Diskutera – Dina värsta spel-felköp?

Cyberpunk 2077 och Kill the Justice League.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av HiRoller:

Interstellar Marines. Bland de första early access spelen. Blev aldrig färdigt.

100% Diablo 4 på senare tid.

Ja just det, samma här. När man fick springa omkring i beckmörkt rum och skjuta på måfå, liksom, vad!?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Dåliga spel är väl en sak men det är inte det jag tänker på i första hand när jag tänker på felköp.
Jag köpte X-Wing vs TIE fighter utan att inse att det krävs en joystick för att spela. Det tog över ett halvår innan jag fick pengar till en joystick men därefter spelade jag mycket och med stor förtjusning.
Jag vill också minnas att när jag köpte Age of Empires 2 så hade jag fortfarande bara 16 MB ram men spelet krävde 32 MB. Fick springa hos kompisar och spela tills det blev uppgradering hemma.
Även Mech-spelet med voxelgrafik Shattered Steel kunde jag av någon anledning inte få igång förens långt efter inköpet. Kommer inte ihåg varför men bristande hårdvara troligtvis.

Medlem
Skrivet av samplerInfo:

Nu kan jag skratta åt det för det är så dumt - men mitt värsta måste vara Cyberpunk 2077, fast kanske inte som folk tror.

Jag köpte det digitalt på PS hyfsat tidigt och spelade en jäkla massa under ett par veckor, buggar och annat ryckte jag på axlarna åt. Fast när vissa missions softlockade kände jag att jag var tvungen att göra nåt slags statement och refunda det.

Men... när det var gjort och spelet togs bort från PS Store, växte sig abstinensen för stor. Och, jag hade ju redan gjort mitt statement och dragit mitt strå till statistiken, så jag kände mig fri att kompromissa lite med moralen och köpa ett fysiskt exemplar. Och här kommer den absurda poängen:

Givetvis var skivans version hopplöst gammal, så efter installationen laddades hela spelet hem digitalt och patchades. Men trots det VAR INTE MINA GAMLA SAVES KOMPATIBLA med den "fysiska" versionen av spelet. Amazing. För att spela med dem måste jag alltså köpa spelet än gång till, digitalt.

Så, Cyberpunk 2077 på skiva, förmodligen mitt mest meningslösa och värsta köp någonsin.

Det var det konstigaste jag hört på länge, har aldrig varit med om något liknande, fast jag har en hel del både fysiskt och digitalt.

Medlem

Diablo 4 som några redan nämnt. Samt original CoD MW3


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Var "fattig stundent" under 2022 när jag körde sista året på min utbildning,
Pluggade och spelade på en hyfsad gaming laptop men inget speciellt.
Och då jag har varit ett massivt fan av Dark souls serien sen första spelet kom ut så sparade jag ihop alla småpengar man kunde för att köpa Elden ring på release och hypen var på en helt ny nivå att jag inte ens kollade på system kraven utan tänkte att, kan jag köra ds3 så kan jag köra Elden ring.

Men när man startade spelet och insåg att laptopen är för svag för spelet så krossades alla drömmarna, haha.
Spenderade lång tid på att försöka fippla med inställningar osv att tiden för refund gick ut.

Var så himla besviken på allting då

Men när utbildningen sen vart klar och jag fick jobb inom branschen och pengarna började rulla in så införskaffade jag mig en "riktig" gaming PC och kan säga att väntan var värt det och Elden ring är idag ett av dem bästa spelen någonsin för mig

Medlem
Medlem
Medlem

Något indie spel och starfield, men jag orkar inte refunda. Indie devsen kanske blir glada för stödet och well starfield kanske kan få bra moddar om några år.

Medlem

Starfield, Diablo 4, Cyberpunk 2077, Metroid Dread, Breath of the Wild, Tears of the Kingdom (yes, jag var dum och köpte uppföljaren trots att jag inte gillade första).


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Diablo 4 är det dyraste spel jag någonsin köpt då jag betalde extra för att komma igång ett par dagar tidigare. Tröttnade och spelade inte ens ut det, så rent ekonomiskt är det nog det sämsta köp jag gjort.

