Xbox vill vinna spelbranschen, inte konsolkriget – analys

Skrivet av Augustus:

Jag tror ju att Microsoft har klockat hur vi kommer att konsumera spel i framtiden. Det är inte relevant om jag gillar det eller inte. Jag har alltid älskat mina konsoler men i slutändan är det jag ser på skärmen samt kontrollmetoden det som spelar roll. Utbud, tillgänglighet och wow-faktor kommer att gälla för alla.

Vi har alla fått gå igenom förändringar som har känts dåliga eller oacceptabla i konsolgenerationerna. Jag minns till exempel hur skeptiskt jag var mot att spel skulle kunna uppdateras i efterhand via internet. Skulle spel släppas ofärdiga?! Nu väntar vi bara på patchar och uppdateringar utan att ens tänka på det och ett spel kan till slut se helt annorlunda ut än när det en gång i tiden släpptes.

Sen är det som vanligt så barnsligt hur många av er ska sätta Microsoft i skamvrån. Microsoft har släppt massa fantastiska spel med alla Xbox och utvecklat tjänster och hårdvara på ett sätt som har gynnat alla, precis som Nintendo och Sony har gjort på sina sätt. Att ni hela tiden lyfter fram girigheten och ”monopol” är också löjligt. Nintendo är Japans rikaste företag medan jag skriver detta… Sony skulle göra det som MS gör om de bara kunde göra det. Sorgligt sätt att resonera.

Faktum är att om Mirosoft kommer få kontroll så är det genom tvång. Att du försöker resonera å deras vägnar är o så sorgligt.

Medlem
Skrivet av Synligans Bågar:

Faktum är att om Mirosoft kommer få kontroll så är det genom tvång. Att du försöker resonera å deras vägnar är o så sorgligt.

Aha så jag går Microsofts ärenden?

Den som väljer att prata om ”kontroll” är du och inte jag, för övrigt. Jag pratar om en affärsmodell som eventuellt andra kommer att får anpassa sig till för att vi som spelar finner det mycket smidigare att använda den. Det är du som pratar om något krig här så sluta försöka lägga ord i munnen på mig.

Skrivet av Augustus:

Aha så jag går Microsofts ärenden?

Den som väljer att prata om ”kontroll” är du och inte jag, för övrigt. Jag pratar om en affärsmodell som eventuellt andra kommer att får anpassa sig till för att vi som spelar finner det mycket smidigare att använda den. Det är du som pratar om något krig här så sluta försöka lägga ord i munnen på mig.

Jag träffade rätt i prick där, hehe...

Medlem
Skrivet av Synligans Bågar:

Jag träffade rätt i prick där, hehe...

Hur?

123
Skriv svar