Nysläppta Last Epoch säljer bra – men serverstrul sänker Steam-betyget

Medlem
Skrivet av Schluug:

Nu är det länge sedan Diablo 3 släpptes, men skulle säga att det är på samma nivå. Personligen är jag dock betydligt mer förlåtande då studion som utvecklar Last Epoch är betydligt mindre.

Tycker det är skitkul.
Men de har varit i early access forever så vetefan...
Folk har sagt att vissa problem fanns under early access om det är sant kunde dom ju gärna fixat all skit först...
Blir bättre när man närmar sig endgame och kor monoliths och skit. Men spenderade mesta tiden i söndags att ens föröka komma in...

Medlem

Otroligt roligt spel. Va inte så trevligt i helgen när allt tog så väldigt lång tid att ladda. Typ 15-20 min när man ska spela online . Och samma tid när man byter bana. Men nu är allt nästan som early access. Nu blir man nästan lite sur när det går så fort. Tidigare kunde man surfa runt på mobilen (spela, porrsurfa m.m) medans spelet laddar. Nu hinner man inte ens ta upp telefonen

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ah ok.

För mig spelar det ingen roll om det är indie eller större studio, jag värdesätter min tid som jag har ont om.
Jag brukar oftast bli på väldigt dåligt humör när det strular.

Ja, det är såklart alltid irriterande när det strular. Men om du är sugen på spelet så har det fungerat felfritt i ett par dygn nu!

Medlem
Bättre än i Helgen!

Jag hade massiva problem i fredags, men lyckades kringgå strulet genom att istället hoppa in på både amerikanska och asiatiska servrar. Lagget märktes knappt av!

Är nu level 96 (Warlock) och har haft jäkligt kul med hittills 2 olika builds.

Skall testa en ny variant nu fram till 100. Kan varmt rekommendera en content creator med alias ’thecurse’ som släppt väldigt många bra klipp som ger en inblick i både spelet och klasserna. Känns nästan som en wudijo för LE, med rejält begränsad följarskara. Hittills…..

Dödgrävaren
Skrivet av Priapsi:

Tryck "H", välj "Party" och välj din region igen när du är inne i spelet så hamnar du på rätt ställe. Ingen aning om varför man hamnar i US Central vid start, men den lösningen har funkat för mig.

Det löste det nästan, EU West var ungefär lika laggigt ändå. Men det verkar som det kom nån patch nu under dagen så vem vet, det kanske funkar nu. Tack ändå!

Medlem
Skrivet av JackG100:

Det löste det nästan, EU West var ungefär lika laggigt ändå. Men det verkar som det kom nån patch nu under dagen så vem vet, det kanske funkar nu. Tack ändå!

Igår var EU West rejält svajigt, jag pendlade mellan 36-170ms. Men jag tror att det mest beror på att spelarna lärt sig hur man hamnar på rätt ställe och jag spelar bara på peak EU-tider.
Men vi får hoppas att det löser sig efterhand!


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av a10388:

Jag hade massiva problem i fredags, men lyckades kringgå strulet genom att istället hoppa in på både amerikanska och asiatiska servrar. Lagget märktes knappt av!

Är nu level 96 (Warlock) och har haft jäkligt kul med hittills 2 olika builds.

Skall testa en ny variant nu fram till 100. Kan varmt rekommendera en content creator med alias ’thecurse’ som släppt väldigt många bra klipp som ger en inblick i både spelet och klasserna. Känns nästan som en wudijo för LE, med rejält begränsad följarskara. Hittills…..

Min main är Beastmaster och jag ska definitivt testa hans build, den ser ju helt brutal ut. Tack för tipset!


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Min main är Beastmaster och jag ska definitivt testa hans build, den ser ju helt brutal ut. Tack för tipset!

Kör också beastmaster och det är kul, men jag är rätt squishy. Gått på några nitar när det dykt upp nya monster som har elemental attacks. Borde kanske lärt mig att "don't stand in shit". Fungerar nu när jag rör mig konstant och siktar in mig på att ta ut dem först.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Kör också beastmaster och det är kul, men jag är rätt squishy. Gått på några nitar när det dykt upp nya monster som har elemental attacks. Borde kanske lärt mig att "don't stand in shit". Fungerar nu när jag rör mig konstant och siktar in mig på att ta ut dem först.

Samma här, men det är nog för att jag envisas med att köra med en massa minions. 😅 Jag har inte kommit alls långt, är bara på kapitel 4, men märker redan att vissa mobs börjar bli tuffa. Den här gubbens build fokuserar mycket på armor.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Vilket skitspel, startade en "primal" class och tänkte grena ut till druid mastery senare, direkt när man börjar så va gubben osynlig, jag kunde inte attackera monstren som anföll mig, försökte kuta till nästa zone osynlig och loading screen tog evigheter så blev alt+f4 och refund på steam. Ps3 hade snabbare laddningstider...

Medlem
Skrivet av Gaara:

Vilket skitspel, startade en "primal" class och tänkte grena ut till druid mastery senare, direkt när man börjar så va gubben osynlig, jag kunde inte attackera monstren som anföll mig, försökte kuta till nästa zone osynlig och loading screen tog evigheter så blev alt+f4 och refund på steam. Ps3 hade snabbare laddningstider...

Vad synd, det är ett riktigt bra spel.

12
Skriv svar