Sen har jag även köpt en del hyllade multiplayerspel trots att inga vänner spelar den typen av spel - PUBG, Overwatch, ARK, DayZ, Hunt: Showdown m.fl. Lägger ofta ner inom 1-3 timmar då det inte är speciellt kul att köra dem själv..

Slutligen vägrar jag inse att indiespel och roguelites inte är något för mig. Binding of Isaac, Hades, Curse of the Gods, Hotline Miami, Celeste, The Outer Wilds, Hollow Knight och många andra älskade spel har införskaffats för att läggas ner tämligen omgående. Verkar som att jag behöver lite mer och direkt berättande i spel nu på äldre dagar när jag inte har samma tid som förr men ändå ska de testas om de hyllas!

Har ju även en enorm mängd spel som antingen inte spelats klart eller ens påbörjats men kan inte se dem som dåliga eller felaktiga köp på samma sätt.

Medlem

crusaders of might and magic på psx, vilket jävla ruttet skitspel det var.
Dåligt med pengar hade man också som snorunge förtrollad av skivomslaget, så lätt ett av dom större misstagen om man ser till % av likvida medel åt helvete, bluff-uffe stod och slipade repiga skivor med poleringsskiva på vinkelslip och vägrade refunds.

Ja han kallades i folkmun för bluff-uffe.
aah the 90s.

Var sådant tillfälle som fick en att chippa konsolen, skaffa cd-brännare och hyra spel i en dag av uffe istället.

Gick ju dock inte alltid att bränna iom att han hade slipat bort all data eller spela för den delen, gubbjäveln haha.

Medlem

Sim City (2013), No Man Sky (fortfarande inte bra/vad som förväntades efter alla expansioner), Diablo 4 Digital Deluxe....

Medlem

Total Annihilation: The Core Contingency, ägde inte basspelet nämligen... 😂

Medlem

Listan är lång genom åren tyvärr. Dragons Dogma 2 är det senaste, ruttet spel. Köpte tyvärr nyckeln utanför Steam så blir ingen refund heller. Trodde det skulle vara riktigt bra, men blev mycket besviken. Och vad borde jag ha lärt mig av detta? Sluta med pre-order. Tyvärr så kommer det dock nån titel emellanåt som man tror bombsäkert på... och då går man på minan igen!

Det som stör mig mest är att jag har supportat någonting dåligt och inte kan göra ett skit åt det, mer än att ignorera framtida releaser ifrån dessa utgivare/utvecklare. Hade alla kunnat refunda fritt i en perfekt värld hade nog många av dagens utgivare/utvecklare gått under fort, och det kanske hade varit lika bra det om man är kass på vad man gör. Samma med filmindustrin, vore suveränt att kunna refunda där också! Kunna stänga av efter 30 min och få pengarna tillbaks.

Redaktör
Ponny

Funderar och funderar, men jag tenderar tydligen att komma ihåg bra köp framför dåliga (tack och lov!).

Men så mycket kan jag säga: hade jag köpt Lightning Returns och inte recenserat det hade jag blivit sur.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Sämsta köp var helt klart Cyberpunk till PS4 😅

Medlem

Exemplet med Battlefront är verkligen definitionen av felköp.

Tycker inte nödvändigtvis att dåliga spel automatiskt är felköp då de fortfarande kan vara underhållande. Beror ju dock givetvis på vad man har för förväntningar och missade potentialer kan vara tråkigt.

Två av de sämsta spelen jag har är båda utgivna av Psygnosis under samma tidsperiod vilket nog inte är en slump.

Chronicles of the Sword
Minerna i introfilmen talade sitt tydliga språk.

Zombieville
Fick Chronicles of the Sword att framstå som ett mästerverk. Var nästan ospelbart p.g.a. buggar. Hört att de senare patchade det men vid det laget var det nog ingen som brydde sig.

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Listan är lång genom åren tyvärr. Dragons Dogma 2 är det senaste, ruttet spel. Köpte tyvärr nyckeln utanför Steam så blir ingen refund heller. Trodde det skulle vara riktigt bra, men blev mycket besviken. Och vad borde jag ha lärt mig av detta? Sluta med pre-order. Tyvärr så kommer det dock nån titel emellanåt som man tror bombsäkert på... och då går man på minan igen!

