Rapport: Sony sägs ha pausat PSVR2-produktionen

Robot
Rapport: Sony sägs ha pausat PSVR2-produktionen

Fram tills att de sålt existerande enheter.

#Psvr2, #nyhetstips


Medlem

Fyra kvar i lagret...

Det brukade vara tjugo.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Trodde och hoppades att PSVR2 skulle rampa upp spel utbudet i VR världen, tråkigt nog verkar så inte vara fallet...

Jag tycker inte VR spel behöver vara påkostade AAA spel, så länge de är polerat och någorlunda kul. En av de snyggaste och bästa jag spelat på PSVR2 är Red Matter 2 och det är ett litet team som gjort det spelet. VR är så inlevelsefullt och simplaste av idéer kan skapa "Wow!" faktor. Det går att göra så mycket med det! Skulle kunna spela ett spel där man bara sitter ner och ser ett spel ske framför en, lite som Safari delen i Horizon.

VR headsets kan vara hur bra som helst, men finns inte spelen så spelar ju det ingen roll!

Medlem

Gissar på att om dom pausat produktionen så kommer den förbli pausad tills den stängs ner helt. Känns som att alla vr-teknikintresserade köpte en vid release.

När det kommer till medelsvenssons så har den ju inget att sätta emot Quest 2-3 och det är ju där en produkt behöver locka för att sälja riktigt bra. Sedan är ju Vr inget som slagit sig igenom ordentligt där heller.

Medlem

PSVR2 är imponerande, men med ett år på nacken (missa inte vår matiga artikel) är spelutbudet inte så bra som många VR-älskare nog hade hoppats på.

Man skulle kunna kalla mig "VR-älskare". Det är inget fel på PSVR2 spelutbud. dom exlusiva spelen är bra och sen får enheten samma spel som PC och Quest till typ 90%.
Men om headsetet bara skulle vara för "VR-älskare" så är det nog att alla "VR-Älskare" redan har ett annat headset.
Om det är nått man skulle klaga på i det fallet så är det ju själva headsetet som kanske just "inte är så imponerande" bla för saknat PC-stöd och "bulkig formfaktor" och det om man ska vara petig

Kan PSVR2 återhämta sig från det något halvtrista lanseringsåret?
Över 100 spel på 1år och exklusiva titlar som.

Resident Evil Village - finns bara på PSVR2. På PC måste det moddas, vilket inte alla kan/orkar eller ens har prestandan som krävs.
Resident Evil 4 Remake
Grant Turismo
Horizon Call of the Mountain
Synapse
+ några till

Jag vet inte vad som inte kan räknas som halvtrist då.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Inga större fel på själva headsettet. Jag har sagt det förut, men det hade varit prisvärt om det funnits inbyggt stöd för PC också. Nu är det bara ett konsoltillbehör för sju papp.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

tack för uselt spel utbud

Medlem

Kanske kommer ett PSVR2 Pro till PS5 Pro? Hoppas nog för mycket :/

Medlem

Det är en clickbait artikel, journalisten Takashi Mochizuki är ökänd för detta

Medlem

Vill passa på att tipsa om detta Minecraft-liknande spelet till PSVR2. CyubeVR är galet snyggt. https://www.youtube.com/watch?v=Jpjk8Yl7SgE

JRA
Medlem
Skrivet av gundemannen:

Gissar på att om dom pausat produktionen så kommer den förbli pausad tills den stängs ner helt. Känns som att alla vr-teknikintresserade köpte en vid release.

När det kommer till medelsvenssons så har den ju inget att sätta emot Quest 2-3 och det är ju där en produkt behöver locka för att sälja riktigt bra. Sedan är ju Vr inget som slagit sig igenom ordentligt där heller.

Sant. Och så här ser de flesta som helt enkelt inte är intresserade på VR:

Därför slår inte VR igenom utan förblir en nischad produkt för en mindre skara entusiaster. De allra, allra, allra flesta vill faktiskt bara sitta still med en handkontroll eller mus och tangentbord.

