Snabbkollen – Spelar du om spel?

Medlem

Har spelat om Bioshock spelen många gånger. Last of us. Borderlands. Diablo m.m. Gillar att ha ett Comfort spel mellan alla nya

Medlem
Skrivet av Hackers:

Har nog spelat om zelda a link to the past 30-40 gånger

Åh, det har jag på GBA men den är så ljussvag nuför tiden och mina ögon är 20 år äldre. Tack för inspo, finns säkert till Switchen.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

It's not a lake, it's an ocean

Förr om åren spelade jag ofta om spel. Nötte och nötte. Men då ägnade jag mycket tid åt racingspel som man liksom aldrig blir "klar" med. Men sedan tiden blev mer knapp, samtidigt som jag började få råd att köpa de spel jag vill ha, spelar jag väldigt sällan om spel. I synnerhet storydrivna sådana med ett tydligt slut.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Har en väldigt specifik lista på spel som jag spelar om:

  • Knights of the Old Republic II: The Sith Lords (2004)

  • Splinter Cell: Chaos Theory (2005)

  • Fable: The Lost Chapters (2005)

  • Mass Effect (2007)

  • Dragon Age: Origins (2009)


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Ytterst sällan. Kan bara påminna mig om Half-life 2 samt episoderna, Mass Effect trilogin och Witcher 3.
Sen antar jag att inte remasters och remakes räknas för då blir det ju fler.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Rejzer:

Beror väldigt mycket på typen av spel. Skyrim, absolut, Mario absolut, Civilization absolut, grand turismo absolut, assassins creed nope....

Men! Ezio-trilogin? Black Flag!? Dom tröttnar jag aldrig på.

Just nu lirar jag om Final Fantasy IX, och då det säkert var tjugo plus år sedan jag körde igenom det helt och fullt känns det ändå ganska obekant (men samtidigt inte). Ett perfekt Steam Deck-spel är det.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ibland, när spelet är riktigt bra så blir det omspel. Typiska omspel för mig är Days Gone, Diabo 1 och 2 när det begav sig. Den typen av spel.


signatur

I drank what?

Medlem

Inte speciellt ofta nu i övre medelåldern, men ibland händer det..

  • Red Dead Redemption 2. Kördes först på Xbox'en och sedan på PC. Fantastiskt spel

  • Baldurs Gate 3. Första gången själv, andra gången med sonen. Tredje gången kommer snart. Underbart spel

  • Division 2. Körde det första gången när det kom och såg nyligen via FZ-tråden att det kommit en hel del nytt så det blev inköp av DLC och att starta om från början. Bra spel som man kan köra ett snabbt uppdrag i, men som ofta tar längre tid då man bara skall ta den "pointen" eller den "cachen" också.

Medlem

I regel endast kortare spel som man känner nostalgi kring. Typ Metal Gear Solid, såna där klassiker som man kan ta sig igenom på en helg om man vill.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Jag älskar att spela om spel. Har nog spelat Gears-serien, Halo-serie, Dead Space-serien och flera av Berhestas spel många gånger. Även spel jag vid tidpunkten kände mig färdig med och sedan sålde har jag 5-10 år senare köpt igen för att spela om igen haha.

Medlem

så sent som i söndags avslutade jag ännu en genomspelning av Dishonored 2.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Det ska väldigt mycket till, och då är det ofta spel från min barndom på 80- och 90-talet av nostalgiskäl. Det finns ju så ett nästan oändligt antal spel i backloggen och då bär det emot lite att lägga ner tid på något jag redan spelat.

Medlem

Kör aldrig om (story)spel.. förutom RDR2 och Max Payne 3. De brukar jag dra igenom en gång om året typ. Bra gameplay, grafik och mycket detaljer.

Medlem

Som barn spelade jag Super Mario Bros 3 om och om igen eftersom jag inte hade många andra fler spel att spela. Som vuxen har jag spelat om tidernas bästa spel Uncharted 4 minst sju gånger.

Medlem

Spelar i princip samma spel om och om igen (PoE, D2, D3, Grim Dawn, D4 och LE).

Medlem

Spelade om Cyberpunk tillsammans med expansionen i höstas. Men det gills ju nästan inte med tanke på så mycket som förändrats. Annars spelar jag väldigt sällan om spel då tiden inte finns för att spela både nya och gamla spel.

Medlem

Baldur's Gate 3 är det enda spel jag kan minnas att jag spelat om.

