Bara 5-10 % av utvecklarnas idéer blir uppdrag i CD Projekts spel

Robot
Bara 5-10 % av utvecklarnas idéer blir uppdrag i CD Projekts spel
Medlem

Om CP2077 var resultatet av de 5% som var bra nog, så vill jag inte ens veta hur resten såg ut...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Om CP2077 var resultatet av de 5% som var bra nog, så vill jag inte ens veta hur resten såg ut...

Tycker du att uppdragen är dåliga i CP2077? Kom gärna med ett eller flera exempel.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av doversund:

Tycker du att uppdragen är dåliga i CP2077? Kom gärna med ett eller flera exempel.

För att komma med ett uttalande som detta, absolut.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

För att komma med ett uttalande som detta, absolut.

Ok, jag själv har lagt 400+ timmar och kan inte komma på något uppdrag på rak arm som var genuint dåligt/som jag inte uppskattar. Där av min nyfikenhet.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av doversund:

Ok, jag själv har lagt 400+ timmar och kan inte komma på något uppdrag på rak arm som var genuint dåligt/som jag inte uppskattar. Där av min nyfikenhet.

Jag tror att han menar att om man gör ett sådant uttalande så måste CDPR anse att det som är i spelet är någon sorts crème de la crème, när det egentligen är vanliga uppdrag som är bra/helt ok, som i många andra spel.

Frågan är vad exakt det är för ideer man inte anser bra nog...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av doversund:

Ok, jag själv har lagt 400+ timmar och kan inte komma på något uppdrag på rak arm som var genuint dåligt/som jag inte uppskattar. Där av min nyfikenhet.

Alla fetch quests är ett exempel. Det kan vara okej i ett MMO där man behöver mycket utfyllnad, men att satsa på kvantitet över kvalité à la Ubisoft i ett singleplayer RPG känns bara skumt.

Springa runt i stan och scanna random graffiti-konstverk, plocka upp bilar och lämna in, neutralisera random cyberpsychos tjugo gånger om... Jag tröttnade ganska snabbt på att bry mig om alla olika fixers runt om i stan och fokuserade nästan enbart på MSQ, båda genomspelningarna.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Om medarbetarnas idéer är bättre än hans egna, kommer han vara utan jobb, så jag misstänker att det sorteras bort ett och annat som säkert hade funkat bra. Gamers som jobbar med spel är ofta mer insatta än kanske någon som hyrs in utifrån för att dom tror han eller hon kan göra ett bra jobb. Aj am löking at jö "Horizon".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag tror att han menar att om man gör ett sådant uttalande så måste CDPR anse att det som är i spelet är någon sorts crème de la crème, när det egentligen är vanliga uppdrag som är bra/helt ok, som i många andra spel.

Frågan är vad exakt det är för ideer man inte anser bra nog...

Precis, vad var kvaliteten på de man ratat samt hur många lämnas in? Med det sagt så måste inte alls CDPR anse att det är det bästa som gjorts, utan det bästa efter förutsättningar?


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av Dunder:

Alla fetch quests är ett exempel. Det kan vara okej i ett MMO där man behöver mycket utfyllnad, men att satsa på kvantitet över kvalité à la Ubisoft i ett singleplayer RPG känns bara skumt.

Springa runt i stan och scanna random graffiti-konstverk, plocka upp bilar och lämna in, neutralisera random cyberpsychos tjugo gånger om... Jag tröttnade ganska snabbt på att bry mig om alla olika fixers runt om i stan och fokuserade nästan enbart på MSQ, båda genomspelningarna.

Intressant, jag har en helt annat syn och uppfattning av nämnda exempel. Men det är nog för att vi motiveras av att göra saker väldigt olika. Tack för exempel.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Cyberpunk hade så sjukt mycket uppdrag som bara kändes som filler. "Hej V, du måste stjäla den här grejen i den här bygganden, hej då." Sen fick man något tråkigt meddelande med lite kontext.

Uppdragen i Witcher 3 är väldigt bra dock.

1
Skriv svar