Commandos: Origins visar upp sina banor i ny trailer

Robot
Commandos: Origins visar upp sina banor i ny trailer
Medlem

Detta är välkommet 🙂

Medlem

Ska bli intressant, har det på wishlist.
Tror jag bara spelat det första gamla spelet, vill minnas det var svårt. Man var tvungen att göra exakt rätt eller ha lite tur kändes det som.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ska bli intressant, har det på wishlist.
Tror jag bara spelat det första gamla spelet, vill minnas det var svårt. Man var tvungen att göra exakt rätt eller ha lite tur kändes det som.

Plus en på den. Jag tycker väldigt mycket om alla tre spel i serien (eller finns det fler?) men har aldrig klarat ut något av dem. Har försökt i omgångar sedan jag fick nys om första spelet vid -99/2000. Det krävs verkligen många försökt. Tror det kan ha varit Commandos som lärde mig "save-scumma". Ser fram emot detta otroligt mycket, kanske blir det nu som jag spelar färdigt för första gången.

Medlem

Ww2 spel där man försöker göra allt för att det inte skall se ut som ww2.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Molotov:

Ska bli intressant, har det på wishlist.
Tror jag bara spelat det första gamla spelet, vill minnas det var svårt. Man var tvungen att göra exakt rätt eller ha lite tur kändes det som.

Skrivet av CptEight:

Plus en på den. Jag tycker väldigt mycket om alla tre spel i serien (eller finns det fler?) men har aldrig klarat ut något av dem. Har försökt i omgångar sedan jag fick nys om första spelet vid -99/2000. Det krävs verkligen många försökt. Tror det kan ha varit Commandos som lärde mig "save-scumma". Ser fram emot detta otroligt mycket, kanske blir det nu som jag spelar färdigt för första gången.

Plus-plus och håller med. Gillade verkligen upplägget och tyckte det var otroligt kul att alla karaktärer hade unika färdigheter - men svårt var det, så in i bängen!

Medlem

Schyst. Commandos 1,1/2 och 2an var najs. 3an o fyran sög ganska hårt. Hoppas det nya är bra.

Som tur är har vi https://www.mimimi.games/ som har skapat underbara spel under tiden. Deras Desperados III är ett mästerverk. Vi får väl hoppas det nya Commandos är i närheten av sina föregångare samt lika briljanta som mimimi spelen.

Medlem

Älskar när man släpper en trailer för en uppföljare och man verkligen kan se att det är troget föregångarna i stilen.

Skall helt klart köpas.
finns det co-op?

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Älskar när man släpper en trailer för en uppföljare och man verkligen kan se att det är troget föregångarna i stilen.

Skall helt klart köpas.
finns det co-op?

Det står i nyheten Spelet kommer även att stödja samarbete för två spelare, antingen online eller på delad skärm.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det står i nyheten Spelet kommer även att stödja samarbete för två spelare, antingen online eller på delad skärm.

Sweet..
Nu måste jag bara övertyga nån mer att köpa det.

THB
Medlem

Commandos var spel man hade roligt med i ungdomens dagar.

Skulle vilja se ett zombie spel med samma upplägg, dvs ett Commandos med zombies istället för soldater.

Medlem
Skrivet av CptEight:

Plus en på den. Jag tycker väldigt mycket om alla tre spel i serien (eller finns det fler?) men har aldrig klarat ut något av dem. Har försökt i omgångar sedan jag fick nys om första spelet vid -99/2000. Det krävs verkligen många försökt. Tror det kan ha varit Commandos som lärde mig "save-scumma". Ser fram emot detta otroligt mycket, kanske blir det nu som jag spelar färdigt för första gången.

Hade en period för många år sedan då jag spelade igenom alla spelen, sjukt bra serie. Tror dom släppte commandos 4, men då var allt i 3D plötsligt. Var inte så bra. Finns några liknade spel, kanske värt att kolla upp om man gillar den typ av spel

Skrivet av Jappse:

Schyst. Commandos 1,1/2 och 2an var najs. 3an o fyran sög ganska hårt. Hoppas det nya är bra.

Som tur är har vi https://www.mimimi.games/ som har skapat underbara spel under tiden. Deras Desperados III är ett mästerverk. Vi får väl hoppas det nya Commandos är i närheten av sina föregångare samt lika briljanta som mimimi spelen.

Hade, Mimimi games går i graven.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Hade, Mimimi games går i graven.

Spelen finns kvar så

Medlem

Commandos i co-op?

Sign me up!

Medlem

Coming right over sir! immediately sir! Detta måste spelas! Commandos 2 var kungligt. Trist att dom tappade det sen speciellt när dom gjorde ett fps spel på det.

Medlem

Minns så väl första spelet och dess "uppföljare/expansion"... Beyond the Call of Duty. Svåra som tusan... och lyckades aldrig klara mig igenom de spelen utan att behöva fuska för att kunna få se mig omkring på de olika banorna.

Andra spelet i serien däremot... kändes löjligt enkelt i jämförelse. Mycket tack vare lite omändrade kontroller.

Medlem

Klassiker, dessa satt man och nötte både i SP och Lan. Otroligt oförlåtande spel som krävde kirurgisk precision i många av uppdragen. Jag undrar om de lyckas hålla fast vid känslan och utmaningen utan att för den delen göra spelet bissart mainstream eller annorlunda. Att det inte kommer vara lika hardcore är nog ganska uppenbart.

Medlem
Skrivet av Erik Void:

Commandos i co-op?

Sign me up!

Man kunde spela de gamla i coop, grymma spel ettan och tvåan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Exxo:

Minns så väl första spelet och dess "uppföljare/expansion"... Beyond the Call of Duty. Svåra som tusan... och lyckades aldrig klara mig igenom de spelen utan att behöva fuska för att kunna få se mig omkring på de olika banorna.

Andra spelet i serien däremot... kändes löjligt enkelt i jämförelse. Mycket tack vare lite omändrade kontroller.

Expansionen var så sinnessjukt svår. Var någon strandbanan där jag och en kompis hade ritat upp allt på ett papper med pilar och hur länga det tog för vakterna att gå sträckorna. Ett misstag och det var över..

Ser nog Commandos som mer av ett pusselspel än WW2-spel. Det handlar ju mer om att klura ut hur utvecklarna ville man skulle klara banan där settingen var i andra hand.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Man kunde spela de gamla i coop, grymma spel ettan och tvåan.

Fast lite andra förutsättningar då det i princip krävde ett LAN på den tiden 😅 Lite lättare med soffcoop och fungerande online!

1
Skriv svar