Medlem
Switch 2024

Med bara några få spel - som Peach Showtime, Thousand Year Door och Luigis Mansion 2 HD - för 2024 verkar det bli ett svagt år för Nintendo Switch - vilket visserligen inte gjorde så mycket när det ryktades så starkt om en utannonsering utav Switch 2 under Mars och släpp till hösten/vintern - vilket nu försenats för att motarbeta scalpers och hinna få ut fler bra spel till släppet - så även om konsolen utannonseras inom kort så är den högst säkerligen 1-1,5 år bort. Vilket skapar frågetecken kring vad som ska släppas till nuvarande generationen för att hålla 134M+ spelare nöjda med sitt köp ett helt år till.

Precis som förväntat fick vi "bara" en partner showcase (vilket läckaren Pyoro hintade om) och igår en Pokémon Presents - där huvudnyheten var Legends A-Z som teasades lite bara - och som inte släpps fören 2025 ändå. Så det tycks verkligen bli ett svagt mellanår för såväl Nintendo och vi Switch-ägare.

Hoppet ligger nu på en Indie World som ska ske nu i mars, och en större Direct som ryktas ta plats i April. För om Nintendo inte kommer lansera en ny konsol i år behöver de någonting att täcka upp väntetiden med. Vad tror ni om detta och hoppas ni få se under året för att lätta väntetiden något?

Medlem

Jag hoppas verkligen på remasters av Metroid Prime 2 och 3, likt del 1 som släpptes i fjol. Det ryktades ju om att del 2 och 3 skulle släppas rätt snart inpå, fast i lite enklare utförande än del 1, men det har ju inte skett. Kanske har överraskande positiva försäljningssiffror gjort att de satsar på remasters av samma kaliber? Man kan ju drömma i alla fall 😊.

Medlem
Skrivet av Jeybee:

Jag hoppas verkligen på remasters av Metroid Prime 2 och 3, likt del 1 som släpptes i fjol. Det ryktades ju om att del 2 och 3 skulle släppas rätt snart inpå, fast i lite enklare utförande än del 1, men det har ju inte skett. Kanske har överraskande positiva försäljningssiffror gjort att de satsar på remasters av samma kaliber? Man kan ju drömma i alla fall 😊.

Det skulle ju kunna hända, men de har ryktats vara klara ett tag nu så tror inte Nintendo lägger tid och pengar på att börja om utan de väntar nog bara på rätt tillfälle att släppa dem - vilket lär bli vid nästa main Nintendo Direct i April. Och så förhoppningsvis fyran innan året är slut. Då blir det ett inte så illa år ändå kanske.

Medlem

Jag har inte så stora förhoppningar för Switch sista år. Förra året släpptes ju rejäl dos av högkvalitativa Switch spel. Hade Nintendo vetat att Switch 2 behöver försenas så skulle troligtvis de skjutit fram någon av 2023 spelen. Men nu är det som det är.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Än så länge inte så mycket matnyttigt, men kanske det avslöjas mer till framåt sommaren.
Själv är jag dock nöjd i vilket fall, bara nu i vår ska jag spela Unicorn Overlord och Paper Mario.

Medlem

Lite av det här vore ju inte fel under året för att väga upp för icke-Switch 2

Medlem

Hoppas verkligen att Wind Waker och Galaxy 2 äntligen kommer till Switch!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Hoppas verkligen att Wind Waker och Galaxy 2 äntligen kommer till Switch!

Medlem

Det kliar i fingrarna på att köpa en Switch nu när skatteåterbäringen kommer men känns samtidigt lite dumt ifall Switch 2 kommer ut snart?

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Det kliar i fingrarna på att köpa en Switch nu när skatteåterbäringen kommer men känns samtidigt lite dumt ifall Switch 2 kommer ut snart?

Den ryktas ju skjutas upp till tidigast Mars 2025 så vi är minst ett år bort från släpp. Så tänk om du vill leva utan en Switch så länge eller inte Det kan också handla om 1,5+ år.

Medlem

Sista stora Switch-Directen nu i April? Vi kan bara hoppas!

Medlem

Verkar som några finfina Switch-titlar har utannonserats! Som remaster av Shadows of the Damned

Skrivet av Gertzy:

Den ryktas ju skjutas upp till tidigast Mars 2025 så vi är minst ett år bort från släpp. Så tänk om du vill leva utan en Switch så länge eller inte Det kan också handla om 1,5+ år.

