springa/rida/bila till olika pluppar på kartan och trycka trekant när man är framme för det mesta, och det är många pluppar.

Men riktigt bra ändå, storyn, alla minigames som är strösslade överallt i spelet och kortspelet queens blood gör ändå spelet riktigt bra, plupparna på kartan är ju ändå frivilliga.

Medlem

Nej gillar fortfarande inte striderna. Är inte jätte roligt att små hoppa runt och vänta på att flygande ska landa. Har inte riktigt fastnat för spelet och trots en liten uppdatering så är spelet fortfarande för suddigt för mig på ps5an. Funderar på att vänta med att spela tills ps5 pro kommer ut.

Medlem

Ett spel helt i min smak. Kan inte bli bättre och imponerande hur stort och hur mycket det finns att göra i spelet. Lagt runt 120 timmar hittills och känner inte att jag är klar än på ett tag.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Nej gillar fortfarande inte striderna. Är inte jätte roligt att små hoppa runt och vänta på att flygande ska landa. Har inte riktigt fastnat för spelet och trots en liten uppdatering så är spelet fortfarande för suddigt för mig på ps5an. Funderar på att vänta med att spela tills ps5 pro kommer ut.

Växla karaktär och skjut ner dom

Medlem

Inte ens börjat spela än, har installerat spelet vid release men kom mig aldrig för o börja haha

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Nej gillar fortfarande inte striderna. Är inte jätte roligt att små hoppa runt och vänta på att flygande ska landa. Har inte riktigt fastnat för spelet och trots en liten uppdatering så är spelet fortfarande för suddigt för mig på ps5an. Funderar på att vänta med att spela tills ps5 pro kommer ut.

Finns Aerial combat ibland kan det faktiskt vara bra att läsa dwt som kommer upp.

Medlem

Det började som en femma för mig men nu efter snart 70 timmar så är det nog mer en fyra eller 3.
Det blir jäkligt repetitivt med tiden alltså.

Fokuserar man mestadels på att ta sig igenom kampanjen blir det nog roligare men jag har lite OSD issues o försöker 100% allt och då börjar detta spelet falla isär för mig.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Inte spelat detta och kommer endast spela detta om jag får det på PS+

Med hur de förstörde storyn från originalet i FF7 REMAKE och gjorde nån konstig fan fiction uppföljare som utspelar sig i en annan tidslinje med "plot ghosts" gjorde att jag inte ville supporta FF7 REBIRTH. Synd då original 7:an är ett av mina favorit spel.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

4 måste jag ändå ge det ,enda som håller emot är att jag tycker både levelingsystemet och weapon upgrade känns tunt i bästa fall,
Sen vissa ändringar i storyn mot slutet jag är inte riktigt såld på men smaksak
Annars Magiskt värd och spel !

Medlem
Skrivet av SunShine:

Det började som en femma för mig men nu efter snart 70 timmar så är det nog mer en fyra eller 3.
Det blir jäkligt repetitivt med tiden alltså.

Fokuserar man mestadels på att ta sig igenom kampanjen blir det nog roligare men jag har lite OSD issues o försöker 100% allt och då börjar detta spelet falla isär för mig.

Jag har tycker de lyckas riktigt bra med variation jämfört med andra open world spel. Här kan man i princip välja mellan ett 20-tal olika typer av spel i ett och samma spel. Det är sällan man ser sådan bred variation. Jag har också gjort det mesta (fortfarande mycket kvar) men har oftast kännt att det finns val att göra något annat i spelet om man känner att man vill ta en pause från det man sysslar med.

Medlem

Jag kroknade efter 30 timmar, i fängelset efter Gold Saucer. För spretigt

Medlem

ca 42 timmar in och i cosmo canyon nu men än så länge älskar jag det 5/5!


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Ni som spelat det. Hur är det i jämförelse med del 1? Jag tyckte själv att spelet i sig var bra men hatade allting med spökena som följde en. Är den biten borta i del 2?

Medlem

Köper och spelar igenom delarna när samlings utgåvan släpps. Gillar inte det här med att dela upp ett spel. Ser fin fint ut och gud vad många timmar man spenderade med orginalet.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Ni som spelat det. Hur är det i jämförelse med del 1? Jag tyckte själv att spelet i sig var bra men hatade allting med spökena som följde en. Är den biten borta i del 2?

Man kan nästan se remake som ett demo i jämförelse. Otroligt mycket bättre på alla plan. Utan att spoila. Whispers finns kvar har dock en helt annan roll i rebirth än remake. Inte lika störande och bättre integration i storyn och bättre förklaring än remakes version.

Medlem
Skrivet av Maggot:

Köper och spelar igenom delarna när samlings utgåvan släpps. Gillar inte det här med att dela upp ett spel. Ser fin fint ut och gud vad många timmar man spenderade med orginalet.

Är inte det lite farligt? Menar, det är tre massiva spel i rad, vi pratar minst ett par hundra timmar för att ta sig igenom allt. Risken att bränna ut sig är hög om man behandlar detta som ett spel?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Jag har tycker de lyckas riktigt bra med variation jämfört med andra open world spel. Här kan man i princip välja mellan ett 20-tal olika typer av spel i ett och samma spel. Det är sällan man ser sådan bred variation. Jag har också gjort det mesta (fortfarande mycket kvar) men har oftast kännt att det finns val att göra något annat i spelet om man känner att man vill ta en pause från det man sysslar med.

Det är framförallt de här standard grejena som varje område har som jag tröttnat på.. de där som ger dig grupp XP. Typ tornen som markerar ut saker på kartan, summon grejerna osv.
Tycker det är dötrist nu att hålla på med haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar