Total War-seriens har totalt sålt över 42 miljoner kopior

Robot
Total War-seriens har totalt sålt över 42 miljoner kopior

Här är Total Wars totala försäljning.

#Creative-assembly, #Tota-War


Medlem

Asså total war är bra men om dom kunde släppa versioner utan det förbannade värdelösa real time striderna , jag vill va general över hela riket inte nå futtig stridsgeneral.

hade varit coolt med ett coop där ena spelaren kör kartan och så har han generaler som sköter striderna.

Skribent
Skrivet av pippen1001:

Asså total war är bra men om dom kunde släppa versioner utan det förbannade värdelösa real time striderna , jag vill va general över hela riket inte nå futtig stridsgeneral.

hade varit coolt med ett coop där ena spelaren kör kartan och så har han generaler som sköter striderna.

Jag körde Shogun 2 så med en kompis. Jag pillade i riket så fick han sköta striderna, kunde jag gå och göra kaffe.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av pippen1001:

Asså total war är bra men om dom kunde släppa versioner utan det förbannade värdelösa real time striderna , jag vill va general över hela riket inte nå futtig stridsgeneral.

hade varit coolt med ett coop där ena spelaren kör kartan och så har han generaler som sköter striderna.

Du kan ju i princip göra det idag, iallafall i Warhammerspelen. Du kan välja autoresolve så du slipper realtidstriderna och du kan ge alla dina enheter till någon du lirar co-op med så den personen får köra striderna.

Medlem

Är inte hela grejen med total war just striderna?
Allt det andra gör ju andra spel så mycket bättre. Typ alla paradox -spel.

Medlem
Skrivet av pippen1001:

Asså total war är bra men om dom kunde släppa versioner utan det förbannade värdelösa real time striderna , jag vill va general över hela riket inte nå futtig stridsgeneral.

hade varit coolt med ett coop där ena spelaren kör kartan och så har han generaler som sköter striderna.

Alla Total War-spel har väl haft möjligheten att köra auto-strider? Eller är det en funktion som de har tagit bort?

Medlem
Skrivet av pippen1001:

Asså total war är bra men om dom kunde släppa versioner utan det förbannade värdelösa real time striderna , jag vill va general över hela riket inte nå futtig stridsgeneral.

hade varit coolt med ett coop där ena spelaren kör kartan och så har han generaler som sköter striderna.

Hela poängen med Total War är att man skall köra real time också.. annars kan man lika gärna spela crusader kings eller liknande


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Hela poängen med Total War är att man skall köra real time också.. annars kan man lika gärna spela crusader kings eller liknande

Fast nej, såvida jag inte har helt fel så har Total War alltid varit en kombination av realtids strider och turbaserad strategikarta.
Att säga det ena eller det andra är "poängen" stämmer alltså inte.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

TW är roligt. Även WH serien. Önskar dock på nästa generation av TW med funktioner och dylikt. Stått stilla ett tag nu

Medlem
Skrivet av Soulless:

Fast nej, såvida jag inte har helt fel så har Total War alltid varit en kombination av realtids strider och turbaserad strategikarta.
Att säga det ena eller det andra är "poängen" stämmer alltså inte.

Skrev jag att ena eller andra är poängen? Jag skrev att poängen är att man kör real time OCKSÅ.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Skrev jag att ena eller andra är poängen? Jag skrev att poängen är att man kör real time OCKSÅ.

Okej förlåt att jag kränkte dig


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ett nytt empire total war skulle vara underbart, med en uppdaterad motor 🤤

Skribent
Skrivet av noyart:

Ett nytt empire total war skulle vara underbart, med en uppdaterad motor 🤤

Håller med! För mig var en uppföljare till Shogun högst på listan (vilket vi fick) och efter det Empire. Så snälla nu, ge oss en tvåa där.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Fick tipset av en kompis om första Shogun en gång i tiden när det först kom. Sedan dess har jag varit fast och spelat alla spel i serien (dock inte installerat Pharaoh än). Tycker också att det är just kombinationen mellan strategi på kartan och taktiken i realtidsstriderna som gör det så bra!

Medlem

Spelade de tidigare spelen riktigt mycket, men de senare har blivit allt mindre. Kan fortfarande spela Medieval 2 då och då.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Skribent
Skrivet av Destroah:

Fick tipset av en kompis om första Shogun en gång i tiden när det först kom. Sedan dess har jag varit fast och spelat alla spel i serien (dock inte installerat Pharaoh än). Tycker också att det är just kombinationen mellan strategi på kartan och taktiken i realtidsstriderna som gör det så bra!

Fanns en charm med de första två där strategidelen mer var någon form av RISK med pjäser. Sen gillade jag när de gjorde den delen djupare, men kändes lite som man satt vid ett "war table" och flyttad runt sina arméer.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

warhammer age of sigmar!! waaargh


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Destroah:

Fick tipset av en kompis om första Shogun en gång i tiden när det först kom. Sedan dess har jag varit fast och spelat alla spel i serien (dock inte installerat Pharaoh än). Tycker också att det är just kombinationen mellan strategi på kartan och taktiken i realtidsstriderna som gör det så bra!

Samma här men efter Pharaoh har jag lovat att aldrig köpa ett nytt total war.

Medlem

Har mest kört TWW-serien. Roliga spel men ack så tidskrävande.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Håller med! För mig var en uppföljare till Shogun högst på listan (vilket vi fick) och efter det Empire. Så snälla nu, ge oss en tvåa där.

Mmmm, jag kommer ihåg 1:an. Kändes lite speciellt att kunna spela som Svea Rike. Tyvärr var det väldigt "Janky" vill jag minnas. Speciellt när man jämförde det med Medieval 2 och Rome. Men båtstriderna var såååå jäkla snygga, även om jag knappt fattade något. Bara köra största fetaste båtarna på en linje jämsides med motståndarna och enjoy the show.

Skribent
Skrivet av Kyathab:

Mmmm, jag kommer ihåg 1:an. Kändes lite speciellt att kunna spela som Svea Rike. Tyvärr var det väldigt "Janky" vill jag minnas. Speciellt när man jämförde det med Medieval 2 och Rome. Men båtstriderna var såååå jäkla snygga, även om jag knappt fattade något. Bara köra största fetaste båtarna på en linje jämsides med motståndarna och enjoy the show.

Ja sjöstriderna var sjukt snygga, fick min dator att grina minns jag. Sen som du säger var det rätt "janky" och det är ju därför jag tycker vi förtjänar en tvåa.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Alla Total War-spel har väl haft möjligheten att köra auto-strider? Eller är det en funktion som de har tagit bort?

men har du nånsin kört med auto resolv, ain är pung dålig , man måste totalt sönderkrossa fienden för att kunna vinna med autoresolv. så man får helt enkelt köra mycket bättre på kartan. eftersom ens kompanjon generaler är värdelösa-

Medlem

Mitt favoritminne av TW är med Empire. Jag körde som Sverige, och börjar då med Dansken, Samväldet och Ryssland som fiender.
Dansken var givet att dem skulle åka på spö, och samväldet behövde jag territorium ifrån, så jag bestämde mig för att bli vän med Ryssen. Gjorde detta genom att ge bort teknologi och pengar i början vilket fungerade utmärkt, och slutade med att vi delade upp central och Östeuropa mellan oss

1
Skriv svar