Så skatta fel ett år till och ta det på nästa skatteåterbäring! ¯\_(ツ)_/¯


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Verkar som en Nintendo Direct är aktuell nästa månad!

Medlem

Verkar som Silksong är nära en lansering

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/KaXV5JPyfn4

Verkar som Silksong är nära en lansering

Vilket för tankarna till spekulation om Switchens "wrap up year"... Vilket förhoppningsvis innefattar även Metroid Prime 4 och Zelda Wind Waker HD! Vad tror/hoppas ni på?

Medlem

Verkar som nytt patent visar att en ny utgåva av Nintendo Switch är på gång. Vilket spel kan det vara av? Störst sannolikhet är nog Metroid Prime 4 som lär vara sista stora Switch-spelet. Så vore ju trevligt om det släpps i år i väntan på Switch 2.

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=lTjjKC9gHPM&ab_channel=Ninten...

Indie World Showcase 4.17.2024 - Nintendo Switch

Från Nintendos officiella Youtubekanal.

16.00 idag (Onsdag: 2024-04-17) går live eventet igång.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

https://www.youtube.com/watch?v=lTjjKC9gHPM&ab_channel=Ninten...

Indie World Showcase 4.17.2024 - Nintendo Switch

Från Nintendos officiella Youtubekanal.

16.00 idag (Onsdag: 2024-04-17) går live eventet igång.

Var inte mycket jag blev pepp på men denna pärla kommer jag nog ändå spela!

Medlem

Samma här. inget av intresse för mig. Nintendo har en sista chans i Juni att presentera något spel jag vill ha, annars säljer jag Switch gör annat i sommar och väntar på Switch 2

Medlem

Denna kanske är värd en chans också. Ser mysigt ut! Annars blir det nog en lång väntan på Switch 2 för verkar inte bli mycket i år då de hade en Indie Showcase istället för en main Direct. Men ja, juni kan fortfarande bli av så de kanske sparar en del till dess.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/LWUdu2q88K4

Var inte mycket jag blev pepp på men denna pärla kommer jag nog ändå spela!

Önskar det kom ett riktigt bra kattspel som inte är gjord av indieutvecklare.
Stray såg rätt fint ut men det nådde inte hem hela vägen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Tror ni det blir någon rea på switchkonsoler snart? Lite sugen på ett "Lite", den vanliga är lite stor att ha i jackfickan och den är riktigt oskön att hålla i.

ZF
Medlem
Skrivet av lonian:

Önskar det kom ett riktigt bra kattspel som inte är gjord av indieutvecklare.
Stray såg rätt fint ut men det nådde inte hem hela vägen.

Lejonkungen finns ju på Steam numera..

Annars är det nog som minst stora indieutvecklare som gäller. Fast Cat Quest lär ju inte vara indie länge till.

Qus
Medlem
Skrivet av GustavA:

Tror ni det blir någon rea på switchkonsoler snart? Lite sugen på ett "Lite", den vanliga är lite stor att ha i jackfickan och den är riktigt oskön att hålla i.

Det brukar aldrig bli någon rea på Nintendoprodukter. De lär väl bara sluta tillverkas, kanske kan hitta något klipp begagnat däremot.

Medlem
Skrivet av Qus:

Det brukar aldrig bli någon rea på Nintendoprodukter. De lär väl bara sluta tillverkas, kanske kan hitta något klipp begagnat däremot.

Nja då sparar jag bara ett par 100-lappar. En begagnad handhållen konsol skulle jag aldrig ge mer än halva nypriset för. Det får väl bli att öppna plånboken ändå eller leta efter alternativ.

Medlem

Ny (japansk) trailer för PM: Ttyd!

En genomgång av trailern:

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/cCWhnJYWdkU

Ny (japansk) trailer för PM: Ttyd!

En genomgång av trailern:

https://youtu.be/7mbJcYvhSSg

Nu också släppt på engelska!

Medlem
Skrivet av lonian:

Önskar det kom ett riktigt bra kattspel som inte är gjord av indieutvecklare.
Stray såg rätt fint ut men det nådde inte hem hela vägen.

Cat Quest gillade jag.
Stray tycker jag ser så där "Unreal Engine 4-standardiserat" ut. Ingen riktig charm där.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Cat Quest gillade jag.
Stray tycker jag ser så där "Unreal Engine 4-standardiserat" ut. Ingen riktig charm där.

Jag tycker tvärtom att grafiken är rätt men spelupplevelsen kunde vara bättre.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

12
Skriv svar