Supermarket Simulator

Medlem
Supermarket Simulator

Har du någonsin drömt om att äga en egen mataffär?
Inte jag heller.
Men nu gör jag det!

20 februari dök det upp ett spel på Steam med just namnet Supermarket Simulator. Efter 12,2h i det så är jag fast och stressad och vill bara ha mer. Mer funktioner. Fler anställda. Fler kunder. Mer saker att fylla mina hyllor med.

Du börjar med en liten yta där du får handla det du behöver för att kunna börja sälja saker till folk.
Sedan får du prissätta varorna och försöka följa med i svängarna när priserna ändras vissa dagar.
Börjar vara ta slut?
BESTÄLL.
Annars kommer kunderna klaga på att du inte har varor hemma och det blir inte bra för din XP.

Sedan börjar det rulla.
Snöbollen du knuffat nerför berget blir sakta men säkert större och större tills du kan anställa egna slav... anställda som kan göra kassajobbet åt dig så du kan fokusera på att beställa och fylla på varor.

Precis som i Sverige finns det kösystem i spelet

Under resans gång behöver du även köpa licenser för att sälja andra varor. Vissa licenser är dyra. Väldigt dyra i början.
Sedan blir det även dyrare och dyrare att expandera sin butiksyta.
Och dyrare att göra allt mer eller mindre.
Inte minst alla räkningar man får för att ens få ha butiken som t.ex lokalhyra! Missa inte att betala dessa!

Varorna har grabben bakom spelet varit riktigt duktig med att fixa. Det ser legit ut och det ser faktiskt bra ut.
Vissa saker säljer slut snabbt.
Andra säljer slut snabbt andra dagar.
Vissa dagar undrar man hur sjutton man inte hinner med att köpa in fast man varit på hugget.
Att skaffa en storage och hoarda lådor med varorna dit kan spara dig tid (men inte pengar innan du fått varorna sålda...)

Välfyllda hyllor kan vara en fördel...

Jag ska inte ljuga...
När jag var ensam i affären var det stressigt.
På riktigt!
Svetten rann.
Både på mig och min gubbe.
Men sen blev det lugnare innan det blev stressigt igen...

Grabben har redan annonserat ut diverse nya saker som kommer att komma för just nu är det i princip bara du som spelare som får göra nästan allt. Dina cashiers är de enda som hjälper dig men de är långsamma på att blippa jämfört med dig.

Multiplayer?
Om jag får gissa vilt kommer det inte att komma men om det kommer lär det nog inte vara innan full release känns det som.
Men visst vore det kul att lira med åtminstone ett par polare och mixa vad ni gör i affären?

Agent Smith kommer ibland in och besöker en. Han gillar chokladflingor

Mitt största störningsmoment med spelet just nu?
Att det automatiskt pausas när jag tabbar ner...

Jag har roligt.
Kanske lite för roligt för mitt eget bästa.
Men jag vill nog tamigtusan inte äga en egen butik om jag tänker efter lite!

In på Steam och prova spelet!
Har du inte roligt får du pengarna tillbaka (om du inte spelat mer än 2h )

OBS Viktig notis är att det tydligen finns två stycken spel med samma namn. Se bild nedan för den jag menar OBS


signatur

Halo kompis!

Medlem

Kul tips! Ser intressant ut.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Värt att påpeka är att det finns två spel som heter samma sak på Steam, varav det ena inte släppts än.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Värt att påpeka är att det finns två spel som heter samma sak på Steam, varav det ena inte släppts än.

Det hade jag helt missat! Har lagt till bild på den jag syftade på.
Den andra verkar dock också intressant


signatur

Halo kompis!

Medlem

Very positive på steam


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Påminner om Big Ambitions. Fast där kan du öppna lite vad som helst och driva flera företag samtidigt. Gå kurser, köp fastigheter, bil, gå kurser, köp varor från leverantörer, tekna avtal m.m. och dekorera även ditt hus. Finns även ett "Ikea" i spelet där du kan köpa möbler, eller beställa hem.
https://store.steampowered.com/app/1331550/Big_Ambitions/

Redaktör
Ponny

Ser riktigt fint ut. Ett sånt där spel jag potentiellt tänker att "Åh, det här kan jag varva ner med". Sen blir det: KAOS.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ser riktigt fint ut. Ett sånt där spel jag potentiellt tänker att "Åh, det här kan jag varva ner med". Sen blir det: KAOS.

Varva ner??
HA!
Glöm det...

Särskilt när du fixat fler och fler licenser och affären blir större och större...


signatur

Halo kompis!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Bussovic:

Varva ner??
HA!
Glöm det...

Särskilt när du fixat fler och fler licenser och affären blir större och större...

Magkatarr: The Game


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar