Backloggar ska rensas i veckans spelhelg

Robot
Backloggar ska rensas i veckans spelhelg

Vi spelar lite nytt och mycket gammalt. Vad spelar du?

#spelhelg


Medlem

Blev klar med D4 i onsdags (för den här säsongen), började då att spela om Mass Effect. Så den lilla tid jag har denna helg kommer gå till ME


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Betar av det sista på Cyberpunk, sen blir det väl lite Command & Conquer skulle jag tro.

Medlem

Är mitt i Assassin's Creed Origins igen som jag inte spelat sedan släppet 2017, ett fantastiskt spel.

Medlem
Skrivet av Zaptagious:

Betar av det sista på Cyberpunk, sen blir det väl lite Command & Conquer skulle jag tro.

Köpte Red Alert 2 på Steam idag...
Black Eagle reporting...
EASY TARGET!

Obs. Man kan köpa spelet via SteamDB om man vill slippa EA subscription.
Red Alert 2 kostade ca. 20 kr (ej Remaster).


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

På tal om ghost recon tyckte jag wildlands var kul men breakpoint funka inte för mig. Körde aldrig klart det.

Medlem

Xenoblade Chronicles 3 som jag har haft i backloggen en lång tid.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Avslutar det sista på Borderlands 2, bl a fanns Fight for Sanctuary kvar i backloggen sedan förra årtiondet, Nu påminde filmtrailern mig. Borderlands är som godis: färgglatt, gott och lockande ett tag, men inte mycket näring och man blir sockerstinn snabbt.

It's not a lake, it's an ocean

Promenade och Banishers: Ghosts of New Eden.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

transport tycoon deluxe på steam. så enkelt är det denna gång.


signatur

//monster

Medlem

Persona 3 Reload (PS5) Mot slutet av spelet. Lika magiskt som tidigare!
Unicorn Overlord (PS5) Vanillawares senaste spel. Ett tactics RPG denna gång. Släpptes idag.
Jagged Alliance 3 (PC) Från min backlogg! Med allt de andra jag har på listan så får vi se hur mycket det blir. Men skall startas.
Last Epoch (PC) Grindar lite fler Monoliths.

Medlem

F I N A L F A N T A S Y V I I R E B I R T H - Jag är förälskad <3

Medlem

Spelar Astlibra Revision ett 2D side-scrolling JRPG denna helg.
Kanske också provar demot till Unicorn Overlord om jag får tid.

Medlem

Probotector/Contra ikväll, sköj tamigfan.

Medlem

Tänkte försöka spela klart dark forces 2, därefter blir det svenska ignition.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Ambassadör
Xbox

Mer Baldur's Gate 3...


signatur

Jump in.

Redaktör
Skrivet av Aletheides:

Persona 3 Reload (PS5) Mot slutet av spelet. Lika magiskt som tidigare!
Unicorn Overlord (PS5) Vanillawares senaste spel. Ett tactics RPG denna gång. Släpptes idag.
Jagged Alliance 3 (PC) Från min backlogg! Med allt de andra jag har på listan så får vi se hur mycket det blir. Men skall startas.
Last Epoch (PC) Grindar lite fler Monoliths.

Det är till att ha långa helger!


signatur
Medlem

Har äntligen kommit igång med Jedi: survivor efter postnord försvunna kopior och allt annat möjligt.
Verkade ett tag som att jag aldrig skulle spela det🤣

Men i helgen ska jag testa Playstation portal hos min särbo och se om den fungerar så som jag vill. På mitt hemma nätverk fungerar den mycket bra.

Annars är det dop och handla inredning som står på agendan så kommer inte bli så mycket spel den här helgen

Medlem

Har blivit helt hooked på Kingdom Come: Deliverance. Spelade det lite kort när det släpptes, men tyckte det kändes för långsamt, och störde mig på hur allting var animerat, inklusive head movement.

