Diskutera – ditt maxpris för PS5 Pro?

It's not a lake, it's an ocean

Det beror på flera saker. Jag känner inget stort behov av att uppgradera i dagsläget, men en mindre modell som erbjuder något som gör spelen märkbart bättre på en Pro samt kanske har andra fördelar... Ja, då kan det blir intressant. Givet hur stor PS4 Pro var kanske man inte vågar hoppas på att en PS5 Pro ska bli mindre än standardmodellen, dock.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Grafikläge 30 FPS finns ju redan i många spel så använd den och sedan kör i högre FPS pch upplösning så behövs väldigt lite extra arbete.

Mjo. Återstår att se. Lite spännande är det allt samtidigt som jag tycker en mellanlandning egentligen känns ganska onödig.
Högre upplösning hade jag förmodligen inte märkt av och fps i de flesta spel har jag inte mycket att klaga på. Möjligtvis om man spelat mycket dag 1 men dipparna brukar ju försvinna med patcher.

Medlem

8000:- annars får det vara..


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Jag kan tänka mig att lägga runt samma pris som för standardmodellen + kanske 1000kr men då ska också skillnaden i prestanda vara markant.

Det är väldigt trist att se att standardmodellen är dyrare nu än när den släpptes och säljs för 6000kr på ”rea”.
Så jag tror en PRO lär kosta 7000-8000kr, tyvärr. Personligen kommer jag dock att prioritera en ny TV och spara övriga pengar till en PS6 istället.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Max 6.000 kr. På rea ca. 5.000 kr.

Ni som tror på 8.000-9000 kr måste ha rökt på. Kommer inte hända. 🙂

Med tanke på att ps5 efter allt kostar över 5500kr så lär ju ps5 pro kosta över 7000kr

Med tanke på grafikkort för 4k 60hz kostar över 10.000kr är det kanske billigt. Men fortfarande en konsol och låsa sig till den hårdvaran är kanske inte så optimalt

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Mjo. Återstår att se. Lite spännande är det allt samtidigt som jag tycker en mellanlandning egentligen känns ganska onödig.
Högre upplösning hade jag förmodligen inte märkt av och fps i de flesta spel har jag inte mycket att klaga på. Möjligtvis om man spelat mycket dag 1 men dipparna brukar ju försvinna med patcher.

Lite orolig framöver hur UE5 och GTA6 kommer att rulla. Lyckas de med konststycket att få dem att gå i 60FPS så kanske inte Pro är jätteviktigt för egen del nör det kommer till PS5 spel. Upplösning och grafik inställningar är mindre viktigt.

Dock så blir det nog en Pro ändå på grund av PSVR2.
Uppfyller dock PS5 kraven som jag nämnde och PSVR2 verkligen kommer till PC så kanske jag lägger pengarna där istället.

Skrivet av Knalle:

Jag kan tänka mig att lägga runt samma pris som för standardmodellen + kanske 1000kr men då ska också skillnaden i prestanda vara markant.

Det är väldigt trist att se att standardmodellen är dyrare nu än när den släpptes och säljs för 6000kr på ”rea”.
Så jag tror en PRO lär kosta 7000-8000kr, tyvärr. Personligen kommer jag dock att prioritera en ny TV och spara övriga pengar till en PS6 istället.

PS5 har varit nere i 5200Kr på BF2023.
Jag tror Pro landar på typ 8k Kr.

Men jag håller nog inte med om PS6, speciellt med tanke på hur lång tid det tog innan PS5 fick exklusiva spel och att det nog inte finns ett stark incitament såsom snabba laddningstider.

Jag kommer förmodligen inte köpa PS6 vid lanseringen såsom det ser ut nu i all fall, pro kanske får leva en bit in i sen konsolcyklen. Inget är dock hugget i sten😅

Edit* rykten säger PS6 2028, så det är en bra bit dit också.

