Helldivers 2-tak höjs från 450 000 till 700 000 spelare – köer väntas ändå

Robot
Helldivers 2-tak höjs från 450 000 till 700 000 spelare – köer väntas ändå
Medlem

Det är så kul att se utvecklarnas egen förvåning över den gigantiska framgången Helldivers 2 har blivit, de verkar vara ett skönt gäng. Kanske FZ kan få till en intervju med Johan Pilestedt?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Undrar vad det kostar att "hyra" den här typen av resurser? Det måste ju kosta sjukt mycket tänker jag?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jäkligt kul att det gått så bra för dom!

Spelet är riktigt skoj och ser fram emot mer dlc etc. Ginns det några svenskar här på fz som kanske vill spela? ☺️

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Undrar vad det kostar att "hyra" den här typen av resurser? Det måste ju kosta sjukt mycket tänker jag?

Hade varit intressant att få ta del av hur de hostar m.m. En del verkar ju ske i Azure

Medlem

Arrowheads Communitymanager är tydligen utsparkad från Discord sedan ett par dagar för att ha skickat för många DMs på för kort tid (alltså gjort sitt jobb... 🤣)

https://x.com/Pilestedt/status/1760958231977861368

Medlem
Skrivet av RaXha:

Arrowheads Communitymanager är tydligen utsparkad från Discord sedan ett par dagar för att ha skickat för många DMs på för kort tid (alltså gjort sitt jobb... 🤣)

https://x.com/Pilestedt/status/1760958231977861368

Hon fick sitt konto fixat idag men supporten hos Discord var inte direkt snabba.

Medlem

STONKS


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Undrar vad det kostar att "hyra" den här typen av resurser? Det måste ju kosta sjukt mycket tänker jag?

Det handlar nog inte bara om att hyra resurser (serverkapacitet), kan tänka mig att en hel del grundkod måste knackas om på olika håll pga mängden data som skal in och ut med tanke på hur spelet är uppbyggt 🤔

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Jäkligt kul att det gått så bra för dom!

Spelet är riktigt skoj och ser fram emot mer dlc etc. Ginns det några svenskar här på fz som kanske vill spela? ☺️

#9355-9609

vi e 3 st 30+ som spelar rätt ofta på kvällarna.

welcome soldier!

1
Skriv svar