10 bästa spelen på Switch

Skrivet av Fjolsson:

Alla spelen jag nämnde finns även på PC och fler o fler förstepart kommer gå över gränserna efter vad Xbox börjat prata om, tredjepart väljer ju hellre att släppa på Sony/Xbox konsoler än Nintendo just för att switchen är så pass klenare att få väljer att porta över dit. Nintendo har en lång väg att ta om dom ska få över en mer vuxen publik än att rikta sig primärt mot en yngre publik och släppa kraftigare hårdvara.

Du pratar fortfarande om två saker som inte har något med varandra att göra. Det finns inget likhetstecken mellan kraftigare hårdvara och vuxen publik. Inte ens ett litet.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Fjolsson:

En fråga: Alla topp tio spelen är Nintendos egna IP som varje konsol generation alltid finns med på en topplista.
Är det ett varningstecken att tredjepart inte släpper en port av deras spel av diverse anledningar? Tittar man på Sony och Xbox varierar en sån lista från generation till generation?
Kan Nintendo slå knut på sig själva i framtiden genom att släppa billiga konsoler med förstapart spel men som inte får tredjepart stöd pga mindre teknisk konsol än vad Sony/Xbox har?

Det är en poäng, men jag har upplevt problemet mycket större förut. Dels finns en del bra tredjepartsspel (som nämnts), dels är Nintendo skickliga på att släppa spel med jämna mellanrum. Dock får jag nog hissa en liten, liten varningsflagga inför Switch 2. På Switch har man kunnat släppa en del Wii U-spel (då konsolen sålde så dåligt), och den bak-katalogen har man inte den här gången.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av magma:

Om 10 år kanske det blir en "10 bästa spelen på switch 2?"

Favoriten är Donkey kong: tropical freeze, ack så frustrerande, men galet kul och charmigt!

Skrivet av Ruffles:

https://i.imgur.com/6oPc4Mc.jpeg

Nu är ju varken Breath of the Wild eller Mario Kart 8 exklusiva på riktigt eftersom de i grunden är gamla Wii U-spel (kritik uttalad med besserwisseraktig Vi i femman-röst). Men just utifrån det är mitt val ett annat Wii U-spel: Donkey Kong Country: Tropical Freeze. Det spel jag höll allra högst till Wii U och fortfarande, tio år senare, ett helt fantastiskt (om än utmanande!) plattformsspel.

Sedan gillar jag verkligen Super Mario Bros. Wonder också.

Fantastiskt fint spel! Blev överraskad hur mycket jag gillade det. Föregångaren var ju bra, men detta var något helt annat.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fjolsson:

Och 37% är 12-15 år. Fortfarande är att Nintendo riktar sig mot en yngre publik och familjespel, att en äldre publik äger och spelar Nintendo är det ingen som klagar eller säger är något konstigt.

Hehe, officiella statistiken säger alltså att Nintendos största användargrupp med Switch är vuxna i åldrarna 25-43, tycker du snurrar till det i onödan istället för att bara erkänna att du helt enkelt inte visste och hade fel där.
Tror den enklaste förklaringen till dina missförstånd är att du kategoriserar "barnspel" på andra sätt än majoriteten, du kanske tänker "barnspel" för att de har s.k. maskotar, medan "vuxenspel" är pang-pang med militärer. Nintendos spel tilltalar uppenbarligen vuxna minst lika mycket som barn, vilket inte är så konstigt då deras utbud består av både spel för yngre och spel inriktade mot tonåringar och vuxna, typ Zelda.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Hehe, officiella statistiken säger alltså att Nintendos största användargrupp med Switch är vuxna i åldrarna 25-43, tycker du snurrar till det i onödan istället för att bara erkänna att du helt enkelt inte visste och hade fel där.
Tror den enklaste förklaringen till dina missförstånd är att du kategoriserar "barnspel" på andra sätt än majoriteten, du kanske tänker "barnspel" för att de har s.k. maskotar, medan "vuxenspel" är pang-pang med militärer. Nintendos spel tilltalar uppenbarligen vuxna minst lika mycket som barn, vilket inte är så konstigt då deras utbud består av både spel för yngre och spel inriktade mot tonåringar och vuxna, typ Zelda.