Medlem

Då och då, ofta någon nostalgitripp.

Zelda a link to the past, Oot, Megaman X och Mario 3 och 64 ligger nog högst upp i antal omspelningar.

Medlem

Spelar ofta om spel då jag är snudd på dement. A curse in the real life but a blessing in disguise in gaming worlds..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Skribent

Kör om lite klassiska peka och klicka-spel med jämna mellanrum. Ibland får jag ett infall och kör Simcity 2000 också, av nån anledning. Har svårt att motivera mer omspelningar än så när jag inte ens hinner spela allt nytt som kommer..


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Är du inte sugen på nya upplevelser istället för massa gamla?

Bra fråga. Jo absolut, men jag spelar nog inte så mycket för upplevelser längre, rädd att "upplevelser" i spel har peakat redan för mig som lirat sen 80-talet. Nu är spel mest en sorts avkoppling. Utvecklingen i spel har ju gått spikrakt uppåt fram tills generation ps3/xbox 360 och har sen dess stagnerat (högst personlig åsikt!) med några undantag och de få spel jag sett fram emot har varit katastrofer eller åtminstone rejält under förväntningarna. Gått på för många minor helt enkelt och går hellre tillbaka till trygga spel. VR är dock något som jag ser fram emot att prova, det ligger väl definitivt under kategorin upplevelser!

Ett ytterligare problem är väl att ut det är FÖR STORT. När jag tänker att jag ska prova på något nytt så är det omöjligt att välja något ur de flera hundra spelen i Steam/epic/gog-biblioteken...

Ungefär när GTA6 släpps så kommer jag nog va redo för RDR2 😅

Medlem

Ganska sällan jag spelar om spel... speciellt dom som är längre än en timma
Ett av dom längre spelen jag spelat igenom mer än en gång är Dark Messiah: Might & Magic och det har hittills blivit tre gånger totalt och kanske blir en fjärde👍

Det spel jag spelat igenom flest gånger (utan fusk) är nog Bruce Lee på Commodore 64:an, tätt följt utav Robocop på Atari ST.


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem

Witcher 3 har jag spelat om 3.5 gånger


signatur

Allätare

Medlem

Ja jag spelar om spel. Om det är riktigt bra enligt min smak såklart. De jag känner förstår inte vitsen med det. Men gillar att få uppleva ett riktigt bra spel flera gånger. Spelar naturligtvis även nya spel.

Händer ibland att jag spelar om en spelserie. Då kan det dock förekomma att något spel i serien inte är jättebra, men kör ändå för att inte ha en "lucka" i genomkörningen av serien.

En del spel är som gjord för att köras igenom flera gånger. T ex där man kan välja olika vägar som gör en mer ond eller mer god. Eller olika vägar beroende på val av karaktär och så vidare.

Medlem

Vissa spel kör jag om - spel som är gjorda att spelas om exempelvis Civilization.
Däremot storybaserade spel brukar jag i regel köra klart och sen gå vidare. Finns för många nya spel att plocka upp för att köra om en berättelse jag redan fått berättad för mig. Vissa spel kan undvika detta - ex. Baldur´s Gate 3 (förra årets bästa spel alla kategorier), men även där var jag nöjd efter en spelomgång, då jag fick min berättelse, mitt slut liksom.

Sån är jag iaf.


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Jag avslutar ofta hela spelet och inte bara main delen.

Då känns det meningslöst att göra om exakt allt igen 😂

Medlem

Ytterst sällan jag spelar om spel.

Vet inte om Armored Core 6 räknas, det körde man NG+2 direkt, där fanns det dock en anledning då nya uppdrag och ny story dök upp.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Favoriterna spelar jag givetvis om med jämna mellanrum.

Medlem

Ja ibland, om det var längesen eller om det verkligen är en favorit. De jag har spelat om är New Super Mario Bros till DS back in the day just för att det var roligt och inte så långt. FFX HD Remaster för det är mitt favorit FF och Death Stranding för jag ville prova Director's Cut. Men sen ibland kan jag istället kolla på let's play på youtube eller all cutscene movie för att få återuppleva spelet igen utan att behöva spela om det. Helst vill jag lägga ner tid på spel jag inte har spelat.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Händer nån enstaka gång. Har egentligen flera spel jag vill spela om men backloggen av spel jag aldrig spelat ännu är för stor för att jag ska ha tid att spela ett spel jag redan klarat ut istället.

123
Skriv svar