Medlem
Skrivet av JRA:

Sant. Och så här ser de flesta som helt enkelt inte är intresserade på VR:
https://media.tenor.com/1rnz6OTcSOYAAAAC/community-dean.gif

Därför slår inte VR igenom utan förblir en nischad produkt för en mindre skara entusiaster. De allra, allra, allra flesta vill faktiskt bara sitta still med en handkontroll eller mus och tangentbord.

Alla som har någonsin prövat VR håller med om att det är framtiden, det är simpelheten av att sätta upp saker och ting som är det viktiga. Jag tror stenhårt på att det kommer hända när Apple Vision Pro t.e.x. fyller 5 år gammal (alltså att det kommer 3dje generationen) så är det ju bara att jämföra hur alla skrattade åt Iphone och förstod inte det konceptet alls till att bokstavligen alla har en smartphone nu.

Så jag är säker på när VR är lika smidigt att sätta upp som att ta på sig vanliga glasögon så kommer förhoppningsvis även du se hur VR kan förbättra världen.

Medlem
Skrivet av Molotov:

PSVR2 är imponerande, men med ett år på nacken (missa inte vår matiga artikel) är spelutbudet inte så bra som många VR-älskare nog hade hoppats på.

Man skulle kunna kalla mig "VR-älskare". Det är inget fel på PSVR2 spelutbud. dom exlusiva spelen är bra och sen får enheten samma spel som PC och Quest till typ 90%.
Men om headsetet bara skulle vara för "VR-älskare" så är det nog att alla "VR-Älskare" redan har ett annat headset.
Om det är nått man skulle klaga på i det fallet så är det ju själva headsetet som kanske just "inte är så imponerande" bla för saknat PC-stöd och "bulkig formfaktor" och det om man ska vara petig

Kan PSVR2 återhämta sig från det något halvtrista lanseringsåret?
Över 100 spel på 1år och exklusiva titlar som.

Resident Evil Village - finns bara på PSVR2. På PC måste det moddas, vilket inte alla kan/orkar eller ens har prestandan som krävs.
Resident Evil 4 Remake
Grant Turismo
Horizon Call of the Mountain
Synapse
+ några till

Jag vet inte vad som inte kan räknas som halvtrist då.

Du missade också att för gemene familj så är headsetet svindyrt.

Medlem

VR är inte ens bra i teorin.

Medlem

Hade nog sålt mycket bättre om Sony öppnade upp för PC. Ett officiellt stöd sägs vara på gång, men det borde ha skett redan vid release. VR är tillräckligt nischat som det är, att låsa det till en konsol är bara dumdristigt.

Medlem

Ge ut bra bil och flygupplevelser. Sälj in det.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Du missade också att för gemene familj så är headsetet svindyrt.

Det kommer dröja länga för att tex bara betala 1500kr för att få ett HMD bra nog för nån att vilja använda en längre tid.
Det är dyr teknik i dessa headsets.
Många jämför med Quest 2, men det headsetet var kraftigt subventionerat i en tid då teknik var "billigt". Dessutom måste man med bpde Quest 2 och Quest 3 köpa några uppgraderingar/tillbehör för att det ska vara bekvämt längre än 30min.

PSVR2 går att använda out of the box och det säljs förmodligen inte till nått subventionerat pris från Sony


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

JRA
Medlem
Skrivet av Keima:

Alla som har någonsin prövat VR håller med om att det är framtiden

Framtiden för VAD exakt? Förstapersonsskjutare och simracing eller? Inser du att det finns fler typer av spel än så? Om jag bara vill spela Tetris i tjugo minuter, hur exakt blir min spelstund bättre och smidigare med VR? Eller om jag vill spela lite Street Fighter II med vänner och bekanta som samlats i soffan samtidigt som man snackar skit och käkar chips eller nåt, hur exakt blir den spelupplevelsen bättre genom att alla avskärmas från varandra med VR? Eller om jag spelar något old school RPG där man sitter med papper och penna och själv ritar kartor och antecknar och dricker kaffe med ena handen under tiden som man spelar, hur exakt går det ihop med VR?