Är du skön när du försöker förklara vuxenspel vs barnspel?😂 Använda gärna åldersgränsen så förstår du mer.
När Nintendo själva gör reklam för "Game for kids and family" och har en hel sida för Kids with Switch så skulle jag nog säga att dom riktar sig väldigt mot barn och barnfamiljer, bara för att Macdonald's säljer happy meal så betyder det inte att äldre kan äta det också.
Oavsett så har Nintendo en stämpel på sig att vara ett företag för den yngre generationen och har varit så ändå sedan nes och snes tiden, möjligen gav dom ett mer seriöst försök med Gamecube men det gick ju som det gick.

Medlem
Skrivet av Fjolsson:

Är du skön när du försöker förklara vuxenspel vs barnspel?😂 Använda gärna åldersgränsen så förstår du mer.
När Nintendo själva gör reklam för "Game for kids and family" och har en hel sida för Kids with Switch så skulle jag nog säga att dom riktar sig väldigt mot barn och barnfamiljer, bara för att Macdonald's säljer happy meal så betyder det inte att äldre kan äta det också.
Oavsett så har Nintendo en stämpel på sig att vara ett företag för den yngre generationen och har varit så ändå sedan nes och snes tiden, möjligen gav dom ett mer seriöst försök med Gamecube men det gick ju som det gick.

Tror du lever i en sorts svunnen tid, typ "färgglatt=barnspel" och vuxna spel om man har vapen och grafiskt blod. Lite förenklat helt enkelt, typ som förr när folk kategoriserade folk med glasögon som nördar, hehe
Nintendos spel ses rent allmänt som att det finns något för alla och unga liksom vuxna kan uppskatta spelen. Något problem med att attrahera äldre gamers har de hur som helst uppenbart inte, tror det är nått du fått för dig bara som sagt då statistiken säger annat..

Medlem

Har haft väldigt roligt med Zelda-spelen, Mario Kart 8 Deluxe och Super Smash Bros Ultimate men det jag spelar mest (och helst) på Switchen är 3:e parts spel som:

Octopath traveller I & II
Ys Origins
Groove Coaster: Wai Wai Party
Live A Live
Bravely Default II
Triangle Strategy
Dragon Quest XI
Tales of vesperia

Visst, de flesta av dem är inte exklusiva till Switch och är kanske inte AAA-spel men de är del av Switchens spelbibliotek så jag räknar med dem och ser fram emot Switch 2 och alla nya 3:e parts spel, ports och remasters som kommer bli tillgängliga på den!

Medlem
Skrivet av Ruffles:

https://i.imgur.com/6oPc4Mc.jpeg

Nu är ju varken Breath of the Wild eller Mario Kart 8 exklusiva på riktigt eftersom de i grunden är gamla Wii U-spel (kritik uttalad med besserwisseraktig Vi i femman-röst). Men just utifrån det är mitt val ett annat Wii U-spel: Donkey Kong Country: Tropical Freeze. Det spel jag höll allra högst till Wii U och fortfarande, tio år senare, ett helt fantastiskt (om än utmanande!) plattformsspel.

Sedan gillar jag verkligen Super Mario Bros. Wonder också.

Då får jag allt besserwissra tillbaka och säga att din kritik är obefogad. Först och främst handlar det inte nödvändigtvis om Switch-exklusiva-spel utan spel på formatet - vilket både MK8DX och BoTW är. Sen lanserades BoTW samtidigt på Wii U och Switch när den konsolen lanserades för ganska precis sju år sedan så att kalla det för "gammalt Wii U-spel" är ju bara verklighetsfrånvänt. Multiplattform kanske, men inte remake/remaster eller återutgivning på samma sätt som MK8 var. Och som sagt skrevs det ingenting om att det inte kan ha funnits på andra plattformar utan att det skulle vara ett Switch-spel. Så det enda relevanta i ditt inlägg är ändå nomineringen utav DK!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Det är en poäng, men jag har upplevt problemet mycket större förut. Dels finns en del bra tredjepartsspel (som nämnts), dels är Nintendo skickliga på att släppa spel med jämna mellanrum. Dock får jag nog hissa en liten, liten varningsflagga inför Switch 2. På Switch har man kunnat släppa en del Wii U-spel (då konsolen sålde så dåligt), och den bak-katalogen har man inte den här gången.

Eller så släpper de MK8 Ultimate med all ny DLC och säljer det i 60M+ exemplar till Nej, skämt åsido... de lär inte känna att de behöver ge något spel en andra chans på samma sätt men jag tror heller inte det är någon stor nackdel för Nintendo som lär komma upp med bra och nya spel ändå. Så jag är inte speciellt orolig. Tror tvärtom det kan ge känslan av en än mer spännande konsol för oss som går vidare och inte "behöver" köpa om samma spel igen utan faktiskt får någonting helt nytt. Men visst ställer det högre krav på dem för mer förnyelse och originalitet i sina franschises - och förhoppningsvis nya IPs - men jag tror det bara gör att de presterar bättre under press än kan slänga ut gammal skåpmat i ny förpackning och känna allt går lite för enkelt.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Tror du lever i en sorts svunnen tid, typ "färgglatt=barnspel" och vuxna spel om man har vapen och grafiskt blod. Lite förenklat helt enkelt, typ som förr när folk kategoriserade folk med glasögon som nördar, hehe
Nintendos spel ses rent allmänt som att det finns något för alla och unga liksom vuxna kan uppskatta spelen. Något problem med att attrahera äldre gamers har de hur som helst uppenbart inte, tror det är nått du fått för dig bara som sagt då statistiken säger annat..

När Nintendo själva marknadsför sig mot yngre och barnfamiljer så säger det sig själv vad för typ av spel som kommer sälja bästa på deras konsoler vilket också visar sig i varenda top tio lista, att spelare i alla åldrar lirar Nintendo är ju bara toppen men fortfarande är Nintendo ett företag som riktar sig primärt mot vissa målgrupper.

Medlem
Skrivet av Fjolsson:

När Nintendo själva marknadsför sig mot yngre och barnfamiljer så säger det sig själv vad för typ av spel som kommer sälja bästa på deras konsoler vilket också visar sig i varenda top tio lista, att spelare i alla åldrar lirar Nintendo är ju bara toppen men fortfarande är Nintendo ett företag som riktar sig primärt mot vissa målgrupper.

När Switch lanserades så riktade sig deras reklamfilmer till vuxna spelade tillsammans på fester bl.a, sen om det t.ex släpps ett Mario Party så är det klart att de riktar sig till människor i grupp, och där ingår ju såklart barnfamiljer. Jag tror inte jag sett en enda reklamfilm där det enbart är barn. Sen är det ju så som det påpekas att den största delen av Switchägare är vuxna.

Medlem
Skrivet av lasselason:

När Switch lanserades så riktade sig deras reklamfilmer till vuxna spelade tillsammans på fester bl.a, sen om det t.ex släpps ett Mario Party så är det klart att de riktar sig till människor i grupp, och där ingår ju såklart barnfamiljer. Jag tror inte jag sett en enda reklamfilm där det enbart är barn. Sen är det ju så som det påpekas att den största delen av Switchägare är vuxna.

https://switch.nintendo.com/kids/

Endast Nintendo har en sida riktad för barn som inte bara är en köpsida med tips för spel för yngre.
Du kan tycka precis som du vill men fakta är fakta, Nintendo är ett företag som riktar sig mot yngre, barnfamiljer MEN som har stor publik bland de äldre, du kan tillochmed gå in och lyssna på deras investeringsmöten med aktieägare och höra infon om du önskar.

Medlem
Skrivet av Fjolsson:

https://switch.nintendo.com/kids/

Endast Nintendo har en sida riktad för barn som inte bara är en köpsida med tips för spel för yngre.
Du kan tycka precis som du vill men fakta är fakta, Nintendo är ett företag som riktar sig mot yngre, barnfamiljer MEN som har stor publik bland de äldre, du kan tillochmed gå in och lyssna på deras investeringsmöten med aktieägare och höra infon om du önskar.

Ja det är klart de marknadsför sig mot barnfamiljer och yngre OCKSÅ, det gör väl alla som som anser att det gynnar deras produkt. Jag belyser bara att deras största målgrupp är vuxna med tanke på att det är procentuellt flest vuxna som spelar deras spel men jag förstår vad du menar.

