Remedy tar full kontroll över varumärket Control

Robot
Remedy tar full kontroll över varumärket Control

Köper ut utgivaren, hoppas på "långsiktigt tillväxt för varumärket".

#alan-wake-2, #control, #control-2, #max-payne, #remedy


Medlem

Kul för Remedy! Hoppas på ett riktigt bra Control 2.

Medlem

Är det bara jag som tycket att Alan Wake 2 inte alls känns som en uppföljare till första spelet? Jag säger inte att det är ett dåligt spel, men jag finner noll Alan Wake känsla i det.
Vart tog night springs vägen?

Medlem

Jag har bara snabbspelat lite control men fattade typ inte vart man skulle gå. Är det ett bra spel?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

control behov

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag har bara snabbspelat lite control men fattade typ inte vart man skulle gå. Är det ett bra spel?

Control gick från att vara ett spel jag totalt sovit på till att bli en av mina största favoriter någonsin.
Aldrig tidigare har jag lusläst dokument, brev, etc så som jag gjorde i detta spelet. Men jag blev så sjukt fascinerad av världen Remedy byggde upp, för satan vad den är intressant, så jag ville bara veta mer och mer.

Detta tillsammans med rätt intressanta game mechanics, hemligheter, pussel och krafter som får många superhjältespel att tappa byxorna.. Spela det!

Spelet är inte allt för långt om du t ex bara vill fokusera main storyn.

Medlem
Skrivet av Kingpin Crazy:

Control gick från att vara ett spel jag totalt sovit på till att bli en av mina största favoriter någonsin.
Aldrig tidigare har jag lusläst dokument, brev, etc så som jag gjorde i detta spelet. Men jag blev så sjukt fascinerad av världen Remedy byggde upp, för satan vad den är intressant, så jag ville bara veta mer och mer.

Detta tillsammans med rätt intressanta game mechanics, hemligheter, pussel och krafter som får många superhjältespel att tappa byxorna.. Spela det!

Spelet är inte allt för långt om du t ex bara vill fokusera main storyn.

Kan bara hålla med kikade lite på det kändes ok-ish, testade någon gång och nja. Men sen beslutade jag mig att dra igenom det då jag gillar/älskar Remedys katalog i övrigt och jäklar när det väl fick grepp om så ville jag veta allt och att helt plötsligt när man öppnar upp mer och mer av byggnaden och kommer djupare in i loren så blev det en spel upplevelse som sitter kvar i det grå nu år efter att jag drog igenom allt.

Kan inget annat än att rekommendera Control.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag har bara snabbspelat lite control men fattade typ inte vart man skulle gå. Är det ett bra spel?

Jag klarade Control för någon vecka sedan och håller med dig. Kartan är det sämsta med spelet. Sen är där mycket bra så jag rekommenderar dig att fortsätta!

Medlem

Perfekt, då kan de välja Epic som utgivare igen och göra spelet exklusivt på Epic launchern 😂 Nej, fy fan!

Medlem

Dom körde med fel Porcupine Tree-låt i credits till första spelet (Fear of a blank planet), skulle uppenbarligen valt denna istället:

https://youtu.be/kgs1llfbM9I?si=ZKP9QWTGAYbE4Adj

”I’m taking control and I save my soul”

Medlem
Skrivet av Kingpin Crazy:

Control gick från att vara ett spel jag totalt sovit på till att bli en av mina största favoriter någonsin.
Aldrig tidigare har jag lusläst dokument, brev, etc så som jag gjorde i detta spelet. Men jag blev så sjukt fascinerad av världen Remedy byggde upp, för satan vad den är intressant, så jag ville bara veta mer och mer.

Detta tillsammans med rätt intressanta game mechanics, hemligheter, pussel och krafter som får många superhjältespel att tappa byxorna.. Spela det!

Spelet är inte allt för långt om du t ex bara vill fokusera main storyn.

Skrivet av Sur Apan:

Kan bara hålla med kikade lite på det kändes ok-ish, testade någon gång och nja. Men sen beslutade jag mig att dra igenom det då jag gillar/älskar Remedys katalog i övrigt och jäklar när det väl fick grepp om så ville jag veta allt och att helt plötsligt när man öppnar upp mer och mer av byggnaden och kommer djupare in i loren så blev det en spel upplevelse som sitter kvar i det grå nu år efter att jag drog igenom allt.

Kan inget annat än att rekommendera Control.

Let's join the Threshold Kids! Det var år sedan jag spelade igenom spelet och den nightmare-fuel:en sitter som berget i huvudet fortfarande.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag har bara snabbspelat lite control men fattade typ inte vart man skulle gå. Är det ett bra spel?

Jag förhåller mig mycket mer försiktig än de andra som svarat.

Spelet är bra, i synnerhet gällande grafik och till stor del handling och lore. Men gameplay är inte bra, riktigt tråkigt och enformig gameplay med väldigt dålig känsla i vapen etc.

Men är du ute efter en grafisk upplevelse med stabil handling så kör på.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Jag förhåller mig mycket mer försiktig än de andra som svarat.

Spelet är bra, i synnerhet gällande grafik och till stor del handling och lore. Men gameplay är inte bra, riktigt tråkigt och enformig gameplay med väldigt dålig känsla i vapen etc.

Men är du ute efter en grafisk upplevelse med stabil handling så kör på.

Gameplayet är väldigt basic precis som deras andra spel det är mest deras berättelser och stämningen samt grafiken som gör det till en mer komplett spelupplevelse för mig.

Att det är svårnavigerat får jag hålla med om men det tillhör själva alltet men kanske inte för alla.

Som mycket av det jag gillar är det nischat precis som med film är det smalare ibland så mycket mer intressant är det senaste stora med massor av extra allt.

Medlem

Goda nyheter. Remedy med alla sina brister är unika i sin POV och allt som gör att de kan skapa utan för mycket yttre påverkan måste firas!

Mina tankar kring Control:
Spelets känsla är spot on. Miljöer, karaktärer och lore/story. Gameplay är lite tjatigt ibland men känslan i de krafter man låser upp är spot on. Bästa ”superhjälte” spelet någonsin! Är också det enda spelet jag spelat där jag tycker att ray tracing gör en märkbar skillnad. Ett av de bästa spelen jag upplevt i tredje person någonsin men då älskar jag serier som arkiv x, fringe etc. Ska fan i mig testa igen med rtx i 4k och HDR. Nu blev jag nostalgisk!

Medlem

Control var överförväntan. Hade riktigt kul med det. Bra stämning och intressant story.

Skägg.
10 Chambers

Skulle säga att Control är roligare rent gameplay-mässigt, medan Alan Wake 2 är mer upplevelse.


signatur
Medlem

Var också tveksam till detta spel i början, men det slutade med att control fick hamna i min top 10 lista med bästa spel någonsin 😁

Medlem

Då får jag väl ta och köpa hem det.

448:- på Steam nu, lägger på önskelistan och ser om det går ner.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Gen
Medlem

Hoppas inte det betyder att Epic tar Control 2 med sina flottiga och illaluktande fingrar. Remedy, ge ut spelet själva istället.

1
Skriv svar