Skrivet av Keima:

Så jag är säker på när VR är lika smidigt att sätta upp som att ta på sig vanliga glasögon så kommer förhoppningsvis även du se hur VR kan förbättra världen.

"hur VR kan förbättra världen"

Medlem

Inte förvånad alls, ska mycket till för att VR ska sätta fart för den stora massan.

Medlem
Skrivet av JRA:

Framtiden för VAD exakt? Förstapersonsskjutare och simracing eller? Inser du att det finns fler typer av spel än så? Om jag bara vill spela Tetris i tjugo minuter, hur exakt blir min spelstund bättre och smidigare med VR? Eller om jag vill spela lite Street Fighter II med vänner och bekanta som samlats i soffan samtidigt som man snackar skit och käkar chips eller nåt, hur exakt blir den spelupplevelsen bättre genom att alla avskärmas från varandra med VR? Eller om jag spelar något old school RPG där man sitter med papper och penna och själv ritar kartor och antecknar och dricker kaffe med ena handen under tiden som man spelar, hur exakt går det ihop med VR?

https://i.giphy.com/gdX4XYo08vNvlERm35.webp

Det handlar inte om att det ska ersätta att sitta i soffan och spela streetfighter eller old school rpg tillsammans.
däremot kan det erbjuda den upplevelsen om man vill om man inte har några kompisar nära där man kan samlas kring ett bord eller i soffan. Då kan man göra det virtuellt, sånt finns faktiskt redan nu.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

låter väl rimligt, hade den sålt bra hade dom ju aldrig öppnat upp för PC.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av JRA:

Väldigt enkelt, finns oändligt många arbetsområden än bara vad en mus och ett tangentbord kan tillföra. Till exempel förbättra skådespel i dataspel och precisera detaljer i miljöer från att uppleva scener som är helt omöjligt att göra med enbart en bildskärm.
Utbildningar i många yrken kommer kunna tillämpas med VR och minska antal olyckor genom att få preciserad information i förhand till exempel som läkaroperationer.

Jag är väldigt förvånad vilken ton du använder, visar bara att du är emot idén för att det är nytt och kanske en trend att ha en sån attityd.

Om du inte upplevde en framtiden är här upplevelse ifall du prövade PSVR2 för första gången kan jag nästan bara nästan förstå vad du försöker säga men samtidigt vore det ganska galet att inte inse någon framsteg från en VR på 5 år.

DU påstår det finns ingen framtid och kommer alltid vara desamma vilket inte är nåt som stämmer med verkligheten.

It's not a lake, it's an ocean

Det känns halvhjärtat på något vis.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

JRA
Medlem
Skrivet av Keima:

du är emot idén för att det är nytt

VR är inte nytt. Minns du 90-talet då det troddes bli nästa stora grej? Det har dock fortfarande inte slagit igenom 20-30 år senare. Och vill man vara riktigt noga så har VR funnits sedan 60-talet. VR är precis som 3D med glasögon något som funnits länge, längre än de flesta är medvetna om, och som försvinner och kommer tillbaka bara för att försvinna igen och sedan komma tillbaka igen som något "nytt" och "häftigt".

Medlem
Skrivet av Keima:

Väldigt enkelt, finns oändligt många arbetsområden än bara vad en mus och ett tangentbord kan tillföra. Till exempel förbättra skådespel i dataspel och precisera detaljer i miljöer från att uppleva scener som är helt omöjligt att göra med enbart en bildskärm.
Utbildningar i många yrken kommer kunna tillämpas med VR och minska antal olyckor genom att få preciserad information i förhand till exempel som läkaroperationer.

Jag är väldigt förvånad vilken ton du använder, visar bara att du är emot idén för att det är nytt och kanske en trend att ha en sån attityd.