Medlem

Btw så har ju även Playstation ”Best games for familj and kids” på sin hemsida, det är ju dumt att inte ha det.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Ja det är klart de marknadsför sig mot barnfamiljer och yngre OCKSÅ, det gör väl alla som som anser att det gynnar deras produkt. Jag belyser bara att deras största målgrupp är vuxna med tanke på att det är procentuellt flest vuxna som spelar deras spel men jag förstår vad du menar.

Jo jag förstår vad du menar men hänger du med på vad jag menar? Dom RIKTAR sig mot en typ av målgrupp men allt annat är en bonus, nu är det inte bara spel för barn som Nintendo släpper, men deras förstepart ÄR riktad mot yngre och barnfamiljer.

Medlem
Skrivet av Fjolsson:

Jo jag förstår vad du menar men hänger du med på vad jag menar? Dom RIKTAR sig mot en typ av målgrupp men allt annat är en bonus, nu är det inte bara spel för barn som Nintendo släpper, men deras förstepart ÄR riktad mot yngre och barnfamiljer.

Jag skulle säga att t.ex Zelda och Xenoblade definitivt inte riktar sig mot dessa målgrupper, Mariospelen spänner ju över alla åldrar likaså Mario Karr. De förstaparts spel som jag kommer på som riktar sig mot barn och barnfamiljer(men även andra såklart) är väl vissa Kirbyspel samt Mario Party, det aktuella Princess Peach spelet kan också räknas in där. Jag håller inte helt med dig men jag förstår hur du tänker.😊

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Gertzy:

Då får jag allt besserwissra tillbaka och säga att din kritik är obefogad. Först och främst handlar det inte nödvändigtvis om Switch-exklusiva-spel utan spel på formatet - vilket både MK8DX och BoTW är. Sen lanserades BoTW samtidigt på Wii U och Switch när den konsolen lanserades för ganska precis sju år sedan så att kalla det för "gammalt Wii U-spel" är ju bara verklighetsfrånvänt. Multiplattform kanske, men inte remake/remaster eller återutgivning på samma sätt som MK8 var. Och som sagt skrevs det ingenting om att det inte kan ha funnits på andra plattformar utan att det skulle vara ett Switch-spel. Så det enda relevanta i ditt inlägg är ändå nomineringen utav DK!

Så här står det i ingressen:

Vi håller oss till titlarna som hör hemma på Switch. Exklusiva spel, kort sagt. Exklusivt brukar vanligtvis betyda att det inte finns på andra format.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skrivet av Fjolsson:

Jo jag förstår vad du menar men hänger du med på vad jag menar? Dom RIKTAR sig mot en typ av målgrupp men allt annat är en bonus, nu är det inte bara spel för barn som Nintendo släpper, men deras förstepart ÄR riktad mot yngre och barnfamiljer.

Du har fel.

Medlem

Nintendo har traditionellt fokuserat på att skapa familjevänliga och åldersanpassade spel som tilltalar en bred publik, inklusive barn, föräldrar och äldre spelare.

Playstation och Xbox är mer riktat mot vuxenpublik och hardcore gejmers som vill ha mer avancerade grafiska spel.

Jag tror det är därför Nintendo lyckas så bra.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Så här står det i ingressen:

Vi håller oss till titlarna som hör hemma på Switch. Exklusiva spel, kort sagt. Exklusivt brukar vanligtvis betyda att det inte finns på andra format.

Tänker mer att det syftar på spel som inte släppts på PC, Xbox och PS? Men visst, ska en vara nitisk så är ju inte BoTW 100% exklusivt men då det lanserades med konsolen och sålde betydligt bättre på Switch än Wii U (av uppenbara anledningar) så tycker jag det går att räkna in det ändå. MK8DX finns ju dock inte till andra format så det är ju faktiskt Switch-exklusivt hur du än vrider och vänder på det Speciellt om en räknar in det nya DLC-paketen som inte finns till originalet på Wii U

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Gertzy:

Tänker mer att det syftar på spel som inte släppts på PC, Xbox och PS? Men visst, ska en vara nitisk så är ju inte BoTW 100% exklusivt men då det lanserades med konsolen och sålde betydligt bättre på Switch än Wii U (av uppenbara anledningar) så tycker jag det går att räkna in det ändå. MK8DX finns ju dock inte till andra format så det är ju faktiskt Switch-exklusivt hur du än vrider och vänder på det Speciellt om en räknar in det nya DLC-paketen som inte finns till originalet på Wii U

