Världens bästa skurk – 32-delsfinaler (del 2)

Robot
Världens bästa skurk – 32-delsfinaler (del 2)

Skurkar vinner och skurkar faller.

#världens-bästa-skurk


Geeks Gaming

Gah! O’dimm mot pyramidfejs?! Orättvist 😱

Medlem

Blir förbannad bara jag ser några av deltagarna och det är väl ett bra betyg i sammanhanget.

Medlem

Råka bli lite fel Kerrigan står "Starcraft (Starcraft)"

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Gah! O’dimm mot pyramidfejs?! Orättvist 😱

Svår kamp, men herr O'Dimm vinner nog för min del, fantastisk (och klassisk) skurk. Var så bombsäker i början på att det var en djinn bara och skrockade för mig själv åt att det skulle komma som någon slags twist att han var det. Tji fick jag. Han har dessutom en helt fantastisk "theme-song".

Redaktör
Ponny
Skrivet av Sapiens:

Råka bli lite fel Kerrigan står "Starcraft (Starcraft)"

Jag och mina hala skurkfingrar! Tack, fixat nu.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Finns de som hävdar att pyramid head faktiskt hjälper spelare genom att guida på rätt väg genom spelet

Geeks Gaming
Skrivet av Ftmch:

Svår kamp, men herr O'Dimm vinner nog för min del, fantastisk (och klassisk) skurk. Var så bombsäker i början på att det var en djinn bara och skrockade för mig själv åt att det skulle komma som någon slags twist att han var det. Tji fick jag. Han har dessutom en helt fantastisk "theme-song".

Jag kunde inte välja, båda är riktiga ikoner med en tung ryggsäck. Slumpen fick avgöra att det blev puramidfejs

Medlem

signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Harbinger vs. Gandhi var riktigt svår! Båda fantastiska på sitt sätt. Hade varit en värdig semifinal!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Jon Irenicus och Gaunter O'Dimm är två självklara semifinalister.

Medlem

"Silence, Child. Allow the Fool to Make his Judgement"

Är en quote jag inte glömmer från Jon Irenicus. Totalt ointresserad av situationen och att han är "fängslad".

Bara ett litet trappsteg i den större planen

Medlem

Apropå Gandhi: "Men så var det ju den där Civilization-buggen... Den som fick den annars så pacifistiske ledaren att blir mångfaldigt mer aggressiv än samtliga ledare i Civ."

Det är en myt (om än en extremt seglivad sådan), det fanns aldrig någon bugg.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Redaktör
Ponny
Skrivet av PeTTs0n:

Apropå Gandhi: "Men så var det ju den där Civilization-buggen... Den som fick den annars så pacifistiske ledaren att blir mångfaldigt mer aggressiv än samtliga ledare i Civ."

Det är en myt (om än en extremt seglivad sådan), det fanns aldrig någon bugg.

Rätt ska vara rätt! Tack, har uppdaterat. (Men fasen, VILL att den ska vara sann. Jag låtsas att den är det, okej? )


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Svårt.

King K eller Ganon?
Ganon är mörk och häftig, men King K är så väldigt underhållande🙂

Jack eller Boss är också lite svårt, men Jack vinner nog där.
Men The boss är väl inte ens en skurk?

Kerrigan och The boss anser jag nog är lite tveksamma om de ens kvalificerar sig som "skurkar", de är väl hjältinnor?

Helt offtopic, synd att vi inte fick SC: Ghost med Nova😥

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Rätt ska vara rätt! Tack, har uppdaterat. (Men fasen, VILL att den ska vara sann. Jag låtsas att den är det, okej? )

Du är inte ensam, den har varit *väldigt* seglivad i många år. ^^


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Handome Jack är en gammal personlig favorit. Tyckte tom. Pre sequel var superbt.

Medlem

Det här är verkligen en väldigt rolig artikelserie. Jag läser allt!

Medlem

Visst är Harbinger häftig, men Mass Effects bästa skurk är Sovereign, som lyckligtvis dyker upp senare i turneringen. Dialogen med Sovereign i första spelet står sig som en av de bästa konversationerna i spelhistorien.

"Rudimentary creatures of blood and flesh. You touch my mind, fumbling in ignorance, incapable of understanding. There is a realm of existence so far beyond your own you cannot even imagine it. I am beyond your comprehension. I am Sovereign. Organic life is nothing but a genetic mutation, an accident. Your lives are measured in years and decades. You wither and die. We are eternal. The pinnacle of evolution and existence. Before us, you are nothing. Your extinction is inevitable. We are the end of everything. We impose order on the chaos of organic evolution. You exist because we allow it. And you will end because we demand it."


signatur

"Vilken jävla smäll!"

-Dynamit-Harry, ökänd psykopat

Medlem

Men ååå…😄
Hade velat rösta på både Harbinger och Gandhi.
Valde Harbinger ändå.

Redaktör
Skrivet av PeTTs0n:

Du är inte ensam, den har varit *väldigt* seglivad i många år. ^^

Bah! Komma här och förstöra en bra story med fakta...


signatur
Medlem

Irriterade att man inte ser resultatet

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Bah! Komma här och förstöra en bra story med fakta...

Haha, förlåt <3
/PartypooperN


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Många monster som inte har någon motivation förutom att jaga spelaren, tex Nemesis borde förlora automatiskt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av batteridriven:

Det här är verkligen en väldigt rolig artikelserie. Jag läser allt!

Håller med, det är kul att varje skurk presenteras. Det är rolig läsning och gör hela turneringen mycket mer intressant än om man bara hade fått rösta.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Bah! Komma här och förstöra en bra story med fakta...

Skrivet av PeTTs0n:

Haha, förlåt <3
/PartypooperN

Medlem

Gick in med tanken att jag skulle rösta på Handsome Jack. Självklart skulle jag göra det, vem annars? Men att ställa honom emot någon från Metal Gear? Hur kan jag nånsin rösta på något annat alternativ än *valfri Metal Gear-skurk*?! Det blev ingen röst på Jack ...


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Redaktör
Ponny
Skrivet av batteridriven:

Det här är verkligen en väldigt rolig artikelserie. Jag läser allt!

Tack, det värmer skurkhjärtat! ❤️ Ett riktigt kul projekt har det varit att göra.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Är synnerligen förvånad att inte se Dagoth Ur på listan. Inte bara Elder Scrolls seriens utan tvekan bästa antagonist - men även en av de bättre åtminstone jag stött på.


signatur

"Maranax infirmux" - Cultist

Medlem
Skrivet av IvanOverdrive:

Är synnerligen förvånad att inte se Dagoth Ur på listan. Inte bara Elder Scrolls seriens utan tvekan bästa antagonist - men även en av de bättre åtminstone jag stött på.

Det fanns en tråd där man kunde nominera skurkar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

12
Skriv svar