Medlem
Skrivet av Delazon:

Lite märkligt system då man hela tiden måste generera ny om man skall lägga till någon. Alltså är blir det extra svårt att annonsera om spelar-kamrater på forum och liknande system då koden inte gäller antagligen när någon väl ser den och vill adda dig.

Exakt. Vad har du för kod så kan jag lägga till dig nu.
Eller är du ej vid spelet?

Medlem

Quickplay funkar bara om någon kastat ut sin beacon ingame, gör det varje omgång men ännu ingen lycka..

Medlem
Skrivet av stenman:

Exakt. Vad har du för kod så kan jag lägga till dig nu.
Eller är du ej vid spelet?

Är ej där nu.

Har också kastat ut SOS men ingen som svarat. Är väl den funktionen de har strypt antar jag.

Medlem

Kom en ny patch idag. Hann spela en runda innan jag installerade den. Sedan dess har det inte gått att komma in i spelet alls. Det har stått och tuggat i över 2 timmar nu. Innan patchen tog det max 10 min.

I senaste patchen la de även till en automatisk utkastning av spelare som är AFK i 15 min. Man tycker det borde gå fortare att komma in då när alla dem squatters försvinner men icke 🤷‍♂️

Medlem

Tjena!

Vet någon om det finns någon trevlig svensk discord-server för HD2? Deras officiella är ju proppfull och går ej att gå med i. Hade velat hitta lite folk att spela med, då random grupper är lite sisådär. Blir lätt väldigt oorganiserat och folk springer åt alla håll och kanter samt inte har koll på olika taktiker än. Blir väl bättre med tiden då folk lär sig.

Spelar på PC, så hojta gärna till.

Medlem
Skrivet av lazymatt83:

Tjena!

Vet någon om det finns någon trevlig svensk discord-server för HD2? Deras officiella är ju proppfull och går ej att gå med i. Hade velat hitta lite folk att spela med, då random grupper är lite sisådär. Blir lätt väldigt oorganiserat och folk springer åt alla håll och kanter samt inte har koll på olika taktiker än. Blir väl bättre med tiden då folk lär sig.

Spelar på PC, så hojta gärna till.

Spelar på PS5, men krigar gärna ihop!

Medlem

Jag är fruktansvärt ny, dör mestadels humoristiskt hemskt underhållande dödar i spelet, har hitintills inte hittat nån random som pratar - eller så har jag fel inställningar nån stans. Spelar på PC, sena kvällar mellan det att barnen somnat och jag somnar, vilket kan variera. Sugen på att testa med nån som pratar för att uppleva den magi som folk med vänner pratar om PS. JA är en såndär som gillar röstkommunikation, men inte alltid slösar med orden - tala är silver osv....

Ingame namn: Time_is_an_illusion
Koden är bara när man tänkte köra ett tag i spelet va, eller är online? Annars är min kod: #5108-4139

Medlem
Skrivet av FutileDoor:

Jag är fruktansvärt ny, dör mestadels humoristiskt hemskt underhållande dödar i spelet, har hitintills inte hittat nån random som pratar - eller så har jag fel inställningar nån stans. Spelar på PC, sena kvällar mellan det att barnen somnat och jag somnar, vilket kan variera. Sugen på att testa med nån som pratar för att uppleva den magi som folk med vänner pratar om PS. JA är en såndär som gillar röstkommunikation, men inte alltid slösar med orden - tala är silver osv....

Ingame namn: Time_is_an_illusion
Koden är bara när man tänkte köra ett tag i spelet va, eller är online? Annars är min kod: #5108-4139

https://www.facebook.com/share/Grc5bPncfUVZH3Yd/?mibextid=K35...
Om du hittar inga här att spela med gå in på den här gruppen på Facebook.

Medlem

Attans vart borta från spelet några dagar och nu när man loggar in så har de nerfat min railgun och shield *snyft*, Nu blev det mindre kul...

Releasehästryttare
Medlem

Är det bara för mig spelet crashar konstant för nu? Helt ospelbart, några min in på en mission 3 gånger i rad. Har de patchat något?

Läst runt lite o det verkar som GameGuard kan va problemet, inte vart så här innan dock, är först idag det är helt bananas.

Medlem

In och gör er plikt!

Medlem

Ser ut att komma flygande insekter nu.
Älskar hur det utvecklas hela tiden.
Bästa coop spelet sen left 4 dead 1.

Spelat ensam i två dagar nu, går inte att köra quickplay eller joina någon specifik spelare. Nånting fel eller måste man klara de nya uppdragen ensam? Tycker jag har klarat alla på en planet men det blir ingen progress ändå.

Medlem
Skrivet av PsykoFnask1985:

Spelat ensam i två dagar nu, går inte att köra quickplay eller joina någon specifik spelare. Nånting fel eller måste man klara de nya uppdragen ensam? Tycker jag har klarat alla på en planet men det blir ingen progress ändå.

Konstigt... Jag kan köra quickplay och med andra.. spelar på PS5

Skrivet av Flugsaft:

Konstigt... Jag kan köra quickplay och med andra.. spelar på PS5

Ja jag verkar vara ensam😊. Kör på pc, ska kika runt lite om det finns nån lösning.

Skrivet av Flugsaft:

Konstigt... Jag kan köra quickplay och med andra.. spelar på PS5

Efter att ha provar typ allt! Ändrat och tillagt regler i brandvägg, in och ut körnings trafik, ominstallation, på annan disk så funkar det nu. Tog bort ipv6 anslutning. Tänkte ifall någon annan har problem så prova de.

Medlem
Skrivet av PsykoFnask1985:

Efter att ha provar typ allt! Ändrat och tillagt regler i brandvägg, in och ut körnings trafik, ominstallation, på annan disk så funkar det nu. Tog bort ipv6 anslutning. Tänkte ifall någon annan har problem så prova de.

Skönt att det löste sig - kriga på nu!

Medlem
Skrivet av PsykoFnask1985:

Tog bort ipv6 anslutning.

Det brukar lösa nätverksproblem alldeles för ofta, fattar inte att det inte funkar bättre var längesedan det blev standard.

Medlem

Jag fick en idé och slängde ihop en bild.

Skulle ni spela med denna stratagem?

Rösta gärna här i reddit-tråden:
https://www.reddit.com/r/Helldivers/comments/1bmshrd/ballisti...


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Releasehästryttare
Releasehästryttare
Skrivet av Hanzo:

Jag fick en idé och slängde ihop en bild.
https://preview.redd.it/ballistic-shield-hoverboard-v0-wx2fx2...

Skulle ni spela med denna stratagem?

Rösta gärna här i reddit-tråden:
https://www.reddit.com/r/Helldivers/comments/1bmshrd/ballisti...

Den tråden är 18+ vilket man måste logga in för

Medlem
Skrivet av Devan:

Den tråden är 18+ vilket man måste logga in för

Skumt. Det är Helldivers egna subreddit. Spelet kanske är ifrån 18 år?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Releasehästryttare
12
Skriv svar