Jo, man behöver inte alls vara så nitisk. Framför allt inte med Breath of the Wild. Men Switch har ändå en hel del exklusiva titlar som inte finns någon annanstans. När IGN skulle kora generationens exklusiva Xbox Series X/S-spel så långt blev det en förfärligt kort lista eftersom många också släppts till Xbox One.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Fjolsson:

När Nintendo själva marknadsför sig mot yngre och barnfamiljer så säger det sig själv vad för typ av spel som kommer sälja bästa på deras konsoler vilket också visar sig i varenda top tio lista, att spelare i alla åldrar lirar Nintendo är ju bara toppen men fortfarande är Nintendo ett företag som riktar sig primärt mot vissa målgrupper.

De marknadsför sig mot alla, du har uppenbarligen bara sett en typ av marknadsföring som kanske Bergsala/"Nintendo" i norden koncentrerar sig på...
Nintendo har större spridning av både könsfördelning och åldersfördelning bland sin kundbas än både Sony och Xbox, vilket snarare pekar på att Nintendo är bättre på att erbjuda en stor bredd inom sina egna populära spelserier, medan Sony och Xbox har större svårigheter t.ex. attrahera den japanska marknaden och även tjejer som spelar.

Och det är ju bara att kika på de spelserier som Nintendo utvecklar internt eller med sina ägda andrapartsstudios, de representerar nästan alla genrer; Action/äventyr, online shooters, fighting, plattformsspel, RPG:s, strategispel etc. De har en otrolig bredd om man jämför med de spelserier som t.ex. Sony utvecklar internt för Playstation.

Fattar vad ditt argument kommer ifrån, men det känns alltså som det är på nivån att t.ex. anime inte kan vara för vuxna bara för att det är en typ av tecknat.

Medlem
Skrivet av Majoren:

De marknadsför sig mot alla, du har uppenbarligen bara sett en typ av marknadsföring som kanske Bergsala/"Nintendo" i norden koncentrerar sig på...
Nintendo har större spridning av både könsfördelning och åldersfördelning bland sin kundbas än både Sony och Xbox, vilket snarare pekar på att Nintendo är bättre på att erbjuda en stor bredd inom sina egna populära spelserier, medan Sony och Xbox har större svårigheter t.ex. attrahera den japanska marknaden och även tjejer som spelar.

Och det är ju bara att kika på de spelserier som Nintendo utvecklar internt eller med sina ägda andrapartsstudios, de representerar nästan alla genrer; Action/äventyr, online shooters, fighting, plattformsspel, RPG:s, strategispel etc. De har en otrolig bredd om man jämför med de spelserier som t.ex. Sony utvecklar internt för Playstation.

Fattar vad ditt argument kommer ifrån, men det känns alltså som det är på nivån att t.ex. anime inte kan vara för vuxna bara för att det är en typ av tecknat.

Jag tror det är någonting som "bankats in" genom åren att Mario är bara för barn och vuxna spelar GTA och CoD inte barnsliga Nintendo-spel så folk köper det lite per automatik som en slags sanning. Men som du säger så har ju Nintendo en oerhörd bredd medan Sony har mestadels tredjepersonsshoters. Xbox-utbudet känns också rätt enkelspårigt i jämförelse. De har få exklusiviteter som kanske känns "vuxnare" i sin stil men kan inte säga att t.ex. Mario Odyssey eller Breath of the Wild känns för barnsligt för att spela för mig som är över 30 Visst, kan väl förstå att kanske Splatoon inte känns lika spännande som typ CoD eller CS men det är ju också ett spel som hela familjen kan ha kul med. Och det brukar ju snarare vara Nintendos motto, att alla ska kunna ha kul med dem.

Medlem
Skrivet av Fjolsson:

https://switch.nintendo.com/kids/

Endast Nintendo har en sida riktad för barn som inte bara är en köpsida med tips för spel för yngre.
Du kan tycka precis som du vill men fakta är fakta, Nintendo är ett företag som riktar sig mot yngre, barnfamiljer MEN som har stor publik bland de äldre, du kan tillochmed gå in och lyssna på deras investeringsmöten med aktieägare och höra infon om du önskar.