Men nu när jag väl tagit mig förbi prologen och blivit mer bekant med karaktärerna och världen är jag helt konverterad. Det är som att spela Elder Scrolls fast realistiskt och utan fantasy. Istället för att slåss mot drakar och lära mig magi dricker jag öl med med prästen och lär mig läsa.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Det har tagit alldeles för lång tid, men fick nu äntligen alla konstföremål till museet i Animal Crossing: New Horizons. Så nöjd.

Medlem

Vet inte riktigt vad man ska spela, har FF7 Rebirth installerat men känner ingen lust för en 60-100h session atm. Blir väl pilla runt lite i något random Gamepass/kort spel.

Troligen så blir det nöta lite mer på Deep Rock Galactic Survivor, har sista banorna kvar.

Det blir diverse rail shooters spel på PS3 ^^

Medlem

Skulle bara prova "The Planet Crafter"... och där fastnade man. Riktigt kul!

Så det blir min helg

Medlem

Tears of the kingdom har inte hunnit så mycket senaste veckan så ska försöka få in några timmar imorgon kväll när barnen somnat

Inaktiv
Skrivet av Broshimitsu:

Har blivit helt hooked på Kingdom Come: Deliverance. Spelade det lite kort när det släpptes, men tyckte det kändes för långsamt, och störde mig på hur allting var animerat, inklusive head movement.

Men nu när jag väl tagit mig förbi prologen och blivit mer bekant med karaktärerna och världen är jag helt konverterad. Det är som att spela Elder Scrolls fast realistiskt och utan fantasy. Istället för att slåss mot drakar och lära mig magi dricker jag öl med med prästen och lär mig läsa.

https://i.imgur.com/AO4v1Js.jpeg

Har aldrig hört talas om förut men när jag såg din bild och läste det du skrev så vill jag också spela det.

Tog och googlade det och såg att det kommer till Nintendo Switch 15 mars. Ska nog fundera över om jag ska köpa det.

Medlem

9 timmar in i Unicorn Overlord. Börjar fundera på om jag kommer ångra att jag köpte spelet.
Karaktärerna känns så platta och trista att jag knappt orkar läsa om dem i spelets bibliotek, och börjar rycka i fingret också att vilja knäppa förbi mellansekvenserna. Det får mindre unisont hyllade TRPG:s som Triangle Strategy och Fire Emblem Engage att framstå som mästerverk vad gäller karaktärer och regissering. Sen så har jag redan börjat tröttna på spelets gameplay också. Trodde det skulle vara betyyyydligt mer strategiskt djup. Okej att jag bara är nio timmar in, det kanske lyfter som tusan nu när jag är igenom vad jag antar är första akten. Men så här långt så har jag inte ens behövt vidröra spelets mikro-management-system för enheterna, varje bana och strid så här långt har varit busenkla på Expert, man behöver bara skifta mellan typ 3 enheter och spamma attacker med den som tar bäst, så klarar man allt. Trist och monotont.

Skrivet av anon_326145:

Har aldrig hört talas om förut men när jag såg din bild och läste det du skrev så vill jag också spela det.

Tog och googlade det och såg att det kommer till Nintendo Switch 15 mars. Ska nog fundera över om jag ska köpa det.

Mm, ska också kika på det om det kommer nån renodlad gameplay-trailer snart. KCD är väl betydligt mer krävande spel än t.ex. Witcher 3, så känns som det är 50/50 hurvida det kommer bli en vettig version till Switch då knappt PS4 orkar med spelet...

Inaktiv
Skrivet av Majoren:

Mm, ska också kika på det om det kommer nån renodlad gameplay-trailer snart. KCD är väl betydligt mer krävande spel än t.ex. Witcher 3, så känns som det är 50/50 hurvida det kommer bli en vettig version till Switch då knappt PS4 orkar med spelet...

Jaha, finns det brister på Playstation 4 😕
Då borde Switch versionen säkert bli nedbantad rent grafiskt med mera.

Medlem

Testat lite nyheter i Helldivers 2 men blev till att köpa Remnant 2 till PC som jag redan har klarat 1 gång på Ps5. Bra spel, ville ha någon ny shooter till nya pc-burken

1
Skriv svar