Medlem

Har alla konsoler där PS5 står och samlar damm. Är därför tveksam till uppgradering då Pro troligtvis ger marginella förbättringar. Blir nog fokus på XSX eller nytt grafikkort istället. När Switch 2 kommer så är det en given uppgradering pga tydlig prestanda-boost. Gissar priset för PS5 Pro blir 8500:-.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Lite orolig framöver hur UE5 och GTA6 kommer att rulla. Lyckas de med konststycket att få dem att gå i 60FPS så kanske inte Pro är jätteviktigt för egen del nör det kommer till PS5 spel. Upplösning och grafik inställningar är mindre viktigt.

Dock så blir det nog en Pro ändå på grund av PSVR2.
Uppfyller dock PS5 kraven som jag nämnde och PSVR2 verkligen kommer till PC så kanske jag lägger pengarna där istället.

PS5 har varit nere i 5200Kr på BF2023.
Jag tror Pro landar på typ 8k Kr.

Men jag håller nog inte med om PS6, speciellt med tanke på hur lång tid det tog innan PS5 fick exklusiva spel och att det nog inte finns ett stark incitament såsom snabba laddningstider.

Jag kommer förmodligen inte köpa PS6 vid lanseringen såsom det ser ut nu i all fall, pro kanske får leva en bit in i sen konsolcyklen. Inget är dock hugget i sten😅

Edit* rykten säger PS6 2028, så det är en bra bit dit också.

800 kronors prissänkning på en av årets stora reor tre år efter lansering är rätt lamt om du frågar mig.

Har haft PS5 i cirka ett halvår så ser ingen mening med att köpa en Pro nu utan väntar då hellre. Kommer dock inte köpa så fort den kommer ut om det var det du syftade på. Beror dock helt på hur generationsväxlingen ser ut.

Medlem

Först kommer nog ps5 slim. Så var det i förra generationen.

Medlem

Uppåt 8000-9000 riksdaler är min smärtgräns. Sen känner jag inte att jag vill eller behöver uppgradera som föregående generation där PS4an kändes ganska seg i många spel efter något år. PRO gjorde att många titlar flöt bättre.
Än så länge tycker jag att det mesta funkar bra på PS5an.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Den får kost max 2000kr annars får det vara

Medlem
Skrivet av A1200G:

Max 6.000 kr. På rea ca. 5.000 kr.

Ni som tror på 8.000-9000 kr måste ha rökt på. Kommer inte hända. 🙂

Trodde att tråden handlar om vad vi skulle kunna tänka oss att betala som mest och inte vad vi tror priset kommer bli.


signatur

PSN: OAKTHYR

Inaktiv
Skrivet av OAKTHYR:

Trodde att tråden handlar om vad vi skulle kunna tänka oss att betala som mest och inte vad vi tror priset kommer bli.

Jo precis.
Jag skrev själv att jag inte betalar mer än 5000 kronor men jag är inte dum utan fattar att den kommer kosta betydligt mer.

Medlem

Spelar ju ingen roll om man har ny hårdvara när speltillverkarna vägrar släppa gamla generationen så vi ändå dras med spel som inte ens nyttjar kraften i vanliga PS5 till fullo.

Medlem

2000:- är vad jag är beredd att betala för den. Konsollspelande är värdelöst.

Medlem

Dem har knappt släppt supporten för förra generationen så även om det skulle bli en PS5 någon framöver så finns det inte någon anledning att skaffa en pro än.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Spelar ju ingen roll om man har ny hårdvara när speltillverkarna vägrar släppa gamla generationen så vi ändå dras med spel som inte ens nyttjar kraften i vanliga PS5 till fullo.

Exakt, det finns ju ingen anledning med en Pro när man inte ens nyttjar den man har fullt ut än. Det blir ingen Pro-modell för min del. Jag har njutit av min PS5 sen dag 1 när den släpptes, då jag hade förhandsbokat den 2 år i förväg, och den är precis lika underbar nu som då. Tyst och snabb. Den enda uppgradering jag "behövt" är en m.2 med 1Gb extra lagring.

