Om mindre än två månader blir man tvåbarnsförälder

Medlem
Om mindre än två månader blir man tvåbarnsförälder

Nu närmar det sig med stormsteg, om mindre än två månader är det räknat att barn nummer 2 ska komma. Kontoret har försvunnit och retrohörna har flyttat in i klädkammaren.

Det är lite smått kvar på kontoret men det ska snart ut. Idag har vi börjat potträna den första så förhoppningsvis ska hon vara blöjfri innan nästa blöjbarn kommer.

Det börjar kännas nervöst nu, 2 barn man ska hålla koll på så de inte klättrar eller stoppar i sig något de inte ska, eller målar på väggarna.

Denna gången ska jag vara hemma fler dubbeldagar, runt 50 dagar efter födseln då föräldraledigheten går fram till semestern

Hejdå egentid, många verkar tycka att gå från 1 till 2 barn är jobbigare än från 0 till 1.

Elgiganten sålde GTA V för 219kr och FC 2024 för 149kr till Series X så jag passade på. Ikväll blir det FC 24 med sambon, vi får ju passa på nu.

Hur tyckte ni det var att gå från 1 till 2 barn?

Just nu står det mellan namnen Noel och Leon, men innan hade vi även med Neo

Medlem

Att gå från 1 barn till 2 är inte jobbigt.
Då skulle det nog vara lite jobbigare att få 2 på en gång aom tvillingar, eller 3 😅
Barn är inte jobbigt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Farornas Konung

Tycker ett passnade namn är Roy!

Medlem

Grattis!

Jag skulle inte säga att det är värre. Har själv två barn, nr 1 är 2,5 år och nr 2 är 6 månader.

Vad barnen beträffar tycker jag det är mycket lättare, eftersom man redan har ”koll” på allt då man redan gjort den resan med första barnet.

Det svåra är som du säger tiden. Du kan aldrig ge barn nr 2 samma mängd tid och uppmärksamhet som barn nr 1 då dem nu är två som ska dela på din tid. Vad gäller egentiden räkna tyvärr med att den kommer minska drastiskt under en period. Svårt att säga hur länge, eftersom jag själv är mitt uppe i det.

Pratar man Spel så klarade jag i snitt ett spel i månaden med Barn nr 1 när hon var 2 år gammal och framåt, då tänker jag spel som har en speltid på 10-15 timmar. När Barn nr 2 kom så konstaterade jag just att jag klarat ett 10-15 timmars spel på 6 månader.

Det kommer säkerligen att gå bra men man får bli mer om sig och kring sig för att hitta luckor med egentid, ofta blir det i små 5-15 minuters intervaller. Är man finurlig och har exempelvis spel i standbyläge eller kör mobilspel och annat så kan man få lite mikropauser så man tar sig igenom dagarna. Mobilen är din vän om du vill kolla på tv och serier, min mancave i källaren har jag sällan tid att gå ned till tyvärr.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Grattis första barnet var jobbigast sedan går det som på räls


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Håller med ovanstående. Att ha ett eller två är inte så stor skillnad. Mina är lite äldre nu och klarar sig själva ganska bra. Grabben e 13 o tösen 10. Däremot så var det svårare när dom var små och den äldsta får lite mindre uppmärksamhet, så tänk på det att även lägga ner tid på din äldre tös.

Min kompis barn heter Leon och Noel... Dom tyckte tydligen det var roligt att vända på namnen.

Jag vet att spel är viktiga och allt det där med att koppla av; men barnen växer otroligt fort. Försök att vara närvarande i varje stund för du kommer sakna det sen. Har haft familj med fyra barn (bara en biologisk), så jag vet hur det kan vara.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag fick tvillingar när jag blev förälder för första gången. Jag har nu 2st 7 åringar. Det är ömsom kramar, ömsom slag 😋 Utifrån allt jag hört från andra så blir det lättare för varje barn. Självklart blir vissa saker mer utmanade, men samtidigt blir skillnaden i utmaning mitt det man redan har/gör inte så stor 😊

Medlem

Gratulerar 😇 hoppas det inte blir allt för jäktigt.

1
Skriv svar