Det som stör mig mest är att jag har supportat någonting dåligt och inte kan göra ett skit åt det, mer än att ignorera framtida releaser ifrån dessa utgivare/utvecklare. Hade alla kunnat refunda fritt i en perfekt värld hade nog många av dagens utgivare/utvecklare gått under fort, och det kanske hade varit lika bra det om man är kass på vad man gör. Samma med filmindustrin, vore suveränt att kunna refunda där också! Kunna stänga av efter 30 min och få pengarna tillbaks.

Är lite förvånad att du inte märkte hur scuffed dragons dogma 2 såg ut .. sen i dom flesta förhandstittare sa dom flesta att spelet INTE är för alla. Men ja, aldrig pre-order

Medlem

Köpte en Police Quest bundle på Steam och dagen efter kom alla spelen som Humble Bundle som på den tiden gick att köpa för 1 euro. Inga stora summor men likväl retligt.

Annars får jag nog klassa Age of Conan som ett av det värsta. Det var en sörja, buggfest och rent misslyckat skit. Helt otroligt hur det kunde få mer än ETT i betyg någonstans. Provade verkligen någon recensent spelet eller citerade alla bara en fanboi och låtsades?

Från starten kunde man råka trampa in i höglevelområde och bli kebab. När man satt ner kunde man "gå" så man åkte runt som gocarts. Simma uppför ett lodrätt vattenfall? No problem!

https://www.fz.se/artiklar/20080530/age-of-conan-hyborian-adv... (404 error, länk från länken här under)

https://www.fz.se/recension/1505-age-of-conan-en-andra-titt


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Diablo 2. Var extremt hypad efter ettan men det var en repetitiv lootfest (läs snoozefest).

Dragon Age 2 var också en klar chock när en såg hur lite energi de lagt på spelet. Dragon Age Origins har inga uppföljare i min värld.

Final fantasy 13. Det totalt dödade en redan tynande serie. Seriens coup de grace så att säga.

PS. Alla som pre-ordrar är förrädare.

Medlem

Diablo 3. Sån hype och jävlar vilken besvikelse!
Rörde som tur aldrig D4

Dragon Age 2, Warcraft 3 reforged, Heroes of might and magic IV och XI.

Medlem

Aldrig ångrat ett köp. Är ganska lättroad och köper spel som jag tycker är intressanta.

Dock har jag refundat Helldivers 2, men det var för att köpa Super Citizen edition istället för det vanliga 😅.


signatur

It´s a me

Medlem

Unreal 2 (pc) - vilken jäkla dynga.
Final fantasy tactics (GBA) - inte min typ av spel
Diablo 4 (pc) - spelade igenom 1 gång. Räcker.
FF13 (ps3) - så tråkigt inte min typ av spel

Medlem

Endast refundat ett enda spel i mitt liv.
Payday 2 - Otroligt ospelbart pga tvång för matchmaking (som var sönder) fastän vi körde med enbart vänner.
Sjukt låg nivå på uppdragens variationer och efter 1h hade man spelat klart kändes det som.

Starfield var inte det bästa som Bethesda släppt kanske men jag tycker det är som en lite segare Fallout 4. Förstår inte varför det får så mycket hat.....

Medlem

Diablo 4 är helt klart det värsta spelköpet jag gjort sett till kostnad, förväntningar och antal spelade timmar i slutändan. Usch. Spelade fort som tusan klart main quest under tvång med en vän och har sedan dess inte rört möget.

Var nära att åka dit på Starfield och Battlefield 2042 också men i sista stund avvaktade jag med att köpa Starfield (tur det) och fick till en snabb refund på battlefield

Medlem

Dragon age 2.

Medlem
D4

Diablo 4 var riktigt trist. önskar jaag kunde få tillbaka stålarna där

Medlem

Diablo 4 nämns frekvent i denna tråd, jag blir lite förvånad då det fick ganska fina recensioner om jag inte missminner mig.

Medlem

Detta har jag säkert nämnt förut men när jag skulle köpa dead Island 2,så tja köpte jag först en Account nyckel sen så köpte jag det på Epic istället. Ja onödigt var det,men ja ganska kul spel enligt mig sen är ju storyn ja väldigt uppenbar efter halva spelet.

Skriv svar