Wow de har ett filter i sin shop, vad revolutionerande! De är verkligen ensamma om det i branschen 🤔


signatur

IDKFA

Medlem

Våran Switch har legat o dammat i en låda typ 6 år nu, hittade inga bra spel till varken mej eller ungarna tyvärr. Många spel är dessutom extremt svåra även om man väljer lättaste så barnen bad mig hjälpa med nästintill omöjligt svåra grejer så vi tröttnade.

Undrar verkligen hur många som använder sina Switch dagligen.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Gen
Medlem

Mariospelen kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta <3 Odyssey var fantastiskt även om jag nog fortfarande ser 3D World som mitt absoluta favoritspel. Wonder var otroligt det med efter att man förstått den nya "game direction" som spelet tog.

Dread var en välkommen överraskning då jag fortfarande har bra SNES minnen om Metroid.

De nya Zelda spelen tycker jag verkligen inte alls om vilket är en åsikt som går mot strömmen.

Skrivet av Majoren:

Mm, Nintendo har verkligen skött det snyggt med spelreleaserna på Switch. varje år har det kommit minnesvärda GOTY-spel som nog ingen av konkurrenterna riktigt kan mäta sig med.

Du bör nog ta en titt på listan för 2023 först : https://en.wikipedia.org/wiki/The_Game_Awards_2023

Medlem

Det har inte blivit många spel till Switchen här hemma. Mario Wonder ser kul ut likaså Zeldaspelen men det blir aldrig av att jag skaffar de. Spelade igenom Odyssey för ett tag sen men tyckte det var ganska tråkigt och saknade charmen från tidigare Mario-spel.

Medlem

Jag vet inte vad det är, men förstår inte hypen i Mario Odyssey. Endast ett ”okej” Mario som skvalpar där i botten med Mario Sunshine. Jag tycker Galaxy-spelen samt Mario 3D World är betydligt bättre spel helt ärligt.

Medlem

Finns många multiplattformsspel som är lysande på switch. Även flera som endast finns på Switch som konsol men även släppts på PC. Så biblioteket är inte så fattigt som man framställer det. Men tråden säger uttryckligen att det måste vara exklusivt till Switch, och då utesluter man ju ovanstående.

Men några Switch lir som möjligen glömts bort för de inte är riktigt mainstream. Vissa av dem har en steam release nu men de var exklusiva en bra period före det. Många är RPGs eller tactics spel då det är det jag spelar nästan uteslutande.

Bravely Default 2
Rune factory 5
Rune factory 4 special
(remaster)
Rune factory 3 special (remaster)
Harvestella
Triangle Strategy
Fire Emblem: Engage
(Inte lika bra som Three houses tyvärr då det är ett anniversary spel men mycket bra ändå)
Shin Megami Tensei 5 (Släpptes exklusivt till Switch men sålde bättre än flera andra titlar i genren så det kommer nu i sommar en nyversion med extra content som heter Shin Megami Tensei V:Vengence som även kommer till de andra konsolerna. Har en helt ny story path som man kan väja att starta mot, utöver den gamla, med 80 timmar content. Värt att notera är att detta är dungeon crawler serien som Persona serien är en spinoff från. Men det är således inte persona, men man kommer känna igen strider och demoner.)
Monster Hunter stories 2
Luigis Mansion 3
Ring Fit Adventure
Front Mission 1 Remake
Front Mission 2 Remake
Front Mission 3 Remake

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Jag vet inte vad det är, men förstår inte hypen i Mario Odyssey. Endast ett ”okej” Mario som skvalpar där i botten med Mario Sunshine. Jag tycker Galaxy-spelen samt Mario 3D World är betydligt bättre spel helt ärligt.

Galaxy-spelen, de mest överhypade spelen någonsin enligt mitt tycke. Pyttesmå stener man skuttade mellan och viftade med fjärrkontrollen, huga. Minns i övrigt inte så mycket från de två spelen då de inte var speciellt minnesvärda...
Fantastiskt att Nintendo gick tillbaka till relativt stora öppna sandlådevärldar med Odyssey.

123
Skriv svar