Om du inte upplevde en framtiden är här upplevelse ifall du prövade PSVR2 för första gången kan jag nästan bara nästan förstå vad du försöker säga men samtidigt vore det ganska galet att inte inse någon framsteg från en VR på 5 år.

DU påstår det finns ingen framtid och kommer alltid vara desamma vilket inte är nåt som stämmer med verkligheten.

Om det funnits i 10 år och inte slagit än kommer det nog inte heller göra det. Men, det kommer leva vidare vid sidan av på samma sätt som nu tillsvidare.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Läste ju här på FZ kommentarerna att det var en dunder succe förra gången det rapporterades om produktionen av det? Så det var fel alltså.

ZF
Medlem

Sänka priset och sälj spel brukade ju vara ett fungerande koncept förr i tiden. Påminnelse om att ni inte är är Nintendo trots allt.

Annars så kan ju alltid ett alternativ vara att printa upp en specialversion med Joel på för högre pris istället.

Skrivet av Bojkott:

Hade nog sålt mycket bättre om Sony öppnade upp för PC. Ett officiellt stöd sägs vara på gång, men det borde ha skett redan vid release. VR är tillräckligt nischat som det är, att låsa det till en konsol är bara dumdristigt.

De PS5-spelare som bryr sig om den saken är lätträknade.
Och om de nu öppnar för PC på det sätt som PC-spelare förväntar sig (trots att det inte verkar särkilt tekniskt rimligt) så kommer det ju naturligtvis försämra förutsättningarna att tjäna pengar på de som har båda plattformarna ändå. Eller verkar det rimligt att anta att dessa ska tycka det är praktiskt att koppla i och hur sladden, synka upp kontrollerna med den andra maskinen vid spel på den andra, och tillbaka igen?

Sony har totalt tappat det, och den lilla PC-satsningen de redan gjort har uppenbart förvärrat situationen. Det innefattar såklart även VR.

Ställer man sig på bromsen för kvalitet och signalerar så tydligt att från och med nu är det bara portar GAS som gäller. Ja vad har man kvar då? En låda utan syfte.

Ännu en föredetting-box.

Medlem

Det som jag gillar med PSVR2 är att det finns många bra spel och att det går snabbt och enkelt från att man trycker på power on knappen tills man är inne i spelet.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Föga förvånande med tanke på att många människor har det tufft ekonomiskt just nu. Att rättfärdiga köp av både utrustning och konsol för att få spela lite VR är nog extremt svårsålt för tillfället.

Medlem
Skrivet av JRA:

VR är inte nytt. Minns du 90-talet då det troddes bli nästa stora grej? Det har dock fortfarande inte slagit igenom 20-30 år senare. Och vill man vara riktigt noga så har VR funnits sedan 60-talet. VR är precis som 3D med glasögon något som funnits länge, längre än de flesta är medvetna om, och som försvinner och kommer tillbaka bara för att försvinna igen och sedan komma tillbaka igen som något "nytt" och "häftigt".

Skillnaden är att tekniken nu på sätt och vis har kommit i kapp vad som är praktiskt användbart.
Sen 2016 så är det inte "3d med glasögon".
Fortfarande 2016 med htc vive och oculus rift så trocklade man ihop produkter med skärmar och komponenter som egentligen var anpassade mot mobil-telefon industrin, detta enligt uttalanden av Gaben själv.
Dom försökte samtidigt som dom tillsammans med HRC skapade Viven göra ett eget headset med special komponenter men det visade sig bli så dyrt så det hade behövt säljas för minst 50k. Så man fick backa och släppa index några år senare.
Det är först på senare år nu inpå 20 talet som enkom komponenter tillverkas just för HMDs.
Det ör ganska otroligt att tekniken kommer försvinna igen, den är välnrotad och används för att det ska hända.
Förr var det experiment som föll på den praktiska orimligheten


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

123
Skriv svar