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Först kommer nog ps5 slim. Så var det i förra generationen.

Den är ju redan släppt.

ZF
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Den är ju redan släppt.

Rent marknadsmässigt så finns det fortfarande ingen. Det är helt enkelt bara den senaste revisionen av den vanliga. Men kommer det en ännu mindre som verkligen heter slim så.

Hursomhelst så var Pro ett riktigt ostigt affix. Så hoppas de inte kallar en bättre PS5 för det.

Kanske vore det rent av smartare att göra samma övergång för en "pro". De som vill ha budgetalternativ et kan kanske köpa begagnade.

Medlem
Skrivet av lonian:

Om den kan köra bloodborne 60fps så köper jag.

Ps5 kan redan det i dagsläget. Problemet är att Sony har inte bestämt sig hur dom ska maximera inkomsten för den lilla uppdateringen.

Medlem

Lol på bilden till artikeln, vore så roligt om det var slutdesign på pro. Men angående pris så var vanilla ps5 smärtgränsen för mig. Mer än så kan jag inte ge känner jag och varför skulle de sälja pro billigare?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Den är ju redan släppt.

Nej det är bara en uppdaterad version. Ingen äkta PlayStation slim. En äkta ska inte bara vara mindre den ska även vara tystare och bättre konstruerad tekniskt. Samt priset ska vara mindre. Mig lurar dom inte.

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Nej det är bara en uppdaterad version. Ingen äkta PlayStation slim. En äkta ska inte bara vara mindre den ska även vara tystare och bättre konstruerad tekniskt. Samt priset ska vara mindre. Mig lurar dom inte.

Sant, den är ett monster. Ps2 slim, det var grejer det.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Ps5 kan redan det i dagsläget. Problemet är att Sony har inte bestämt sig hur dom ska maximera inkomsten för den lilla uppdateringen.

Nej den kan inte göra det. Spelet är låst till 30fps.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Trodde att tråden handlar om vad vi skulle kunna tänka oss att betala som mest och inte vad vi tror priset kommer bli.

Du kan vara villig att betala 1.000.000 om du vill. Men eftersom det är en massmarknadsprodukt så lär det inte kosta mer än 6k.

PS Du kan redan idag köpa vanillaversionen för 6k och sätta resterande 994k på valfri välgörenhetskonto. 🙂👍

Medlem
Skrivet av A1200G:

Du kan vara villig att betala 1.000.000 om du vill. Men eftersom det är en massmarknadsprodukt så lär det inte kosta mer än 6k.

PS Du kan redan idag köpa vanillaversionen för 6k och sätta resterande 994k på valfri välgörenhetskonto. 🙂👍

Va?

Medlem

Nej tack, absolut inte värt pengarna om man redan har en ps5. Blir att satsa på ordentliga uppgraderingar till hemmabion i år sen vänta på ps6

Medlem

För mig så är max priset inte det intressanta. Utan hur min nuvarande PS5a mår. Och så ska jag flytta och känner jag att jag kommer att behöva en till PS5a. Så kan jag säkert vänta på en pro då. Min upplevelse med PS4 pro var väldigt dålig(trots alla bra spel). Jag hade en av dom som var väldigt överhettade och lät väldigt högt. Så jag är mer tveksam till en PS5 pro. Dom måste visa upp lite mer vilka förbättringar man igentligen får också. Samtidigt som upplevelsen var dålig så var uppgraderingarna väldigt trevliga.

Medlem

Ja som sagt med tanke på vad endast ett separat g-kort kostar... och då är det endast g-kortet. Det krävs ju lite fler komponenter än bara g-kortet för att få en komplett PC.

Är helt galet dyrt idag att sätta ihop en kompetent PC för spelande. Var enbart därför som jag till slut skaffade mig en ny XBOX strax innan jul.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Sant, den är ett monster. Ps2 slim, det var grejer det.

Haha ja där snackar vi

Skriv svar